Du­plo 5000 – dru­gi sys­tem w dru­kar­ni Vi­pro z Gda­ńskaPoprzedni artykuł 

Od lewej: Bogdan Puckowski, Przemysław Marchwiński
Od le­wej: Bog­dan Puc­kow­ski, Prze­my­sław Mar­ch­wi­ński

Fir­ma Vi­pro z Gda­ńska po raz ko­lej­ny po­sta­wi­ła na Du­plo. Po wcze­śniej­szym za­ku­pie sys­te­mu Du­plo 5000 z dwo­ma wie­ża­mi oraz później­szą in­we­sty­cją w dwie ko­lej­ne wie­że, zde­cy­do­wa­ła się na za­kon­trak­to­wa­nie ko­lej­nej li­nii Du­plo 5000. In­we­sty­cja ta po­twier­dza in­ten­syw­ny roz­wój gda­ńskiej dru­kar­ni w ostat­nich la­tach, dzi­ęki które­mu sta­ła się ona zna­czącym gra­czem nie tyl­ko na po­mor­skim, ale rów­nież ogól­no­pol­skim ryn­ku po­li­gra­ficz­nym. Fir­ma re­ali­zu­je też co­raz wi­ęcej zle­ceń dla klien­tów z Eu­ro­py, a na­wet ze Sta­nów Zjed­no­czo­nych. Urządze­nie do­star­czy­ła tu fir­ma Akon­da, de­aler Du­plo Pol­ska.

„Z pew­no­ścią do istot­nych in­we­sty­cji, ja­kie prze­pro­wa­dzi­li­śmy w ci­ągu ostat­nich kil­ku lat na­szej dzia­łal­no­ści – mówi Prze­my­sław Mar­ch­wi­ński, współwła­ści­ciel dru­kar­ni, który od lat pro­wa­dzi ją wspól­nie z Bog­da­nem Puc­kow­skim – na­le­żał za­kup sys­te­mu Du­plo 5000, naj­pierw z dwie­ma wie­ża­mi, do których po pew­nym cza­sie do­łączy­ły dwie ko­lej­ne. Dzi­ęki te­mu sta­li­śmy się pierw­szym w Pol­sce użyt­kow­ni­kiem pe­łnej li­nii te­go pro­du­cen­ta. Wcze­śniej za­in­we­sto­wa­li­śmy w no­we ja­po­ńskie ma­szy­ny dru­ku­jące, a ta­kże w ame­ry­ka­ński sys­tem do za­rządza­nia dru­kar­nią EFI Pa­ce. Nie­mal trzy la­ta te­mu roz­po­czął rów­nież dzia­łal­no­ść nasz sklep in­ter­ne­to­wy, który z ro­ku na rok od­no­to­wu­je pro­gres w za­kre­sie licz­by zle­ceń. Nieu­stan­nie zmie­nia­my go do­sto­so­wu­jąc do po­trzeb klien­tów; już wkrót­ce przy­będą tu no­we pro­duk­ty, które do­dat­ko­wo będzie mo­żna za­ma­wiać bez po­trzeby re­je­stra­cji, co zna­cząco skróci pro­ces za­ma­wia­nia dla zle­ce­nio­daw­ców, którzy de­cy­du­ją się na ta­ką for­mę współpra­cy z na­mi. Wszyst­ko to spra­wi­ło, że w ostat­nim cza­sie przy­by­ło nam zle­ceń i klien­tów, co wy­ge­ne­ro­wa­ło po­trzebę za­kupu ko­lej­nego sys­te­mu do bro­szu­ro­wa­nia, aby nie po­wo­do­wać za­to­rów w post pres­sie. Po­nie­waż od kil­ku lat użyt­ku­je­my ja­po­ńskie Du­plo 5000 – zna­my ten sys­tem, je­ste­śmy za­do­wo­le­ni z wy­ni­ków je­go pra­cy – w zwi­ąz­ku z czym zde­cy­do­wa­li­śmy się na za­kup ko­lej­nej li­nii te­go pro­du­cen­ta”.

In­we­sty­cja w jesz­cze wi­ęk­szym za­kre­sie przy­śpie­szy­ła pra­cę w dzia­le in­tro­li­ga­tor­skim dru­kar­ni Vi­pro. Od kil­ku lat fir­ma in­ten­syw­nie in­we­stu­je w swój park ma­szy­no­wy do­bie­ra­jąc do te­go od­po­wied­nich part­ne­rów – w jej par­ku ma­szy­no­wym są no­we urządze­nia pre­press i post­press; fir­ma udo­sko­na­la rów­nież swo­je ma­szy­ny dru­ku­jące im­ple­men­tu­jąc sze­reg roz­wi­ązań, które po­zwa­la­ją jej na uzy­ska­nie wy­ższej ja­ko­ści i in­no­wa­cyj­nych opcji ta­kich jak cho­cia­żby per­so­na­li­za­cja, uszla­chet­nia­nie czy druk na podło­żach nie­wsi­ąkli­wych. W nie­da­le­kich pla­nach te­go przed­si­ębior­stwa jest za­kup ko­lej­nych ma­szyn dru­ku­jących, a ta­kże prze­nie­sie­nie się do no­wej ha­li pro­duk­cyj­nej nie­opo­dal Gda­ńska o po­wierzch­ni oko­ło 5000 m2. „Dru­kar­nia Vi­pro od wie­lu lat spe­cja­li­zu­je się w re­ali­za­cji zle­ceń z za­kre­su sze­ro­ko pojęte­go ak­cy­den­su dla zle­ce­nio­daw­ców z ca­łej Pol­ski, ale rów­nież – w co­raz wi­ęk­szym za­kre­sie dla klien­tów z za­gra­ni­cy. Ja­kiś czas te­mu zde­cy­do­wa­li­śmy się ta­kże na we­jście na sto­sun­ko­wo no­wy dla nas ry­nek – wy­so­ko­prze­two­rzo­nych opa­ko­wań do pro­duk­tów kla­sy pre­mium w ni­skich i śred­nich na­kła­dach, gdzie od­no­to­wu­je­my obec­nie du­że suk­ce­sy – do­da­je Bog­dan Puc­kow­ski, dru­gi ze współwła­ści­cie­li dru­kar­ni.

Na­dal jed­nak zna­czącym pro­cen­tem w jej pro­duk­cji po­zo­sta­je ak­cy­dens, a wśród pro­duk­tów – bro­szu­ry, dla­te­go – jak twier­dzi Prze­mek Mar­ch­wi­ński – za­kup ko­lej­nej li­nii do bro­szu­ro­wa­nia był tu ko­niecz­no­ścią.  „Nasz sklep in­ter­ne­to­wy ge­ne­ru­je co­raz wi­ęk­szą licz­bę zle­ceń. Rów­nież dział han­dlo­wy re­ali­zu­je co­raz wi­ęcej za­mówień o wy­so­kich na­kła­dach od na­szych „du­ży­ch” klien­tów, stąd roz­wój dru­kar­ni jest przez to nie­mal wy­mu­szo­ny, rów­nież ten w ob­sza­rze in­tro­li­ga­tor­ni. Sy­stem Du­plo to nie­wiel­ka ga­ba­ry­to­wo ma­szy­na (w sie­dzi­bie, w której obec­nie się znaj­du­je­my ma to du­że zna­cze­nie z ra­cji co­raz mniej­szej ilo­ści miej­sca, ja­kim dys­po­nu­je­my); pro­sta w ob­słu­dze, in­tu­icyj­na – ale zna­cząco wpły­wa­jąca na ca­ły pro­ces pro­duk­cji, o czym mo­gli­śmy prze­ko­nać się przez la­ta użyt­ko­wa­nia pierw­szej li­nii te­go pro­du­cen­ta. Wa­żne jej ce­chy to bar­dzo krót­ki czas przy­rządu i wy­so­ka au­to­ma­ty­za­cja. Du­plo – co za­ob­ser­wo­wa­li­śmy po kil­ku la­tach pra­cy – ge­ne­ru­je rów­nież wie­le oszczęd­no­ści: od eli­mi­na­cji eta­tów w in­tro­li­ga­tor­ni po­przez oszczęd­no­ści w za­kre­sie zu­ży­cia prądu na re­duk­cji zu­ży­cia pa­pie­ru ko­ńcząc. Na­le­ży do­dać, że zna­czącym ar­gu­men­tem przy po­dej­mo­wa­niu de­cy­zji o in­we­sty­cji by­ła do­sko­na­ła re­la­cja z dzia­łem ser­wi­su Du­plo. Nie­jed­no­krot­nie te­le­kon­fe­ren­cje ser­wi­so­we „wy­ci­ąga­ły nas z kło­po­tów” za co, ko­rzy­sta­jąc z oka­zji, chcia­łbym ser­decz­nie po­dzi­ęko­wać. Dlate­go w my­śl za­sa­dy, że „lep­sze” jest wro­giem do­bre­go zde­cy­do­wa­li­śmy się na ko­lej­ną in­sta­la­cję li­nii Du­plo w na­szej dru­kar­ni”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści