Stora Enso ogłasza start kolejnej edycji konkursu dla studentów i projektantów opakowań – Recreate Packaging 2018Poprzedni artykuł 

Stora Enso poinformowała o starcie kolejnej edycji konkursu Recreate Packaging, promującego innowacyjne, a zarazem proekologiczne projekty opakowań, bazujących na surowcach odnawialnych. W tym roku tematem przewodnim konkursu są opakowania przeznaczone na żywność dla dzieci. Zgłoszenia przyjmowane są do 22 grudnia br. na stronie internetowej http://www.recreatepackaging.com. Warto dodać, że wśród laureatów poprzednich edycji Recreate Packaging byli m.in. projektanci z Polski.

Tradycją stało się już, że każda edycja konkursu jest dedykowana różnym rodzajom opakowań, o różnym przeznaczeniu końcowym. W poprzednich latach zadaniem uczestników było stworzenie opakowań przydatnych w podróży, na środki higieny osobistej oraz dedykowanych dobrom luksusowym. Tym razem profesjonalni projektanci, jak również studenci wyższych uczelni będą musieli zmierzyć się z nowym wyzwaniem. Ich zadaniem będzie stworzenie innowacyjnego, atrakcyjnego a zarazem bezpiecznego i proekologicznego opakowania na żywność dla dzieci. Podobnie jak w latach ubiegłych, musi ono zostać wykonane z surowców odnawialnych, bazujących na włóknach celulozowych. Cały projekt ma być nie tylko atrakcyjny od strony wizualnej, ale też zawierać elementy umożliwiające zabawę i zapewniające przyjemność z konsumowania znajdujących się w środku produktów żywnościowych. Opakowanie – w założeniu organizatorów – ma także nawiązywać do ich walorów smakowych.

Osoby zgłaszające swój akces do konkursu otrzymają od Stora Enso kompletny zestaw materiałów niezbędnych do stworzenia opakowania, w tym wysokiej jakości papiery i kartony oraz specjalne makiety. Wiosną 2018 roku zgłoszone prace zostaną poddane ocenie przez jury składające się z ekspertów z dziedziny opakowań. Główna nagroda, zarówno w kategorii przeznaczonej dla studentów jak i profesjonalistów, wynosi 5000 euro. Osobne jury, składające się z dzieci, przyzna dodatkowo specjalną Nagrodę Dziecięcą (Kids’ Choice Award) w wysokości 2000 euro. Na poszczególne prace będzie można też głosować poprzez stronę internetową, dedykowaną konkursowi. Autor projektu, który uzyska największą liczbę głosów, otrzyma drugie ze specjalnych wyróżnień – Nagrodę Publiczności o wartości 3000 euro.

R E K L A M A

„Nowoczesne rodziny prowadzą aktywny tryb życia, wciąż pozostają w biegu, a dzieci mają coraz większy wpływ na podejmowanie decyzji zakupowych. W tej sytuacji prawdziwym wyzwaniem staje się stworzenie opakowania, które będzie atrakcyjne nie tylko w oczach rodziców i ich pociech, ale też dystrybutorów zajmujących się sprzedażą danego produktu. Młodsze pokolenia dokonują obecnie świadomych wyborów, mając jednocześnie w głowie troskę o naszą planetę. Zatem skierowane do nich opakowania muszą być wygodne w użytkowaniu, zapewniać łatwy dostęp do znajdującej się w środku żywności, ale też oferować pewien element zabawy, a przy tym – promować zdrowe odżywianie się i proekologiczne podejście do życia. Z niecierpliwością czekamy na nowe, innowacyjne pomysły, które w pełni wykorzystają potencjał tkwiący w naszych tekturach w kontekście jak najlepszego obcowania z wykonanym na ich bazie produktem, także pod względem formy i funkcjonalności” – mówi Annica Bresky, kierująca działem Stora Enso Consumer Board, a zarazem przewodnicząca jury konkursu Recreate Packaging 2018.

Konkurs Recreate Packaging jest organizowany przez Stora Enso w cyklu dwuletnim od 2012 roku. Z edycji na edycję jest coraz bardziej rozpoznawalny przez międzynarodową społeczność projektantów graficznych, związanych z branżą opakowaniową. Wzrasta też jego obecność w mediach tradycyjnych oraz społecznościowych, dzięki czemu zapewnione jest większe dotarcie do utalentowanych osób, zajmujących się projektowaniem zawodowo bądź też studiujących na kierunkach z tym związanych. Uroczyste rozstrzygnięcie poprzedniej edycji Recreate Packaging odbyło się w hotelu Knickerbocker w Nowym Jorku, a prace nagradzane w ramach konkursu prezentowane są na stoiskach firmy w czasie międzynarodowych targów branżowych takich jak drupa, Interpack czy Luxe Pack.
Warto dodać, że wśród laureatów jego poprzednich edycji były również osoby z Polski. W roku 2016 za projekt opakowania na perfumy nagrodę otrzymała Karolina Lademann, zaś dwa lata wcześniej – za opakowanie na środki higieny osobistej – Marta Wrzodak. Obie były wówczas studentkami Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku.

Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności