Foliarka Tauler SmartMatic 2.0 w formacie B2 to kolejny zakup drukarni Akcydens w Duplo Polska. Nieco wcześniej firma zainwestowała w system broszurujący Duplo iSaddle - w pełni zautomatyzowany, modułowe urządzenie do broszurowania i zbierania prac (realizowanych zarówno w technikach offsetowej jak i cyfrowej), oferujące szycie siodełkowe. Rozwiązanie przyniosło jej 50% wzrost wydajności, wpłynęło na wyższą jakość oferowanych tu produktów końcowych i otworzyło przed nią możliwość realizacji wyższych nakładów. Obecnie Akcydens zdecydował się na foliarkę z oferty tego samego dostawcy.
Drukarnia Akcydens to zakład poligraficzny, który na rynku funkcjonuje od ponad 35 lat. Zajmuje się realizacją szeroko rozumianej produkcji akcydensowej: druków reklamowych, folderów, broszur, kalendarzy, ulotek, ale też czasopism i książek. Jest własnością Adama Cichockiego oraz jego synów – Artura i Bartłomieja, którzy są tu już trzecim pokoleniem drukarzy. Firma nieustannie inwestuje. Jakiś czas temu park sprzętowy drukarni wzbogacił się o nową, półformatową maszynę drukującą, która zwiększyła jej moce produkcyjne w zakresie offsetu arkuszowego. „Wówczas – jak mówi Adam Cichocki – konieczna okazała się również inwestycja w introligatornię: pojawił się system iSaddle. Po jakimś czasie musieliśmy również pomyśleć o zakupie foliarki, by stopniowo eliminować potrzebę kooperacji z innymi zakładami, która nie tylko wydłużała czas, ale przede wszystkim generowała spore koszty. Teraz nasi pracownicy są w stanie obsługiwać to proste w obsłudze urządzenie jako jedną z wielu innych czynności. Z tego względu nie generuje ono kosztów związanych z dedykowaną mu obsługą, a to równie istotna kwestia dla każdej drukarni”.
Akcydens współpracuje z wieloma klientami, głównie z Polski. Są wśród nich zarówno agencje reklamowe, jak też zleceniodawcy bezpośredni, m.in. wydawnictwa i firmy produkcyjne z różnych branż. „Od jakiegoś czasu – mówi Adam Cichocki - nasi klienci oczekują bardzo szybkiej realizacji zleceń, niezależnie od nakładów. Aby pozostać konkurencyjnymi i obsługiwać ich w pełnym zakresie, w ślad za zakupem bardzo dobrych maszyn drukujących musieliśmy pomyśleć o inwestycji w urządzenia do wykańczania, m.in. w zakupioną niedawno foliarkę. Zdecydowaliśmy się na model Tauler SmartMatic 2.0 w formacie B2 ponieważ testy i porównania prac, jakie wykonywaliśmy na foliach miękkich, matowych również w konkurencyjnych urządzeniach przyniosły w przypadku foliarki Tauler z oferty Duplo rewelacyjne efekty. Nic nie działo się z foliowanymi produktami przy bigowaniu, klejeniu itd. Dla naszych potrzeb urządzenie okazało się doskonałe”.
Foliarka – jak zapewnia dostawca - oferuje nie tylko maksymalną wydajność, co z kolei generuje przewagę rynkową zakładu poligraficznego, który z niej korzysta; ma małe wymiary (jest kompaktowym urządzeniem), co jest szczególnie istotne w przypadku drukarń, które ze względu na liczne inwestycje borykają się z brakiem miejsca, a taką jest firma Akcydens; posiada dużą prędkość, co gwarantuje wysoką produktywność, a szybka konfiguracja maszyny pozwala na krótszy cykl produkcyjny, a to z kolei przynosi oszczędności w czasie realizacji zleceń. „Oprócz tych wszystkich elementów dodatkową wartością foliarki Tauler SmartMatic 2.0 – mówi Bartłomiej Cichocki - są funkcje nie spotykane w innych urządzeniach takie jak np. zastosowane w tym niewielkim urządzeniu parametry wykorzystywane w większych maszynach. Mam na myśli m.in. cylinder z płaszczem olejowym, którego nie posiadają podobne urządzania innych producentów. Wszystkie te elementy wpływają na obniżenie kosztów produkcji – w naszym przypadku o 25 % w stosunku do tego, kiedy to realizowaliśmy foliowanie na zewnątrz. Dodatkowo, co warto podkreślić, takie oszczędności uzyskujemy wykorzystując najlepszą na rynku folię. Zyskujemy także na czasie – teraz jesteśmy w stanie wykonać zlecenie w ciągu 24 godzin, wcześniej musieliśmy odmawiać klientom, którzy życzyli sobie realizacji zamówień w ciągu tak krótkiego czasu. Zakup więc znacząco zwiększył naszą konkurencyjność, a to w obecnych czasach jeden z priorytetów każdej drukarni”.
Szefowie drukarni Akcydens po raz kolejny pozytywnie oceniają nie tylko zakupione w Duplo Polska urządzenia, które finalnie – co podkreślają - okazują się niezawodne, ale również jego dostawcę - elastyczność tej firmy, jej otwartość i gotowość do współpracy. „To kolejna nasza współpraca z Duplo Polska i po raz kolejny oceniamy ją bardzo pozytywnie” – podsumowuje Adam Cichocki.
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com