Pro­jekt „Di­scon­nec­t” ban­ku zdjęć Fo­to­lia by Ado­be na Ima­gi­na­tion Day – za­po­wie­dźPoprzedni artykuł 

Zbli­ża się szósta edy­cja Ima­gi­na­tion Day – wy­da­rze­nia, które in­spiruje lu­dzi do twór­cze­go my­śle­niaW je­go ra­mach, już 8 li­sto­pa­da w war­szaw­skim Mul­ti­ki­nie Zło­te Ta­ra­sy, Fo­to­lia by Ado­be za­pre­zen­tu­je swój pro­jekt fo­to­gra­ficz­ny pn. „Di­scon­nec­t”. 

Pre­le­gen­ci Ima­gi­na­tion Day to lu­dzie z wi­zją i pa­sją: uzna­ni dy­rek­to­rzy kre­atyw­ni, zwy­ci­ęz­cy i pre­le­gen­ci mi­ędzy­na­ro­do­wych fe­sti­wa­li re­kla­mo­wych, a ta­kże twór­cy in­dy­wi­du­al­ni z ta­kich dzie­dzin, jak: di­gi­tal, mu­zy­ka, film i fo­to­gra­fia. W ich gro­nie – m.in. obok Sa­ma Bal­la, dy­rek­to­ra kre­atyw­ne­go lon­dy­ńskiej agen­cji M&C Sa­at­chi, czy Ei­ke Köni­ga, sze­fa ber­li­ńskie­go stu­dia gra­ficz­ne­go Hort – zna­la­zła się też trój­ka mło­dych i nie­zwy­kle uta­len­to­wa­nych fo­to­gra­fów współpra­cu­jących z ban­kiem zdjęć Fo­to­lia by Ado­be.

So­nia Szóstak, Bri­ce Por­to­la­no i Ar­naud Mon­ta­gard po­dzie­lą się swo­imi do­świad­cze­nia­mi w two­rze­niu dla ban­ku zdjęć Fo­to­lia ko­lek­cji „Di­scon­nec­t”. Będzie to opo­wie­ść nie tyl­ko o od­kry­wa­niu nie­zna­nych wcze­śniej miejsc i kul­tur, lecz ta­kże o we­wnętrz­nej podróży sa­mych fo­to­gra­fów. Ko­lek­cja to swo­iste za­pro­sze­nie do odłącze­nia się od za­chod­nie­go sty­lu ży­cia, po­wro­tu do źródeł i na­tu­ry.

– Po­sta­ram się po­ka­zać, dla­cze­go fakt, że mia­łam ze so­bą apa­rat, spra­wił, że ta podróż by­ła jesz­cze bar­dziej wy­jąt­ko­wa – za­po­wia­da So­nia.

– Opo­wiem hi­sto­rię Pier­re­’a i Brada, dwóch my­śli­wych, którzy czu­ją po­trze­bę, aby kil­ka ra­zy w ro­ku się odłączyć i zna­le­źć się w od­le­głym miej­scu, gdzieś w Qu­ebe­cu – do­da­je Ar­naud.

– Ja za­pre­zen­tu­ję dwa pro­jek­ty do­ku­men­tal­ne, które kon­cen­tru­ją się na re­la­cjach mi­ędzy czło­wie­kiem a na­tu­rą. Pow­sta­ły pod­czas ostat­niej zi­my w północ­nej Fin­lan­dii oraz la­tem górach Ira­nu – mówi Bri­ce.

Uczest­ni­cy Ima­gi­na­tion Day, po wy­stąpie­niu ar­ty­stów współpra­cu­jących z ser­wi­sem Fo­to­lia, będą mo­gli za­po­znać się z ko­lek­cją zdjęć stwo­rzo­nych w ra­mach pro­jek­tu „Di­scon­nec­t” na spe­cjal­nej wy­sta­wie za­in­sta­lo­wa­nej przy Mul­ti­ki­nie Zło­te Ta­ra­sy. Będzie ona do­stęp­na rów­nież dla wi­dzów wie­czor­ne­go po­ka­zu naj­lep­szych re­klam w ra­mach Fe­sti­wa­lu Can­nes Lions.

Kim są ar­ty­ści Di­scon­nect?

So­nia Szóstak to mło­da pol­ska ar­tyst­ka, uzna­na przez Fa­shion Ma­ga­zi­ne Pol­ska za naj­lep­szą de­biu­tant­kę; w ra­mach pro­jek­tu „Di­scon­nec­t” wy­bra­ła się w podróż na Fi­li­pi­ny. Bri­ce Por­to­la­no jest na­zy­wa­ny jed­nym z pi­ęciu naj­bar­dziej po­pu­lar­nych fran­cu­skich fo­to­gra­fów w sie­ci w 2015 r.; aby stwo­rzyć swo­ją ko­lek­cję, wy­pra­wił się na mro­źną i bez­lud­ną Islan­dię. Ar­naud Mon­ta­gard to fo­to­graf z Fran­cji, uzna­ny za jed­ne­go z naj­bar­dziej wpły­wo­wych fo­to­gra­fów w sie­ci w 2016 r. – je­go ko­lek­cja (jesz­cze nie­udo­stęp­nio­na) będzie pre­zen­to­wać kra­jo­bra­zy Ka­na­dy.

O Ima­gi­na­tion Day

Co ro­ku pod­czas Ima­gi­na­tion Day spo­ty­ka się oko­ło 800 eks­per­tów od re­kla­my (ze stro­ny agen­cji, do­mów me­dio­wych, re­kla­mo­daw­ców itp.) i twór­ców pra­cu­jących dla tej bra­nży. Im­pre­zę or­ga­ni­zu­ją Sto­wa­rzy­sze­nie Ko­mu­ni­ka­cji Mar­ke­tin­go­wej, Mul­ti­ki­no, Star­com i BBDO. Fo­to­lia by Ado­be jest part­ne­rem wy­da­rze­nia.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji ser­wi­su Fo­to­lia by Ado­be

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści