Fotolia by Adobe kontynuuje swoją podróż po świecie w poszukiwaniu autentycznych obrazów do swojej kolekcji „Disconnect”. W tym miesiącu na wyprawę po stepach Mongolii wyruszył fotograf Max Muench i członkowie kolektywu Gang Corp. Czwarta część kolekcji, opowiadająca historię niecodziennego spotkania z mongolską rodziną nomadów i złożona z 53 zdjęć i plików wideo, będzie dostępna już 12 października. Przez 24 godziny, 3 zdjęcia i 1 plik wideo z tej kolekcji będą dostępne za darmo na blogu Fotolia by Adobe.
W kwietniu bank zdjęć Fotolia rozpoczął projekt „Disconnect” – zaproszenie w podróż opowiedzianą obrazami. Trójka znanych fotografów, w towarzystwie kolektywu Gang Corp – dyrektora artystycznego Antony’ego Legranda, dźwiękowca Axela Guenouna i reżysera Pavlé Savica, wędrowała kolejno po Filipinach, Namibii i Islandii, by uchwycić ich istotę i charakter. Z tych przygód wyłoniły się trzy części kolekcji – łącznie ponad 100 artystycznych zdjęć i filmów o wysokim ładunku emocjonalnym, dostępnych wyłącznie w banku zdjęć Fotolia.
Sukces projektu „Disconnect” spowodował, że wraz z bankiem zdjęć Fotolia w drogę wyruszył kolejny fotograf – Max Muench. Niespokojny, pełen pomysłów, zawsze szukający nowych przygód młody niemiecki artysta z pokolenia Instagrama. Ten portal społecznościowy nazwał go zresztą jednym ze swoich najlepszych fotografów 2015 r. Max to typ podróżnika, czerpie inspiracje z szeroko otwartych przestrzeni i gry światła.
W mongolskich stepach
Mongolia to ogromny kraj bezkresnych stepów rozciągających się między Rosją i Chinami. Niegdyś imperium, teraz 350-tysięczne państwo w połowie zamieszkałe przez koczowników. Max nie zastanawiał się długo, czy wyruszać tak daleko. – Wyjazd do Mongolii, aby przeżyć przygodę i opowiedzieć historię, to wszystko, co potrzebowałem wiedzieć o projekcie, żeby powiedzieć „tak” – wyjaśnia.
Historia, którą ostatecznie opowiada, to codzienne życie mongolskiej rodziny, która po rozczarowującym flircie z miastem powróciła do tradycyjnego koczowniczego trybu życia. Obezwładniony światłem i uśmiechami ludzi, Max Muench przeżył prawdziwą lekcję życia dzięki doświadczeniu całkowitego odłączenia od swoich zachodnich zwyczajów. – Zmagałem się ze sobą, ale jeśli naprawdę chcesz czegoś doświadczyć, musisz zostawić wszystko za sobą i zacząć od nowa. Dopiero wtedy docenisz smak miejsca, w którym jesteś – tłumaczy.
W swojej kolekcji Max chciał przede wszystkim przekazać bezkres mongolskiej natury. – Często staram się włączać w moje zdjęcia coś osobistego, onieśmielającego i robiącego wrażenie, jak pojedynczy człowiek w ogromnym krajobrazie. W ten sposób możemy sobie w końcu uświadomić, że jesteśmy tylko jedną małą nutą w wielkiej i złożonej kompozycji – mówi Max.
Klimat wyprawy znakomicie oddaje film Pavlé Savica, dzięki któremu można zanurzyć się w mongolskich stepach oraz poznać kulturę i zwyczaje nomadów.
36 zdjęć i 17 wideo dokumentujących wyjątkowe doświadczenie
W środę 12 października Fotolia udostępni czwartą część kolekcji „Disconnect”: 36 zdjęć Maxa Muencha i 17 plików wideo Pavlé Savica opowiadających o wędrówce przez mongolskie stepy i zanurzających widzów w kulturze nomadów.
Pliki do pobrania za darmo
Ponadto, przez 24 godziny – od godz. 10.00 – 3 wyjątkowe zdjęcia oraz 1 wideo będą dostępne do pobrania za darmo na stronie Fotolia! Po tym czasie pliki, tak jak pozostała część kolekcji, będą dostępne w regularnych cenach.
Bohaterowie czwartej części kolekcji „Disconnect”
Max Muench to berliński fotograf, pasjonat podróży i krajobrazów. Stara się uchwycić w swojej pracy piękno i różnorodność naszej planety. Ostatnio wystawiany w Nowym Jorku przez Instagram jako jeden z najlepszych fotografów w 2015 roku. Współpracował z organizacjami non-profit, a także markami i organizacjami turystycznymi, m.in. dla takich klientów, jak: Red Bull, Mercedes-Benz, WWF i The North Face. Jest szefem projektu German Roamers, największej w Europie outdoorowej społeczności na Instagramie.
Urodzony w Serbii Pavlé Savic przybył do Francji w wieku 3 lat, w wieku lat dwudziestu założył tam swoją firmę producencką „What The Film”. W 2009 r. z kilkoma artystami sztuki cyfrowej i audiowizualnej założył Gang Corp Collective. Będąc samoukiem, na własną rękę eksperymentował z różnymi cyfrowymi formatami wideo, zanim w 2012 r. został wybrany do udziału w projekcie Fotolia „Ten Collection”, w ramach którego spotkał z najlepszymi artystami sztuki cyfrowej, aby ich sportretować. Od tamtej pory rozwinął wyczucie i talent do portretów, a także estetyki lifestyle’owej, co pozwoliło mu działać w kampaniach dla France TV, Adidas, Clinique, YouTube, Vice, SNCF i wielu innych. W 2014 r., w zespole z Danielem Assayagem, wyreżyserował pierwszy odcinek z serii dziesięciu pełnometrażowych filmów dokumentalnych zatytułowanej „Cities”.
Na podstawie informacji firmyFotolia by Adobe