Canon zaprasza na dwa niecodzienne wydarzenia poświęcone możliwościom wykorzystania cyfrowego druku do kampanii promocyjnych. Odbywające się w Customer Experience Centre (w Poing) Future Promotion Forum (25 września) oraz Production Printing Business Days (26-27 września) to jedne z największych wydarzeń skupiających przedstawicieli branży wydawniczej, marketingowej, promocyjnej, a także dostawców usług druku komercyjnego i reprezentantów firm.
Oba wydarzenia odbywają się pod hasłem “Fuel Emotion with Print”, ponieważ dotyczą roli druku promocyjnego i potencjału wykorzystania ich w wielokanałowych kampaniach. Podczas tych trzech dni przedstawiciele firm, PSP oraz klienci będą mogli poznać pełnię korzyści, jakie można czerpać z prowadzenia zintegrowanych kampanii promocyjnych łączących cyfrowy druk i możliwości personalizacji – wszystko po to, aby działania promocyjne jeszcze lepiej zintegrować z szerszą działalnością promocyjną marki. W ramach licznych pokazów zaprezentowane zostaną nowoczesne przykłady produkcji i wykorzystania m.in. materiałów korespondencji bezpośredniej, POS czy elementów wystroju wnętrz.
Future Promotion Forum
Future Promotion Forum otworzy wystąpienie Nicka Morrisa, Founding Partner z firmy Canvas w Londynie, który omówi zmiany zachowań, oczekiwań i aspiracji konsumentów oraz ich wpływ na przyszłość komunikacji promocyjnej. Rozmowa z udziałem dyrektora zarządzającego Print Power Europe, Ulbe Jellumą, poświęcona będzie z kolei wykorzystaniu druku w strategii tzw. kompozycji marketingowej (marketing mix). Dr Philippe Baecke, profesor ds. marketingu w Vlerick Business School opowie o tym, jak w skuteczny sposób dotrzeć do klientów, wykorzystując inteligentną analizę danych. Susan Fulczynski, Process & Project Manager w sieci sprzedaży Bonprix (Hamburg) podzieli się swoim doświadczeniem na temat wykorzystania spersonalizowanego druku w kluczowych kampaniach realizowanych dla swojego klienta. Natomiast doradca ds. komunikacji Gerhard Maertterer omówi, w jaki sposób marketerzy mogą poprawić współczynnik konwersji dzięki wysoce spersonalizowanej komunikacji opartej na materiałach drukowanych. Cykl wystąpień zakończy prelekcja dyrektora operacyjnego w firmie Adnymics, Tobiasa Kieltscha, który podzieli się ze słuchaczami wiedzą na temat modeli biznesowych pozwalających na zwiększenie przychodów, dzięki umiejętnemu wykorzystaniu danych klientów w komunikacji marketingowej.
Profesor dr Philippe Baecke komentuje: „Marketing to coś więcej niż kreatywność. To także dbanie o to, aby dostarczyć możliwie precyzyjnie spersonalizowany komunikat odpowiednim odbiorcom we właściwym czasie i w formacie, który będzie dla nich atrakcyjny. Podczas gdy ideą komunikacji masowej jest dotarcie do jak największej grupy odbiorców, to personalizacja treści jest najważniejszym trendem współczesnej komunikacji marketingowej. Odpowiednio zarządzając danymi klientów i łącząc je z nowoczesnymi, innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi dostarczanymi np. przez Canon, komunikaty promocyjne mogą być spersonalizowane i dostosowane precyzyjne do każdego klienta, podobnie jak w kanałach online. Im więcej firm będzie w stanie przygotować i zrealizować precyzyjną komunikację z klientem, tym skuteczniej odbiorca będzie mógł zaangażować się w przekaz na poziomie emocjonalnym”.
Inspirując uczestników przykładami wykorzystania najwyższej jakości aplikacji druku, podczas wydarzenia zostanie zaprezentowana specjalnie przygotowana książka „Speed”. Wydrukowana w całości na systemie produkcyjnym Océ ProStream 1000 publikacja zawiera serię fotografii przedstawiających przedstawicieli brytyjskich środowisk młodzieżowych i subkultur ostatnich dwóch dekad, m.in. przedstawicieli mody, muzyki rockowej czy środowiska cyklistów. Wszystkie fotografie zostały wykonane przez znanego dokumentalistę Horsta Friedrichsa.
W ramach szerszej kampanii wizerunkowej książki „Speed”, Canon zaprezentuje dedykowane aplikacje druku zaprojektowane do dalszej promocji, takie jak pocztówki, czasopisma, magalogi i grafiki promocyjne, w tym plakaty i bannery. Wszystkie te aplikacje promujące książkę zostaną wydrukowane na szerokiej gamie urządzeń druku cyfrowego Canon.
Horst Friedrichs komentuje: „Dla mnie jako fotografa, bardzo istotną kwestią podczas pracy nad gotowym materiałem jest nawiązanie bliskich relacji z osobami, które drukują moje fotografie. Dostawcy usług druku to dla mnie swego rodzaju artyści, którzy pomagają mi ożywić moją wizję uchwyconą w obiektywie i przenieść ją na papier. Rozwiązania druku Canon uzmysłowiły mi, że nie ma kreatywnych ograniczeń tego, co można osiągnąć dzięki dzisiejszym technologiom cyfrowym. Z jednego obrazu mogę produkować szeroką gamę różnego rodzaju materiałów z wykorzystaniem niemal nieograniczonej liczby rodzajów podłoży”.
Uczestnicy Future Promotion Forum mogą również zobaczyć, w całości opracowane przez Canon, materiały stworzone na potrzeby specjalnie zaprojektowanej kampanii promującej fikcyjną markę Elemental. Ta kompleksowa realizacja ma podkreślić rolę druku w budowaniu zaangażowania wśród klientów na różnych etapach działań marketingowych.
Production Printing Business Days
Production Printing Business Days z kolei oferują klientom z całego regionu EMEA możliwość zapoznania się z najnowszymi innowacjami z dziedziny druku Canon w jednym miejscu. Prezentowana gama technologii obejmuje m.in. wysokowydajne atramentowe systemy druku arkuszowego i z roli (Océ ProStream 1000, Océ ColorStream 6000 Chroma, Océ VarioPrint i300, Océ LabelStream 4000), niskonakładowe produkcyjne drukarki tonerowe (imagePRESS C10000VP, przetworniki imagePRESS C850 / C750, Océ VarioPrint TITAN 6000, Océ varioPRINT 140) oraz wielkoformatowe plotery płaskie i urządzenia rolowe do druku wysokiej jakości grafik i materiałów promocyjnych (Océ Arizona 1280 i 6170, Océ Colorado 1640, Océ ColorWave 3700, imagePROGRAF PRO-4000S). Dodatkowo będzie można zapoznać się z możliwościami oprogramowania wspomagającego przepływ pracy – PRISMA, Quadient Inspire, Ironsides, EFI MarketDirect, Axode i Digital StoreFront (DSF).
Jeppe Frandsen, Executive Vice President, Canon Europe, komentuje: „Zarówno inaugurujące w tym roku Future Promotion Forum, jak i dobrze znane naszym gościom Production Printing Business Days licznie przyciągają przedstawicieli firm i branż wykorzystujących druk do rozwijania możliwości promocyjnych. Taki jest nasz cel, aby inspirować właścicieli i wydawców do wdrażania coraz bardziej twórczych pomysłów w życie. Firma Canon oferuje wiedzę i rozwiązania technologiczne umożliwiające tworzenie aplikacji najwyższej jakości, ale nie mniej ważne jest, aby łączyć przedstawicieli różnych środowisk biznesowych i dostrzegać zintegrowane modele współpracy między wszystkimi ogniwami łańcucha dostaw – to pozwoli jeszcze lepiej wykorzystać potencjał możliwości, jakie daje druk cyfrowy”.
Na podstawie informacji firmy Canon Polska Sp. z o.o.