Ponad 300 gości z całego świata, przede wszystkim z Europy i obu Ameryk, wzięło udział w spotkaniu Red Carpet Event, zorganizowanym w dniach 12-13 czerwca br. przez firmę Agfa w jej centrali w Mortsel k. Antwerpii. Miały tam miejsce pierwsze prezentacje „na żywo” nowego hybrydowego plotera tego producenta – Jeti Tauro H3300 LED. Pokazany został on w dwóch wersjach: w pełni zautomatyzowanej (dedykowanej mediom sztywnym) oraz „z roli na rolę”, przeznaczonej do zadrukowywania materiałów giętkich.
Wydarzenia z cyklu Red Carpet Event są organizowane w Mortsel, w dedykowanym Inkjet Competence Center, przy szczególnych okazjach. Najczęściej, gdy Agfa wprowadza na rynek kolejne zaawansowane rozwiązania, mające – w założeniach firmy – zmienić obraz rynku Sign & Display oraz zastosowań przemysłowych, bazujących na technologii UV LED. Podobnie było w połowie czerwca br., gdy przedstawiciele drukarń wielkoformatowych i offsetowych (także z Polski), analitycy rynkowi oraz przedstawiciele mediów branżowych wzięli udział w pierwszych, oficjalnych pokazach nowego plotera – Jeti Tauro H3300 LED. Jego wprowadzenie na rynek zbiegło się w czasie z zainicjowaniem przez firmę Agfa nowej kampanii promującej jej rozwiązania, dedykowane drukowi wielkoformatowemu – Extreme. Do obu tych wydarzeń nawiązał Willy Van Dromme – Marketing Manager Sign & Display w firmie Agfa, który powitał gości.
Dwucyfrowy wzrost obrotów działu inkjetowego
„Bazując na naszych ponad 150-letnich doświadczeniach, stale się rozwijamy – mówił – dostarczając zaawansowane rozwiązania dla rynków akcydensowego, opakowaniowego, gazetowego oraz – w kontekście techniki inkjet UV – także Sign & Display i szeroko rozumianych zastosowań przemysłowych. Jesteśmy globalnym przedsiębiorstwem, z przedstawicielstwami w ponad 40 krajach, oferującym kompleksowe rozwiązania: sprzęt, materiały, oprogramowanie oraz usługi finansowe. Nasz dział druku cyfrowego rozwija się bardzo dynamicznie mimo coraz większej konkurencji na tym rynku. Ubiegły rok był dla niego rekordowy, zakończył się bowiem dwucyfrowym wzrostem przychodów ze sprzedaży”.
Jak poinformował Willy Van Dromme, Agfa dostarczyła w nim ponad 300 ploterów hybrydowych z rodziny Anapurna. Jednocześnie dodał, że firma do dnia dzisiejszego zainstalowała już 150 maszyn Jeti Tauro H2500. Rozwiązania te bazują na energooszczędnej technologii UV LED, której wdrożenie we wszystkich modelach – co podkreślał – było strzałem w dziesiątkę.
„Stale też rozwijamy przemysłową część naszego biznesu inkjetowego: podpisujemy kolejne umowy OEM na wykorzystanie produkowanych w Mortsel atramentów, które znajdują szereg zastosowań przemysłowych, m.in. w zakresie zadrukowywania tekstyliów czy materiałów dekoracyjnych” – dodał Willy Van Dromme.
Cztery filary Value Proposition Program
Nawiązując do kampanii Extreme zainicjowanej podczas targów Fespa 2018, Willy Van Dromme przedstawił jej cztery filary, składające się na tzw. Value Proposition Program – kompleksową ofertę dla klientów Agfa, już użytkujących bądź rozważających zakup jej rozwiązań do druku wielkoformatowego: „Pierwszy filar to najwyższa jakość samych rozwiązań i zapewnianej przez nie reprodukcji. Drugim jest możliwie najbardziej atrakcyjny dla klienta wskaźnik TCO – całkowitych kosztów zakupu i eksploatacji sprzętu. Tu z pomocą przychodzą takie narzędzia jak technologia Thin Ink Layer (zapewniająca jakość bliską offsetowi) czy workflow Asanti, nie tylko sterujący pracą urządzeń, ale też np. optymalizujący poziom zużycia atramentu. Kolejny filar to najwyższa wydajność. Wreszcie – najwyższy poziom wsparcia technicznego i serwisowego, jakie chcemy zapewniać naszym klientom, wzbogaconego o usługi finansowe. Te elementy mają zdecydować o postrzeganiu nas jako stabilnego, wiarygodnego i perspektywicznego partnera przy podejmowaniu przez firmy z różnych branż decyzji o inwestycji w ploter wielkoformatowy (np. właśnie wprowadzany na rynek Jeti Tauro H3300 LED), bądź o wdrożeniu produkcji z udziałem naszych atramentów inkjetowych”.
Jeti Tauro H3300 LED – główna „gwiazda” Red Carpet Event
Prezentacji nowego plotera, który podczas czerwcowego wydarzenia został pokazany w dwóch (z czterech w sumie dostępnych) konfiguracjach, dokonała Reinhilde Alaert –Marketing Product Manager w dziale Sign & Display firmy Agfa. Maszyna reprezentuje kolejną generację zaawansowanych, hybrydowych rozwiązań, dedykowanych wysokowydajnej produkcji (w cyklu 24/7), realizowanej na podłożach sztywnych oraz giętkich. „Jest odzwierciedleniem hasła „Extreme Quality – Extreme Productivity” („Najwyższa jakość – najwyższa wydajność”), jakie towarzyszy zapoczątkowanej przez nas na targach Fespa 2018 kampanii Extreme – mówiła Reinhilde Alaert. – Mamy tu do czynienia z jeszcze większym, szybszym i bardziej trwałym ploterem niż poprzednik, chociaż w wielu obszarach bazuje on właśnie na sprawdzonym modelu Jeti Tauro H2500 LED, który znalazł uznanie w ponad 150 firmach z całego świata”.
Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej pai.info.pl