Sto­ra En­so ogło­si­ła wy­ni­ki kon­kur­su Re­cre­ate Pac­ka­ging 2018: wśród lau­re­atów są Po­la­cyPoprzedni artykuł 

Sto­ra En­so po­in­for­mo­wa­ła o wy­ni­kach ko­lej­nej edy­cji Re­cre­ate Pac­ka­ging – mi­ędzy­na­ro­do­we­go kon­kur­su skie­ro­wa­ne­go do stu­den­tów i pro­jek­tan­tów opa­ko­wań, które­go ini­cja­to­rem i or­ga­ni­za­to­rem jest skan­dy­naw­ski kon­cern. Głów­ną na­gro­dę w ka­te­go­rii dla pro­fe­sjo­na­li­stów zdo­by­li Vik­to­riia Sch­midt i Ar­thur Sch­midt z Nie­miec za pro­jekt „Fru­it Glas­se­s”. Wśród stu­den­tów naj­lep­si oka­za­li się Mar­cus Zie­boll i Ti­no Bu­sch­horn z Uni­wer­sy­te­tu Me­dial­ne­go w Stut­t­gar­cie.

Czwar­ta edy­cja Re­cre­ate Pac­ka­ging, po­dob­nie jak wcze­śniej­sze, pro­mo­wa­ła in­no­wa­cyj­ne, a za­ra­zem pro­eko­lo­gicz­ne pro­jek­ty, ba­zu­jące na su­row­cach od­na­wial­nych. Tym ra­zem kon­kurs był po­świ­ęco­ny opa­ko­wa­niom de­dy­ko­wa­nym żyw­no­ści dla dzie­ci. Na­gro­dy zo­sta­ły wręczo­ne pod­czas uro­czy­stej ga­li fi­na­ło­wej, która od­by­ła się 17 ma­ja br. w Ma­dry­cie.
„Ju­ry kon­kur­so­we by­ło pod bar­dzo du­żym wra­że­niem wy­so­kiej ja­ko­ści wy­różnio­nych pro­jek­tów, w których w umie­jęt­ny spo­sób po­łączo­no funk­cjo­nal­no­ść, hu­mor, atrak­cyj­ny kszta­łt i gra­fi­kę. Mo­żna stwier­dzić wręcz, że wszyst­kie opa­ko­wa­nia, ja­kie zna­la­zły się w ści­słym gro­nie fi­na­li­stów, ma­ją od­po­wied­ni po­ten­cjał, by z jed­nej stro­ny zwrócić uwa­gę po­ten­cjal­nych kon­su­men­tów, z dru­giej – po­do­bać się pod względem wi­zu­al­nym czy funk­cjo­nal­nym za­rów­no dzie­ciom, jak i do­ro­sły­m” – mówi An­ni­ca Bre­sky, kie­ru­jąca dzia­łem Sto­ra En­so Con­su­mer Bo­ard, a za­ra­zem prze­wod­ni­cząca ju­ry.
Te­go­rocz­na edy­cja kon­kur­su oka­za­ła się dla or­ga­ni­za­to­rów bar­dzo du­żym suk­ce­sem fre­kwen­cyj­nym: licz­ba na­de­sła­nych prac by­ła o 61% wy­ższa niż po­przed­nim ra­zem; w su­mie wpły­nęło 258 pro­jek­tów. Jak pod­kre­śla Sto­ra En­so, zde­cy­do­wa­ły o tym co­raz wi­ęk­sza świa­do­mo­ść po­ten­cja­łu, ja­ki przy pro­jek­to­wa­niu opa­ko­wań ofe­ru­ją od­na­wial­ne, pro­eko­lo­gicz­ne su­row­ce, oraz cel kon­kur­su – stwo­rze­nie pro­duk­tu, który w jak naj­wi­ęk­szym stop­niu od­po­wia­da­łby dzie­ciom i ich po­trze­bom.

Ko­men­ta­rze ju­ro­rów
Zgło­sze­nia nad­sy­ła­ne w ra­mach kon­kur­su Re­cre­ate Pac­ka­ging 2018 by­ły oce­nia­ne pod względem ich funk­cjo­nal­no­ści i od­bio­ru przez użyt­kow­ni­ka, po­ten­cja­łu ryn­ko­we­go, in­no­wa­cyj­ne­go za­sto­so­wa­nia su­row­ców, pro­eko­lo­gicz­no­ści (w kon­te­kście pro­duk­cji opa­ko­wa­nia) oraz ko­rzy­ści, ja­kie mo­gą one przy­nie­ść przy sprze­da­ży i lo­gi­sty­ce.
Oce­nia­jąc pra­cę „Mon­ste­rFru­it­s”, której au­to­ra­mi są Mar­cus Zie­boll i Ti­no Bu­sch­horn, ju­ro­rzy na­pi­sa­li: „Zwy­ci­ęz­ca w ka­te­go­rii dla stu­den­tów jest bez­dy­sku­syj­ny, zwłasz­cza w kon­te­kście kry­te­ri­ów za­sto­so­wa­nych przez ju­ry przy wer­dyk­cie. Za­baw­ny, ra­do­sny pro­jekt nie tyl­ko przy­ci­ąga uwa­gę dziec­ka, ale też za­chęca je do in­te­rak­cji i za­ba­wy. Co wi­ęcej, ma­my tu do czy­nie­nia z praw­dzi­wie in­tu­icyj­nym de­si­gnem, klu­czo­wym dla dzie­ci ze względu na ich ro­zu­mie­nie funk­cjo­nal­no­ści opa­ko­wa­nia. Ksz­ta­łt pu­de­łka umo­żli­wia je­go eko­no­micz­ne uza­sad­nio­ną pro­duk­cję, bez ry­zy­ka utra­ty ory­gi­nal­no­ści czy uni­kal­no­ści znaj­du­jące­go się w środ­ku pro­duk­tu. Jed­nak co naj­wa­żniej­sze, pro­jekt ten w ide­al­ny spo­sób wpi­su­je się w prze­sła­nie kon­kur­su: za­chęca dzie­ci do spo­ży­wa­nia zdro­wej żyw­no­ści w an­ga­żu­jący ich uwa­gę i ra­do­sny spo­sób. Pod­su­mo­wu­jąc, opa­ko­wa­nie to jest go­to­we do wdro­że­nia na ska­lę pro­duk­cyj­ną i po­sia­da ogrom­ny po­ten­cjał ryn­ko­wy”.
Z ko­lei na te­mat „Fru­it Glas­se­s” – pro­jek­tu, które­go au­to­ra­mi są Vik­to­riia Sch­midt i Ar­thur Sch­midt, ju­ro­rzy na­pi­sa­li: „De­cy­zja rów­nież w tym przy­pad­ku by­ła jed­no­gło­śna: to zde­cy­do­wa­nie naj­lep­szy pro­jekt w ka­te­go­rii dla pro­fe­sjo­na­li­stów, wpi­su­jący się ide­al­nie w kry­te­ria kon­kur­so­we. Ma­my tu do czy­nie­nia z do­brze wy­ko­na­nym, pro­stym de­si­gnem – ska­lo­wal­nym i ad­ap­to­wal­nym do różnych po­trzeb. Pro­jekt uzy­skał też mak­sy­mal­ną ilo­ść punk­tów za go­to­wo­ść do wdro­że­nia go na ska­lę pro­duk­cyj­ną. Sta­no­wi on po­twier­dze­nie za­sa­dy, że często naj­lep­sze po­my­sły ce­chu­je pro­sto­ta, co by­ło wi­docz­ne ta­kże w przy­pad­ku in­nych no­mi­no­wa­nych do fi­na­łu prac. Co wi­ęcej, wy­cho­dzi na­prze­ciw idei przy­świe­ca­jącej kon­kur­so­wi: jest za­baw­ny, wci­ąga­jący i pro­mu­jący zdro­wy styl odży­wia­nia”.

Po­zo­sta­łe na­gro­dy i ich zdo­byw­cy
Dru­gie miej­sce w ka­te­go­rii dla pro­fe­sjo­na­li­stów przy­pa­dło czwór­ce Wło­szek. De­ni­se Ai­mar, Va­len­ti­na Riz­zo, An­to­nel­la Ze­ve­ri­no i Chia­ra Bor­ghi otrzy­ma­ły na­gro­dę za pro­jekt „Snac­k+Bre­ak”. Trze­cie miej­sce za­jęli Ka­ro­li­na La­de­mann i To­masz Ża­kow­ski za opa­ko­wa­nie „Ba­ca­ly Sna­ke”.
W ka­te­go­rii dla stu­den­tów dru­ga na­gro­da po­wędro­wa­ła do Na­ta­lii Dębic­kiej z Aka­de­mii Sz­tuk Pi­ęk­nych w Gda­ńsku, au­tor­ki pro­jek­tu „Wa­ky­-Up Mu­esli”. Trze­cie miej­sce za­jęli Oskar Hi­la­rio i Si­mon Es­snert z Nac­ka­de­min w Sol­na (Szwe­cja). W uzna­niu wy­so­kiej ja­ko­ści prac zgło­szo­nych przez stu­den­tów, ju­ro­rzy przy­zna­li do­dat­ko­wo w tej ka­te­go­rii trzy wy­różnie­nia ho­no­ro­we. Otrzy­ma­li je: So­phia Sche­rer i Li­sa Sche­rer z Uni­wer­sy­te­tu Me­dial­ne­go w Stut­t­gar­cie za pro­jekt „Ma­gic Ani­mal Pac­ka­gin­g”; Mar­tin Wun­ner, Kim So Hy­eon i Nguy­et Nguy­en (re­pre­zen­tu­jący tę sa­mą uczel­nię) za opa­ko­wa­nie „Plof­fie” oraz Ma­rie Falk z Bro­by­gra­fi­ska w Sun­ne (Szwe­cja) za pra­cę „Sa­ve The Tri­p”.
Przy­zna­no rów­nież Na­gro­dę Pu­blicz­no­ści, której zwy­ci­ęz­ca zo­stał wy­ło­nio­ny na pod­sta­wie gło­so­wa­nia po­przez stro­nę in­ter­ne­to­wą de­dy­ko­wa­ną kon­kur­so­wi. Spo­śród nie­mal 15 ty­si­ęcy gło­sów naj­wi­ęcej uzy­skał pro­jekt „Smart Snac­k” au­tor­stwa Klau­dii Raj­cy i Mar­ty­ny Ma­tusz­kie­wicz – stu­den­tek Aka­de­mii Eko­no­micz­nej w Po­zna­niu. Swo­ją na­gro­dę przy­zna­ło też ju­ry dzie­ci­ęce – tu naj­wy­żej oce­nio­no pra­cę Na­ta­lii Dębic­kiej – „Wa­ky­-Up Mu­esli” (która za­jęła 2. miej­sce w ka­te­go­rii dla stu­den­tów).

Ju­ro­rzy kon­kur­su Re­cre­ate Pac­ka­ging 2018
O wy­ni­kach kon­kur­su Re­cre­ate Pac­ka­ging 2018 roz­strzy­ga­ło ju­ry skła­da­jące się z eks­per­tów re­pre­zen­tu­jących bra­nże: spo­żyw­czą, opa­ko­wa­nio­wą i pro­jek­tanc­ką. Zna­le­źli się w nim: Ste­fan Ca­sey – Pac­ka­ging In­no­va­tion Le­ad w fir­mie Ne­stlé, Ali Kay­lan – szef mar­ke­tin­gu glo­bal­ne­go w SIG Com­bi­bloc, Sal­ly Vol­ta­ire – szef kuch­ni i wła­ści­ciel re­stau­ra­cji Sal­ly Vol­ta­ire & Sy­strar, Ren­ne An­ge­lvuo – pre­zes Eu­ro­pe­an Pac­ka­ging De­sign As­so­cia­tion, An­to­ine Leu­en­ber­ger – Re­gio­nal Buy­er w fir­mie Da­no­ne oraz An­ni­ca Bre­sky – kie­ru­jąca jed­nost­ką Con­su­mer Bo­ard w Sto­ra En­so, pe­łni­ąca funk­cję prze­wod­ni­czącej ju­ry.
Wszyst­kie pro­jek­ty na­gro­dzo­ne w kon­kur­sie Re­cre­ate Pac­ka­ging 2018 mo­żna obej­rzeć na stro­nie in­ter­ne­to­wej www.re­cre­ate­pac­ka­ging.co­m/

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej pai.in­fo.pl

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści