Kar­to­n-Pak – tu li­czy się klient i je­go po­trze­byPoprzedni artykuł 

Fir­ma Kar­to­n-Pak z No­wej So­li to ro­dzi­me przed­si­ębior­stwo z pol­skim ka­pi­ta­łem, które­go hi­sto­ria si­ęga lat dwu­dzie­stych ubie­głe­go stu­le­cia, na­to­miast wy­ko­rzy­sty­wa­na tu tech­no­lo­gia śmia­ło wkro­czy­ła przed la­ty w XXI wiek. Jed­nak tym, co je wy­różnia jest przy­ja­zne po­de­jście do ka­żde­go klien­ta; prio­ry­te­tem na­to­miast są tu do­bre re­la­cje za­rów­no ze zle­ce­nio­daw­ca­mi jak rów­nież te we­wnętrz­ne. Na tym bu­do­wa­ny jest od lat jej suk­ces.

W tym ro­ku Kar­to­n-Pak ob­cho­dzi ju­bi­le­usz 25-le­cia pry­wa­ty­za­cji. Uro­czy­sto­ść jest zwi­ąza­na jed­no­cze­śnie z otwar­ciem 22 czerw­ca br. no­we­go, dru­gie­go już za­kła­du pro­duk­cyj­ne­go (o po­wierzch­ni 23 tys. m2). To do­wód, że fir­ma nie po­prze­sta­je na swo­ich do­tych­cza­so­wych osi­ągni­ęciach, ale na­dal in­ten­syw­nie się roz­wi­ja kon­ty­nu­ując i pie­lęgnu­jąc jed­no­cze­śnie swo­ją bo­ga­tą tra­dy­cję. Ka­żdy klient spo­tka się tu ze zro­zu­mie­niem, ela­stycz­nym po­de­jściem; Kar­to­n-Pak do­kła­da wszel­kich sta­rań, aby po­móc mu w opty­ma­li­za­cji je­go pro­duk­cji, po­pra­wić wy­daj­no­ść i wzmoc­nić je­go po­zy­cję na ryn­ku. Tu bo­wiem pa­nu­je prze­ko­na­nie, że suk­ces klien­ta prze­kła­da się na suk­ces wła­sny.

Kar­to­n-Pak to obec­nie no­wo­cze­sna, do­brze zor­ga­ni­zo­wa­na fir­ma, która pro­du­ku­je opa­ko­wa­nia z su­row­ców od­na­wial­nych, pod­le­ga­jących w 100% re­cy­klin­go­wi, dzia­ła­jąca zgod­nie z ideą zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju. Jej mi­sją jest wspie­ra­nie klien­tów za­rów­no we wdra­ża­niu no­wych pro­duk­tów, jak rów­nież w ich co­dzien­nej pra­cy. „Do­sko­na­le ro­zu­mie­my ja­kie zna­cze­nie w pro­ce­sie pro­duk­cji spe­łnia­ją opa­ko­wa­nia i jak wa­żne dla na­szych zle­ce­nio­daw­ców jest do­star­cze­nie ich w ter­mi­nach ocze­ki­wa­nych przez klien­ta – mówi Je­rzy Sa­ra­ma, pre­zes Kar­to­n-Pak. – Na­sze in­we­sty­cje, w tym no­wy za­kład, po­zwa­la­ją nam obec­nie nie tyl­ko na wzrost mo­cy pro­duk­cyj­nych, ale rów­nież na za­cho­wa­nie na­szej ela­stycz­no­ści i krót­kich ter­mi­nów do­staw. Fakt, że się roz­wi­ja­my sze­re­gu­je nas obec­nie wśród du­żych firm, ale na­sze re­la­cje z klien­tami po­zo­sta­ją bar­dzo przy­ja­zne. Nie bu­du­je­my ich bo­wiem na za­sa­dach kor­po­ra­cyj­nych, choć za­sa­dy i bez­pie­cze­ństwo są dla nas bar­dzo wa­żne, ale na po­de­jściu do ka­żde­go klien­ta in­dy­wi­du­al­nie. To nas wy­różnia spo­śród wie­lu in­nych firm, a jest mo­żli­we dzi­ęki do­świad­cze­niu ja­kie po­sia­da­my, które bu­do­wa­li­śmy przez la­ta. Żad­na mło­da fir­ma nie jest w sta­nie ofe­ro­wać swo­im klien­tom tak du­żej wie­dzy i do­świad­cze­nia; w du­żych w kor­po­ra­cjach z ko­lei często po­je­dyn­czy klient prze­gry­wa z pro­ce­du­ra­mi. Dla nas jest on i będzie za­wsze prio­ry­te­tem. Ro­snąca ich licz­ba to na­sze naj­lep­sze re­fe­ren­cje”.

Ro­zwój fir­my Kar­to­n-Pak w ostat­nich la­tach i prze­pro­wa­dzo­ne w ostat­nim cza­sie in­we­sty­cje – no­wy za­kład, za­awan­so­wa­ne tech­no­lo­gicz­nie ma­szy­ny – spra­wia­ją, że do­rów­nu­je ona obec­nie czo­ło­wym pro­du­cen­tom opa­ko­wań nie tyl­ko na ryn­ku pol­skim, ale rów­nież po­za je­go gra­ni­ca­mi, co prze­kła­da się na sta­le ro­snącą licz­bę zle­ceń. In­ten­syw­ny roz­wój fir­my jest do­wo­dem rze­tel­no­ści ofe­ro­wa­nych przez nią usług i ja­ko­ści wy­twa­rza­nych tu pro­duk­tów, a ta­kże ogrom­ne­go za­an­ga­żo­wa­nia po­nad 230 za­trud­nio­nych tu pra­cow­ni­ków. „Ka­żde­go dnia udo­wad­nia­my na­szym klien­tom, że ro­bi­my do­brze to na czym na­praw­dę się zna­my – pod­kre­śla Je­rzy Sa­ra­ma.- Dzi­ęki ogrom­ne­mu do­świad­cze­niu, ja­kie zdo­by­li­śmy dzia­ła­jąc wie­le lat na ryn­ku opa­ko­wań mo­że­my do­ra­dzać im jak rów­nież szyb­ko re­ago­wać na ich po­trze­by.”

Ju­bi­le­usz 25-le­cia z dzie­si­ąt­ka­mi lat hi­sto­rii w tle

Oka­zją do świ­ęto­wa­nia suk­ce­sów fir­my Kar­to­n-Pak jest wspo­mnia­ny ju­bi­le­usz 25-le­cia pry­wa­ty­za­cji fir­my. Kar­to­n-Pak jest jed­ną z naj­star­szych firm, dzia­ła­jących w bra­nży opa­ko­wań z tek­tu­ry li­tej w Pol­sce. Już w 1923 ro­ku funk­cjo­no­wa­ła tu ma­nu­fak­tu­ra kar­to­nów, która zo­sta­ła po­nad 70 lat te­mu prze­jęta przez pa­ństwo. Klu­czo­wym mo­men­tem w dzia­łal­no­ści za­kła­du by­ło uru­cho­mie­nie w la­tach 60-tych XX w. pro­duk­cji opa­ko­wań z na­dru­kiem. W 1992 ro­ku ma­jątek fir­my zo­stał prze­jęty przez utwo­rzo­ną przez pra­cow­ni­ków spółkę pod na­zwą Za­kład Pro­duk­cji Opa­ko­wań Kar­to­n-Pak S.A. Obec­nie fir­ma jest jed­nym z naj­bar­dziej zauto­ma­ty­zo­wa­nych pro­du­cen­tów opa­ko­wań w kra­ju.

O Kar­to­n-Pak sło­wa­mi klien­tów

W swo­ich wy­po­wie­dziach o fir­mie Kar­to­n-Pak jej klien­ci mówią nie­mal jed­nym gło­sem.

„Na­ji­stot­niej­szym ele­men­tem na­szej współpra­cy z Kar­to­n-Pak – Jo­an­na Za­broc­ka, dy­rek­tor ds. za­ku­pów pro­duk­cyj­nych GK, Gru­pa Ka­pi­ta­ło­wa Iglo­te­x- jest przede wszyst­kim pro­fe­sjo­na­lizm tej fir­my. Jest ona do­rad­cą w wie­lu aspek­tach, co prze­kła­da się ta­kże na na­sze suk­ce­sy. Pod­po­wia­da nam m.in. w za­kre­sie przy­go­to­wy­wa­nia pro­jek­tów opa­ko­wań tak, aby by­ły one dla nas jak naj­bar­dziej cie­ka­we, a ich pro­duk­cja jak naj­bar­dziej ko­rzyst­na, rów­nież z eko­no­micz­ne­go punk­tu wi­dze­nia. Ko­lej­na istot­na spra­wa to ja­ko­ść dru­ku, ja­ką ofe­ru­je – re­pre­zen­tu­je ona naj­wy­ższy po­ziom. Po­dob­nie jak stan­dar­dy bez­pie­cze­ństwa. Je­ste­śmy pro­du­cen­tem żyw­no­ści i to wa­żny ele­ment na­szej współpra­cy. Istot­ny dla nas jest ta­kże im­po­nu­jący roz­wój tej dru­kar­ni w ostat­nim cza­sie. Je­ste­śmy fir­mą, którą rów­nież nie­ustan­nie się roz­wi­ja i po­szu­ku­je­my part­ne­ra, który będzie roz­wi­jał się rów­no­le­gle za­pew­nia­jąc nam ob­słu­gę przy co­raz wi­ęk­szych za­mówie­niach. Jest to mo­żli­wie dzi­ęki no­wo­cze­snym ma­szy­nom, w ja­kie in­we­stu­je ta fir­ma. No­wo­cze­sno­ść prze­kła­da się rów­nież na spo­sób kon­tak­tu z klien­ta­mi – fir­ma re­agu­je bar­dzo szyb­ko na na­sze po­trze­by czy ocze­ki­wa­nia. Dzie­je się tak z jed­nej stro­ny dzi­ęki lu­dziom, którzy z na­mi współpra­cu­ją; z dru­giej zaś – po­sia­da plat­for­mę B2B, za po­śred­nic­twem której ma­my wgląd do na­szych zle­ceń. Wszyst­kie in­for­ma­cje w tym sys­te­mie są do­stęp­ne w try­bie on-li­ne, co uła­twia co­dzien­ną pra­cę i prze­kła­da się na ja­ko­ść kon­tak­tów mi­ędzy na­mi”.

Woj­ciech Blo­kow­ski, Raw and Pac­ka­ging Ma­te­rials Pro­cu­re­ment Ma­na­ger w fir­mie Na­stlé Pol­ska SA do­da­je: „Ne­stlé współpra­cu­je z fir­mą Kar­to­n-Pak już kil­ka­na­ście lat, do­ce­nia­jąc przede wszyst­kim wy­so­ką ja­ko­ść, ja­ką ofe­ru­je to przed­si­ębior­stwo. Przy czym wspo­mnia­na ja­ko­ść do­ty­czy nie tyl­ko ko­ńco­we­go pro­duk­tu, ale ta­kże sze­ro­ko ro­zu­mia­ne­go ser­wi­su. Po­sza­no­wa­nie norm i stan­dar­dów pra­cy, trans­pa­rent­no­ść w przy­pad­ku pro­ble­mów to tyl­ko nie­które ele­men­ty, których wy­ma­ga­my od na­szych do­staw­ców. Fir­my, które współpra­cu­ją z Ne­stlé, pod­da­wa­ne są ry­go­ry­stycz­nym au­dy­tom za­rów­no ja­ko­ścio­wym jak i z za­kre­su od­po­wie­dzial­no­ści spo­łecz­nej pro­wa­dzo­ne­go bi­zne­su. Ro­zwój tej fir­my jest im­po­nu­jący w ostat­nich la­tach. Od po­cząt­ku współpra­cy sku­tecz­nie re­ali­zo­wa­ła na­sze po­my­sły. Obec­nie jest part­ne­rem i do­rad­cą Ne­stlé. Ry­nek jest bar­dzo dy­na­micz­ny i cza­sa­mi mu­si­my szyb­ko re­ago­wać na zmia­ny, ja­kie na nim za­cho­dzą. Szyb­ko­ść po­dej­mo­wa­nia de­cy­zji jest nie­wąt­pli­wym atu­tem Kar­ton Pak. Na­sza współpra­ca bar­dzo się roz­wi­nęła na prze­strze­ni lat. Po­twier­dza to fakt, że Kar­to­n-Pak ob­słu­gu­je nie tyl­ko Ne­stlé w Pol­sce, ale rów­nież in­ne od­dzia­ły w Eu­ro­pie. To świad­czy o wy­so­kim po­zio­mie i pro­fe­sjo­na­li­zmie te­go przed­si­ębior­stwa”.

Spe­cja­li­za­cja i nie­ustan­ny roz­wój

W ostat­nich la­tach Kar­to­n-Pak od­no­to­wu­je im­po­nu­jący roz­wój nie tyl­ko na ro­dzi­mym ryn­ku, ale rów­nież dy­na­micz­ny wzrost eks­por­tu pro­du­ko­wa­nych przez sie­bie opa­ko­wań (obec­nie to po­nad 30% war­to­ści sprze­da­ży). Je­go spe­cjal­no­ścią są opa­ko­wa­nia z tek­tu­ry li­tej, których wy­gląd, pre­cy­zja wy­ko­na­nia oraz wy­so­ka ja­ko­ść na­dru­ku od­po­wia­da­ją po­trze­bom naj­bar­dziej wy­ma­ga­jących klien­tów (są wśród nich przede wszyst­kim fir­my spo­żyw­cze z kra­ju i z za­gra­ni­cy). Prio­ry­te­tem – jak pod­kre­śla Je­rzy Sa­ra­ma – jest tu ja­ko­ść, ter­mi­no­wo­ść, ale przede wszyst­kim in­dy­wi­du­al­ne po­de­jście, ela­stycz­no­ść w re­ali­za­cji po­wie­rzo­nych fir­mie zle­ceń, a ta­kże eko­lo­gia i zrów­no­wa­żo­ny roz­wój.

Suk­ces na ba­zie naj­no­wo­cze­śniej­szych roz­wi­ązań i lu­dzie

Suk­ces fir­my był mo­żli­wy dzi­ęki te­mu, że za­wsze do­kła­da­ła ona sta­rań, by jej pro­duk­cja opie­ra­ła się na naj­no­wo­cze­śniej­szych roz­wi­ąza­niach. Przed­si­ębior­stwo dys­po­nu­je no­wo­cze­sny­mi ma­szy­na­mi re­no­mo­wa­nych do­staw­ców. „Na ka­żdym eta­pie na­szej pra­cy – mówi Je­rzy Sa­ra­ma – do­kła­da­my wszel­kich sta­rań, aby za­spo­ko­ić po­trze­by i ocze­ki­wa­nia współpra­cu­jących z na­mi firm. Opa­ko­wa­nia tek­tu­ro­we, które wy­ko­nu­je­my, podno­szą atrak­cyj­no­ść za­pa­ko­wa­nych w nie wy­ro­bów oraz wpły­wa­ją po­zy­tyw­nie na roz­po­zna­wal­no­ść ich mar­ki, dla­te­go ich pro­duk­cja mu­si opie­rać się na naj­no­wo­cze­śniej­szych roz­wi­ąza­niach. Nasz suk­ces jed­nak nie by­łby mo­żli­wy bez lu­dzi i dla­te­go chcia­łbym po­dzi­ęko­wać wszyst­kim, z który­mi współpra­cu­je­my, a ta­kże na­szym pra­cow­ni­kom za co­dzien­ną pra­cę i za­an­ga­żo­wa­nie” – pod­kre­śla Je­rzy Sa­ra­ma.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści