Sto­ra En­so ogła­sza start ko­lej­nej edy­cji kon­kur­su dla stu­den­tów i pro­jek­tan­tów opa­ko­wań – Re­cre­ate Pac­ka­ging 2018Poprzedni artykuł 

Sto­ra En­so po­in­for­mo­wa­ła o star­cie ko­lej­nej edy­cji kon­kur­su Re­cre­ate Pac­ka­ging, pro­mu­jące­go in­no­wa­cyj­ne, a za­ra­zem pro­eko­lo­gicz­ne pro­jek­ty opa­ko­wań, ba­zu­jących na su­row­cach od­na­wial­nych. W tym ro­ku te­ma­tem prze­wod­nim kon­kur­su są opa­ko­wa­nia prze­zna­czo­ne na żyw­no­ść dla dzie­ci. Zgło­sze­nia przyj­mo­wa­ne są do 22 grud­nia br. na stro­nie in­ter­ne­to­wej http://www.re­cre­ate­pac­ka­ging.com. War­to do­dać, że wśród lau­re­atów po­przed­nich edy­cji Re­cre­ate Pac­ka­ging by­li m.in. pro­jek­tan­ci z Pol­ski.

Tra­dy­cją sta­ło się już, że ka­żda edy­cja kon­kur­su jest de­dy­ko­wa­na różnym ro­dza­jom opa­ko­wań, o różnym prze­zna­cze­niu ko­ńco­wym. W po­przed­nich la­tach za­da­niem uczest­ni­ków by­ło stwo­rze­nie opa­ko­wań przy­dat­nych w podróży, na środ­ki hi­gie­ny oso­bi­stej oraz de­dy­ko­wa­nych do­brom luk­su­so­wym. Tym ra­zem pro­fe­sjo­nal­ni pro­jek­tan­ci, jak rów­nież stu­den­ci wy­ższych uczel­ni będą mu­sie­li zmie­rzyć się z no­wym wy­zwa­niem. Ich za­da­niem będzie stwo­rze­nie in­no­wa­cyj­ne­go, atrak­cyj­ne­go a zara­zem bez­piecz­ne­go i pro­eko­lo­gicz­ne­go opa­ko­wa­nia na żyw­no­ść dla dzie­ci. Po­dob­nie jak w la­tach ubie­głych, mu­si ono zo­stać wy­ko­na­ne z su­row­ców od­na­wial­nych, ba­zu­jących na włók­nach ce­lu­lo­zo­wych. Ca­ły pro­jekt ma być nie tyl­ko atrak­cyj­ny od stro­ny wi­zu­al­nej, ale też za­wie­rać ele­men­ty umo­żli­wia­jące za­ba­wę i za­pew­nia­jące przy­jem­no­ść z kon­su­mo­wa­nia znaj­du­jących się w środ­ku pro­duk­tów żyw­no­ścio­wych. Opa­ko­wa­nie – w za­ło­że­niu or­ga­ni­za­to­rów – ma ta­kże na­wi­ązy­wać do ich wa­lo­rów sma­ko­wych.

Oso­by zgła­sza­jące swój ak­ces do kon­kur­su otrzy­ma­ją od Sto­ra En­so kom­plet­ny ze­staw ma­te­ria­łów nie­zbęd­nych do stwo­rze­nia opa­ko­wa­nia, w tym wy­so­kiej ja­ko­ści pa­pie­ry i kar­to­ny oraz spe­cjal­ne ma­kie­ty. Wio­sną 2018 ro­ku zgło­szo­ne pra­ce zo­sta­ną pod­da­ne oce­nie przez ju­ry skła­da­jące się z eks­per­tów z dzie­dzi­ny opa­ko­wań. Głów­na na­gro­da, za­rów­no w ka­te­go­rii prze­zna­czo­nej dla stu­den­tów jak i pro­fe­sjo­na­li­stów, wy­no­si 5000 eu­ro. Osob­ne ju­ry, skła­da­jące się z dzie­ci, przy­zna do­dat­ko­wo spe­cjal­ną Na­gro­dę Dzie­ci­ęcą (Kid­s’ Cho­ice Award) w wy­so­ko­ści 2000 eu­ro. Na po­szcze­gól­ne pra­ce będzie mo­żna też gło­so­wać po­przez stro­nę in­ter­ne­to­wą, de­dy­ko­wa­ną kon­kur­so­wi. Au­tor pro­jek­tu, który uzy­ska naj­wi­ęk­szą licz­bę gło­sów, otrzy­ma dru­gie ze spe­cjal­nych wy­różnień – Na­gro­dę Pu­blicz­no­ści o war­to­ści 3000 eu­ro.

„No­wo­cze­sne ro­dzi­ny pro­wa­dzą ak­tyw­ny tryb ży­cia, wci­ąż po­zo­sta­ją w bie­gu, a dzie­ci ma­ją co­raz wi­ęk­szy wpływ na po­dej­mo­wa­nie de­cy­zji za­ku­po­wych. W tej sy­tu­acji praw­dzi­wym wy­zwa­niem sta­je się stwo­rze­nie opa­ko­wa­nia, które będzie atrak­cyj­ne nie tyl­ko w oczach ro­dzi­ców i ich po­ciech, ale też dys­try­bu­to­rów zaj­mu­jących się sprze­da­żą da­ne­go pro­duk­tu. Młod­sze po­ko­le­nia do­ko­nu­ją obec­nie świa­do­mych wy­bo­rów, ma­jąc jed­no­cze­śnie w gło­wie tro­skę o na­szą pla­ne­tę. Za­tem skie­ro­wa­ne do nich opa­ko­wa­nia mu­szą być wy­god­ne w użyt­ko­wa­niu, za­pew­niać ła­twy do­stęp do znaj­du­jącej się w środ­ku żyw­no­ści, ale też ofe­ro­wać pe­wien ele­ment za­ba­wy, a przy tym – pro­mo­wać zdro­we odży­wia­nie się i pro­eko­lo­gicz­ne po­de­jście do ży­cia. Z nie­cier­pli­wo­ścią cze­ka­my na no­we, in­no­wa­cyj­ne po­my­sły, które w pe­łni wy­ko­rzy­sta­ją po­ten­cjał tkwi­ący w na­szych tek­tu­rach w kon­te­kście jak naj­lep­sze­go ob­co­wa­nia z wy­ko­na­nym na ich ba­zie pro­duk­tem, ta­kże pod względem for­my i funk­cjo­nal­no­ści” – mówi An­ni­ca Bre­sky, kie­ru­jąca dzia­łem Sto­ra En­so Con­su­mer Bo­ard, a za­ra­zem prze­wod­ni­cząca ju­ry kon­kur­su Re­cre­ate Pac­ka­ging 2018.

Kon­kurs Re­cre­ate Pac­ka­ging jest or­ga­ni­zo­wa­ny przez Sto­ra En­so w cy­klu dwu­let­nim od 2012 ro­ku. Z edy­cji na edy­cję jest co­raz bar­dziej roz­po­zna­wal­ny przez mi­ędzy­na­ro­do­wą spo­łecz­no­ść pro­jek­tan­tów gra­ficz­nych, zwi­ąza­nych z bra­nżą opa­ko­wa­nio­wą. Wzra­sta też je­go obec­no­ść w me­diach tra­dy­cyj­nych oraz spo­łecz­no­ścio­wych, dzi­ęki cze­mu za­pew­nio­ne jest wi­ęk­sze do­tar­cie do uta­len­to­wa­nych osób, zaj­mu­jących się pro­jek­to­wa­niem za­wo­do­wo bądź też stu­diu­jących na kie­run­kach z tym zwi­ąza­nych. Uro­czy­ste roz­strzy­gni­ęcie po­przed­niej edy­cji Re­cre­ate Pac­ka­ging od­by­ło się w ho­te­lu Knic­ker­boc­ker w No­wym Jor­ku, a pra­ce na­gra­dza­ne w ra­mach kon­kur­su pre­zen­to­wa­ne są na sto­iskach fir­my w cza­sie mi­ędzy­na­ro­do­wych tar­gów bra­nżo­wych ta­kich jak dru­pa, In­ter­pack czy Lu­xe Pack.
War­to do­dać, że wśród lau­re­atów je­go po­przed­nich edy­cji by­ły rów­nież oso­by z Pol­ski. W ro­ku 2016 za pro­jekt opa­ko­wa­nia na per­fu­my na­gro­dę otrzy­ma­ła Ka­ro­li­na La­de­mann, zaś dwa la­ta wcze­śniej – za opa­ko­wa­nie na środ­ki hi­gie­ny oso­bi­stej – Mar­ta Wrzo­dak. Obie by­ły wó­wczas stu­dent­ka­mi Aka­de­mii Sz­tuk Pi­ęk­nych w Gda­ńsku.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści