Firma Karton-Pak z Nowej Soli to rodzime przedsiębiorstwo z polskim kapitałem, którego historia sięga lat dwudziestych ubiegłego stulecia, natomiast wykorzystywana tu technologia śmiało wkroczyła przed laty w XXI wiek. Jednak tym, co je wyróżnia jest przyjazne podejście do każdego klienta; priorytetem natomiast są tu dobre relacje zarówno ze zleceniodawcami jak również te wewnętrzne. Na tym budowany jest od lat jej sukces.
W tym roku Karton-Pak obchodzi jubileusz 25-lecia prywatyzacji. Uroczystość jest związana jednocześnie z otwarciem 22 czerwca br. nowego, drugiego już zakładu produkcyjnego (o powierzchni 23 tys. m2). To dowód, że firma nie poprzestaje na swoich dotychczasowych osiągnięciach, ale nadal intensywnie się rozwija kontynuując i pielęgnując jednocześnie swoją bogatą tradycję. Każdy klient spotka się tu ze zrozumieniem, elastycznym podejściem; Karton-Pak dokłada wszelkich starań, aby pomóc mu w optymalizacji jego produkcji, poprawić wydajność i wzmocnić jego pozycję na rynku. Tu bowiem panuje przekonanie, że sukces klienta przekłada się na sukces własny.
Karton-Pak to obecnie nowoczesna, dobrze zorganizowana firma, która produkuje opakowania z surowców odnawialnych, podlegających w 100% recyklingowi, działająca zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju. Jej misją jest wspieranie klientów zarówno we wdrażaniu nowych produktów, jak również w ich codziennej pracy. „Doskonale rozumiemy jakie znaczenie w procesie produkcji spełniają opakowania i jak ważne dla naszych zleceniodawców jest dostarczenie ich w terminach oczekiwanych przez klienta – mówi Jerzy Sarama, prezes Karton-Pak. - Nasze inwestycje, w tym nowy zakład, pozwalają nam obecnie nie tylko na wzrost mocy produkcyjnych, ale również na zachowanie naszej elastyczności i krótkich terminów dostaw. Fakt, że się rozwijamy szereguje nas obecnie wśród dużych firm, ale nasze relacje z klientami pozostają bardzo przyjazne. Nie budujemy ich bowiem na zasadach korporacyjnych, choć zasady i bezpieczeństwo są dla nas bardzo ważne, ale na podejściu do każdego klienta indywidualnie. To nas wyróżnia spośród wielu innych firm, a jest możliwe dzięki doświadczeniu jakie posiadamy, które budowaliśmy przez lata. Żadna młoda firma nie jest w stanie oferować swoim klientom tak dużej wiedzy i doświadczenia; w dużych w korporacjach z kolei często pojedynczy klient przegrywa z procedurami. Dla nas jest on i będzie zawsze priorytetem. Rosnąca ich liczba to nasze najlepsze referencje”.
Rozwój firmy Karton-Pak w ostatnich latach i przeprowadzone w ostatnim czasie inwestycje – nowy zakład, zaawansowane technologicznie maszyny – sprawiają, że dorównuje ona obecnie czołowym producentom opakowań nie tylko na rynku polskim, ale również poza jego granicami, co przekłada się na stale rosnącą liczbę zleceń. Intensywny rozwój firmy jest dowodem rzetelności oferowanych przez nią usług i jakości wytwarzanych tu produktów, a także ogromnego zaangażowania ponad 230 zatrudnionych tu pracowników. „Każdego dnia udowadniamy naszym klientom, że robimy dobrze to na czym naprawdę się znamy – podkreśla Jerzy Sarama.- Dzięki ogromnemu doświadczeniu, jakie zdobyliśmy działając wiele lat na rynku opakowań możemy doradzać im jak również szybko reagować na ich potrzeby.”
Jubileusz 25-lecia z dziesiątkami lat historii w tle
Okazją do świętowania sukcesów firmy Karton-Pak jest wspomniany jubileusz 25-lecia prywatyzacji firmy. Karton-Pak jest jedną z najstarszych firm, działających w branży opakowań z tektury litej w Polsce. Już w 1923 roku funkcjonowała tu manufaktura kartonów, która została ponad 70 lat temu przejęta przez państwo. Kluczowym momentem w działalności zakładu było uruchomienie w latach 60-tych XX w. produkcji opakowań z nadrukiem. W 1992 roku majątek firmy został przejęty przez utworzoną przez pracowników spółkę pod nazwą Zakład Produkcji Opakowań Karton-Pak S.A. Obecnie firma jest jednym z najbardziej zautomatyzowanych producentów opakowań w kraju.
O Karton-Pak słowami klientów
W swoich wypowiedziach o firmie Karton-Pak jej klienci mówią niemal jednym głosem.
„Najistotniejszym elementem naszej współpracy z Karton-Pak - Joanna Zabrocka, dyrektor ds. zakupów produkcyjnych GK, Grupa Kapitałowa Iglotex- jest przede wszystkim profesjonalizm tej firmy. Jest ona doradcą w wielu aspektach, co przekłada się także na nasze sukcesy. Podpowiada nam m.in. w zakresie przygotowywania projektów opakowań tak, aby były one dla nas jak najbardziej ciekawe, a ich produkcja jak najbardziej korzystna, również z ekonomicznego punktu widzenia. Kolejna istotna sprawa to jakość druku, jaką oferuje - reprezentuje ona najwyższy poziom. Podobnie jak standardy bezpieczeństwa. Jesteśmy producentem żywności i to ważny element naszej współpracy. Istotny dla nas jest także imponujący rozwój tej drukarni w ostatnim czasie. Jesteśmy firmą, którą również nieustannie się rozwija i poszukujemy partnera, który będzie rozwijał się równolegle zapewniając nam obsługę przy coraz większych zamówieniach. Jest to możliwie dzięki nowoczesnym maszynom, w jakie inwestuje ta firma. Nowoczesność przekłada się również na sposób kontaktu z klientami – firma reaguje bardzo szybko na nasze potrzeby czy oczekiwania. Dzieje się tak z jednej strony dzięki ludziom, którzy z nami współpracują; z drugiej zaś - posiada platformę B2B, za pośrednictwem której mamy wgląd do naszych zleceń. Wszystkie informacje w tym systemie są dostępne w trybie on-line, co ułatwia codzienną pracę i przekłada się na jakość kontaktów między nami”.
Wojciech Blokowski, Raw and Packaging Materials Procurement Manager w firmie Nastlé Polska SA dodaje: „Nestlé współpracuje z firmą Karton-Pak już kilkanaście lat, doceniając przede wszystkim wysoką jakość, jaką oferuje to przedsiębiorstwo. Przy czym wspomniana jakość dotyczy nie tylko końcowego produktu, ale także szeroko rozumianego serwisu. Poszanowanie norm i standardów pracy, transparentność w przypadku problemów to tylko niektóre elementy, których wymagamy od naszych dostawców. Firmy, które współpracują z Nestlé, poddawane są rygorystycznym audytom zarówno jakościowym jak i z zakresu odpowiedzialności społecznej prowadzonego biznesu. Rozwój tej firmy jest imponujący w ostatnich latach. Od początku współpracy skutecznie realizowała nasze pomysły. Obecnie jest partnerem i doradcą Nestlé. Rynek jest bardzo dynamiczny i czasami musimy szybko reagować na zmiany, jakie na nim zachodzą. Szybkość podejmowania decyzji jest niewątpliwym atutem Karton Pak. Nasza współpraca bardzo się rozwinęła na przestrzeni lat. Potwierdza to fakt, że Karton-Pak obsługuje nie tylko Nestlé w Polsce, ale również inne oddziały w Europie. To świadczy o wysokim poziomie i profesjonalizmie tego przedsiębiorstwa”.
Specjalizacja i nieustanny rozwój
W ostatnich latach Karton-Pak odnotowuje imponujący rozwój nie tylko na rodzimym rynku, ale również dynamiczny wzrost eksportu produkowanych przez siebie opakowań (obecnie to ponad 30% wartości sprzedaży). Jego specjalnością są opakowania z tektury litej, których wygląd, precyzja wykonania oraz wysoka jakość nadruku odpowiadają potrzebom najbardziej wymagających klientów (są wśród nich przede wszystkim firmy spożywcze z kraju i z zagranicy). Priorytetem – jak podkreśla Jerzy Sarama - jest tu jakość, terminowość, ale przede wszystkim indywidualne podejście, elastyczność w realizacji powierzonych firmie zleceń, a także ekologia i zrównoważony rozwój.
Sukces na bazie najnowocześniejszych rozwiązań i ludzie
Sukces firmy był możliwy dzięki temu, że zawsze dokładała ona starań, by jej produkcja opierała się na najnowocześniejszych rozwiązaniach. Przedsiębiorstwo dysponuje nowoczesnymi maszynami renomowanych dostawców. „Na każdym etapie naszej pracy – mówi Jerzy Sarama - dokładamy wszelkich starań, aby zaspokoić potrzeby i oczekiwania współpracujących z nami firm. Opakowania tekturowe, które wykonujemy, podnoszą atrakcyjność zapakowanych w nie wyrobów oraz wpływają pozytywnie na rozpoznawalność ich marki, dlatego ich produkcja musi opierać się na najnowocześniejszych rozwiązaniach. Nasz sukces jednak nie byłby możliwy bez ludzi i dlatego chciałbym podziękować wszystkim, z którymi współpracujemy, a także naszym pracownikom za codzienną pracę i zaangażowanie” – podkreśla Jerzy Sarama.
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com