„Bri­gh­ter Ide­as” – no­we roz­wi­ąza­nia fir­my Sun Che­mi­cal na tar­gach Fe­spa 2018Poprzedni artykuł 

Przed stoiskiem targowym stoją od lewej: Krzysztof Ostrowski (Sun Chemical), Paweł Trzeciak (Zinart), James Gould (Sun Chemical) i Adam Zindulski (Zinart)
Przed sto­iskiem tar­go­wym sto­ją od le­wej: Krzysz­tof Ostrow­ski (Sun Che­mi­cal), Pa­weł Trze­ciak (Zi­nart), Ja­mes Go­uld (Sun Che­mi­cal) i Adam Zin­dul­ski (Zi­nart)

Wraz z roz­wo­jem seg­men­tów ta­kich jak cy­fro­wy druk wiel­ko­for­ma­to­wy, za­dru­ko­wy­wa­nie tek­sty­li­ów czy sze­ro­ko ro­zu­mia­ne za­sto­so­wa­nie tech­nik po­li­gra­ficz­nych w pro­duk­cji prze­my­sło­wej oraz z uwa­gi na wci­ąż du­że zna­cze­nie si­to­dru­ku, tar­gi Fe­spa z ro­ku na rok sta­ją się co­raz wa­żniej­sze dla fir­my Sun Che­mi­cal. Ten glo­bal­ny pro­du­cent ma­te­ria­łów eks­plo­ata­cyj­nych (m.in. farb i atra­men­tów) po­sia­da bo­wiem w swo­jej, co­raz bo­gat­szej ofer­cie roz­wi­ąza­nia dla ka­żde­go z tych ryn­ków.

Z no­wo­ścia­mi de­dy­ko­wa­ny­mi ka­żde­mu z nich mo­żna by­ło za­po­znać się, od­wie­dza­jąc sto­isko fir­my pod­czas te­go­rocz­nej edy­cji tar­gów Fe­spa, ja­kie od­by­wa­ły się w Ber­li­nie w dniach 15–18 ma­ja. Z my­ślą o part­ne­rach bi­zne­so­wych Sun Che­mi­cal z na­sze­go kra­ju, był na nich obec­ny Krzysz­tof Ostrow­ski – me­ne­dżer pro­duk­tu w pol­skim od­dzia­le Sun Che­mi­cal.

„Świa­to­wy ry­nek za­sto­so­wań farb, atra­men­tów, po­włok, kle­jów i in­nych roz­wi­ązań pro­du­ko­wa­nych przez Sun Che­mi­cal sta­le się zmie­nia i ewo­lu­uje, a my ra­zem z nim – mówi. – Do­sko­na­le wi­dać by­ło to na te­go­rocz­nych tar­gach Fe­spa, które w na­tu­ral­ny spo­sób przy­ci­ąga­ją co­raz szer­sze gro­no wy­staw­ców i zwie­dza­jących, z jed­nej stro­ny zwi­ąza­nych z usłu­ga­mi po­li­gra­ficz­ny­mi, z dru­giej – z pro­duk­cją prze­my­sło­wą różne­go ro­dza­ju. Co­raz sil­niej swo­ją obec­no­ść za­zna­cza na nich cho­ćby bra­nża tek­styl­na – oczy­wi­ście w kon­te­kście ma­szyn, ma­te­ria­łów i podło­ży jej de­dy­ko­wa­nych. To sa­mo do­ty­czy apli­ka­cji prze­my­sło­wych, jak np. elek­tro­ni­ka dru­ko­wa­na. Stąd nie­zwy­kle różno­rod­na i bo­ga­ta eks­po­zy­cja Sun Che­mi­cal, która – dla wi­ęk­szej przej­rzy­sto­ści – zo­sta­ła po­dzie­lo­na na czte­ry seg­men­ty: Gra­phics, Di­gi­tal Te­xti­les, In­du­strial oraz Part­ner­ships & Tech­no­lo­gy. W ka­żdym z nich po­ka­za­li­śmy wie­le cie­ka­wych pro­duk­tów i roz­wi­ązań, skie­ro­wa­nych do od­bior­ców ko­ńco­wych, ale też do na­szych part­ne­rów han­dlo­wych – dys­try­bu­to­rów i re­sel­le­rów”.

Z my­ślą o tych ostat­nich w ra­mach sto­iska po­wsta­ła część Part­ner­ships & Tech­no­lo­gy, gdzie pre­zen­to­wa­ne by­ły naj­now­sze roz­wi­ąza­nia nie tyl­ko w za­kre­sie pro­duk­tów, ja­kie po­ja­wi­ły się w port­fo­lio Sun Che­mi­cal, ale też współpra­cy bi­zne­so­wej – za­rów­no w ska­li glo­bal­nej jak i lo­kal­nej. „Na tar­gach wi­ęk­szo­ść spo­tkań od­by­li­śmy z na­szy­mi dys­try­bu­to­ra­mi, po­przez których do­cie­ra­my z ofer­tą do ko­ńco­wych użyt­kow­ni­ków – mówi Krzysz­tof Ostrow­ski. – Tym bar­dziej cie­szy­my się, że od­wie­dzi­li nas wszy­scy klu­czo­wi part­ne­rzy han­dlo­wi po­sia­da­jący w swo­im port­fo­lio roz­wi­ąza­nia Sun Che­mi­cal dla seg­men­tów dru­ku cy­fro­we­go i za­dru­ko­wy­wa­nia tek­sty­li­ów. Mie­li­śmy też sze­reg cie­ka­wych spo­tkań z fir­ma­mi za­in­te­re­so­wa­ny­mi wpro­wa­dze­niem do swo­jej ofer­ty na­szych farb si­to­dru­ko­wych. Pol­ska sieć sprze­da­żo­wa Sun Che­mi­cal sta­le się roz­wi­ja, dzi­ęki cze­mu do­cie­ra­my do firm po­li­gra­ficz­nych, re­kla­mo­wych i prze­my­sło­wych z ka­żde­go za­kąt­ka kra­ju”.

W za­kre­sie roz­wi­ązań do za­sto­so­wań gra­ficz­nych fir­ma pre­zen­to­wa­ła no­wy atra­ment Stre­am­li­ne UML, prze­zna­czo­ny do plo­te­rów wiel­ko­for­ma­to­wych Mu­toh. „Urządze­nie tej fir­my pra­co­wa­ło na na­szym sto­isku przez wszyst­kie dni tar­go­we, za­dru­ko­wu­jąc różne podło­ża gi­ęt­kie, rzecz ja­sna z udzia­łem na­sze­go no­we­go atra­mentu. Je­go re­cep­tu­ra zo­sta­ła pod względem ko­lo­ry­stycz­nym do­sto­so­wa­na do po­pu­lar­nej wśród użyt­kow­ni­ków tych ma­szyn se­rii Mu­toh USM CMYK, dzi­ęki cze­mu nie od­bie­ga­ją one od atra­mentów ory­gi­nal­nych. Co wi­ęcej, po­sia­da­ją pro­eko­lo­gicz­ny cer­ty­fi­kat Gre­en­gu­ard Gold, umo­żli­wia­jący ich wy­ko­rzy­sta­nie do apli­ka­cji we­wnętrz­nych. Na­sze no­we atra­menty, prze­zna­czo­ne do ma­szyn Mu­toh, ce­chu­ją też wy­so­ka ja­ko­ść re­pro­duk­cji i ni­ski po­ziom emi­to­wa­ne­go za­pa­chu. Są one za­tem bar­dzo atrak­cyj­ną al­ter­na­ty­wą dla po­sia­da­czy urządzeń tej mar­ki”.

„In­no­wa­cją, która z pew­no­ścią spo­tka się z przy­chyl­nym przy­jęciem ryn­ku, jest też wor­ko­wy sys­tem za­si­la­nia plo­te­rów w atra­ment, ba­zu­jący na roz­wi­ąza­niu MBIS – kon­ty­nu­uje Krzysz­tof Ostrow­ski. – Atra­ment jest do­zo­wa­ny z her­me­tycz­nie za­mkni­ętych wor­ków, dzi­ęki cze­mu nie ma kon­tak­tu z po­wie­trzem. Co wi­ęcej, w sys­temie wdra­ża­nym przez Sun Che­mi­cal będzie on od­ga­zo­wy­wa­ny przed wla­niem do wor­ka. Wszyst­ko to spra­wia, że skład atra­mentu po­zo­sta­je nie­na­ru­szo­ny w cza­sie prze­cho­wy­wa­nia i eks­plo­ata­cji, wpły­wa­jąc na za­cho­wa­nie je­go naj­wy­ższych pa­ra­me­trów ja­ko­ścio­wych. Sy­stem wor­ko­wy ogra­ni­cza rów­nież ry­zy­ko ewen­tu­al­ne­go za­nie­czysz­cze­nia ukła­du dru­ku­jące­go, eli­mi­nu­je kon­takt ope­ra­to­ra z atra­mentem, a po­nad­to – zaj­mu­je ma­ło miej­sca z uwa­gi na umiesz­cze­nie do­zow­ni­ków za plo­te­rem, w po­zy­cji pio­no­wej. To czy­ni go efek­tyw­nym, pro­stym w uży­ciu i uza­sad­nio­nym eko­no­micz­nie roz­wi­ąza­nie­m”.

In­ną wa­żną no­wo­ścią tar­go­wą, na którą zwra­ca uwa­gę Krzysz­tof Ostrow­ski, by­ły no­we atra­men­ty, umo­żli­wia­jące za­dru­ko­wy­wa­nie ma­te­ria­łów tek­styl­nych, np. ba­we­łnia­nych, prze­zna­czo­ne do ba­zu­jących na gło­wi­cach Ri­coh Gen 5 plo­te­rów Mi­ma­ki TS500 (atra­ment So­na­ta DTR500) oraz do urządzeń wy­ko­rzy­stu­jących gło­wi­ce Ep­son DX 6–7-TFP (atra­ment So­na­ta DTE). Ten dru­gi jest do­sto­so­wa­ny za­rów­no do dru­ku trans­fe­ro­we­go, jak też do bez­po­śred­nie­go na­no­sze­nia na podło­że tek­styl­ne.

Z my­ślą o za­dru­ku tek­sty­li­ów fir­ma pro­mo­wa­ła też in­ne roz­wi­ąza­nia ze swo­jej ofer­ty: se­rię czte­rech atra­men­tów Su­nTex (do plo­te­rów wy­po­sa­żo­nych w gło­wi­ce Ep­son i Ri­coh), a ta­kże Su­nTex En­co­re – in­no­wa­cyj­ne atra­men­ty pig­men­to­we, do których wy­pro­du­ko­wa­nia wy­ko­rzy­sta­no spe­cjal­ne che­mi­ka­lia po­lie­stro­we. Te ostat­nie by­ły wy­ko­rzy­sty­wa­ne pod­czas pro­duk­cji „na ży­wo”, re­ali­zo­wa­nej na sto­isku Sun Che­mi­cal przez wszyst­kie dni tar­gów.

Ostat­nia stre­fa sto­iska – In­du­strial – by­ła de­dy­ko­wa­na sze­ro­ko ro­zu­mia­nym za­sto­so­wa­niom prze­my­sło­wym. „Tu na­sza ofer­ta jest rów­nież sta­le wzbo­ga­ca­na – kon­ty­nu­uje Krzysz­tof Ostrow­ski – o spe­cja­li­stycz­ne ma­te­ria­ły eks­plo­ata­cyj­ne i de­dy­ko­wa­ne roz­wi­ąza­nia. Na tar­gach Fe­spa w spe­cjal­nej ga­blo­cie mo­żna by­ło zo­ba­czyć przy­kła­dy wy­ko­rzy­sta­nia farb Su­nTro­nic przy elek­tro­ni­ce dru­ko­wa­nej. Pro­mo­wa­li­śmy też nie­daw­no wpro­wa­dzo­ne do na­szej ofer­ty in­no­wa­cyj­ne roz­wi­ąza­nia Su­nMo­tion, sta­no­wi­ące al­ter­na­ty­wę dla po­wszech­nie sto­so­wa­nych bac­kli­tów czy di­sple­jów LCD. Zwie­dza­jący mie­li też mo­żli­wo­ść za­po­zna­nia się z od­por­ny­mi na wy­so­kie tem­pe­ra­tu­ry i wil­got­no­ść far­ba­mi Su­nHy­tek oraz z pro­duk­ta­mi z se­rii Su­nCar­te, de­dy­ko­wa­ny­mi pro­duk­cji kart pla­sti­ko­wych. Na­sza eks­po­zy­cja uwzględ­nia­ła też roz­wi­ąza­nia do pro­duk­cji tzw. opa­ko­wań in­te­li­gent­nych – To­uch­co­de”.

Jak prze­ko­nu­je Krzysz­tof Ostrow­ski, port­fo­lio za­pre­zen­to­wa­ne przez Sun Che­mi­cal na ber­li­ńskich tar­gach odzwier­cie­dla nie tyl­ko po­ten­cjał fir­my ja­ko do­staw­cy wszech­stron­nych, in­no­wa­cyj­nych roz­wi­ązań dla różnych ob­sza­rów ryn­ko­wych, ale też zmia­ny za­cho­dzące w ota­cza­jącym nas świe­cie: „Jesz­cze de­ka­dę te­mu Fe­spa by­ła ko­ja­rzo­na nie­mal wy­łącz­nie z dru­kiem si­to­dru­ko­wym i zdo­by­wa­jącym co­raz wi­ęk­szą po­pu­lar­no­ść – cy­fro­wym wiel­ko­for­ma­to­wym. Obec­nie co­raz wi­ęcej miej­sca zaj­mu­ją tu tek­sty­lia, de­ko­ro­wa­nie wnętrz czy wła­śnie za­sto­so­wa­nia prze­my­sło­we. Cie­szy­my się, że ja­ko glo­bal­ny pro­du­cent, mo­że­my za­ofe­ro­wać fir­mom dzia­ła­jącym w ka­żdym z tych seg­men­tów spe­cja­li­stycz­ne roz­wi­ąza­nia, sty­mu­lu­jące i roz­wi­ja­jące ich bi­zne­s”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej pai.in­fo.pl

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści