Elena González-Miranda, Tania Quindós: Projektowanie ikon i piktogramówPoprzedni artykuł 

Ikony i piktogramy są wszechobecne w codziennym życiu. Są to znaki, które przekazują komunikaty bez użycia słów. Dzięki nim uzyskujemy natychmiastowy dostęp do interfejsów naszych urządzeń elektronicznych. Pomagają nam również z pominięciem wszelkich barier językowych i kulturowych odnaleźć się w oznakowanych przestrzeniach.

Projektowanie ikon i piktogramów to podręcznik do badania i tworzenia systemów znaków. Proponuje on dwa różne modele czy też metodologie projektowania rodzin ikon i piktogramów. Pierwszy model pozwala spojrzeć na piktogramy jako na spójny projekt, niezależny od kroju pisma, z którym będą współistnieć. Drugi zakłada tworzenie ich na podstawie konkretnego kroju lub jednoczesne projektowaniu obu grup znaków.

Jest to praktyczna publikacja zawierająca studia przypadków, schematy, diagramy i przejrzyste przykłady zastosowań w różnych kontekstach, mające na celu objaśnienie takich zagadnień, jak: stosowanie siatki, digitalizacja piktogramu, przeprowadzanie korekty optycznej czy projektowanie ikon i piktogramów na podstawie krojów pisma.

Projektowanie ikon i piktogramów może być doskonałym podręcznikiem dla studentów, a dla zawodowych grafików pomocą w trakcie pracy nad ustalaniem formy, która spełniając funkcję informacyjną – najistotniejszą z punktu widzenia odbiorcy – winna być precyzyjna i oszczędna.

Przekład: Alika Świderska
d2d.pl
978-83-940306-5-0
160×240 mm
s. 144, oprawa broszurowa (ota-bind), ze skrzydełkami, szyta nićmi, druk wkładu dwukolorowy

Na podstawie informacji firmy d2d.pl

R E K L A M A

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności