Eu­ro­pej­ska pre­mie­ra in­no­wa­cyj­nej tech­no­lo­gii fir­my Scre­en w Bo­oks­fac­to­ry.plPoprzedni artykuł 

Od lewej: Paweł Szpil (Reprograf), Tsunenori Haraguchi – Manager Sales Promotion Section, Global Sales Department, Sales Division (Screen), Daniel Krzanowski – właściciel PrintGroup, Seiichi Nakao - Global Business Director, Continuous HSI Printer (Screen) i Patrick Jud – Sales Manager POD (Screen)
Od le­wej: Pa­weł Sz­pil (Re­pro­graf), Tsu­ne­no­ri Ha­ra­gu­chi – Ma­na­ger Sa­les Pro­mo­tion Sec­tion, Glo­bal Sa­les De­part­ment, Sa­les Di­vi­sion (Scre­en), Da­niel Krza­now­ski – wła­ści­ciel Prin­tGro­up, Se­ii­chi Na­kao – Glo­bal Bu­si­ness Di­rec­tor, Con­ti­nu­ous HSI Prin­ter (Scre­en) i Pa­trick Jud – Sa­les Ma­na­ger POD (Scre­en)

W ci­ąg in­we­sty­cji cy­fro­wej dru­kar­ni Bo­oks­fac­to­ry.pl (które za­le­d­wie w kil­ka mie­si­ęcy osi­ągnęły po­ziom 5 mln eu­ro) wpi­sa­ła się w ostat­nim cza­sie ko­lej­na ma­szy­na in­kje­to­wa Scre­en – tym ra­zem fir­ma zde­cy­do­wa­ła się na mo­del Tru­ePress Je­t520HD.

Jak za­pew­nia do­staw­ca, którym jest fir­ma Re­pro­graf (od 26 lat do­star­cza­jąca in­no­wa­cyj­ne roz­wi­ąza­nia dla bra­nży po­li­gra­ficz­nej w Pol­sce), urządze­nie po­zwa­la na za­dru­ko­wy­wa­nie pa­pie­rów of­f­se­to­wych – w tym po­wle­ka­nych bez ko­niecz­no­ści uszla­chet­nia­nia lub sto­so­wa­nia spe­cjal­nych pa­pie­rów in­kje­to­wych – z nie­spo­ty­ka­ną do­tąd dla in­kje­tu ja­ko­ścią. Wdro­że­nie w Bo­oks­fac­to­ry.pl by­ło eu­ro­pej­ską pre­mie­rą tej in­no­wa­cyj­nej tech­no­lo­gii fir­my Scre­en na ryn­ku pro­duk­cji ksi­ążek.

Bo­oks­fac­to­ry.pl to no­wo­cze­sna dru­kar­nia cy­fro­wa, której wszyst­kie in­we­sty­cje są od­po­wie­dzią na uwa­żną ob­ser­wa­cję ryn­ku cy­fro­wej pro­duk­cji ksi­ążek z jed­no­cze­sną ana­li­zą za­cho­dzących na nim zmian. W no­wo­cze­snych ha­lach pro­duk­cyj­nych co­dzien­nie jest tu pro­du­ko­wa­nych po­nad 100 ty­tu­łów ksi­ążek w opra­wie mi­ęk­kiej, twar­dej i ze­szy­to­wej. Dru­ku­je ksi­ążki w na­kła­dach już od jed­ne­go eg­zem­pla­rza. Po­sia­da gro­no oko­ło 2000 klien­tów w ca­łej Eu­ro­pie, a udział eks­por­tu w jej pro­duk­cji to obec­nie bli­sko 80%. Fir­ma osi­ąga – jak po­da­je Da­niel Krza­now­ski, pre­zes za­rządu Prin­tGro­up, do której na­le­ży mar­ka Bo­oks­fac­to­ry.pl – bar­dzo do­bre wy­ni­ki sprze­da­ży na ryn­kach nie­miec­ko­języcz­nych, jest ak­tyw­na rów­nież we Fran­cji, kra­jach skan­dy­naw­skich oraz Wiel­kiej Bry­ta­nii, Hisz­pa­nii i we Wło­szech. Na pol­ski ry­nek tra­fia co pi­ąta wy­pro­du­ko­wa­na przez nią pu­bli­ka­cja.

Bo­oks­fac­to­ry.pl nie­ustan­nie in­we­stu­je. „W ci­ągu 18 mie­si­ęcy – mówi Da­niel Krza­now­ski – za­in­we­sto­wa­li­śmy głów­nie w za­awan­so­wa­ne roz­wi­ąza­nia tech­no­lo­gicz­ne; dum­ny je­stem ta­kże z nie­daw­no od­da­ne­go obiek­tu prze­my­sło­wo­-biu­ro­we­go. Na 3-hek­ta­ro­wej dzia­łce, bli­sko au­to­stra­dy i cen­trów lo­gi­stycz­nych wy­bu­do­wa­li­śmy no­wo­cze­sną fa­bry­kę. Obiekt wy­po­sa­żo­ny jest w sys­te­my kli­ma­ty­za­cji i utrzy­ma­nia wil­got­no­ści po­wie­trza, a ta­kże w wy­ra­fi­no­wa­ny sys­tem za­rządza­nia bu­dyn­kiem BMS kla­sy KNX oraz sys­tem kon­tro­li do­stępu do za­kła­du. Na­sze in­we­sty­cje w tech­no­lo­gie do­ty­czą głów­nie sprzętu do pro­duk­cji ty­pu „bo­ok of one”. Za­in­sta­lo­wa­ne przez nas ma­szy­ny fir­my Scre­en za­pew­nia­ją nam ta­ką mo­żli­wo­ść, a ostat­nia in­we­sty­cja po­zwa­la nam na za­druk ta­nich pa­pie­rów, ta­kże po­wle­ka­nych z nie­spo­ty­ka­ną do­tąd dla in­kje­tu ja­ko­ścią i roz­dziel­czo­ścią wy­no­szącą 1200 dpi. Dzi­ęki te­mu pro­ce­sy w niej re­ali­zo­wa­ne sta­ją się bar­dziej eko­no­micz­ne, co stwa­rza mo­żli­wo­ść ich wy­ko­rzy­sta­nia na ryn­ku pro­duk­cji ksi­ążek, w czym spe­cja­li­zu­je­my się od la­t”.

De­cy­zję do­ty­czącą pro­duk­cji ksi­ążek, a kon­kret­nie – dru­ko­wa­nia ich w tech­no­lo­gii cy­fro­wej pod­jęto tu w 2010 ro­ku. Współpra­ca firm Bo­oks­fac­to­ry.pl i Re­pro­graf, roz­po­częła się dwa la­ta później – na tar­gach dru­pa 2012, gdzie swo­ją pre­mie­rę mia­ła ma­szy­na Scre­en Tru­ePress Je­t520EX Mo­no. Już wó­wczas Da­niel Krza­now­ski po­szu­ki­wał in­no­wa­cyj­nych roz­wi­ązań do dru­ko­wa­nia ksi­ążek cy­fro­wo i w nie­dłu­gim cza­sie zde­cy­do­wał się na za­kup sys­te­mu pre­zen­to­wa­ne­go na tar­gach. Rok te­mu fir­ma Bo­oks­fac­to­ry.pl prze­nio­sła się do no­wych hal pro­duk­cyj­nych i po­sta­wi­ła na naj­now­sze tech­no­lo­gie do­stęp­ne wó­wczas na ryn­ku. W jej hi­sto­rii na­de­szła po­ra na ko­lej­ny etap – pro­duk­cję ko­lo­ro­wą. Na tar­gach dru­pa 2016 fir­ma Scre­en za­pre­zen­to­wa­ła tech­ni­kę in­kje­to­wą opar­tą na tu­szach S.C. Dzi­ęki nim w no­wej ma­szy­nie te­go pro­du­cen­ta – Tru­ePress Je­t520HD – mo­żna dru­ko­wać z pręd­ko­ścią 120 m/min. zle­ce­nia o wy­so­kiej roz­dziel­czo­ści (1200 x 1200 dpi), re­ali­zo­wa­ne za­rów­no na pa­pie­rach po­wle­ka­nych jak i stan­dar­do­wych of­f­se­to­wych. „Re­we­la­cyj­na ja­ko­ść, druk na do­brym, ta­ńszym pa­pie­rze, a ta­kże ja­po­ńska do­kład­no­ść i nie­za­wod­no­ść urządzeń spra­wi­ły, że – po te­stach kon­ku­ren­cyj­nych ma­szyn – po raz ko­lej­ny zde­cy­do­wa­li­śmy się na za­kup naj­now­szego sys­te­mu Scre­en – mówi Da­niel Krza­now­ski. – Je­ste­śmy z nie­go bar­dzo za­do­wo­le­ni. Po­twier­dze­niem tych słów niech będzie fakt, że jesz­cze w pierw­szej po­ło­wie br. w na­szej dru­kar­ni roz­pocz­nie pra­cę ko­lej­na (trze­cia już) li­nia dru­ku­jąca te­go pro­du­cen­ta, rów­nież w tech­ni­ce in­kje­to­wej, ba­zu­jąca na sys­te­mie Tru­ePress Je­t520HD i tu­szach S.C. Do­ko­nu­jąc wy­bo­ru wa­żnym czyn­ni­kiem jest dla nas za­wsze kwe­stia wia­ry­god­ne­go do­staw­cy. Wie­dzie­li­śmy, że Re­pro­graf tu nas nie roz­cza­ru­je, bo­wiem do­świad­cze­nie i wie­dza te­go do­staw­cy w za­kre­sie tech­no­lo­gii cy­fro­wych jest bar­dzo du­ża, a do­tych­cza­so­wą współpra­cę z tą fir­mą oce­niam bar­dzo po­zy­tyw­nie. W na­szych in­we­sty­cjach cho­dzi­ło nie tyl­ko o za­kup sa­mej ma­szyny – de­cy­du­jąca oka­za­ła się w du­żej mie­rze kwe­stia pro­fe­sjo­nal­ne­go do­radz­twa przez pra­cow­ni­ków Re­pro­grafu i Scre­ena, jak rów­nież ob­słu­ga ser­wi­so­wa tej fir­my”.

