Hun­ke­ler In­no­va­tion­days 2017: za­awan­so­wa­ne roz­wi­ąza­nia w za­kre­sie zwo­jo­wej pro­duk­cji cy­fro­wejPoprzedni artykuł 

Po­nad 6 ty­si­ęcy zwie­dza­jących z ca­łe­go świa­ta, 28 ro­lo­wych li­nii pro­duk­cyj­nych, licz­ne świa­to­we pre­mie­ry – to naj­krót­sze pod­su­mo­wa­nie 12. edy­cji tar­gów Hun­ke­ler In­no­va­tion­days, ja­kie od­by­wa­ły się w Lu­cer­nie w dru­giej po­ło­wie lu­te­go br. De­dy­ko­wa­ne by­ły one tech­no­lo­gii zwo­jo­we­go dru­ku cy­fro­we­go oraz pro­ce­som przy­go­to­wa­nia i dal­szej obrób­ki podło­ży w nim wy­ko­rzy­sty­wa­nych. W tar­gach wzi­ęła udział kil­ku­dzie­si­ęcio­oso­bo­wa gru­pa zwie­dza­jących z Pol­ski, z których gros sta­no­wi­li przed­sta­wi­cie­le dru­ka­rń dzie­ło­wych.

Mówi Mi­chał Oku­row­ski – dy­rek­tor ds. roz­wo­ju w fir­mie Do­cu­field, będącej wy­łącz­nym dys­try­bu­to­rem roz­wi­ązań Hun­ke­ler w na­szym kra­ju, obec­ny w Lu­cer­nie przez ca­ły okres tr­wa­nia tar­gów: „Bar­dzo nas cie­szy obec­no­ść wie­lu przed­sta­wi­cie­li pol­skich dru­ka­rń dzie­ło­wych na Hun­ke­ler In­no­va­tion­days. War­to pod­kre­ślić, że z edy­cji na edy­cję sta­no­wią oni co­raz licz­niej­szą gru­pę zwie­dza­jących, co świad­czy o ich ro­snącym za­in­te­re­so­wa­niu tech­no­lo­gią cy­fro­wej pro­duk­cji ksi­ążek oraz pla­no­wa­nych w tym kie­run­ku in­we­sty­cjach. Do­ty­czy to rów­nież przed­si­ębiorstw ba­zu­jących do­tych­czas wy­łącz­nie na tech­ni­ce of­f­se­to­wej. W tym ro­ku tar­gi od­wie­dzi­li wszy­scy pol­scy użyt­kow­ni­cy na­szych roz­wi­ązań, dzia­ła­jący na tym ryn­ku. Nie za­bra­kło dru­ka­rń, które roz­wa­ża­ją za­kup ma­szy­ny cy­fro­wej, a co za tym idzie – ta­kże od­po­wied­nie­go sprzętu to­wa­rzy­szące­go. Dru­kar­nie dzie­ło­we to gru­pa, do której skie­ro­wa­ne by­ły klu­czo­we, no­we roz­wi­ąza­nia, pre­zen­to­wa­ne przez Hun­ke­ler na tej im­pre­zie”.

Mo­du­lar Bo­ok So­lu­tion
Naj­wi­ęk­szym za­in­te­re­so­wa­niem cie­szy­ła się w pe­łni zauto­ma­ty­zo­wa­na li­nia do pro­duk­cji ksi­ążek – Mo­du­lar Bo­ok So­lu­tion. Ro­zwi­ąza­nie to by­ło pre­zen­to­wa­ne w kil­ku kon­fi­gu­ra­cjach, in­te­gru­jących w ci­ągach pro­duk­cyj­nych ma­szy­ny dru­ku­jące i in­tro­li­ga­tor­skie różnych pro­du­cen­tów. Wspól­nym mia­now­ni­kiem by­ły urządze­nia Hun­ke­ler. „Na­si go­ście by­li pod bar­dzo du­żym wra­że­niem mo­żli­wo­ści te­go roz­wi­ąza­nia, po­zwa­la­jące­go na kom­plek­so­wą pro­duk­cję dzie­ło­wą: od za­dru­ko­wa­nia wstęgi, po­przez pro­ce­sy obrób­ki, na opra­wie go­to­we­go eg­zem­pla­rza sko­ńczyw­szy. Li­nia Mo­du­lar Bo­ok So­lu­tion umo­żli­wia pro­duk­cję ksi­ążek w różnych for­ma­tach i ob­jęto­ściach, przy czym ta zmien­no­ść do­ty­czy ka­żde­go ko­lej­ne­go eg­zem­pla­rza w niej prze­twa­rza­ne­go. Mówi­my tu za­tem o pe­łnej per­so­na­li­za­cji, w do­dat­ku re­ali­zo­wa­nej w ca­łko­wi­cie au­to­ma­tycz­ny spo­sób” – pod­kre­śla Mi­chał Oku­row­ski.
Li­nia, pra­cu­jąca z pręd­ko­ścią mak­sy­mal­ną 200 m/min, ob­słu­gu­je za­dru­ko­wa­ną wstęgę pa­pie­ru o sze­ro­ko­ści do 760 mm, po­zwa­la­jąc na two­rze­nie wstęp­nie skle­jo­nych blo­ków ksi­ążek ze skła­dek o ob­jęto­ści 4, 6 bądź 8 stron. W wer­sji po­ka­za­nej na Hun­ke­ler In­no­va­tion­days 2017 wzbo­ga­co­no ją o sze­reg no­wych opcji. „Na ca­łym świe­cie pra­cu­je już po­nad 50 li­nii Mo­du­lar Bo­ok So­lu­tion w różnych kon­fi­gu­ra­cjach. To po­twier­dza, że ma­my do czy­nie­nia z doj­rza­łym, pro­fe­sjo­nal­nym roz­wi­ąza­niem, prze­zna­czo­nym dla dru­ka­rń, które po­tra­fią do­ce­nić i wy­ko­rzy­stać tkwi­ący w nim po­ten­cjał. Wy­so­ka wy­daj­no­ść i ela­stycz­no­ść, pe­łna au­to­ma­ty­za­cja, różne pro­ce­sy re­ali­zo­wa­ne w try­bie in­li­ne – to jej naj­wi­ęk­sze za­le­ty. Mo­du­lar Bo­ok So­lu­tion sta­ła się fla­go­wym roz­wi­ąza­niem fir­my Hun­ke­ler, skie­ro­wa­nym do dru­ka­rń dzie­ło­wych i bar­dzo się cie­szy­my, że w ci­ągu naj­bli­ższych mie­si­ęcy wśród jej użyt­kow­ni­ków znaj­dą się ko­lej­ne przed­si­ębior­stwa po­li­gra­ficz­ne ob­słu­gi­wa­ne przez Do­cu­fiel­d” – do­da­je Mi­chał Oku­row­ski.

Nie tyl­ko dla ksi­ążek
Pod­czas Hun­ke­ler In­no­va­tion­days pro­mo­wa­ne by­ły ta­kże in­ne za­sto­so­wa­nia Mo­du­lar Bo­ok So­lu­tion – cho­ćby do pro­duk­cji per­so­na­li­zo­wa­nych pro­duk­tów ak­cy­den­so­wych, ta­kich jak ga­zet­ki ku­po­no­we i re­kla­mo­we czy te­sty eg­za­mi­na­cyj­ne. „W nie­których kra­jach, np. w Tur­cji, eg­za­mi­ny po­wszech­nie od­by­wa­ją się z uży­ciem te­go ro­dza­ju kart, ja­kie pre­zen­to­wa­no w Lu­cer­nie. Dzi­ęki opcji per­so­na­li­za­cji, ma­jąc do dys­po­zy­cji pu­lę py­tań, pro­gram od­po­wied­nio ni­mi „żon­glu­je”, two­rząc uni­kal­ne dla ka­żde­go ze zda­jących ze­sta­wy. Przy­stępu­jąca do eg­za­mi­nu oso­ba otrzy­mu­je sper­so­na­li­zo­wa­ny pa­kiet ze swo­im imie­niem, na­zwi­skiem, a na­wet zdjęciem oraz przy­dzie­lo­ny­mi jej ze­sta­wa­mi py­tań. Ko­dy kre­sko­we znaj­du­jące się na ka­żdej ze stron eli­mi­nu­ją ry­zy­ko po­my­łki przy spraw­dza­niu eg­za­mi­nów. Ar­kusz od­po­wie­dzi, znaj­du­jący się na przed­ostat­niej stro­nie, jest na­stęp­ne sczy­ty­wa­ny przez ska­ner, wi­ęc oce­na ge­ne­ro­wa­na jest w spo­sób au­to­ma­tycz­ny.

POPP8 – ob­słu­ga wstęgi pa­pie­ru o sze­ro­ko­ści 22,5 ca­la
Klu­czo­wą no­wo­ścią, za­pre­zen­to­wa­ną na lu­to­wych tar­gach, by­ła li­nia ge­ne­ra­cji POPP8, umo­żli­wia­jąca za­dru­ko­wy­wa­nie i prze­twa­rza­nie wstęgi pa­pie­ru o sze­ro­ko­ści 22,5 ca­la. Hun­ke­ler stwo­rzył z my­ślą o niej zu­pe­łnie no­we roz­wi­ąza­nie do ci­ęcia pa­pie­ru ze zwo­ju na ar­ku­sze oraz do wy­kła­da­nia ich w blo­ki go­to­wej do opra­wie­nia ksi­ążki. „Dzi­ęki zwi­ęk­sze­niu sze­ro­ko­ści ob­słu­gi­wa­nej wstęgi z 20,5 do 22,5 ca­la roz­wi­ąza­nie to jest kom­pa­ty­bil­ne z no­wy­mi ma­szy­na­mi cy­fro­wy­mi, po­ka­za­ny­mi po raz pierw­szy na Hun­ke­ler In­no­va­tion­days 2017. Ko­lej­ne urządze­nia, po­zwa­la­jące na wy­dru­ko­wa­nie na wstędze na przy­kład trzech ar­ku­szy B5 obok sie­bie, po­ja­wią się na ryn­ku nie­ba­wem. Szer­sza wstęga zna­cząco zwi­ęk­sza efek­tyw­no­ść POPP8, dzi­ęki cze­mu li­nia ta sta­je się jesz­cze bar­dziej atrak­cyj­na dla wie­lu dru­ka­rń dzie­ło­wy­ch” – mówi Mi­chał Oku­row­ski.

„Bar­dzo dzi­ęku­je­my wszyst­kim zwie­dza­jącym z Pol­ski, którzy przy­by­li na 12. edy­cję Hun­ke­ler In­no­va­tion­days. Ma­my na­dzie­ję, że ka­żdy z na­szych go­ści zna­la­zł na tar­gach coś in­te­re­su­jące­go dla sie­bie i że wi­zy­ta w Lu­cer­nie za­owo­cu­je wkrót­ce ko­lej­ny­mi wdro­że­nia­mi roz­wi­ązań mar­ki Hun­ke­ler w na­szym kra­ju” – pod­su­mo­wu­je Mi­chał Oku­row­ski.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści