Dla klien­tów dru­kar­ni ja­ko­ść wa­żniej­sza niż ce­na – ra­port Ko­ni­ca Mi­nol­taPoprzedni artykuł 

We­dług dru­kar­ni, fir­mom, które skła­da­ją zle­ce­nia, za­le­ży przede wszyst­kim na ni­skiej ce­niedo­trzy­ma­niu ter­mi­nu – wy­ni­ka z naj­now­sze­go ra­por­tu opu­bli­ko­wa­ne­go przez Ko­ni­ca Mi­nol­ta. Oka­zu­je się, że klien­ci wi­dzą tę kwe­stię nie­co ina­czej i na pierw­szym miej­scu (89% od­po­wie­dzi) sta­wia­ją ja­ko­ść usług, a na­stęp­nie ter­mi­no­wo­ść (88%) oraz czas re­ali­za­cji za­mówie­nia (80%). Bra­nża de­kla­ru­je go­to­wo­ść do in­we­sto­wa­nia w no­we tech­no­lo­gie i wy­jścia na­prze­ciw no­wym po­trze­bom klien­tów, ale nie za­wsze jest ich w pe­łni świa­do­ma.

– Na­sze ba­da­nie mia­ło na ce­lu ze­sta­wie­nie dwóch punk­tów wi­dze­nia: dru­kar­ni oraz klien­ta. W pierw­szej ko­lej­no­ści za­py­ta­li­śmy ma­łe, śred­nie i du­że fir­my, jak oce­nia­ją współpra­cę z dru­kar­niami. Na­stęp­nie, pod­czas or­ga­ni­zo­wa­nej przez nas co ro­ku Aka­de­mii Li­de­rów Bi­zne­su, prze­pro­wa­dzi­li­śmy ba­da­nie an­kie­to­we wśród przed­sta­wi­cie­li czo­ło­wych dru­kar­ni w Pol­sce. Oka­za­ło się, że po­rów­nu­jąc te dwie per­spek­ty­wy, mo­żna do­strzec roz­bie­żno­ści. Ma­my na­dzie­ję, że wnio­ski pły­nące z ba­da­nia po­mo­gą bra­nży le­piej zro­zu­mieć po­trze­by klien­tów i wdro­żyć od­po­wied­nie zmia­ny – mówi To­masz Ha­bier­ski, In­du­strial Prin­ting Pro­duct Ma­na­ger w fir­mie Ko­ni­ca Mi­nol­ta Bu­si­ness So­lu­tions Pol­ska.

Po­le­ce­nia dzia­ła­ją naj­le­piej

Dru­kar­nie prze­ce­nia­ją in­ter­net ja­ko źródło wie­dzy o swo­jej ofer­cie i sta­wia­ją go przed re­ko­men­da­cja­mi czy re­kla­mą. Tym­cza­sem dla klien­tów naj­wa­żniej­sze oka­za­ły się re­ko­men­da­cje part­ne­rów bi­zne­so­wych (41%) oraz zna­jo­mych (30%), a in­ter­net wska­zy­wa­no do­pie­ro na trze­cim miej­scu (29%). Re­ko­men­da­cje zy­ski­wa­ły na zna­cze­niu wraz z wiel­ko­ścią pro­wa­dzo­ne­go przed­si­ębior­stwa.

Dru­kar­nie wła­ści­wie roz­po­zna­ją ocze­ki­wa­nia klien­tów od­no­śnie ob­słu­gi. W oby­dwu ba­da­nych gru­pach na pierw­szym miej­scu wska­zy­wa­no szyb­ki kon­takt po zło­że­niu za­py­ta­nia.

Bra­nża go­to­wa na zmia­ny

Wi­ęk­szo­ść dru­kar­ni wśród klu­czo­wych tren­dów wy­mie­nia wy­pie­ra­nie dru­ku przez in­ne tech­no­lo­gie (59%), ro­snące zna­cze­nie per­so­na­li­za­cji zle­ceń (56%) oraz pre­sję na ja­ko­ść i czas re­ali­za­cji (56%). W od­po­wie­dzi pla­nu­ją przede wszyst­kim in­we­sto­wać w no­we tech­no­lo­gie (82%) i do­sko­na­lić ja­ko­ść re­ali­za­cji (62%).

Dru­kar­nie po­zy­tyw­nie okre­śla­ją swój po­ziom przy­go­to­wa­nia do nad­cho­dzących zmian. Po­nad 60% oce­ni­ło swo­je kom­pe­ten­cje oraz kwe­stie za­rządza­nia re­la­cja­mi z klien­tem ja­ko bar­dzo do­bre. Śred­nia oce­na do­ty­cząca przy­go­to­wa­nia pod względem in­we­sty­cji wy­no­si­ła 6.9 w ska­li od 1 do 10.

– Bra­nża po­li­gra­ficz­na do­strze­ga no­we po­trze­by klien­tów i klu­czo­we wy­zwa­nia w naj­bli­ższych la­tach. Dru­kar­nie chcą re­ago­wać na dy­na­mi­kę ryn­ku głów­nie in­we­sty­cja­mi w sprzęt i tech­no­lo­gię. To po­zy­tyw­ne zja­wi­sko, które z pew­no­ścią zwi­ęk­szy ich kon­ku­ren­cyj­no­ść. War­to przy tym zwrócić szcze­gól­ną uwa­gę na wy­so­ką ja­ko­ść ob­słu­gi, po­nie­waż z per­spek­ty­wy kon­su­men­ta jest to naj­wa­żniej­szy czyn­nik współpra­cy. W do­dat­ku ma re­al­ne prze­ło­że­nie na po­zy­ski­wa­nie no­wych zle­ceń, po­nie­waż klien­ci naj­częściej uzy­sku­ją in­for­ma­cje o ofer­cie przez re­ko­men­da­cje swo­ich part­ne­rów bi­zne­so­wych oraz zna­jo­mych – pod­su­mo­wu­je Mi­chał Wi­śniew­ski, Pro­duc­tion Prin­ting Pro­duct Ma­na­ger w fir­mie Ko­ni­ca Mi­nol­ta Bu­si­ness So­lu­tions Pol­ska.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Ko­ni­ca Mi­nol­ta Bu­si­ness So­lu­tions Pol­ska

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści