Part­ne­rzy fir­my Re­pro­graf na tar­gach Fe­spa 2018Poprzedni artykuł 

Helena Klosa - managing director marketing & design w firmie Pongs (z lewej) i Jolanta Kurowiak - prezes Reprograf SA
He­le­na Klo­sa – ma­na­ging di­rec­tor mar­ke­ting & de­sign w fir­mie Pongs (z le­wej) i Jo­lan­ta Ku­ro­wiak – pre­zes Re­pro­graf SA

Wśród se­tek wy­staw­ców te­go­rocz­nej edy­cji tar­gów Fe­spa 2018 zna­le­źli się part­ne­rzy han­dlo­wi fir­my Re­pro­graf, od wie­lu lat do­star­cza­jącej na pol­ski ry­nek m.in. za­awan­so­wa­ne roz­wi­ąza­nia w za­kre­sie wiel­ko­for­ma­to­we­go dru­ku cy­fro­we­go. Za­pre­zen­to­wa­li oni za­rów­no zu­pe­łnie no­we, jak też zna­ne już pro­duk­ty ze swo­jej bo­ga­tej ofer­ty. Z my­ślą o klien­tach z Pol­ski przed­sta­wi­cie­le fir­my Re­pro­graf by­li przez ca­ły okres tar­gów obec­ni na sto­iskach swo­ich part­ne­rów z te­go ryn­ku: firm EFI, Mi­ma­ki, Pongs i Soy­ang.

„Tar­gi Fe­spa to dla nas i na­szych do­staw­ców naj­wa­żniej­sze wy­da­rze­nie bra­nżo­we, zwi­ąza­ne z wiel­ko­for­ma­to­wym dru­kiem cy­fro­wym – mówi An­drzej Pła­tek, wi­ce­pre­zes fir­my Re­pro­graf. – Nie mo­gło nas wi­ęc na nich za­brak­nąć. Zwłasz­cza, że klien­ci z Pol­ski – z uwa­gi na fakt, że im­pre­za od­by­wa­ła się w Ber­li­nie – do­tar­li na Fe­spę bar­dzo licz­nie. Na­si przed­sta­wi­cie­le han­dlo­wi, obec­ni na sto­iskach firm EFI, Mi­ma­ki, Pongs i Soy­ang by­li przez ca­łe tar­gi bar­dzo za­jęci, cze­go efek­ty han­dlo­we – ta­ką ma­my na­dzie­ję – po­zna­my już nie­ba­we­m”.

EFI (Elec­tro­nics for Ima­ging) by­ła „Pla­ty­no­wym Part­ne­re­m”, tar­gów Fe­spa 2018 i przy­go­to­wa­ła z my­ślą o tym wy­da­rze­niu bar­dzo bo­ga­tą eks­po­zy­cję, m.in. w za­kre­sie roz­wi­ązań do dru­ku wiel­ko­for­ma­to­we­go. Świa­to­wy de­biut mia­ła w Ber­li­nie no­wa plat­for­ma hy­bry­do­wych roz­wi­ązań, łączących w so­bie druk w try­bie pła­skim i rol­l-to­-roll – EFI Vu­tek h. Jak za­pew­nia pro­du­cent, ofe­ru­ją one wy­so­ką ja­ko­ść re­pro­duk­cji, wy­ższą funk­cjo­nal­no­ść i wy­daj­no­ść do 109 ar­ku­szy na go­dzi­nę (na sto­isku pre­zen­to­wa­ny był mo­del Vu­tek h3 o wy­daj­no­ści 74 ark./h). Ma­szy­na ob­słu­gu­je me­dia o sze­ro­ko­ści mak­sy­mal­nej 3,2 m, jest wy­po­sa­żo­na w ener­go­osz­częd­ne lam­py LED oraz wy­daj­ne 7-pi­ko­li­tro­we gło­wi­ce, ba­zu­jące na tech­no­lo­gii Ul­tra­Drop.
No­wo­ścią w port­fo­lio fir­my jest też ze­staw atra­men­tów pig­men­to­wych, de­dy­ko­wa­nych tek­sty­liom – EFI Reg­gia­ni. Ta pro­eko­lo­gicz­na tech­no­lo­gia uwzględ­nia szyb­ki pro­ces z po­li­me­ry­za­cją w try­bie in­li­ne, wy­ma­ga­jący mniej­szej ilo­ści wo­dy, ener­gii i cza­su. Co wi­ęcej, wy­eli­mi­no­wa­no tu eta­py my­cia i od­pa­ro­wy­wa­nia. No­we atra­men­ty uzu­pe­łnia­ją ro­snącą ofer­tę fir­my w za­kre­sie roz­wi­ązań spod zna­ku EFI Reg­gia­ni – w ci­ągu ostat­nie­go ro­ku po­sze­rzy­ła się ona o cy­fro­we ma­szy­ny Fle­xy i Co­lors.
Wśród in­nych roz­wi­ązań, pre­zen­to­wa­nych przez EFI na ber­li­ńskich tar­gach, zna­la­zły się m.in.: EFI Vu­tek Fa­bri­VU 340i – plo­ter do za­dru­ko­wy­wa­nia ma­te­ria­łów ty­pu soft si­gna­ge z za­sto­so­wa­niem atra­men­tów wod­nych oraz ste­row­ni­ki EFI Fie­ry v7, de­dy­ko­wa­ne pro­duk­cji wiel­ko- i su­per­wiel­ko­for­ma­to­wej. „Wszyst­kie te roz­wi­ąza­nia cie­szy­ły się du­żym za­in­te­re­so­wa­niem na­szych pol­skich klien­tów – mówi Ra­do­sław Brze­zi­ński, sa­les ma­na­ger LFP w fir­mie Re­pro­graf. – Za­kła­da­my wi­ęc, że naj­bli­ższe mie­si­ące przy­nio­są ko­lej­ne wdro­że­nia plo­terów i opro­gra­mo­wa­nia mar­ki EFI w na­szym kra­ju”.

Mi­ma­ki – ko­lej­ny part­ner fir­my Re­pro­graf obec­ny na tar­gach Fe­spa 2018 (i za­ra­zem „Zło­ty Part­ne­r” tar­gów) – za­zna­czył swo­ją obec­no­ść w Ber­li­nie, kil­ko­ma wa­żny­mi pre­mie­ra­mi w ofer­cie (m.in. pierw­szą w hi­sto­rii Mi­ma­ki dru­kar­ką 3D) oraz dwie­ma pre­sti­żo­wy­mi na­gro­da­mi Fe­spa Awards dla po­ka­zy­wa­nych na wy­sta­wie roz­wi­ązań. Pierw­sza z nich przy­pa­dła ma­szy­nie dru­ku­jąco­-t­nącej UCJV300–160, ofe­ru­jącej – jak za­pew­nia Piotr Bia­ło­wie­żec, area sa­les ma­na­ger LFP w fir­mie Re­pro­graf – wy­jąt­ko­wo ni­skie kosz­ty ope­ra­cyj­ne i ba­zu­jącej na szyb­ko­sch­nących atra­men­tach: „To umo­żli­wia dru­ko­wa­nie na wie­lu różnych ma­te­ria­łach, w tym fo­liach PET, tka­ni­nach oraz no­śni­kach ter­mo­czu­łych. War­to do­dać, że po­za na­gro­dzo­nym pod­czas tar­gów mo­de­lem fir­ma Mi­ma­ki za­po­wia­da rów­nież trzy no­we mo­de­le z tej se­rii, ofe­ru­jące mniej­szą sze­ro­ko­ść z za­kre­su 80–136 cm”.
W za­kre­sie pła­skie­go dru­ku prze­my­sło­we­go ja­po­ński pro­du­cent po­ka­zał pe­łną pa­le­tę plo­te­rów pra­cu­jących w tech­no­lo­gii UV LED: od roz­wi­ązań ma­ło­for­ma­to­wych (A3/A2) do mo­de­lu JFX200–2531, ofe­ru­jące­go po­wierzch­nię zadru­ku wy­no­szącą 2,5 x 3,1 m.
Na sto­isku nie za­bra­kło roz­wi­ązań dla bra­nż tek­styl­nej i odzie­żo­wej, m.in. ma­szy­ny Ti­ge­r-1800B, de­dy­ko­wa­nej prze­my­sło­wej pro­duk­cji wy­so­ko­na­kła­do­wej z pręd­ko­ścią do 385 m2/h. Wy­ko­rzy­stu­jąc urządze­nie Tx300P-1800 fir­ma za­de­mon­stro­wa­ła też no­wy pro­jekt – Print Ma­ke We­ar, uwzględ­nia­jący pe­łny pro­ces ro­bo­czy w za­kre­sie cy­fro­wej pro­duk­cji tek­styl­nej.
Ostat­ni ak­cent obec­no­ści Mi­ma­ki na ber­li­ńskich tar­gach to pierw­sza w jej ofer­cie dru­kar­ka 3D – mo­del 3DUJ-553. Ro­zwi­ąza­nie, wy­różnio­ne na­gro­dą Fe­spa Award, to – jak za­pew­nia pro­du­cent – ta­kże pierw­sza na świe­cie dru­kar­ka 3D, która jest w sta­nie od­wzo­ro­wać po­nad 10 mln ko­lo­rów. Ma­szy­na na­no­si ko­lej­ne war­stwy cie­kłe­go fo­to­po­li­me­ru, utwar­dza­ne­go pro­mie­nia­mi UV, two­rząc je­den lub kil­ka wy­dru­ków bądź ele­men­tów w tym sa­mym cza­sie.

Po­za do­staw­ca­mi ma­szyn dru­ku­jących, na tar­gach Fe­spa by­li ta­kże obec­ni dwaj part­ne­rzy han­dlo­wi fir­my Re­pro­graf, spe­cja­li­zu­jący się w pro­duk­cji ma­te­ria­łów wy­ko­rzy­sty­wa­nych w cy­fro­wej pro­duk­cji wiel­ko­for­ma­to­wej. Pierw­szy z nich to nie­miec­ka fir­ma Pongs, z którą Re­pro­graf współpra­cu­je od dwóch lat. Na swo­im sto­isku pro­mo­wa­ła tka­ni­ny i dzia­ni­ny prze­zna­czo­ne do za­dru­ko­wy­wa­nia w tech­no­lo­gii cy­fro­wej. „Wy­ko­rzy­sta­ne zo­sta­ły one rów­nież do bu­do­wy i ara­nża­cji sa­me­go sto­iska, by po­ka­zać zwie­dza­jącym ich wa­lo­ry w prak­ty­ce, nie tyl­ko w teo­rii – mówi An­na An­drusz­kie­wicz, key ac­co­unt ma­na­ger w fir­mie Re­pro­graf. – Ogrom­ną prze­wa­gą tek­sty­li­ów Pongs jest to, że wszyst­kie do­stęp­ne są w sze­ro­ko­ściach do 5 m, dzi­ęki cze­mu są do­sto­so­wa­ne do na­wet naj­wi­ęk­szych ma­szyn na ryn­ku”. Ich za­sto­so­wa­nie jest bar­dzo sze­ro­kie i obej­mu­je m.in.: tek­sty­lia fla­go­we, pop up-o­we, nie gnio­tące się, ba­ne­ry tek­styl­ne, bac­kli­ty, bloc­ko­uty, ma­te­ria­ły sa­ty­no­we i per­ło­we, ca­nva­sy, spi­na­ker, aku­stycz­ne (dźwi­ęko­chłon­ne) czy roz­ci­ągli­we (strech).
„Na­sza do­tych­cza­so­wa współpra­ca z fir­mą Pongs jest bar­dzo owoc­na, a wo­lu­men za­mówień do­star­cza­nych do pol­skich klien­tów ro­śnie z ro­ku na rok. Ma­my na­dzie­ję, że m.in. za spra­wą na­szej obec­no­ści na tar­gach Fe­spa i licz­nych od­wie­dzin ze stro­ny ro­dzi­mych dru­ka­rń, ko­lej­ny rok rów­nież przy­nie­sie wzrost sprze­da­ży w tym za­kre­sie” – do­da­je An­na An­drusz­kie­wicz.

Od trzech lat z ko­lei Re­pro­graf po­sia­da w ofer­cie ma­te­ria­ły tek­styl­ne mar­ki Hang­zhou Soy­ang Tech­no­lo­gies. Jak pod­kre­śla Pa­weł Ta­ta­la – pro­duct de­ve­lo­pe­ment ma­na­ger w fir­mie Re­pro­graf – tu rów­nież od­no­to­wy­wa­ny jest suk­ce­syw­ny wzrost sprze­da­ży na ryn­ku pol­skim: „Na­si pol­scy klien­ci są bar­dzo za­do­wo­le­ni z ja­ko­ści ma­te­ria­łów pro­du­ko­wa­nych przez Soy­ang. Część z nich za­ma­wia je w ra­mach umów kom­plek­so­wych – wraz z do­star­cza­ny­mi ma­szy­na­mi do dru­ko­wa­nia na tek­sty­liach. Ro­snąca sprze­daż i po­pu­lar­no­ść tej mar­ki na ryn­ku pol­skim to rów­nież dla nas po­wód do sa­tys­fak­cji i po­twier­dze­nie te­go, że w ofer­cie Re­pro­grafu znaj­du­ją się roz­wi­ąza­nia naj­wy­ższej kla­sy”.
War­to do­dać, że Re­pro­graf – na za­sa­dach wy­łącz­no­ści – po­sia­da w swo­jej ofer­cie pro­du­ko­wa­ny przez Soy­ang ma­te­riał Pre­mium Me­sh-12 – po­wle­ka­ną siat­kę ty­pu mesh, prze­zna­czo­ną do dru­ku wiel­ko­for­ma­to­we­go.

„Bar­dzo dzi­ęku­je­my wszyst­kim go­ściom z Pol­ski, którzy od­wie­dzi­li sto­iska na­szych part­ne­rów pod­czas tar­gów Fe­spa 2018. Ma­my na­dzie­ję, że za­pre­zen­to­wa­ne tam roz­wi­ąza­nia sta­ną się in­spi­ra­cją do ko­lej­nych in­we­sty­cji ze stro­ny ro­dzi­mych dru­ka­rń wiel­ko­for­ma­to­wych, za­rów­no dzia­ła­jących w ob­sza­rze sign & di­splay, jak też sze­ro­ko ro­zu­mia­nych za­sto­so­wań prze­my­sło­wych, m.in. za­dru­ko­wy­wa­nia ma­te­ria­łów tek­styl­ny­ch” – pod­su­mo­wu­je An­drzej Pła­tek.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej pai.in­fo.pl

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści