Firma API Group, specjalizująca się w rozwiązaniach wzmacniających przekaz markowych produktów, zamówiła kolejne badania rynkowe, dedykowane opakowaniom, ich postrzeganiu przez rynek konsumencki i funkcjonujące na nim osoby. Tym razem ocenie poddano kategorię produktów oferowanych jako luksusowe podarunki. Badania pokazały, że jest ona na fali wznoszącej: ponad 60% menedżerów marki wskazało, że weźmie je pod uwagę tworząc i rozwijając portfolio swoich wyrobów, gdyż wiążą się z nimi „znaczące możliwości rynkowe”.
Jak podaje API Group, aż 72% ankietowanych osób uznało że podarunki są ważnym lub bardzo ważnym elementem oferty produktowej, przy czym tylko 43,5% dotychczas wprowadziło takowe do swojego portfolio.
Komentując wyniki badań, David Peters – Creative Development Manager w API Group zwraca uwagę na fakt, że właściciele marek w coraz większym stopniu zdają sobie sprawę z tego, że wprowadzenie do oferty podarunków klasy premium może dać im przewagę konkurencyjną. Wskazuje przy tym, że opakowanie ma do odegrania ważną rolę w kontekście rosnącej liczby produktów o statusie podarunków i ich postrzegania przez konsumentów: „W tradycyjnym ujęciu, kategoria podarunków jest kojarzona z sezonowymi promocjami i sklepami bezcłowymi. Jednak w ostatnich latach obserwujemy, że coraz więcej marek inwestuje w tę część swojego portfolio, m.in. po to, by wyróżniać swoje produkty przez cały rok, w różnych przestrzeniach sklepowych”.
„Podarunki to dla właścicieli marek sposób, by zaoferować kupującym nowy rodzaj produktu, jaki mogą sprezentować swoim obecnym klientom. Ich atrakcyjność wizualna czy dotykowa powoduje jednocześnie, że opakowania prezentowe są przez obdarowanych zatrzymywane i przechowywane, zwiększając oddziaływanie marki na konsumenta – kontynuuje David Peters. – Dla właściciela marki prezentacja jego produktu jest kluczowa. Oddziałując poprzez projekt, opakowania mogą stanowić wartość samą w sobie, znacząco podnosząc obecność marki w mediach społecznościowych. Konsumenci lubią bowiem dzielić się otrzymanymi prezentami online, zwłaszcza gdy opakowanie jest unikalne i ekscytujące pod względem wizualnym”.
API Group ma za sobą udane projekty opakowań, zrealizowane dla marek luksusowych takich jak Tattinger czy Lancôme. Dla obu firm eksperci API przygotowali zestaw rozwiązań opakowaniowych, uwzględniający także produkty o charakterze podarunków. Wiedza i doświadczenia API w kontekście zastosowania odpowiednich folii i laminatów z oferty firmy wpłynęły dodatkowo na zwiększenie atrakcyjności wizualnej opakowań i pozwoliły wyróżnić je na półce sklepowej.
„Opakowanie to silne narzędzie w kontekście tworzenia interesującego i angażującego wizerunku marki, dzięki czemu stale jest ona bardziej atrakcyjna od konkurencji – dodaje David Peters. – Przygotowując ofertę podarunkową, właściciele marek i projektanci muszą brać pod uwagę to, w jaki sposób opakowanie będzie prezentowane i ocenić – już na początku procesu jego tworzenia – potencjalny efekt, jaki ono może przynieść”.
„Jak opakowanie będzie prezentować się na półce sklepowej? Jaki będzie miało kształt i kolor? Jakie efekty specjalne i rodzaje uszlachetnień należy zastosować? Na te i inne pytania można odpowiedzieć poprzez zastosowanie odpowiednich folii, laminatów i rozwiązań holograficznych. Właściwy ich dobór może bowiem w znaczący sposób podnieść jakość opakowania i wzmocnić siłę marki, jaką ono reprezentuje” – podsumowuje David Peters.
Z badaniami zamówionymi przez API Group i przeprowadzonymi na grupie 265 decydentów z branż kreatywnej i marketingowej przez firmę 72 Point w marcu br., można zapoznać się odwiedzając stronę https://apigroup.com/resources/market-insights/
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com