Gru­pa RAJA z przy­cho­dem po­nad 500 mln Eu­ro w 2016 ro­kuPoprzedni artykuł 

Gru­pa RAJA, głów­ny eu­ro­pej­ski dys­try­bu­tor ma­te­ria­łów opa­ko­wa­nio­wych i wy­po­sa­że­nia dla firm – do której przy­na­le­ży spółka RAJAPACK Pol­ska – osi­ągnęła w ubie­głym ro­ku łącz­ny przy­chód w wy­so­ko­ści 502 mln EUR, co da­je wzrost na po­zio­mie 6%. Z ko­lei fi­lie gru­py ,umiej­sco­wio­ne w 18 kra­jach, od­no­to­wa­ły wzrost w wy­so­ko­ści 10%. Ja­kie czyn­ni­ki zło­ży­ły się na ko­rzyst­ny bi­lans ubie­głe­go ro­ku?

Dzia­łal­no­ść wszyst­kich fi­lii opar­ta jest na jed­no­rod­nych war­to­ściach i za­sa­dach. Fun­da­men­tem jest wie­lo­ka­na­ło­wa stra­te­gia sprze­da­ży za po­śred­nic­twem ka­ta­lo­gu i stro­ny in­ter­ne­to­wej, lo­kal­nych ze­spo­łów han­dlo­wych do­stęp­nych pod te­le­fo­nem i dzia­ła­jących w te­re­nie. Wszyst­kie od­dzia­ły ofe­ru­ją zróżni­co­wa­ny asor­ty­ment, krót­ki czas do­sta­wy (do 24H), bar­dzo du­ży wy­bór pro­duk­tów do­stęp­nych od ręki, a ta­kże spe­cjal­ny pa­kiet usług dla Klien­tów Klu­czo­wych.

Po­ło­wa suk­ce­su to mi­ędzy­na­ro­do­wa sieć sprze­da­ży

Fir­ma RAJA od po­cząt­ku in­we­stu­je w roz­bu­do­wę sie­ci spółek. Odzia­ły te od­po­wia­da­ją za 40% ca­łe­go obro­tu. Przy­po­mnij­my, że Pol­ska fi­lia zo­sta­ła za­ło­żo­na w 2010 ro­ku. Rok 2016 przy­ni­ósł dwa no­we od­dzia­ły na Sło­wa­cji i w Por­tu­ga­lii. Stra­te­gia eks­pan­sji ma na ce­lu zdo­by­cie no­wych udzia­łów ryn­ko­wych, a ta­kże po­zy­ska­nie ko­lej­nych klien­tów. Obok wie­lo­ka­na­ło­wej stra­te­gii sprze­da­ży, fir­ma sta­wia na sta­łą roz­bu­do­wę ofer­ty pro­duk­to­wej.

Li­nie de­dy­ko­wa­ne

W ra­mach pro­jek­tu RAJAMar­ket fir­ma wpro­wa­dzi­ła w ubie­głym ro­ku dwie spe­cja­li­stycz­ne li­nie pro­duk­tów skie­ro­wa­ne dla kon­kret­nych grup klien­tów: RAJAPro i RAJABo­uti­que. Li­nie de­dy­ko­wa­ne wpro­wa­dzi­ły od­dzia­ły we Fran­cji, Niem­czech, Au­strii, Szwaj­ca­rii, Bel­gii, Ho­lan­dii, Wło­szech, Hisz­pa­nii i Wiel­kiej Bry­ta­nii. Pro­duk­ty mo­żna za­ma­wiać za po­śred­nic­twem ka­ta­lo­gów oraz za­kła­dek na głów­nych stro­nach in­ter­ne­to­wych fi­lii. Ofer­ta oby­dwu li­nii do­stęp­na jest rów­nież w Pol­sce.

Ro­zwi­ąza­nie dla skle­pów sta­cjo­nar­nych i in­ter­ne­to­wych

RAJABo­uti­que to li­nia ar­ty­ku­łów ozdob­nych. Wśród pro­po­zy­cji klien­ci znaj­dą du­ży wy­bór to­reb, pu­de­łek, pa­pie­ru do pa­ko­wa­nia, ale ta­kże pe­łną ga­mę opa­ko­wań ochron­nych i wy­sy­łko­wych.

Wszyst­ko dla ma­ga­zy­nu

RAJAPro to sek­cja sku­pia­jąca urządze­nia ma­ga­zy­no­we (wóz­ki pa­le­to­we, wóz­ki trans­por­to­we, skrzy­nie pa­le­to­we itp.), pro­duk­ty do prze­cho­wy­wa­nia (po­jem­ni­ki, re­ga­ły ma­ga­zy­no­we, szaf­ki itp.), jak rów­nież ma­szy­ny i sys­te­my do pa­ko­wa­nia dla lo­gi­sty­ki i dys­try­bu­cji.

Pro­sta per­so­na­li­za­cja opa­ko­wań

W ro­ku 2016 na­dal roz­wi­ja­ne by­ły usłu­gi zwi­ąza­ne z opa­ko­wa­nia­mi per­so­na­li­zo­wa­ny­mi. W od­po­wie­dzi na dy­na­micz­ny roz­wój bra­nży e-com­mer­ce, która na różne spo­so­by sta­ra się kre­ować mar­kę, RAJA ofe­ru­je kom­plet­ną ga­mę opa­ko­wań na wy­miar i z na­dru­kiem. Per­so­na­li­za­cja pu­de­łek, ety­kiet czy to­re­bek łączy ze so­bą do­sko­na­łą ochro­nę i bez­pie­cze­ństwo pro­duk­tów oraz ja­ko­ść pre­zen­ta­cji. Czyn­ni­ki te spra­wia­ją, że otrzy­ma­na przez klien­ta pacz­ka po­ma­ga bu­do­wać po­zy­tyw­ne do­świad­cze­nie za­ku­po­we i wpły­wa na po­strze­ga­nie skle­pu.

Dzia­łal­no­ść cha­ry­ta­tyw­na w ro­ku 2016

Uru­cho­mio­na w 2006 ro­ku pod pa­tro­na­tem Fon­da­tion de Fran­ce, Fun­da­cja RAJA-Da­ni­èle Mar­co­vi­ci od dzie­si­ęciu lat wspie­ra dzia­ła­nia so­li­dar­no­ścio­we na rzecz ko­biet we Fran­cji i na ca­łym świe­cie. W ubie­głym ro­ku, 6 grud­nia w Pa­ry­żu od­by­ła się uro­czy­sto­ść po­świ­ęco­na roz­wo­jo­wi i dzia­ła­niom, które two­rzy­ły hi­sto­rię fun­da­cji. Z tej oka­zji 5 pro­jek­tów cha­ry­ta­tyw­nych otrzy­ma­ło na­gro­dy Wo­me­n’s Awards 2016 r. i aż 80 000 EUR do­fi­nan­so­wa­nia.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my RAJAPACK Sp. z o.o.

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści