ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts Eu­ro­pe: ci­ąg dal­szy eks­pan­sji ryn­ko­wejPoprzedni artykuł 

Ole Emmert Andersen (z lewej) i Konrad Lewandowski
Ole Em­mert An­der­sen (z le­wej) i Kon­rad Le­wan­dow­ski

Pierw­sze mie­si­ące br. przy­nio­sły fir­mie ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts Eu­ro­pe dal­szy wzrost udzia­łów w ryn­ku spe­cja­li­stycz­nych che­mi­ka­li­ów do dru­ku of­f­se­to­we­go, za­rów­no w Pol­sce, jak i w Eu­ro­pie. W jej ofer­cie po­ja­wi­ły się też za­po­wia­da­ne od dłu­ższe­go cza­su pro­duk­ty, de­dy­ko­wa­ne pro­duk­cji flek­so­gra­ficz­nej. Ro­zbu­do­wie ule­gły struk­tu­ry oso­bo­we fir­my; m.in. sze­re­gi jej kie­row­nic­twa za­si­lił Ole Em­mert An­der­sen – oso­ba o kil­ku­dzie­si­ęcio­let­nim do­świad­cze­niu w bra­nży po­li­gra­ficz­nej.

Mówi Kon­rad Le­wan­dow­ski – współwła­ści­ciel ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts Eu­ro­pe: „Pierw­sze mie­si­ące 2017 ro­ku by­ły dla nas bar­dzo in­ten­syw­ne. To m.in. efekt za­war­tej pod ko­niec ub.r. umo­wy o stra­te­gicz­nym part­ner­stwie z fir­mą Avar­graf, uwzględ­nia­jącej wspól­ne dzia­ła­nia w za­kre­sie sprze­da­ży, wdra­ża­nia i szko­leń do­ty­czących che­mii ABC/Al­lied. Z za­do­wo­le­niem od­no­to­wa­li­śmy ko­lej­ne w ostat­nich la­tach wzro­sty przy­cho­dów ze sprze­da­ży oraz zy­sków – w ujęciu rok do ro­ku. Po­za dzia­ła­niami sprze­da­żo­wy­mi, wpływ na ta­ki stan rze­czy mia­ły ta­kże no­we in­we­sty­cje po­czy­nio­ne z my­ślą o na­szym war­szaw­skim za­kła­dzie pro­duk­cyj­nym, zwi­ęk­sze­nie za­trud­nie­nia w fir­mie, sta­le ro­snący udział eks­por­tu w na­szych obro­tach oraz po­ja­wie­nie się w ofer­cie ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts Eu­ro­pe che­mi­ka­li­ów do dru­ku flek­so­gra­ficz­ne­go”.

Zmia­ny w kie­row­nic­twie
Od pew­ne­go cza­su w skład kie­row­nic­twa fir­my – po­za Kon­ra­dem Le­wan­dow­skim – wcho­dzi Ole Em­mert An­der­sen. Jest on oso­bą zwi­ąza­ną z bra­nżą po­li­gra­ficz­ną od lat 70 ubie­głe­go wie­ku. W la­tach 1998–2004 kie­ro­wał fi­lia­mi He­idel­ber­ger Druck­ma­schi­nen w Mek­sy­ku i In­do­ne­zji. Wcze­śniej przez 20 lat zwi­ąza­ny był z fir­mą East Asia­tic Com­pa­ny, będącą dys­try­bu­to­rem wie­lu ma­rek świa­to­wych na ryn­kach azja­tyc­kich. „Bar­dzo się cie­szy­my, że Ole Em­mert An­der­sen do­łączył do na­sze­go ze­spo­łu – mówi Kon­rad Le­wan­dow­ski. – Je­go do­świad­cze­nie, wie­dza i licz­ne kon­tak­ty bi­zne­so­we są dla nas bez­cen­ne. Dla mnie oso­bi­ście jest on szcze­gól­nym wspar­ciem, gdyż mo­gę obec­nie skon­cen­tro­wać się na me­ri­tum swo­jej pra­cy, tj. wi­zy­tach u klien­tów w Pol­sce i po­za ni­ą”.

Ryn­ko­wej eks­pan­sji ci­ąg dal­szy
Jak za­pew­nia­ją przed­sta­wi­cie­le ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts Eu­ro­pe klien­tów fir­my przy­by­wa w bar­dzo szyb­kim tem­pie. „To efekt świet­nej pra­cy, ja­ką Kon­rad Le­wan­dow­ski i ca­ły pol­ski ze­spół wy­ko­na­li w ostat­nich la­tach – pod­kre­śla Ole Em­mert An­der­sen. – Ja­ko oso­ba re­la­tyw­nie no­wa w fir­mie z za­do­wo­le­niem stwier­dzam, że zna­jo­mo­ść mar­ki ABC/Al­lied, jak też udzia­ły ryn­ko­we na­szych pro­duk­tów już te­raz są na nie­zwy­kle sa­tys­fak­cjo­nu­jącym po­zio­mie. Pra­cu­je­my jed­nak nie­ustan­nie nad tym, by na­dal sys­te­ma­tycz­nie je zwi­ęk­sza­ć”.
Z my­ślą o dal­szej eks­pan­sji roz­bu­do­wa­ne zo­sta­ły struk­tu­ry oso­bo­we ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts Eu­ro­pe – obec­nie pra­cu­je w niej 12 osób. Co wi­ęcej, z uwa­gi na bar­dzo moc­ną po­zy­cję fir­my w kra­jach ba­łtyc­kich, je­den z jej pol­skich pra­cow­ni­ków – Sła­wo­mir Dzi­do od nie­daw­na opie­ku­je się wy­łącz­nie klien­ta­mi z te­go re­gio­nu Eu­ro­py. „Krok ten w pe­wien spo­sób wy­mu­si­li na nas sa­mi użyt­kow­ni­cy pro­duk­tów ABC/Al­lied z Ło­twy, Li­twy i Esto­nii. Na­sze udzia­ły ryn­ko­we w tych kra­jach są zna­czące, ma­my tam wie­lu stra­te­gicz­nych klien­tów, wi­ęc obec­no­ść lo­kal­ne­go wspar­cia tech­nicz­ne­go sta­łą się nie­odzow­na” – mówi Kon­rad Le­wan­dow­ski.
Klu­czo­wym dla fir­my ob­sza­rem dzia­ła­nia po­zo­sta­je w dal­szym ci­ągu Pol­ska, choć – jak za­zna­cza­ją przed­sta­wi­cie­le jej kie­row­nic­twa – wci­ąż ogrom­ny po­ten­cjał tkwi cho­ćby w ryn­ku ro­syj­skim.

Nie tyl­ko of­f­set
W zwi­ąz­ku z ro­snącym za­po­trze­bo­wa­niem na wy­so­kiej ja­ko­ści pro­duk­ty ABC/Al­lied co­raz wi­ęk­sza ich część jest wy­twa­rza­na i kon­fek­cjo­no­wa­na lo­kal­nie, w war­szaw­skim za­kła­dzie pro­duk­cyj­nym. Ostat­nie mie­si­ące przy­nio­sły tu ko­lej­ne in­we­sty­cje, m.in. w li­nię do bu­tel­ko­wa­nia oraz w roz­bu­do­wę po­wierzch­ni ma­ga­zy­no­wej. Dzia­ła­nia te zwi­ąza­ne by­ły m.in. z wpro­wa­dze­niem do ofer­ty pro­duk­tów do dru­ku flek­so­gra­ficz­ne­go.
„Krok ten za­po­wia­da­li­śmy od daw­na – mówi Ole Em­mert An­der­sen. – Mu­sie­li­śmy mieć jed­nak pew­no­ść, że pro­po­no­wa­ne przez nas środ­ki che­micz­ne dla tej no­wej dla ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts Eu­ro­pe gru­py od­bior­ców będą kon­ku­ren­cyj­ne nie tyl­ko ce­no­wo, ale też pod względem ja­ko­ści i wy­daj­no­ści. W ostat­nich mie­si­ącach wdro­ży­li­śmy je w licz­nych dru­kar­niach z Pol­ski, na­le­żących do ści­słej czo­łów­ki pro­du­cen­tów opa­ko­wań i ety­kiet, ba­zu­jących na tech­ni­ce flek­so­gra­ficz­nej. Efek­ty są wi­ęcej niż za­do­wa­la­jące i po­zwa­la­ją wie­rzyć, iż od­nie­sie­my tu po­dob­ne suk­ce­sy, jak na ryn­ku dru­ku of­f­se­to­we­go”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści