Rur­ki z kre­mem na szyl­dzie Ole­ńki, czy­li fi­nał ak­cji Za­szyl­do­wa­ni w Ra­do­miuPoprzedni artykuł 

Kon­kurs Za­szyl­do­wa­ni to ini­cja­ty­wa ra­dom­skiej dru­kar­ni i agen­cji re­kla­mo­wej Adver Me­dia. W wa­ka­cyj­nym ple­bi­scy­cie, skie­ro­wa­nym do miesz­ka­ńców mia­sta, spo­śród kil­ku­na­stu zo­stał wy­bra­ny je­den szyld, który wy­ma­gał pil­nej wy­mia­ny. Ra­do­mia­nie po­sta­no­wi­li, że no­wą re­kla­mę ma do­stać wła­śnie Ole­ńka.

Bar­dzo się cie­szy­my, że tak du­ża ilo­ść osób za­gło­so­wa­ła na nas w kon­kur­sie Za­szyl­do­wa­ni. Nasz no­wy szyld to ide­al­ny pre­zent na przy­pa­da­jące w tym ro­ku 70-le­cie Ole­ńki. Je­ste­śmy ma­łą fir­mą ro­dzin­ną, od lat po pro­stu ro­bi­my swo­je, a klien­ci zna­ją nas, przy­cho­dzą i wra­ca­ją, pew­ni, że na­sze wy­ro­by za­wsze sma­ku­ją tak sa­mo. – opo­wia­da Sła­wo­mir Ro­ma­no­wicz, ak­tu­al­ny wła­ści­ciel Ole­ńki, który w tym ro­ku ob­cho­dzi rów­nież ju­bi­le­usz 30 lat w bra­nży cu­kier­ni­czej.

Ole­ńka to naj­star­sza i praw­do­po­dob­nie naj­bar­dziej po­pu­lar­na cu­kier­nia w Ra­do­miu, za­ło­żo­na tuż po woj­nie, w 1946 ro­ku przez Ta­de­usza Buch­ma­na. Od sa­me­go po­cząt­ku mie­ści się w tym sa­mym lo­ka­lu przy uli­cy Fo­cha 6. Na za­ple­czu cu­kier­ni od­by­wa się ca­ła pro­duk­cja, wy­ro­by cu­kier­nicze Ole­ńki to sło­dy­cze wy­pie­ka­ne na miej­scu we­dług kil­ku­dzie­si­ęcio­let­nich re­cep­tur, pil­nie strze­żo­nych przez człon­ków ro­dzi­ny. Prze­pis na kul­to­we rur­ki z kre­mem, o których nie­jed­no do­bre sło­wo już po­wie­dzia­no, zo­stał skom­po­no­wa­ny pod ko­niec lat 60’ przez dru­gie­go wła­ści­cie­la cu­kier­ni, sy­na Ta­de­usza – Lu­dwi­ka. Prze­pi­su zdra­dzić nie mo­gę, ale po­wiem za to, że wszyst­kie skład­ni­ki w na­szych ba­becz­kach, pącz­kach i cia­stach ku­pu­je­my od ra­dom­skich firm, po­cho­dzą tyl­ko od lo­kal­nych pro­du­cen­tów, nie sto­su­je­my też żad­nych kon­ser­wan­tów. Jed­nym sło­wem: ro­bi­my zdro­we sło­dy­cze! – do­da­je Sła­wo­mir Ro­ma­no­wicz.

No­wy szyld na ele­wa­cji jest już za­mon­to­wa­ny. Do je­go pro­duk­cji zo­sta­ła wy­ko­rzy­sta­na ba­za z imi­ta­cji drew­na i bia­łe li­te­ry prze­strzen­ne. Wszyst­kie­mu do­da­je sma­ku dru­gi szyld bocz­ny, zwa­ny se­ma­fo­ro­wym, który za­pra­sza do cu­kier­ni już z da­le­ka.

Kon­kurs na szyld oka­zał się strza­łem w dzie­si­ąt­kę. Uda­ło nam się nie tyl­ko wci­ągnąć ra­do­mian do za­ba­wy, ale przy oka­zji rów­nież za­in­spi­ro­wać szer­szą dys­ku­sję o ja­ko­ści i kon­dy­cji re­kla­my ze­wnętrz­nej w ogóle. – pod­su­mo­wu­je ca­łą ak­cję Ma­te­usz Kwie­cień, współwła­ści­ciel Adver Me­dia i po­my­sło­daw­ca kon­kur­su. – To praw­dzi­wy za­szczyt re­ali­zo­wać pro­jekt re­kla­mo­wy dla tak dłu­go ist­nie­jącej na ryn­ku i uzna­nej w ca­łym mie­ście mar­ki. Cie­ka­wym do­świad­cze­niem by­ła też dla nas pra­ca nad kon­cep­cją szyl­du, bo – jak się oka­zu­je, zna­na wszyst­kim Ole­ńka ni­gdy nie mia­ła usta­lo­ne­go lo­go­ty­pu! Ma­my na­dzie­ję, że ten za­pro­po­no­wa­ny przez nas, spodo­ba się klien­tom cu­kier­ni.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Adver Me­dia

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści