In­no­wa­cyj­ny plo­ter Ag­fa Ana­pur­na H2050i LED wzbo­ga­ca park sprzęto­wy fir­my AdRe­pu­blicPoprzedni artykuł 

Przy ploterze Anapurna H2050i LED stoją od lewej: Paweł Binder (AdRepublic), Adrian Życki (Agfa Graphics) i Norbert Wałęga (AdRepublic)
Przy plo­te­rze Ana­pur­na H2050i LED sto­ją od le­wej: Pa­weł Bin­der (AdRe­pu­blic), Adrian Życ­ki (Ag­fa Gra­phics) i Nor­bert Wa­łęga (AdRe­pu­blic)

W ostat­nim cza­sie park sprzęto­wy fir­my pro­duk­cyj­no­-re­kla­mo­wej AdRe­pu­blic z Mi­cha­ło­wa­-Re­gi­no­wa k. War­sza­wy po­wi­ęk­szył się o in­no­wa­cyj­ny plo­ter Ag­fa Ana­pur­na H2050i LED. To pierw­sze w jej hi­sto­rii urządze­nie ba­zu­jące na tech­ni­ce in­kjet UV, wy­po­sa­żo­ne w ener­go­osz­częd­ne pro­mien­ni­ki UV LED. Zna­cząco roz­sze­rzy­ło ono mo­żli­wo­ści przed­si­ębior­stwa w za­kre­sie za­dru­ko­wy­wa­nia różno­rod­nych me­di­ów, zwłasz­cza sztyw­nych. Dzi­ęki te­mu część prac zle­ca­nych do­tych­czas przed­si­ębior­stwom ze­wnętrz­nym, tu­dzież odrzu­ca­nych z uwa­gi na uwa­run­ko­wa­nia tech­no­lo­gicz­ne, jest tu obec­nie z po­wo­dze­niem re­ali­zo­wa­na.

AdRe­pu­blic ist­nie­je od 2009 ro­ku i jest wła­sno­ścią dwóch osób: Nor­ber­ta Wa­łęgi i Pa­wła Bin­de­ra. Obaj wcze­śniej zwi­ąza­ni by­li z in­ny­mi bra­nża­mi, choć – jak przy­zna­ją – kon­takt ze świa­tem sze­ro­ko ro­zu­mia­nej re­kla­my mie­li już wó­wczas do­ść częsty. „Przy­gląda­jąc się, jak on funk­cjo­nu­je, do­szli­śmy do wnio­sku, że łącząc si­ły mo­że­my stwo­rzyć fir­mę, która będzie w sta­nie sku­tecz­nie za­ist­nieć na ryn­ku ko­mu­ni­ka­cji ATL i BTL oraz ara­nża­cji i wy­po­sa­ża­niu po­wierzch­ni ko­mer­cyj­nych – mówi Pa­weł Bin­der. – Za­częli­śmy od części pro­duk­cyj­nej, ale szyb­ko oka­za­ło się, że bez kre­acji na­sza ofer­ta będzie w zna­czący spo­sób zu­bo­żo­na. Krok po kro­ku roz­bu­do­wy­wa­li­śmy struk­tu­ry oso­bo­we, za­trud­nia­jąc m.in. dy­rek­to­ra kre­atyw­ne­go, który jest z na­mi do dzi­siaj. Jed­no­cze­śnie zaś wy­po­sa­ża­li­śmy nasz park sprzęto­wy w ko­lej­ne urządze­nia, po­zwa­la­jące na re­ali­za­cję kom­plek­so­wych kam­pa­nii re­kla­mo­wy­ch”.
Przez mi­nio­nych osiem lat z nie­wiel­kie­go kil­ku­oso­bo­we­go przed­si­ębior­stwa AdRe­pu­blic roz­ro­sła się do za­trud­nia­jącej po­nad 80 osób fir­my, z roz­bu­do­wa­nym i wy­kwa­li­fi­ko­wa­nym dzia­łem kre­acji, funk­cjo­nu­jącej na po­wierzch­ni pro­duk­cyj­nej prze­kra­cza­jącej 5,7 tys. m2 i dys­po­nu­jącej wła­sną flo­tą sa­mo­cho­do­wą. Sa­mi sze­fo­wie pla­su­ją swo­je przed­si­ębior­stwo w ści­słej czo­łów­ce pol­skich agen­cji re­kla­mo­wo­-pro­duk­cyj­nych. „Wśród na­szych sta­łych klien­tów są zna­ne mar­ki świa­to­we ta­kie jak Gar­min, Phi­lips, Pa­na­so­nic czy Sam­sung, ale też ro­dzi­mi pro­du­cen­ci, np. Bar­li­nek – do­da­je Nor­bert Wa­łęga. – Z my­ślą o nich pro­wa­dzi­my nie­zwy­kle sze­ro­ki za­kres dzia­łań, obej­mu­jący pe­łną ob­słu­gę z za­kresu re­kla­my ze­wnętrz­nej i we­wnętrz­nej, jak też in­ter­ne­to­wej, pra­so­wej, ra­dio­wej czy te­le­wi­zyj­nej. Jed­nym sło­wem, ma­jąc do dys­po­zy­cji bu­dżet klien­ta prze­zna­czo­ny na pro­mo­cję da­ne­go pro­duk­tu, sta­ra­my się za­go­spo­da­ro­wać go od A do Z”.
Kom­plek­so­wa ofer­ta AdRe­pu­blic uwzględ­nia w tym przy­pad­ku or­ga­ni­za­cję i za­rządza­nie ca­łym pro­ce­sem pro­duk­cji: od eta­pu kre­acji, po­przez przy­go­to­wa­nie ofert kosz­to­ry­so­wych i re­ali­za­cyj­nych, post­pro­duk­cję, ani­ma­cję, wy­kup li­cen­cji, kon­sul­ta­cje, aż po or­ga­ni­za­cję se­sji zdjęcio­wych i przy­go­to­wa­nie ma­te­ria­łów emi­syj­nych. Rów­nie kom­plek­so­wo wy­gląda ob­słu­ga w za­kre­sie POS oraz wy­po­sa­że­nia po­wierzch­ni ko­mer­cyj­nych – te ostat­nie sta­no­wią gros wy­ko­ny­wa­nych przez AdRe­pu­blic zle­ceń. Po­za pro­duk­cją, fir­ma ofe­ru­je ca­ły pa­kiet usług: do­radz­two, pro­jek­to­wa­nie (rów­nież w 3D), mon­taż, trans­port i ser­wis. W fa­zie pro­duk­cyj­nej du­że zna­cze­nie ma wła­sne za­ple­cze tech­no­lo­gicz­ne, obej­mu­jące różne pro­ce­sy wy­twór­cze: obrób­kę two­rzyw sztucz­nych oraz drew­na (m.in. na urządze­niach wie­lo­osio­wych), fre­zo­wa­nie CNC, ręcz­ne wy­ka­ńcza­nie, la­kie­ro­wa­nie, ter­mo­for­mo­wa­nie, czy wy­ko­ny­wa­nie ry­sun­ków CAD. Od po­cząt­ku ist­nie­nia fir­my część tych pro­ce­sów sta­no­wi rów­nież dru­ko­wa­nie. Przez wie­le lat AdRe­pu­blic ba­zo­wa­ła na tech­ni­kach sol­wen­to­wej oraz la­tek­so­wej, jed­nak od pew­ne­go cza­su za­uwa­żal­ne sta­ły się za­py­ta­nia klien­tów o na­druk bez­po­śred­ni, re­ali­zo­wa­ny w plo­te­rach in­kje­to­wych.
„Uwa­żnie wsłu­chu­je­my się w gło­sy na­szych klien­tów – mówi Pa­weł Bin­der – wi­ęc nad sen­sem in­we­sty­cji we wła­sny plo­ter UV LED, który sta­no­wi­łby uzu­pe­łnie­nie na­sze­go par­ku sprzęto­we­go, nie za­sta­na­wia­li­śmy się zbyt dłu­go. Na­to­miast nie­co wi­ęcej cza­su za­jął nam pro­ces de­cy­zyj­ny od­no­śnie do­staw­cy i fi­nal­ne­go roz­wi­ąza­nia. Po prze­ana­li­zo­wa­niu do­stęp­nych ofert ryn­ko­wych, prze­pro­wa­dze­niu te­stów ma­szyn i ne­go­cja­cjach ce­no­wych uzna­li­śmy, że opty­mal­nym dla nas roz­wi­ąza­niem będzie pro­po­zy­cja Ag­fa Gra­phic­s”.

Plo­ter Ana­pur­na H2050i LED, na ja­ki zde­cy­do­wa­li się sze­fo­wie AdRe­pu­blic, mo­żna by­ło zo­ba­czyć na sto­isku Ag­fa Gra­phics pod­czas lu­to­wych tar­gów Re­ma­Days War­saw 2017. Wkrót­ce po­tem ma­szy­na tra­fi­ła do podwar­szaw­skiej fir­my, w której od pierw­szych dni mar­ca jest wy­ko­rzy­sty­wa­na do re­ali­zo­wa­nia bie­żących zle­ceń. Ana­pur­na H2050i LED to jed­no z urządzeń no­wej ge­ne­ra­cji bel­gij­skie­go pro­du­cen­ta, ba­zu­jących na ener­go­osz­częd­nej tech­no­lo­gii UV LED. Jest
to roz­wi­ąza­nie „hy­bry­do­we”, umo­żli­wia­jące za­dru­ko­wy­wa­nie me­di­ów sztyw­nych (m.in. plek­si, pla­sti­ku, ma­te­ria­łów di­bond, szkła czy drew­na) o mak­sy­mal­nej sze­ro­ko­ści 2,05 m i dłu­go­ści 3,2 m; w przy­pad­ku me­di­ów gi­ęt­kich ogra­ni­cze­niem jest sze­ro­ko­ść zwo­ju (2,05 m), zaś dłu­go­ść za­le­ży od ma­sy i śred­ni­cy ro­li z podło­żem dru­ko­wym. Plo­ter Ana­pur­na H2050i LED dru­ku­je w sze­ściu ko­lo­rach z opcjo­nal­ną bie­lą, zaś o wy­so­ką ja­ko­ść i pre­cy­zję apli­ko­wa­ne­go atra­men­tu dba­ją in­no­wa­cyj­ne gło­wi­ce Ko­ni­ca Mi­nol­ta, na­no­szące kro­ple o wiel­ko­ści 12 pi­ko­li­trów (30 pl w przy­pad­ku bie­li).
De­cy­du­jąc się na za­kup plo­te­ra Ana­pur­na H2050i LED, wła­ści­cie­le AdRe­pu­blic – jak sa­mi przy­zna­ją – zwróci­li uwa­gę na wy­so­ką ja­ko­ść i wy­daj­no­ść urządze­nia, jak rów­nież na je­go uni­wer­sal­no­ść. „Za­kup ten zo­stał zre­ali­zo­wa­ny nie tyl­ko z my­ślą o wpro­wa­dze­niu do na­szej ofer­ty za­dru­ku me­di­ów sztyw­nych, ale też prze­nie­sie­nia części zle­ceń uwzględ­nia­jących dru­ko­wa­nie z ro­li z wy­słu­żo­nych plo­te­rów sol­wen­to­wych do ma­szy­ny Ag­fa Gra­phics. Pierw­sze ty­go­dnie je­go użyt­ko­wa­nia po­ka­zu­ją, że ta wszech­stron­no­ść urządze­nia Ana­pur­na H2050i LED u nas się spraw­dza” – mówi Nor­bert Wa­łęga.
„Kon­trakt zre­ali­zo­wa­ny z fir­mą AdRe­pu­blic to efekt do­kład­ne­go roz­po­zna­nia po­trzeb klien­ta, dzi­ęki cze­mu uda­ło się do­brać urządze­nie uni­wer­sal­ne, dru­ku­jące za­rów­no na me­diach sztyw­nych jak i gi­ęt­kich – do­da­je Adrian Życ­ki, re­gio­nal­ny szef sprze­da­ży w dzia­le in­kje­to­wym Ag­fa Gra­phics, od­po­wie­dzial­ny za wdro­że­nie w podwar­szaw­skiej fir­mie. – Ana­pur­na H2050i LED to je­den z naj­now­szych plo­te­rów na­szej fir­my, ba­zu­jących na ener­go­osz­częd­nych pro­mien­ni­kach UV LED. Tech­no­lo­gia ta za­pew­nia re­duk­cję ilo­ści zu­ży­wa­nej ener­gii, umo­żli­wia za­sto­so­wa­nie podło­ży wra­żli­wych na wy­so­kie tem­pe­ra­tu­ry i wpły­wa na pro­eko­lo­gicz­no­ść ca­łe­go roz­wi­ąza­nia. War­to rów­nież wspo­mnieć o znaj­du­jących tu za­sto­so­wa­nie no­wej ge­ne­ra­cji atra­men­tach LED cha­rak­te­ry­zu­jących się bar­dzo wy­so­ką przy­czep­no­ścią do podło­ży ty­pu plek­si, di­bond czy PET, do­bry­mi wła­ści­wo­ścia­mi w kon­te­kście obrób­ki po dru­ku oraz wy­so­ką od­por­no­ścią na nie­sprzy­ja­jące wa­run­ki ze­wnętrz­ne. Tym bar­dziej cie­szy­my się, że to wła­śnie mo­del Ana­pur­na H2050i LED zna­la­zł uzna­nie w oczach wła­ści­cie­li AdRe­pu­blic”.

Jak za­zna­cza­ją sze­fo­wie fir­my, po­za wa­lo­ra­mi stric­te tech­no­lo­gicz­ny­mi, o fi­nal­nym wy­bo­rze Ag­fa Gra­phics zde­cy­do­wał po­ziom ob­słu­gi przed- i po­sprze­da­żo­wej oraz spo­sób pro­wa­dze­nia ne­go­cja­cji przez przed­sta­wi­cie­la fir­my – Adria­na Życ­kie­go. „Pra­cu­jąc z uzna­ny­mi mar­ka­mi świa­to­wy­mi mu­si­my mieć u sie­bie roz­wi­ąza­nia naj­wy­ższej kla­sy, ale rów­nie wa­żna jest pro­fe­sjo­nal­na opie­ka do­staw­cy. Bio­rąc pod uwa­gę wszyst­kie uwa­run­ko­wa­nia, Ag­fa Gra­phics ja­ko je­dy­na spe­łni­ła na­sze ocze­ki­wa­nia w 100%. Po­czątek na­szej współpra­cy jest bar­dzo obie­cu­jący i ma­my na­dzie­ję, że tak będzie rów­nież w przy­szło­ści” – pod­su­mo­wu­je Pa­weł Bin­der.
Adrian Życ­ki do­da­je: „Po­sta­ra­my się nie za­wie­ść po­kła­da­nych w nas na­dziei i za­ufa­nia, ja­kim nas ob­da­rzo­no. Cie­szy­my się, że już po kil­ku pierw­szych ty­go­dniach pra­cy ma­szy­na jest du­żym stop­niu obło­żo­na pro­duk­cją. Wkrót­ce ste­ru­jący nią sys­tem work­flow Asan­ti zo­sta­nie tu zak­tu­ali­zo­wa­ny do naj­now­szej wer­sji, która w jesz­cze wi­ęk­szym stop­niu zwi­ęk­szy mo­żli­wo­ści te­go roz­wi­ąza­nia, m.in. o funk­cję dzie­le­nia bry­tów na mniej­sze części. Klien­ci fir­my AdRe­pu­blic są bar­dzo wy­ma­ga­jący, a za­ra­zem świa­do­mi po­ten­cja­łu ofe­ro­wa­ne­go przez tech­ni­kę in­kjet UV. Je­ste­śmy prze­ko­na­ni, że za­rów­no od stro­ny tech­no­lo­gicz­nej, jak i funk­cjo­nal­nej będą oni usa­tys­fak­cjo­no­wa­ni po­zio­mem wy­dru­ków uzy­ski­wa­nych w plo­te­rze Ana­pur­na H2050i LED. Ma­my na­dzie­ję, że będzie on jed­nym z czyn­ni­ków dal­sze­go, dy­na­micz­ne­go roz­wo­ju AdRe­pu­blic, które­go prze­ja­wem są cho­cia­żby ry­chłe prze­no­si­ny do no­wej, prze­stron­nej ha­li pro­duk­cyj­nej, gdzie swo­je miej­sce znaj­dzie ta­kże na­sze roz­wi­ąza­nie”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści