BSC Dru­kar­nia Opa­ko­wań moc­no in­we­stu­jePoprzedni artykuł 

Pro­du­cent wy­so­kiej ja­ko­ści opa­ko­wań z tek­tu­ry i pa­pie­ru, BSC Dru­kar­nia Opa­ko­wań w okre­sie I-III kwar­tał 2017 r. wy­pra­co­wał 165,9 mln zł przy­cho­dów ze sprze­da­ży oraz 19,2 mln zł zy­sku net­to, wo­bec od­po­wied­nio 172,8 mln zł i 20,8 mln zł w ana­lo­gicz­nym okre­sie po­przed­nie­go ro­ku. Zgod­nie ze zmo­dy­fi­ko­wa­nym pla­nem in­we­sty­cyj­nym za­twier­dzo­nym przez ra­dę nad­zor­czą spółka w la­tach 2017–2018 za­mie­rza wy­dać na in­we­sty­cje ok. 55 mln zł

- Za­in­te­re­so­wa­nie na­szy­mi pro­duk­ta­mi nie ma­le­je, dla­te­go li­czy­my, że kon­se­kwent­na bu­do­wa port­fe­la klien­tów po­zwo­li stop­nio­wo zwi­ęk­szać przy­cho­dy. Ocze­ku­je­my, że wy­ko­rzy­sta­nie uwol­nio­nych mo­cy pro­duk­cyj­nych, które po­wsta­ły po za­ko­ńczo­nym w I półro­czu bie­żące­go ro­ku kontr­ak­cie z Mon­de­le­zem, gdzie ren­tow­no­ść by­ła ni­ższa od śred­niej w gru­pie, prze­ło­ży się na umo­wy z in­ny­mi kon­tra­hen­ta­mi. To po­zy­tyw­nie wpły­nie na nasz zysk net­to w ko­lej­nych okre­sach – ko­men­tu­je Ja­nusz Sch­wark, pre­zes BSC Dru­kar­ni Opa­ko­wań.

BSC Dru­kar­nia Opa­ko­wań ma bar­dzo do­brą sy­tu­ację go­tów­ko­wą. Za­dłu­że­nie fi­nan­so­we jest ni­ższe niż po­sia­da­ne środ­ki pie­ni­ężne. So­lid­na struk­tu­ra bi­lan­su po­zwa­la spółce bez­piecz­nie pla­no­wać przed­si­ęw­zi­ęcia ka­pi­ta­ło­we, które re­ali­zu­je w opar­ciu o środ­ki wła­sne oraz fi­nan­so­wa­nie ban­ko­we. We wto­rek, 14 li­sto­pa­da ra­da nad­zor­cza spółki za­twier­dzi­ła pro­gram in­we­sty­cyj­ny na 2018 r. na kwo­tę pra­wie 46 mln zł, co w po­łącze­niu ze spo­dzie­wa­ny­mi wy­dat­ka­mi in­we­sty­cyj­nymi w 2017 r. w kwo­cie ok. 9 mln zł da­je bli­sko 55 mln zł wy­dat­ków in­we­sty­cyj­nych w la­tach 2017–2018. Cen­tral­nym punk­tem zmo­dy­fi­ko­wa­ne­go pro­gra­mu in­we­sty­cyj­ne­go jest no­wy za­kład produkcyjno-magazyno­wy, który ma być go­to­wy w IV kwar­ta­le 2018 r. Koszt sa­mej bu­do­wy no­we­go za­kładu wy­nie­sie ok. 14,5 mln zł, a za­kup no­wo­cze­snych ma­szyn, które po­zwo­lą zwi­ęk­szyć mo­ce pro­duk­cyj­ne na star­cie no­we­go za­kładu, to wy­da­tek po­nad 22 mln zł. Łącz­na po­wierzch­nia no­we­go za­kła­du wy­nie­sie pra­wie 12 tys. mkw.

Spa­dek przy­cho­dów w ana­li­zo­wa­nym okre­sie zwi­ąza­ny jest z mniej­szą licz­bą kon­trak­tów niż przed ro­kiem, z ko­lei ob­ni­że­nie zy­sku net­to to przede wszyst­kim kon­se­kwen­cja ni­ższej niż przed ro­kiem sprze­da­ży. Sy­tu­acja na ryn­ku su­row­ca po­zo­sta­je wy­ma­ga­jąca i zda­niem spółki mo­żna się spo­dzie­wać dal­szych zwy­żek cen kar­to­nu. Za­rząd BSC Dru­kar­ni Opa­ko­wań ocze­ku­je jed­nak, że glo­bal­ne podwy­żki po­zwo­lą sku­tecz­nie prze­nie­ść wi­ęk­szo­ść ich ci­ęża­ru na od­bior­ców spółki. Do­dat­ko­wo, dzi­ęki te­mu, że fir­ma jest częścią mi­ędzy­na­ro­do­wej gru­py po­li­gra­ficz­nej rlc Pac­ka­ging Gro­up, ma ła­twiej­szy do­stęp do su­row­ca, w bar­dziej pre­fe­ren­cyj­nych ce­nach.

Moc­na po­zy­cja spółki na ryn­ku pro­du­cen­tów opa­ko­wań spra­wia, że ze spo­ko­jem pa­trzy ona na kon­trak­ta­cję w 2018 r. i ko­lej­nych la­tach. Swój opty­mizm opie­ra na sku­tecz­nym mo­de­lu bi­zne­so­wym, który ba­zu­je na trzech fi­la­rach: wy­so­kiej ma­rży, bez­pie­cze­ństwie i roz­wo­ju. Atu­tem BSC Dru­kar­ni Opa­ko­wań jest ta­kże dy­wer­sy­fi­ka­cja bra­nżo­wa od­bior­ców. Bio­rąc pod uwa­gę da­ne na ko­niec wrze­śnia 2017 r., to 53 proc. sprze­da­ży spółki tra­fia do bra­nży ko­sme­tycz­nej, 33 proc. do spo­żyw­czej, 5 proc. do far­ma­ceu­tycz­nej, a po­zo­sta­łe 8 proc. do in­nych bra­nż. War­to od­no­to­wać 8-proc. wzrost sprze­da­ży rok do ro­ku, do 86,3 mln zł w ob­sza­rze opa­ko­wań dla bra­nży ko­sme­tycz­nej, gdzie spółka uzy­sku­je lep­sze ma­rże.

- Na­szym ce­lem jest kon­ty­nu­acja or­ga­nicz­ne­go wzro­stu gru­py, przy ci­ągłym po­szu­ki­wa­niu cie­ka­wych ob­sza­rów do dy­na­micz­ne­go roz­wo­ju, ta­kich jak cho­cia­żby druk ro­lo­wy z mo­żli­wo­ścią uszla­chet­nień in­-li­ne. W przy­pad­ku, kie­dy na ryn­ku po­ja­wi się cie­ka­wa mo­żli­wo­ść akwi­zy­cji, gwa­ran­tu­jąca nam efek­ty sy­ner­gii, to na pew­no ją roz­wa­ży­my – pod­su­mo­wu­je Sch­wark.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my BSC Dru­kar­nia Opa­ko­wań

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści