Na minionych targach drupa 2016 firma Ferag zaprezentowała dwie światowe premiery: zautomatyzowaną linię do kompletowania personalizowanego produktu, a także tworzenia i wykładania pakietów (bazującą na bębnie wkładkującym EasySert i oprogramowaniu Navigator) oraz One2Out – modułowe rozwiązanie do kompletowania pakietów z wybranymi materiałami reklamowymi. Przez cały okres trwania targów na stoisku szwajcarskiego producenta miały miejsce, cieszące się dużym zainteresowaniem, prezentacje obu rozwiązań podczas pracy „na żywo”.
Grupa WRH (w skład której wchodzi Ferag) promowała m.in. różne formy reklamowe (oferowane pod marką własną Valecom) oraz portfolio usług sprzedażowych i serwisowych (ValuePlus), oferowanych przez WRH Marketing AG i wchodzące w jej skład oddziały, funkcjonujące pod nazwą WRH Global. Jednym z nich jest WRH Global Polska, którego dyrektor zarządzający – Jacek Bucholc, był obecny na targach drupa 2016 z myślą o klientach z naszego kraju.
EasySert + Navigator = personalizacja w produkcji pakietów reklamowych
Jak zapewnia Ferag, nowa – zaprezentowana po raz pierwszy w Düsseldorfie – linia jest w pełni dostosowana do cyfrowej produkcji poligraficznej. Umożliwia przy tym personalizację pakietów reklamowych z taką samą prędkością jak przy procesach wkładkowania. Tym samym, jak podaje producent, jest to jedyne na rynku rozwiązanie pozwalające na obsługę do 30 tys. zindywidualizowanych pakietów w ciągu godziny. „Obecnie działania reklamowe nie są prowadzone w sposób wystarczająco dostosowany do konkretnego odbiorcy. Jednak w przyszłości zarówno produkty reklamowe jak i mailing adresowany będą w coraz większym stopniu dopasowywane do indywidualnych potrzeb i oczekiwań klientów” – przekonuje Jürg Möckli, CEO firmy Ferag. Udoskonalona technologia zastosowana w bębnie wkładkującym EasySert, w połączeniu z zaawansowanym oprogramowaniem Navigator, ma stanowić odpowiedź szwajcarskiego producenta na nowe wyzwania rynkowe. Zastosowane tu na skalę przemysłową rozwiązania umożliwiają tworzenie spersonalizowanych pakietów reklamowych, kompletowanych w oparciu o indywidualne preferencje i przyzwyczajenia zakupowe konsumentów. Dla przykładu: sieć sklepów może wykorzystać w tym celu dane na temat poszczególnych osób zbierane za pośrednictwem kart lojalnościowych. Następnie, bazując na tych informacjach, materiały (np. ulotki czy katalogi) poświęcone konkretnym produktom, po które klient najczęściej sięga dokonując zakupów, składają się na przypisany mu, spersonalizowany pakiet reklamowy. Dla użytkowników rozwiązań firmy Ferag takie możliwości pozwalają na pozyskiwanie nowych zleceń i przychodów z realizowanych kampanii marketingowych.
Od strony sprzętowej linia składa się z bębna wkładkującego EasySert, modułu drukująco-adresującego w technice inkjet, transportera UTR oraz nowo zaprojektowanego modułu zbierającego. Celem firmy Ferag przy jej tworzeniu był system, który będzie pracował z najwyższą niezawodnością i stabilnością. „Proces personalizacji wymusza produkcję w 100% wolną od błędów. We wcześniejszych rozwiązaniach niekompletne pakiety mogły być po prostu odrzucane i kompletowane na nowo. W naszym przypadku ta opcja jest niedostępna” – dodaje Jürg Möckli. Za 100% dokładność w zbieraniu właściwych materiałów odpowiada nowy moduł typu „stand-by loop”. Istotną rolę w całym procesie odgrywa zaawansowane oprogramowanie Navigator, umożliwiające planowanie i nadzór nad realizowaną produkcją. Jego zastosowanie pozwala na pracę linii z prędkością 30 tys. egz./h, co było dla firmy Ferag kolejnym wyzwaniem. Choćby z uwagi na fakt, że każda broszura z osobna i przypisany jej adres muszą być identyfikowane przez system. Kluczową funkcją jest też szybkie i dokładnie śledzenie realizowanych działań: system musi zapewnić pełną kontrolę nad każdym personalizowanym pakietem, przez cały czas trwania procesu produkcyjnego. Navigator przetwarza dane wysyłkowe i automatycznie kontroluje precyzyjnie zdefiniowane parametry oraz zadania wykonywane przy personalizowanym wkładkowaniu.
Opracowany we własnym zakresie przez firmę Ferag, system Navigator może zostać dostosowany i rozbudowany do indywidualnych potrzeb użytkownika. Jednym z dodatkowych modułów jest Optimizer – zaawansowane narzędzie, które na podstawie danych produkcyjnych i innych wcześniej wprowadzonych do systemu informacji oblicza parametry optymalizujące pracę całej linii. Z kolei za pośrednictwem modułu Summarizer wcześniej zdefiniowane dane i zdarzenia produkcyjne mogą być śledzone – po uprzednim zalogowaniu się – za pośrednictwem przeglądarki internetowej.
One2Out – zaawansowane przetwarzanie i wkładkowanie
System Navigator, a konkretnie wchodzący w jego skład moduł Optimizer, jest „sercem” drugiej, innowacyjnej linii produkcyjnej, zaprezentowanej przez firmę Ferag na targach drupa 2016. One2Out to modułowe rozwiązanie umożliwiające zebranie zestawu broszur, katalogów, ulotek w jeden kompletny pakiet reklamowy. Składa się ono z dwóch części, połączonych w zamknięty system. W zależności od konfiguracji i wymagań, może być on skonfigurowany jako „duża” linia produkcyjna, składająca się z 41 nakładaków bądź też dwie „małe”, pracujące równocześnie linie z maksymalnie 21 nakładakami każda. W obu przypadkach system jest obsługiwany przez ten sam zespół operatorów. Linia może pracować z prędkością do 40 tys. egz./h.
One2Out to rozwiązanie skierowane do firm specjalizujących się w obsłudze kampanii mailingowych i marketingowych oraz typu lettershop, jak również do drukarń i wydawnictw, które systematycznie produkują i dystrybuują do gospodarstw domowych różnego rodzaju materiały reklamowe. Jego nazwa w sposób bezpośredni nawiązuje do elastyczności i możliwości nowego rozwiązania: za pomocą tego samego systemu można tu bowiem realizować kampanie „duże”, uwzględniające do 41 wkładek składających się na pakiet, jak również mniejsze (maksymalnie 21 wkładek). Aby dodatkowo obniżyć koszty całej operacji, niezależnie od wcześniej zdefiniowanych parametrów, jedna z broszur lub ulotek może być poddana złamywaniu w module JacketFix, tworząc swego rodzaju okładkę. Wszystkie pozostałe dodatki są do niej automatycznie wkładkowane; maksymalna objętość tego rodzaju produktu wynosi 32 strony.
W efekcie One2Out umożliwia „inteligentne” i wydajne łączenie różnych wkładek w jeden, zestandaryzowany pakiet produktów marketingowych, bez ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z tworzeniem dedykowanej okładki. Na końcu linii znajdują się urządzenia PostStack i SmartStrap, odpowiedzialne za tworzenie paczek z powstających na wcześniejszym etapie pakietów.
W wersji wykorzystującej 41 nakładaków do jednego typu produktu (tzw. tryb łączony) system zapewnia wydajność rzędu 20 tys. egz./h. Przy jednoczesnej produkcji dwóch pakietów, z których do każdego wykorzystywanych jest do 21 nakładaków, wzrasta ona dwukrotnie – do 40 tys. egz./h.
Pozostała oferta targowa WRH Group
Poza premierowymi rozwiązaniami firmy Ferag, swoją ofertę podczas targów drupa 2016 prezentowały także inne spółki, wchodzące w skład grupy WRH Marketing i działające pod nazwą WRH Global (jedną z nich jest WRH Global Polska). Obejmuje ona m.in. pakiet usług serwisowych sygnowanych marką ValuePlus, skierowanych do użytkowników systemów firmy Ferag. Uwzględniają one m.in.: prewencyjne przeglądy maszyn, analizę posiadanego parku sprzętowego, jak również jego rozbudowę i wzbogacanie o nowe moduły i rozwiązania, także z drugiej ręki. „Tzw. retrofits, czyli modyfikacje sprzętu, stają się coraz bardziej popularną opcją także wśród polskich drukarń prasowych, które wobec ofensywy cyfrowych mediów muszą szukać nowych źródeł przychodu – mówi Jacek Bucholc. – Stąd przebudowa i dostosowywanie istniejącego parku maszynowego do produkcji innych niż typowa gazeta produktów, choćby tzw. półakcydensów. ValuePlus to nasza kompleksowa propozycja dla drukarń zainteresowanych tego typu przedsięwzięciem. Poza wspomnianymi modyfikacjami, wykonujemy remonty i przywracamy optymalne parametry produkcyjne systemów, które pomimo upływu lat ciągle realizują produkcję w sposób niezawodny i terminowy”.
Z kolei firma Valecom, wchodząca w skład WRH Group, promowała na targach drupa 2016 różne, własne formy reklamowe wykorzystywane na pierwszych stronach gazet i magazynów, m.in. MemoStick i MemoScent. Za ich wdrażanie na całym świecie odpowiedzialne są filie WRH Marketing AG, m.in. WRH Global Polska. Strategia szwajcarskiej grupy zakłada, że poza bieżącą obsługą klientów Ferag oraz oferowaniem usług i rozwiązań z portfolio pozostałych firm należących do WRH Group (m.in. Valecom czy Denipro), sieć WRH Global systematycznie rozbudowuje się o uznane rozwiązania producentów zewnętrznych. Podobnie rzecz się ma z firmą WRH Global Polska, w której ofercie znajdują się maszyny, urządzenia, materiały i usługi oferowane przez jej partnerów z całego świata. „Jest ona stale rozbudowywana i dostosowywana do wymogów i oczekiwań naszych klientów, zarówno z branży poligraficznej, jak też z innych, perspektywicznych gałęzi przemysłu, zgodnie z filozofią przyjętą przez naszą szwajcarską centralę” – podsumowuje Jacek Bucholoc.
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com