Dru­kar­nia Ch­ro­ma użyt­kow­ni­kiem kom­plek­so­wych roz­wi­ązań ECO3 fir­my Ag­faPoprzedni artykuł 

Podpis do zdjęcia: Krzysztof Raczkowski - prezes zarządu drukarni Chroma (z lewej) i Michał Śliz - dyrektor zarządzający polskim oddziałem firmy Agfa
Pod­pis do zdjęcia: Krzysz­tof Racz­kow­ski – pre­zes za­rządu dru­kar­ni Ch­ro­ma (z le­wej) i Mi­chał Śliz – dy­rek­tor za­rządza­jący pol­skim od­dzia­łem fir­my Ag­fa

Dru­kar­nia Ch­ro­ma sta­ła się ko­lej­nym pol­skim użyt­kow­ni­kiem roz­wi­ązań z pro­gra­mu ECO3, ofe­ro­wa­ne­go swo­im klien­tom przez fir­mę Ag­fa. Od kil­ku mie­si­ęcy re­ali­zo­wa­ne tu pra­ce ba­zu­ją w 100% na ener­go­osz­częd­nych pły­tach ter­mo­czu­łych Ener­gy Eli­te Eco, których fi­nal­na obrób­ka od­by­wa się w dwóch pro­eko­lo­gicz­nych wy­wo­ły­war­kach Ar­ka­na. Nie­spe­łna pół ro­ku te­mu w dru­kar­ni wdro­żo­ne zo­sta­ło rów­nież opro­gra­mo­wa­nie Pres­sTu­ne, po­zwa­la­jące usta­bi­li­zo­wać i kon­tro­lo­wać pro­ces dru­ko­wa­nia.

Współpra­ca dru­kar­ni Ch­ro­ma z fir­mą Ag­fa tr­wa nie­prze­rwa­nie od po­ło­wy 2015 ro­ku, gdy zo­sta­ły tu wdro­żo­ne ter­mo­czu­łe pły­ty dru­ko­we oraz pierw­szy sys­tem CtP te­go pro­du­cen­ta. Z cza­sem do­łączy­ło do nie­go dru­gie roz­wi­ąza­nie CtP, ba­zu­jące na na­świe­tlar­ce Ava­lon. Obec­nie ca­ła pro­duk­cja re­ali­zo­wa­na przez Ch­ro­mę jest wy­ko­ny­wa­na przy uży­ciu płyt mar­ki Ag­fa, który­mi od pierw­sze­go kwar­ta­łu te­go ro­ku są ter­mo­czu­łe Ener­gy Eli­te Eco.
Wraz z ich im­ple­men­ta­cją w dru­kar­ni po­ja­wi­ły się dwie pro­eko­lo­gicz­ne wy­wo­ły­war­ki Ar­ka­na. „By­ły to pierw­sze, sprzęto­wo­-ma­te­ria­ło­we ele­men­ty pro­gra­mu ECO3, wdro­żo­ne przez dru­kar­nię Ch­ro­ma – mówi Mi­chał Śliz, dy­rek­tor za­rządza­jący pol­skie­go od­dzia­łu fir­my Ag­fa. – Cie­szy­my się, że uda­ło nam się prze­ko­nać jej kie­row­nic­two do wdro­że­nia in­no­wa­cyj­nych, ener­go­osz­częd­nych, a przy tym pro­eko­lo­gicz­nych roz­wi­ązań, za­pew­nia­jących czyst­szą pro­duk­cję form dru­ko­wych oraz oszczędza­jących czas i kosz­ty, zwi­ąza­ne z tym eta­pem pro­ce­su pro­duk­cyj­ne­go”.
Krzysz­tof Racz­kow­ski – pre­zes za­rządu dru­kar­ni Ch­ro­ma do­da­je: „Ag­fa jest dla nas na ty­le wia­ry­god­nym i sta­bil­nym part­ne­rem bi­zne­so­wym, że bar­dzo szyb­ko zo­sta­li­śmy na­mówie­ni na wdro­że­nie płyt Ener­gy Eli­te Eco i wy­wo­ły­wa­rek Ar­ka­na. Kwe­stia zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju jest dla na­szej fir­my bar­dzo wa­żna. Od lat in­we­stu­je­my w ma­szy­ny dru­ku­jące ba­zu­jące na tech­no­lo­gii H-UV, wi­ęc pro­eko­lo­gicz­ne roz­wi­ąza­nia Ag­fa w ob­sza­rze pre­pres­su bar­dzo do­brze wpi­su­ją się w ten trend. Co wi­ęcej – przy­no­szą nam, ja­ko li­de­ro­wi w za­kre­sie dru­ku on­li­ne w Pol­sce, wy­mier­ne oszczęd­no­ści eko­no­micz­ne i cza­so­we”.

Ar­ka­na i Ener­gy Eli­te Eco to jed­ne z głów­nych ele­men­tów pro­gra­mu ECO3, skie­ro­wa­ne­go do klien­tów fir­my Ag­fa, ma­jące­go umo­żli­wić im bar­dziej eko­no­micz­ną, pro­eko­lo­gicz­ną i wy­god­niej­szą pra­cę z jej roz­wi­ąza­nia­mi. „Bu­do­wa wy­wo­ły­war­ki Ar­ka­na zna­cząco re­du­ku­je ilo­ść wo­dy i ener­gii nie­zbęd­nych do jej dzia­ła­nia. Urządze­nie umo­żli­wia pro­duk­cję znacz­nie czyst­szych form dru­ko­wych, a pro­ces jej my­cia i kon­ser­wa­cji jest o wie­le prost­szy i krót­szy; zaj­mu­je też mniej miej­sca” – pod­kre­śla Mi­chał Śliz.
Ar­ka­na zo­sta­ła zop­ty­ma­li­zo­wa­na przez pro­du­cen­ta pod kątem za­sto­so­wa­nia w niej płyt Ener­gy Eli­te Eco. „Ko­rzy­ści wy­ni­ka­jące z ich wdro­że­nia po­wo­du­ją, że co­raz wi­ęcej dru­ka­rń, ta­kże tych wci­ąż użyt­ku­jących kon­wen­cjo­nal­ne wy­wo­ły­war­ki, de­cy­du­je się na kon­wer­sję na Ener­gy Eli­te Eco – kon­ty­nu­uje Mi­chał Śliz. – Ich pa­ra­me­try są wa­żne w kon­te­kście cho­ćby za­sto­so­wa­nia tech­no­lo­gii UV czy H-UV, ja­kie w co­dzien­nej pro­duk­cji sto­su­je dru­kar­nia Ch­ro­ma”.
Jak za­zna­cza Krzysz­tof Racz­kow­ski, wdro­że­nie in­no­wa­cyj­ne­go, kom­plek­so­we­go roz­wi­ąza­nia fir­my Ag­fa mia­ło też zwi­ęk­szyć prze­pu­sto­wo­ść przy­go­to­wal­ni of­f­se­to­wej: „Z uwa­gi na spe­cy­fi­kę pro­duk­cji za­le­ża­ło nam na mo­żli­wo­ści wy­ko­na­nia jesz­cze wi­ęk­szej licz­by form dru­ko­wych w tym sa­mym cza­sie. Wy­ko­nu­je­my bo­wiem oko­ło 1500–2000 zle­ceń dzien­nie, re­ali­zu­jąc na­wet 25–30 przy­rządów na jed­nej 8-ko­lo­ro­wej ma­szy­nie B1 w cza­sie 7-go­dzin­nej zmia­ny. A ma­szyn pe­łno­for­ma­to­wych po­sia­da­my w su­mie osiem, w różnych kon­fi­gu­ra­cjach ko­lo­ry­stycz­nych. Stąd, by spraw­nie i bez­pro­ble­mo­wo „na­kar­mi­ć” je wszyst­kie, naj­pierw zre­ali­zo­wa­li­śmy in­we­sty­cje w wy­so­ko­wy­daj­ne na­świe­tlar­ki CtP mar­ki Ag­fa oraz nie­daw­ne – w rów­nie szyb­kie, pro­eko­lo­gicz­ne wy­wo­ły­war­ki Ar­ka­na”.

Ko­lej­nym eta­pem wdra­ża­nia po­szcze­gól­nych ele­men­tów pro­gra­mu ECO3 w dru­kar­ni Ch­ro­ma by­ła in­sta­la­cja li­cen­cji na opro­gra­mo­wa­nie Pres­sTu­ne, ma­jące opty­ma­li­zo­wać i sta­bi­li­zo­wać pro­ces dru­ko­wa­nia. Sy­stem ten zbie­ra w cza­sie rze­czy­wi­stym da­ne z ma­szyn dru­ku­jących, pod­da­je ja ana­li­zie i two­rzy ra­por­ty dla osób za­rządza­jących pro­duk­cją. „Za­pew­nia on z jed­nej stro­ny kon­tro­lę ja­ko­ści re­ali­zo­wa­nych prac, z dru­giej – do­star­cza­jąc na bie­żąco in­for­ma­cję o pro­duk­cji – umo­żli­wia wpro­wa­dza­nie na­tych­mia­sto­wych ko­rekt – mówi Ma­ciej Baur – Pro­duct Ma­na­ger w pol­skim od­dzia­le Ag­fa,. – Po­zwa­la też na two­rze­nie ra­por­tów, a za­tem – wgląd w hi­sto­rię re­ali­zo­wa­nych prac. Przy tak ol­brzy­miej ich li­czeb­no­ści, jak w przy­pad­ku fir­my Ch­ro­ma, jest on za­tem bar­dzo przy­dat­nym na­rzędzie­m”.
„W na­szym przy­pad­ku wdro­że­nie Pres­sTu­ne mia­ło przede wszyst­kim za­pew­nić sta­bil­ną, prze­wi­dy­wal­ną i bez­piecz­ną pro­duk­cję – mówi Krzysz­tof Racz­kow­ski. – To się uda­ło: na­drzęd­nym ce­lem by­ła kon­tro­la ja­ko­ści i – w ra­zie po­trze­by – bły­ska­wicz­ne re­ago­wa­nie ope­ra­to­rów pre­press i te za­ło­że­nia sys­tem Pres­sTu­ne spe­łnia”.
„Sta­ra­my się współpra­co­wać z wia­ry­god­ny­mi i sta­bil­ny­mi part­ne­ra­mi bi­zne­so­wy­mi. Na pod­sta­wie kil­ku­let­nich już do­świad­czeń mo­gę po­wie­dzieć, że Ag­fa jest jed­nym z nich. Mam tu na my­śli nie tyl­ko wy­so­ki po­ziom jej roz­wi­ązań – sprzęto­wych, ma­te­ria­ło­wych czy so­ftwa­re­’o­wych, ale też pro­fe­sjo­na­lizm ob­słu­gi po­sprze­da­żo­wej. Jej wspar­cie tech­nicz­ne i ser­wis, ta­kże on­li­ne, to klu­czo­wy ele­ment na­szej współpra­cy” – pod­su­mo­wu­je Krzysz­tof Racz­kow­ski.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej pai.in­fo.pl

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści