Red Car­pet Event fir­my Ag­fa w Mort­sel: pre­mie­ro­we pre­zen­ta­cje plo­te­ra Je­ti Tau­ro H3300 LEDPoprzedni artykuł 

Nowy ploter został zaprezentowany w wersji w pełni zautomatyzowanej, obsługującej podłoża sztywne
No­wy plo­ter zo­stał za­pre­zen­to­wa­ny w wer­sji w pe­łni zauto­ma­ty­zo­wa­nej, ob­słu­gu­jącej podło­ża sztyw­ne

Po­nad 300 go­ści z ca­łe­go świa­ta, przede wszyst­kim z Eu­ro­py i obu Ame­ryk, wzi­ęło udział w spo­tka­niu Red Car­pet Event, zor­ga­ni­zo­wa­nym w dniach 12–13 czerw­ca br. przez fir­mę Ag­fa w jej cen­tra­li w Mort­sel k. An­twer­pii. Mia­ły tam miej­sce pierw­sze pre­zen­ta­cje „na ży­wo” no­we­go hy­bry­do­we­go plo­te­ra te­go pro­du­cen­ta – Je­ti Tau­ro H3300 LED. Po­ka­za­ny zo­stał on w dwóch wer­sjach: w pe­łni zauto­ma­ty­zo­wa­nej (de­dy­ko­wa­nej me­diom sztyw­nym) oraz „z ro­li na ro­lę”, prze­zna­czo­nej do za­dru­ko­wy­wa­nia ma­te­ria­łów gi­ęt­kich.

Wy­da­rze­nia z cy­klu Red Car­pet Event są or­ga­ni­zo­wa­ne w Mort­sel, w de­dy­ko­wa­nym In­kjet Com­pe­ten­ce Cen­ter, przy szcze­gól­nych oka­zjach. Naj­częściej, gdy Ag­fa wpro­wa­dza na ry­nek ko­lej­ne za­awan­so­wa­ne roz­wi­ąza­nia, ma­jące – w za­ło­że­niach fir­my – zmie­nić obraz ryn­ku Sign & Di­splay oraz za­sto­so­wań prze­my­sło­wych, ba­zu­jących na tech­no­lo­gii UV LED. Po­dob­nie by­ło w po­ło­wie czerw­ca br., gdy przed­sta­wi­cie­le dru­ka­rń wiel­ko­for­ma­to­wych i of­f­se­to­wych (ta­kże z Pol­ski), ana­li­ty­cy ryn­ko­wi oraz przed­sta­wi­cie­le me­di­ów bra­nżo­wych wzi­ęli udział w pierw­szych, ofi­cjal­nych po­ka­zach no­we­go plo­te­ra – Je­ti Tau­ro H3300 LED. Je­go wpro­wa­dze­nie na ry­nek zbie­gło się w cza­sie z za­ini­cjo­wa­niem przez fir­mę Ag­fa no­wej kam­pa­nii pro­mu­jącej jej roz­wi­ąza­nia, de­dy­ko­wa­ne dru­ko­wi wiel­ko­for­ma­to­we­mu – Extre­me. Do obu tych wy­da­rzeń na­wi­ązał Wil­ly Van Drom­me – Mar­ke­ting Ma­na­ger Sign & Di­splay w fir­mie Ag­fa, który po­wi­tał go­ści.

Dwu­cy­fro­wy wzrost obro­tów dzia­łu in­kje­to­we­go
„Ba­zu­jąc na na­szych po­nad 150-let­nich do­świad­cze­niach, sta­le się roz­wi­ja­my – mówił – do­star­cza­jąc za­awan­so­wa­ne roz­wi­ąza­nia dla ryn­ków ak­cy­den­so­we­go, opa­ko­wa­nio­we­go, ga­ze­to­we­go oraz – w kon­te­kście tech­ni­ki in­kjet UV – ta­kże Sign & Di­splay i sze­ro­ko ro­zu­mia­nych za­sto­so­wań prze­my­sło­wych. Je­ste­śmy glo­bal­nym przed­si­ębior­stwem, z przed­sta­wi­ciel­stwa­mi w po­nad 40 kra­jach, ofe­ru­jącym kom­plek­so­we roz­wi­ąza­nia: sprzęt, ma­te­ria­ły, opro­gra­mo­wa­nie oraz usłu­gi fi­nan­so­we. Nasz dział dru­ku cy­fro­we­go roz­wi­ja się bar­dzo dy­na­micz­nie mi­mo co­raz wi­ęk­szej kon­ku­ren­cji na tym ryn­ku. Ubie­gły rok był dla nie­go re­kor­do­wy, za­ko­ńczył się bo­wiem dwu­cy­fro­wym wzro­stem przy­cho­dów ze sprze­da­ży”.
Jak po­in­for­mo­wał Wil­ly Van Drom­me, Ag­fa do­star­czy­ła w nim po­nad 300 plo­te­rów hy­bry­do­wych z ro­dzi­ny Ana­pur­na. Jed­no­cze­śnie do­dał, że fir­ma do dnia dzi­siej­sze­go za­in­sta­lo­wa­ła już 150 ma­szyn Je­ti Tau­ro H2500. Ro­zwi­ąza­nia te ba­zu­ją na ener­go­osz­częd­nej tech­no­lo­gii UV LED, której wdro­że­nie we wszyst­kich mo­de­lach – co pod­kre­ślał – by­ło strza­łem w dzie­si­ąt­kę.
„Sta­le też roz­wi­ja­my prze­my­sło­wą część na­sze­go bi­zne­su in­kje­to­we­go: pod­pi­su­je­my ko­lej­ne umo­wy OEM na wy­ko­rzy­sta­nie pro­du­ko­wa­nych w Mort­sel atra­men­tów, które znaj­du­ją sze­reg za­sto­so­wań prze­my­sło­wych, m.in. w za­kre­sie za­dru­ko­wy­wa­nia tek­sty­li­ów czy ma­te­ria­łów de­ko­ra­cyj­ny­ch” – do­dał Wil­ly Van Drom­me.

Cz­te­ry fi­la­ry Va­lue Pro­po­si­tion Pro­gram
Na­wi­ązu­jąc do kam­pa­nii Extre­me za­ini­cjo­wa­nej pod­czas tar­gów Fe­spa 2018, Wil­ly Van Drom­me przed­sta­wił jej czte­ry fi­la­ry, skła­da­jące się na tzw. Va­lue Pro­po­si­tion Pro­gram – kom­plek­so­wą ofer­tę dla klien­tów Ag­fa, już użyt­ku­jących bądź roz­wa­ża­jących za­kup jej roz­wi­ązań do dru­ku wiel­ko­for­ma­to­we­go: „Pierw­szy fi­lar to naj­wy­ższa ja­ko­ść sa­mych roz­wi­ązań i za­pew­nia­nej przez nie re­pro­duk­cji. Dru­gim jest mo­żli­wie naj­bar­dziej atrak­cyj­ny dla klien­ta wska­źnik TCO – ca­łko­wi­tych kosz­tów za­kupu i eks­plo­ata­cji sprzętu. Tu z po­mo­cą przy­cho­dzą ta­kie na­rzędzia jak tech­no­lo­gia Thin Ink Lay­er (za­pew­nia­jąca ja­ko­ść bli­ską of­f­se­to­wi) czy work­flow Asan­ti, nie tyl­ko ste­ru­jący pra­cą urządzeń, ale też np. opty­ma­li­zu­jący po­ziom zu­ży­cia atra­men­tu. Ko­lej­ny fi­lar to naj­wy­ższa wy­daj­no­ść. Wresz­cie – naj­wy­ższy po­ziom wspar­cia tech­nicz­ne­go i ser­wi­so­we­go, ja­kie chce­my za­pew­niać na­szym klien­tom, wzbo­ga­co­ne­go o usłu­gi fi­nan­so­we. Te ele­men­ty ma­ją zde­cy­do­wać o po­strze­ga­niu nas ja­ko sta­bil­ne­go, wia­ry­god­ne­go i per­spek­ty­wicz­ne­go part­ne­ra przy po­dej­mo­wa­niu przez fir­my z różnych bra­nż de­cy­zji o in­we­sty­cji w plo­ter wiel­ko­for­ma­to­wy (np. wła­śnie wpro­wa­dza­ny na ry­nek Je­ti Tau­ro H3300 LED), bądź o wdro­że­niu pro­duk­cji z udzia­łem na­szych atra­men­tów in­kje­to­wy­ch”.

Je­ti Tau­ro H3300 LED – głów­na „gwiaz­da” Red Car­pet Event
Pre­zen­ta­cji no­we­go plo­te­ra, który pod­czas czerw­co­we­go wy­da­rze­nia zo­stał po­ka­za­ny w dwóch (z czte­rech w su­mie do­stęp­nych) kon­fi­gu­ra­cjach, do­ko­na­ła Re­in­hil­de Ala­ert –Mar­ke­ting Pro­duct Ma­na­ger w dzia­le Sign & Di­splay fir­my Ag­fa. Ma­szy­na re­pre­zen­tu­je ko­lej­ną ge­ne­ra­cję za­awan­so­wa­nych, hy­bry­do­wych roz­wi­ązań, de­dy­ko­wa­nych wy­so­ko­wy­daj­nej pro­duk­cji (w cy­klu 24/7), re­ali­zo­wa­nej na podło­żach sztyw­nych oraz gi­ęt­kich. „Jest odzwier­cie­dle­niem ha­sła „Extre­me Qu­ali­ty – Extre­me Pro­ductivity” („Naj­wy­ższa ja­ko­ść – naj­wy­ższa wy­daj­no­ść”), ja­kie to­wa­rzy­szy za­po­cząt­ko­wa­nej przez nas na tar­gach Fe­spa 2018 kam­pa­nii Extre­me – mówi­ła Re­in­hil­de Ala­ert. – Ma­my tu do czy­nie­nia z jesz­cze wi­ęk­szym, szyb­szym i bar­dziej tr­wa­łym plo­te­rem niż po­przed­nik, cho­ciaż w wie­lu ob­sza­rach ba­zu­je on wła­śnie na spraw­dzo­nym mo­de­lu Je­ti Tau­ro H2500 LED, który zna­la­zł uzna­nie w po­nad 150 fir­mach z ca­łe­go świa­ta”.

Cz­te­ry kon­fi­gu­ra­cje – w za­le­żno­ści od ro­dza­ju pro­duk­cji
Je­ti Tau­ro H3300 LED jest do­stęp­ny w czte­rech różnych wa­rian­tach, uwzględ­nia­jących za­rów­no ro­dzaj za­dru­ko­wy­wa­ne­go podło­ża, jak też sto­pień au­to­ma­ty­za­cji pra­cy. Pod­czas Red Car­pet Event go­ście mie­li oka­zję zo­ba­czyć dwa z nich. Naj­wi­ęk­szą po­wierzch­nię cen­trum de­mon­stra­cyj­ne­go za­jęła ma­szy­na ob­słu­gu­jąca me­dia sztyw­ne, ofe­ru­jąca pe­łną au­to­ma­ty­za­cję w za­kre­sie po­da­wa­nia oraz od­bie­ra­nia na­wet czte­rech bry­tów. Urządze­nie w naj­szyb­szym try­bie pra­cu­je z pręd­ko­ścią do 453 m2/h, ofe­ru­jąc za­dru­ko­wy­wa­nie różno­rod­nych podło­ży (ta­kże nie­ty­po­wych) o mak­sy­mal­nym for­ma­cie 3,34 x 4 m w sze­ściu ko­lo­rach z opcjo­nal­ną bie­lą i pri­me­rem.
Po­dob­na wy­daj­no­ść ofe­ro­wa­na jest w wa­rian­cie „z ro­li na ro­lę”, który rów­nież zo­stał za­pre­zen­to­wa­ny pod­czas czerw­co­we­go wy­da­rze­nia. Tu – jak pod­kre­śla­ła Re­in­hil­de Ala­ert – mo­żli­we jest jed­no­cze­sne za­dru­ko­wy­wa­nie jed­ne­go (o sze­ro­ko­ści 3,2 m) lub dwóch (o sze­ro­ko­ści 1,6 m ka­żdy) zwo­jów z ma­te­ria­łem, przy czym różno­rod­no­ść ob­słu­gi­wa­nych podło­ży jest rów­nie du­ża jak w przy­pad­ku me­di­ów sztyw­nych.
„War­to pa­mi­ętać o in­nych klu­czo­wych ce­chach ma­szy­ny Je­ti Tau­ro H3300 LED: dru­ko­wa­niu obra­zów z wy­ra­zi­sty­mi szcze­góła­mi, szyb­kim su­sze­niu i utrwa­la­niu wy­dru­ków za po­mo­cą pro­mien­ni­ków UV LED oraz ni­skim zu­ży­ciu atra­men­tu. To czy­ni nasz no­wy plo­ter praw­dzi­wym „ko­niem ro­bo­czy­m”, za­pew­nia­jącym wy­so­ką ja­ko­ść, pre­cy­zję, wy­daj­no­ść, tr­wa­ło­ść wy­dru­ków, a przy tym pro­eko­lo­gicz­no­ść” – mówi­ła Re­in­hil­de Ala­ert.

Pe­łne port­fo­lio roz­wi­ązań do dys­po­zy­cji uczest­ni­ków
Po­za no­wym roz­wi­ąza­niem Je­ti Tau­ro H3300 LED, uczest­ni­cy Red Car­pet Event mo­gli obej­rzeć w pra­cy „na ży­wo” ta­kże po­zo­sta­łe plo­te­ry wiel­ko­for­ma­to­we z ofer­ty fir­my Ag­fa za­in­sta­lo­wa­ne w In­kjet Com­pe­ten­ce Cen­ter, m.in. wpro­wa­dzo­ne w tym ro­ku na ry­nek urządze­nie kla­sy en­try­-le­vel – Ana­pur­na H1650 LED oraz ubie­gło­rocz­ną pre­mie­rę ryn­ko­wą – de­dy­ko­wa­ny tek­sty­liom mo­del Avin­ci DX3200. Pre­zen­to­wa­ne by­ły też urządze­nia pe­ry­fe­ryj­ne do obrób­ki za­dru­ko­wa­nych podło­ży oraz ste­ru­jący ma­szy­na­mi sys­tem work­flow Asan­ti 3.0. Nie za­bra­kło licz­nych próbek wy­dru­ków wy­ko­na­nych w po­szcze­gól­nych ma­szy­nach, za­rów­no na me­diach gi­ęt­kich jak i sztyw­nych. Sz­cze­gól­nym za­in­te­re­so­wa­niem cie­szy­ły się ga­dże­ty na­wi­ązu­jące do od­by­wa­jących się wła­śnie mi­strzostw świa­ta w pi­łce no­żnej.

Mówi Prze­my­sław Arab­ski, kie­ru­jącym dzia­łem dru­ku cy­fro­we­go Ag­fa w Pol­sce, który – wraz z ca­łym ze­spo­łem od­po­wie­dzial­nym za roz­wi­ąza­nia in­kje­to­we – uczest­ni­czył w te­go­rocz­nej edy­cji Red Car­pet Event: „Cie­szy­my się, że wy­da­rze­nie to przy­ci­ągnęło do Mort­sel tak du­żą rze­szę obec­nych i po­ten­cjal­nych klien­tów fir­my Ag­fa. Ma­szy­na Je­ti Tau­ro H3300 LED oka­za­ła się praw­dzi­wym „ma­gne­se­m”, za­anon­so­wa­nym w bar­dzo wa­żnym mo­men­cie, bo pod­czas tar­gów Fe­spa. Na na­szym sto­isku w Ber­li­nie mo­żna by­ło zo­ba­czyć ją dzi­ęki tech­no­lo­gii „vir­tu­al re­ali­ty”, pod­czas Red Car­per Event – już w świe­cie re­al­nym. Z in­for­ma­cji zwrot­nych od na­szych klien­tów (ta­kże z Pol­ski), wy­ni­ka, że plo­ter ten mo­że oka­zać się rów­nie du­żym hi­tem ryn­ko­wym, jak mo­del Je­ti Tau­ro H2500 LED. Du­żym za­in­te­re­so­wa­niem cie­szy­ły się ta­kże in­ne roz­wi­ąza­nia z ro­dzi­ny Ana­pur­na i Je­ti, wi­ęc ma­my na­dzie­ję, że naj­bli­ższe mie­si­ące za­owo­cu­ją ko­lej­ny­mi ich wdro­że­nia­mi prze­pro­wa­dzo­ny­mi w pol­skich dru­kar­niach i fir­mach pro­duk­cyj­ny­ch”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej pai.in­fo.pl

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści