Tegoroczne targi drupa okazały się dla firmy Fujifilm bardzo udane. Jej stoisko odwiedziły tysiące gości z całego świata, zaś zrealizowane podczas wystawy kontrakty sprzedażowe przekroczyły wstępne założenia. Szczególnym zainteresowaniem zwiedzających cieszyły się innowacyjne rozwiązania z obszaru technologii inkjetowej (oferowane pod marką Fujifilm Inkjet Technology – FIT) oraz nowa strategia „automatyzacji 5D”, opracowana we współpracy z EPAC Technologies.
Fujifilm Inkjet Technology
Targi drupa 2016 stały się miejscem oficjalnej premiery Fujifilm Inkjet Technology – oferowanych pod wspólną marką rozwiązań inkjetowych tego japońskiego producenta. W ten sposób firma zaznaczyła po raz kolejny swoją silną pozycję w tym segmencie rynkowym, prezentując kompleksowe portfolio obejmujące głowice drukujące, atramenty, rozwiązania w zakresie optymalizacji obrazu oraz integracji systemów. Jak zapewniają przedstawiciele Fujifilm, zwiedzający jej stoisko goście zwracali dużą uwagę na atramenty wodne oraz UV, jak też na nowej generacji głowice drukujące. Wśród nich warto wyróżnić serię głowic Samba (określanych przez producenta mianem najlepszych w swojej klasie), które są „sercem” innowacyjnych maszyn drukujących, m.in. JetPress 720S czy Primefire 106 (powstałej we współpracy z firmą Heidelberg). Duże zainteresowanie wywołała informacja o wprowadzeniu do oferty Fujifilm wodnych atramentów (dedykowanych na rynek opakowań giętkich), jak również specjalistycznych atramentów metalicznych.
JetPress 720S – rynkowy lider w segmencie półformatowego druku inkjetowego
Jak zapewnia Fujifilm, maszyna JetPress 720S wciąż pozostaje jedyną, komercyjnie dostępną półformatową maszyną inkjetową, oferującą jakość zbliżoną do offsetu. Targi drupa 2016 potwierdziły po raz kolejny jej rosnące znaczenie i zainteresowanie nią ze strony drukarń, poszukujących trwałego i ekonomicznie uzasadnionego rozwiązania, które pozwoli dostosować ich przedsiębiorstwa do produkcji bazującej na technologiach cyfrowych.
Mówi Shinji Nakamori – Senior Deputy General Manager w dziale PR i marketingu Fujifilm Global Graphic Systems: „Nie ma wątpliwości co do tego, że JetPress 720S to maszyna, której czas właśnie nadszedł. Jej codzienne prezentacje na naszym stoisku obserwowało za każdym razem kilkaset osób; ich owocem był szereg kontraktów na wdrożenia JetPress, podpisanych z drukarniami z różnych stron świata. Wśród nich znalazły się m.in.: niemiecka firma Straub Druck & Medien AG, w przypadku której jest to już druga maszyna z tej serii, czy też CEWE – rynkowy lider w obszarze technologii web-to-print. Warto również wspomnieć o zrealizowanych jeszcze przed targami drupa 2016 kontraktach z Emmerson Press – pierwszym użytkownikiem JetPress 720S na rynku brytyjskim, czy też z niemiecką firmą posterXXL. To najlepsze przykłady rosnącącej świadomości rynkowej odnośnie zalet, jakie oferuje to rozwiązanie zarówno, w kontekście jakości jak też wydajności”.
Na targach nie zabrakło innych rozwiązań wchodzących w skład portfolio Fujifilm Inkjet Technology. Tu również odnotowano bardzo duże zainteresowanie zwiedzających i kolejne kontrakty na dostawy. Szczególną popularnością cieszyły się: wysokowydajna seria maszyn Onset X, plotery z rodziny Acuity (ze szczególnym uwzględnieniem wprowadzonego niedawno na rynek modelu Acuity LED 3200R), urządzenie Uvistar Hybrid 320 oraz demonstrowana w pawilonie 1 (na stoisku firmy Heidelberg) maszyna Primefire 106.
„Drukowanie 5D” według firmy Fujifilm
Podczas targów ogłoszona została współpraca Fujifilm z EPAC Technologies, która ma stanowić wsparcie dla realizowanej przez japońskiego producenta strategii „5D Printing”. Zakłada ona wprowadzenie nieosiągalnego dotychczas poziomu automatyzacji w obszarze wysokonakładowej produkcji dziełowej, jak też wdrażanie przemysłowych rozwiązań, usprawniających pracę drukarń akcydensowych. EPAC to twórcy pionierskiego – zdaniem Fujifilm – rozwiązania w obszarze druku cyfrowego – E2. Łączy ono w sobie technologię drukowania stworzoną przez Fujifilm oraz wysokiej klasy sprzęt introligatorski. W efekcie powstało wielowymiarowe, w pełni zautomatyzowane rozwiązanie, umożliwiające wydajną i zyskowną produkcję dowolnych nakładów. Jak zapewnia Fujifilm, nowa koncepcja spotkała się z pozytywnym odbiorem wśród zwiedzających jej stoisko klientów, zwłaszcza w kontekście automatyzacji działań, poprawy wydajności i obniżenia kosztów.
Rozwiązania z rodziny Superia: w kierunku redukcji kosztów
Podczas targów drupa 2016 firma Fujifilm po raz kolejny potwierdziła swoje zaangażowanie w tworzenie zaawansowanych, innowacyjnych rozwiązań dla drukarń offsetowych, zapewniających większe oszczędności czasowe i finansowe, a w efekcie – wyższą zyskowność. Superia – portfolio produktów dedykowanych dla tego segmentu rynkowego, zajęło sporą część stoiska. Tu do dyspozycji zwiedzających byli eksperci Fujifilm, doradzający klientom dobór i sposób wdrożenia poszczególnych rozwiązań z tej serii.
Światową premierę w Düsseldorfie miała bezprocesowa płyta Superia ZD – jej pojawienie się w ofercie Fujifilm wywołało bardzo duże zainteresowanie wśród klientów firmy. W kontekście rosnącego zainteresowania zastosowaniem farb UV, na stoiskach czterech producentów maszyn drukujących bazujących na tej technologii odbywały się jej liczne prezentacje. Spotkały się one z bardzo pozytywnym odbiorem i – jak zapewnia Fujifilm – wielu uczestników pokazów rozważa wdrożenie tego rozwiązania w swoich przedsiębiorstwach. Płyta jest już dostępna w ofercie rynkowej tego producenta.
Targi drupa 2016 przyniosły nieco zmian także w części oferty Fujifilm, związanej z oprogramowaniem workflow. Rozwiązania z tej dziedziny, dotychczas znane jako XMF, są obecnie dostępne pod marką XMF Ensemble. Podczas przygotowanych z myślą o targach pokazach demonstrowano m.in. XMF Controller – nowe rozwiązanie usprawniające produkcję poligraficzną, bazujące na workflow XMF. Oprócz wzrostu wydajności i redukcji działań manualnych, pozwala ono na tworzenie zleceń bezpośrednio z systemu zarządzania produkcją – MIS.
Rozwiązania dla rynku opakowań
W Düsseldorfie firma Fujifilm zaanonsowała też kolejne rozwiązania w swojej ofercie, dedykowane na rynek produkcji opakowań, m.in. w technice fleksograficznej. Tu na szczególną uwagę zasługują – zdaniem producenta – nowa maszyna inkjetowa MJP20W, bazująca na technologii EUCON oraz nowa farba wodna. Oba rozwiązania stworzono z myślą o rynku opakowań giętkich, który w coraz większym stopniu wymaga realizowania wydajnej produkcji niskonakładowej i krótszej zmiany zleceń. Podczas targów poinformowano o wdrożeniu drugiej maszyny MJP20W w japońskiej drukarni Kinyosha Printing.
Duże zainteresowanie przedstawicieli drukarń fleksograficznych wzbudziła również informacja o wprowadzeniu na rynek nowej, zmywanej wodą płyty Flenex FW. Oferuje ona uzyskiwanie wysokiej jakości obrazów o liniaturze 250 lpi. Podczas targów sfinalizowano szereg wieloletnich kontraktów na wdrożenie płyt Flenex FW przez przedsiębiorstwa z różnych stron świata.
Shinji Nakamori podsumowuje: „Z niecierpliwością czekamy na pierwsze efekty bardzo udanych dla nas targów drupa 2016. Zaprezentowaliśmy na nich wiele innowacyjnych, oferujących wartość dodaną rozwiązań, ale na tym nie koniec – najbliższe miesiące przyniosą kolejne, interesujące premiery w naszej ofercie. Dzięki nim chcemy pomóc drukarniom w rozwoju ich biznesu, m.in. w kontekście zaoferowania klientom produktów o jeszcze wyższej jakości i wartości rynkowej”.