Ba­da­nia za­mówio­ne przez API Gro­up po­twier­dza­ją: ro­śnie zna­cze­nie po­da­run­ków kla­sy pre­miumPoprzedni artykuł 

Fir­ma API Gro­up, spe­cja­li­zu­jąca się w roz­wi­ąza­niach wzmac­nia­jących prze­kaz mar­ko­wych pro­duk­tów, za­mówi­ła ko­lej­ne ba­da­nia ryn­ko­we, de­dy­ko­wa­ne opa­ko­wa­niom, ich po­strze­ga­niu przez ry­nek kon­su­menc­ki i funk­cjo­nu­jące na nim oso­by. Tym ra­zem oce­nie pod­da­no ka­te­go­rię pro­duk­tów ofe­ro­wa­nych ja­ko luk­su­so­we po­da­run­ki. Ba­da­nia po­ka­za­ły, że jest ona na fa­li wzno­szącej: po­nad 60% me­ne­dże­rów mar­ki wska­za­ło, że we­źmie je pod uwa­gę two­rząc i roz­wi­ja­jąc port­fo­lio swo­ich wy­ro­bów, gdyż wi­ążą się z ni­mi „zna­czące mo­żli­wo­ści ryn­ko­we”.

Jak po­da­je API Gro­up, aż 72% an­kie­to­wa­nych osób uzna­ło że po­da­run­ki są wa­żnym lub bar­dzo wa­żnym ele­men­tem ofer­ty pro­duk­to­wej, przy czym tyl­ko 43,5% do­tych­czas wpro­wa­dzi­ło ta­ko­we do swo­je­go port­fo­lio.

Ko­men­tu­jąc wy­ni­ki ba­dań, Da­vid Pe­ters – Cre­ati­ve De­ve­lop­ment Ma­na­ger w API Gro­up zwra­ca uwa­gę na fakt, że wła­ści­cie­le ma­rek w co­raz wi­ęk­szym stop­niu zda­ją so­bie spra­wę z te­go, że wpro­wa­dze­nie do ofer­ty po­da­run­ków kla­sy pre­mium mo­że dać im prze­wa­gę kon­ku­ren­cyj­ną. Wska­zu­je przy tym, że opa­ko­wa­nie ma do ode­gra­nia wa­żną ro­lę w kon­te­kście ro­snącej licz­by pro­duk­tów o sta­tu­sie po­da­run­ków i ich po­strze­ga­nia przez kon­su­men­tów: „W tra­dy­cyj­nym ujęciu, kate­goria po­da­run­ków jest ko­ja­rzo­na z se­zo­no­wy­mi pro­mo­cja­mi i skle­pa­mi bez­cło­wy­mi. Jed­nak w ostat­nich la­tach ob­ser­wu­je­my, że co­raz wi­ęcej ma­rek in­we­stu­je w tę część swo­je­go port­fo­lio, m.in. po to, by wy­różniać swo­je pro­duk­ty przez ca­ły rok, w różnych prze­strze­niach skle­po­wy­ch”.

„Po­da­run­ki to dla wła­ści­cie­li ma­rek spo­sób, by za­ofe­ro­wać ku­pu­jącym no­wy ro­dzaj pro­duk­tu, ja­ki mo­gą spre­zen­to­wać swo­im obec­nym klien­tom. Ich atrak­cyj­no­ść wi­zu­al­na czy do­ty­ko­wa po­wo­du­je jed­no­cze­śnie, że opa­ko­wa­nia pre­zen­to­we są przez ob­da­ro­wa­nych za­trzy­my­wa­ne i prze­cho­wy­wa­ne, zwi­ęk­sza­jąc od­dzia­ły­wa­nie mar­ki na kon­su­men­ta – kon­ty­nu­uje Da­vid Pe­ters. – Dla wła­ści­cie­la mar­ki pre­zen­ta­cja je­go pro­duk­tu jest klu­czo­wa. Od­dzia­łu­jąc po­przez pro­jekt, opa­ko­wa­nia mo­gą sta­no­wić war­to­ść sa­mą w so­bie, zna­cząco podno­sząc obec­no­ść mar­ki w me­diach spo­łecz­no­ścio­wych. Kon­su­men­ci lu­bią bo­wiem dzie­lić się otrzy­ma­ny­mi pre­zen­ta­mi on­li­ne, zwłasz­cza gdy opa­ko­wa­nie jest uni­kal­ne i eks­cy­tu­jące pod względem wi­zu­al­ny­m”.

API Gro­up ma za so­bą uda­ne pro­jek­ty opa­ko­wań, zre­ali­zo­wa­ne dla ma­rek luk­su­so­wych ta­kich jak Tat­tin­ger czy Lan­côme. Dla obu firm eks­per­ci API przy­go­to­wa­li ze­staw roz­wi­ązań opa­ko­wa­nio­wych, uwzględ­nia­jący ta­kże pro­duk­ty o cha­rak­te­rze po­da­run­ków. Wie­dza i do­świad­cze­nia API w kon­te­kście za­sto­so­wa­nia od­po­wied­nich fo­lii i la­mi­na­tów z ofer­ty fir­my wpły­nęły do­dat­ko­wo na zwi­ęk­sze­nie atrak­cyj­no­ści wi­zu­al­nej opa­ko­wań i po­zwo­li­ły wy­różnić je na półce skle­po­wej.
„Opa­ko­wa­nie to sil­ne na­rzędzie w kon­te­kście two­rze­nia in­te­re­su­jące­go i an­ga­żu­jące­go wi­ze­run­ku mar­ki, dzi­ęki cze­mu sta­le jest ona bar­dziej atrak­cyj­na od kon­ku­ren­cji – do­da­je Da­vid Pe­ters. – Przy­go­to­wu­jąc ofer­tę po­da­run­ko­wą, wła­ści­cie­le ma­rek i pro­jek­tan­ci mu­szą brać pod uwa­gę to, w ja­ki spo­sób opa­ko­wa­nie będzie pre­zen­to­wa­ne i oce­nić – już na po­cząt­ku pro­ce­su je­go two­rze­nia – po­ten­cjal­ny efekt, ja­ki ono mo­że przy­nie­ść”.

„Jak opa­ko­wa­nie będzie pre­zen­to­wać się na półce skle­po­wej? Ja­ki będzie mia­ło kszta­łt i ko­lor? Ja­kie efek­ty spe­cjal­ne i ro­dza­je uszla­chet­nień na­le­ży za­sto­so­wać? Na te i in­ne py­ta­nia mo­żna od­po­wie­dzieć po­przez za­sto­so­wa­nie od­po­wied­nich fo­lii, la­mi­na­tów i roz­wi­ązań ho­lo­gra­ficz­nych. Wła­ści­wy ich do­bór mo­że bo­wiem w zna­czący spo­sób podnie­ść ja­ko­ść opa­ko­wa­nia i wzmoc­nić si­łę mar­ki, ja­ką ono re­pre­zen­tu­je” – pod­su­mo­wu­je Da­vid Pe­ters.
Z ba­da­nia­mi za­mówio­ny­mi przez API Gro­up i prze­pro­wa­dzo­ny­mi na gru­pie 265 de­cy­den­tów z bra­nż kre­atyw­nej i mar­ke­tin­go­wej przez fir­mę 72 Po­int w mar­cu br., mo­żna za­po­znać się od­wie­dza­jąc stro­nę https://a­pi­gro­up.co­m/re­so­ur­ce­s/mar­ke­t-in­si­ght­s/

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści