Projekt Dream Icons udowodnił, że w świecie dizajnu jest miejsce na działalność charytatywną. W ciągu roku udało się spełnić serię marzeń podopiecznych Fundacji Mam Marzenie.
Od pomysłu do realizacji
Celem Dream Icons jest spełnianie marzeń dzieci cierpiących na choroby zagrażające ich życiu. Twórcy projektu zbierają środki finansowe sprzedając kolekcję ikon o nieprzypadkowej tematyce, a uzyskiwany dochód przekazywany jest na rzecz Fundacji Mam Marzenie. Zestaw 100 znaków charakteryzuje się prostotą i minimalistyczną formą, dzięki czemu łatwo go zastosować zarówno w aplikacjach webowych i mobilnych, oraz w materiałach drukowanych. Od początku istnienia projekt rozpoczął współpracę z platformą The Noun Project. Właściciele serwisu wsparli inicjatywę nie tylko promocją, ale i zwolnieniem z opłat serwisowych przez pierwsze trzy miesiące sprzedaży. Pół roku od rozpoczęcia działalności Dream Icons znalazło kolejnego partnera. Do pomocy zgłosiła się druga znana platforma sprzedażowa – Iconfinder, która przez cały okres trwania współpracy zwalnia projekt z opłat serwisowych.
Efekty projektu to spełnione marzenia