Ma­szy­na ta dru­ku­je przy uży­ciu no­wej ge­ne­ra­cji atra­men­tów, za­pew­nia­jących sze­ro­ki ga­mut ko­lo­ry­stycz­ny. Po­dob­nie jak wie­le in­nych ma­szyn tej kla­sy, no­wy mo­del mar­ki Scre­en dru­ku­je na wstędze o sze­ro­ko­ści 520 mm. Zna­czącą różni­cą w sto­sun­ku do po­przed­nich mo­deli – jak po­da­je pro­du­cent – jest za­le­żno­ść pręd­ko­ści i roz­dziel­czo­ści dru­ku. Naj­lep­szą ja­ko­ść wydru­ku mo­żna tu osi­ągnąć przy pręd­ko­ści 50 m/min. i roz­dziel­czo­ści 1200 x 1200 dpi, pod­czas gdy naj­szyb­sza pręd­ko­ść wy­no­sząca 120 m/min. po­zwa­la na druk z roz­dziel­czo­ścią 600 x 600 dpi. Do­dat­ko­wą za­le­tą ma­szyny – jak pod­kre­śla Scre­en – jest mo­żli­wo­ść na­kła­da­nia na podło­że kro­pli o zmien­nej wiel­ko­ści. W po­łącze­niu z uni­ka­to­wy­mi al­go­ryt­ma­mi cie­nio­wa­nia, kro­ple o różnych roz­mia­rach mo­gą być apli­ko­wa­ne z du­żą do­kład­no­ścią, zwi­ęk­sza­jąc ja­ko­ść dru­ku i ob­ni­ża­jąc zu­ży­cie atra­men­tu. Ko­lej­ną cha­rak­te­ry­stycz­ną dla niej ce­chą jest wła­śnie no­wy atra­ment o du­żej gęsto­ści, zbli­żo­nej do tej ty­po­wej dla farb of­f­se­to­wych. Dzi­ęki te­mu ope­ra­tor urządze­nia mo­że de­cy­do­wać czy dru­ko­wać w naj­wy­ższej ja­ko­ści, czy sto­so­wać mniej atra­men­tu, re­du­ku­jąc tym sa­mym kosz­ty. Tru­ePress Je­t520HD po­sia­da opcjo­nal­ny sys­tem in­spek­cyj­ny Je­tIn­spec­tion mar­ki Scre­en, który spraw­dza ca­łe stro­ny i po­rów­nu­je wy­dru­ki z pli­ka­mi w for­ma­cie RIP, za­pew­nia­jąc kon­tro­lę zgod­no­ści. Uzu­pe­łnie­niem ma­szyny jest opro­gra­mo­wa­nie do ste­ro­wa­nia prze­pły­wem pra­cy Scre­en Equ­ios. Je­go no­wa wer­sja, wpro­wa­dzo­na na ry­nek wraz z mo­delem Scre­en Tru­ePress Je­t520HD, po­sia­da funk­cje, które opty­ma­li­zu­ją pra­cę urządze­nia, mi­ędzy in­ny­mi: In-RIP Smart Im­po­si­tion, ICC Pro­fi­le Edi­tor czy Spot Co­lo­ur Edi­tor.

Jak za­pew­nia wła­ści­ciel Bo­oks­fac­to­ry.pl klien­ci po­zy­tyw­nie re­agu­ją na zmia­ny, ja­kie za­cho­dzą w dru­kar­ni. „Dy­na­mi­ka na­szych przy­cho­dów za­ska­ku­je nas na plus, po­kry­wa­jąc wzrost kosz­tów sta­łych zwi­ąza­nych z fi­nan­so­wa­niem in­we­sty­cji – pod­su­mo­wu­je Da­niel Krza­now­ski – Wiem, że in­we­sty­cja w ma­szy­ny mar­ki Scre­en, a ta­kże w po­zo­sta­łe roz­wi­ąza­nia sprzęto­we, by­ły wła­ści­wy­mi kro­ka­mi umo­żli­wia­jący­mi dal­sze wzro­sty. Dla­te­go my­śląc o Bo­oks­fac­to­ry.pl w kon­te­kście roz­wo­ju ca­łe­go ryn­ku ksi­ążki, opty­mi­stycz­nie pa­trzę w przy­szło­ść”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści