Strzał w dzie­si­ąt­kę! Pod­su­mo­wa­nie 10. edy­cji Mi­ędzy­na­ro­do­wych Tar­gów Opa­ko­wań Pac­ka­ging In­no­va­tionsPoprzedni artykuł 

– Tar­gi oce­niam zno­wu po­zy­tyw­nie. I to pod kątem kil­ku aspek­tów, np. oto­cze­nia, czy­li firm, które są obok nas. Uwa­żam, że są le­piej przy­go­to­wa­ne do Tar­gów, dzi­ęki te­mu też – od­no­szę wra­że­nie – jest wi­ęcej Zwie­dza­jących. Wi­ęk­sze jest rów­nież za­in­te­re­so­wa­nie pro­gra­mem me­ry­to­rycz­nym. Glo­bal­ny ry­nek opa­ko­wań się roz­wi­ja i wi­dać to też na Tar­gach – oce­niał wy­sta­wę tuż przed jej za­ko­ńcze­niem Mar­cin Su­choc­ki, Sa­les Ma­na­ger fir­my PC Print. Trud­no o lep­sze pod­su­mo­wa­nie 10. edy­cji naj­cie­kaw­sze­go wy­da­rze­nia w Eu­ro­pie Środ­ko­wej, de­dy­ko­wa­ne­go bra­nży opa­ko­wań. W tym ro­ku Mi­ędzy­na­ro­do­we Tar­gi Opa­ko­wań Pac­ka­ging In­no­va­tions od­wie­dzi­ło po­nad 5000 osób!

Bo­ga­ta ofer­ta

Po­za mar­ka­mi zna­ny­mi już z po­przed­nich edy­cji, w tym ro­ku po­ja­wi­ło się ta­kże wie­le no­wych firm, do­tych­czas na Tar­gach Pac­ka­ging In­no­va­tions nie­obec­nych. Swo­ją ofer­tę za­pre­zen­to­wa­li m. in.: 1LOGISTICS Żu­ral­ski, CABKA_IPS, EBS INK-JET Sy­stems Po­land, Ger­re­she­imer Bo­le­sła­wiec, Jo­key Pla­stik Bla­chow­nia, Jun­ghe­in­rich Pol­ska, Pla­tik­se, Ri­va­kork, Te­tra Pak czy Zan­ders. No­wo­ścią był ta­kże pa­wi­lon Print Ci­ty Al­lian­ce, w ra­mach które­go swo­ją ofer­tę przed­sta­wi­ły ta­kże de­biu­tu­jące na Tar­gach Pac­ka­ging In­no­va­tions fir­my: Ep­ple Druck­far­ben AG, We­il­bur­ger Grafik-Pol­ska, Met­sa Bo­ard czy IST Metz. 10. edy­cja wy­sta­wy ob­fi­to­wa­ła też w bra­nżo­we tren­dy. Wy­staw­cy za­pre­zen­to­wa­li po­nad 70 wpro­wa­dza­nych na ry­nek no­wo­ści!

Wie­dza i bi­znes

Pro­gram me­ry­to­rycz­ny, to­wa­rzy­szący Tar­gom Pac­ka­ging In­no­va­tions, jesz­cze ni­gdy nie był tak bo­ga­ty. W ra­mach stre­fy wor­kShops dla Zwie­dza­jących przy­go­to­wa­no nie­mal 30 pre­lek­cji. Wy­glo­si­li je naj­lep­si prak­ty­cy z bra­nży. Ka­żda z nich do­ty­czy­ła in­ne­go aspek­tu zwi­ąza­ne­go z opa­ko­wa­nia­mi. Dzi­ęki te­mu Zwie­dza­jący otrzy­ma­li kom­plek­so­wą wie­dzę: od pro­duk­cji opa­ko­wań, uszla­chet­nia­nia ich naj­now­szy­mi tech­no­lo­gicz­nie spo­so­ba­mi przez aspek­ty praw­ne (m.in. wła­sno­ści in­te­lek­tu­al­nej i prze­my­sło­wej) aż po za­gad­nie­nia stric­te psy­cho­lo­gicz­ne, zwi­ąza­ne ze sku­tecz­nym, pro­sprze­da­żo­wym pro­jek­to­wa­niem. To jed­nak nie wszyst­ko – po­tężną daw­kę spe­cja­li­stycz­nej wie­dzy prze­ka­za­li Zwie­dza­jącym pre­le­gen­ci dwóch bra­nżo­wych kon­fe­ren­cji: La­bel In­no­va­tions i Pac­ka­ging (R)evo­lu­tion. Jak two­rzyć uni­kal­ne i kre­atyw­ne opa­ko­wa­nie? Czy wiek kon­su­men­ta wpły­wa na pro­jekt opa­ko­wa­nia? Jak two­rzyć opa­ko­wa­nia przy­szło­ści? Jak zapro­jektować opa­ko­wa­nie, które zwi­ęk­szy sprze­daż? Mi­ędzy in­ny­mi na te py­ta­nia pa­dły wy­czer­pu­jące od­po­wie­dzi w sa­lach kon­fe­ren­cyj­nych.

Naj­lep­sza re­ko­men­da­cja

O suk­ce­sie te­go­rocz­nej edy­cji naj­le­piej świad­czą po­chleb­ne opi­nie bio­rących w niej udział firm i Zwie­dza­jących.

– Na Tar­gach Pac­ka­ging In­no­va­tions je­stem pierw­szy raz. Do tej po­ry zo­ba­czy­łem tyl­ko jed­ną ha­lę, ale już mo­gę stwier­dzić, że w jed­nym miej­scu mam wszyst­ko, cze­go przez ca­ły rok po­szu­ku­je­my. To nie­zwy­kle wy­god­ne miej­sce, by ze­brać np. kno­w-how. Po­le­cam ka­żde­mu z bra­nży by się tu wy­brać i pod­pa­trzeć cho­cia­żby roz­wi­ąza­nia po­li­gra­ficz­ne czy two­rzy­wo­we. Sa­me­mu się te­go nie wy­my­śli, je­że­li się te­go nie zo­ba­czy. Ca­ła bra­nża w jed­nym miej­scu! – mówił Pa­weł Zbie­gniew­ski, Client Se­rvi­ce Di­rec­tor Agen­cji Re­kla­mo­wej Ko­re. Z ko­lei ent­zu­zjazm Wy­staw­ców naj­le­piej od­da­je opi­nia Mo­ni­ki Le­śniew­skiej, Ko­or­dy­na­tor Dzia­łu Sprze­da­ży fir­my Ety­kie­ty.pl Eti­graf Sp. z o.o.

– Na Tar­gach Pac­ka­ging In­no­va­tions wy­sta­wia­my się już trze­ci raz. Te­go­rocz­ną edy­cję oce­niam bar­dzo do­brze. Ro­bi się tu co­raz cie­ka­wiej, dzie­je się wi­ęcej in­te­re­su­jących even­tów to­wa­rzy­szących, np. kon­fe­ren­cji. Wi­dzi­my też bar­dzo du­że za­in­te­re­so­wa­nie Zwie­dza­jących na­szą ofer­tą. My­śle­li­śmy, że dru­gi dzień będzie słab­szy pod kątem fre­kwen­cji ale nic bar­dziej myl­ne­go – licz­ba osób bar­dzo po­zy­tyw­nie mnie za­sko­czy­ła. Oso­bi­ście je­stem bar­dzo za­do­wo­lo­na, mo­ja fir­ma rów­nież, ta­kże sa­me plu­sy. W przy­szłym ro­ku na pew­no się tu po­ja­wi­my, zor­ga­ni­zu­je­my też pre­lek­cję w ra­mach kon­fe­ren­cji i już dziś na nią za­pra­szam. Zde­cy­do­wa­nie mo­gę po­le­cić te Tar­gi in­nym fir­mom z bra­nży.

W mło­do­ści si­ła!

– Je­stem bar­dzo dum­na, że za­jęłam pierw­sze miej­sce. Świet­nie się tu­taj czu­ję, to fan­ta­stycz­ne prze­ży­cie! Za­in­te­re­so­wa­nie mo­ją pra­cą jest bar­dzo du­że. Wie­le osób py­ta o mo­żli­wo­ść za­ku­pu pro­jek­tu, który tak na­praw­dę jest pro­to­ty­pem! Cie­szę się tym bar­dziej, że po­ziom ry­wa­li­za­cji był wy­so­ki – mówi­ła tuż po ogło­sze­niu wy­ni­ków Kon­kur­su Stre­fy Stu­den­ta An­na Gwar­dy­ś-Sku­za, zdo­byw­czy­ni pierw­szego miej­sca. – Bar­dzo ża­łu­ję, że ze względu na wiek nie będę mo­gła wzi­ąć w nim udzia­łu w przy­szłym ro­ku, ale na pew­no po­le­cam in­nym mło­dym pro­jek­tan­tom Tar­gi i kon­kurs. To bar­dzo faj­ne do­świad­cze­nie, mo­żli­wo­ść na­wi­ąza­nia cen­nych kon­tak­tów. Po go­dzi­nie (!) sko­ńczy­ły mi się wszyst­kie wi­zy­tów­ki. Od­by­łam tak wie­le roz­mów, że w pew­nym mo­men­cie pra­wie stra­ci­łam głos – re­la­cjo­no­wa­ła lau­re­at­ka Kon­kur­su.

W tym ro­ku do ry­wa­li­za­cji zgło­szo­no po­nad 20 pro­jek­tów. Ka­żdy był in­ny, kre­atyw­ny, po­zwa­la­jący spoj­rzeć na do­tych­czas zna­ne for­my opa­ko­wań (np. na ma­ka­ron spa­ghet­ti) z zu­pe­łnie in­nej per­spek­ty­wy. Udział w Kon­kur­sie to dla mło­dych pro­jek­tan­tów ol­brzy­mia szan­sa na po­ka­za­nie się, za­ist­nie­nie w dy­na­micz­nie roz­wi­ja­jącej się bra­nży opa­ko­wań oraz przede wszyst­kim – zdo­by­cie cen­nych kon­tak­tów, które mo­gą w przy­szło­ści za­owo­co­wać kon­kret­ny­mi re­la­cja­mi bi­zne­so­wy­mi.

Out­si­de the bo­x…

– Tar­gi Pac­ka­ging In­no­va­tions – naj­wi­ęk­sze tar­gi opa­ko­wań w Eu­ro­pie Środ­ko­wej – po raz ko­lej­ny prze­ła­ma­ły ste­reo­ty­py. Po­ka­za­ły, że o opa­ko­wa­niach mo­żna my­śleć – ba! – two­rzyć je z zu­pe­łnie no­wym, świe­żym po­de­jściem. Już dziś ser­decz­nie za­pra­szam na 11. Mi­ędzy­na­ro­do­we Tar­gi Opa­ko­wań Pac­ka­ging In­no­va­tions, które od­będą się w kwiet­niu 2019 r. – mówi Ewa Woch, Wi­ce­pre­zes Za­rządu Tar­gów w Kra­ko­wie, or­ga­ni­za­to­ra wy­da­rze­nia.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji or­ga­ni­za­to­ra

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści