API Group na jesiennych wydarzeniach branżowych: prezentacja innowacyjnych rozwiązań do produkcji opakowań i etykietPoprzedni artykuł 

Katarzyna Kozińska podczas prezentacji wygłoszonej w ramach konferencji Inkredible Printing World
Katarzyna Kozińska podczas prezentacji wygłoszonej w ramach konferencji Inkredible Printing World

Firma API Folie Polska wzięła aktywny udział w dwóch odbywających się w ostatnim czasie konferencjach branżowych, podczas których zaprezentowała swoje rozwiązania, dedykowane produkcji opakowań i etykiet – „Inkredible Printing World” oraz „Etykiety samoprzylepne – najnowsze technologie”.

Pierwsze ze spotkań było też okazją do przedstawienia wyników badań rynkowych zleconych przez API Group, dotyczących opakowań premium i ich wpływu na decyzje zakupowe podejmowane przez konsumentów. Powyższe prezentacje wygłosiła Katarzyna Kozińska – dyrektor zarządzająca API Folie Polska.

„Udział w wydarzeniach branżowych, takich jak targi czy konferencje, jest dla naszej firmy bardzo ważny, zarówno w wymiarze międzynarodowym jak też lokalnym. Stąd z jednej strony nasza obecność na wystawach w rodzaju Labelexpo, Packaging Innovations czy Luxe Pack, z drugiej – na konferencjach, organizowanych lokalnie przez innych dostawców czy wydawnictwa branżowe. Naszym zdaniem są one bardzo dobrym miejscem do bezpośrednich spotkań z drukarniami opakowaniowymi i etykietowymi, które są główną grupą docelową API jeżeli chodzi o branżę poligraficzną. Stąd decyzja o udziale w premierowej edycji konferencji „Inkredible World of Printing” oraz obecność na konferencji „Etykiety samoprzylepne – najnowsze technologie”, która staje się już w naszym przypadku tradycją” – mówi Katarzyna Kozińska.

Pierwsza z wymienionych imprez odbywała się w dniach 27-28 września br. w podwrocławskiej Ślęzie. Jej organizatorem była firma hubergroup Polska wraz z partnerami, wśród których znalazła się m.in. API Folie Polska. Katarzyna Kozińska przygotowała z myślą o tym wydarzeniu dwa wystąpienia. Pierwsze, wygłoszone w ramach panelu fleksograficznego, poświęcone było ubiegłorocznym badaniom zleconym przez API Group, dotyczącym wpływu opakowania i jego wyglądu na decyzje zakupowe konsumentów. Przeprowadziła je firma Package InSight we współpracy z Uniwersytetem Clemsona, wykorzystując metodę tzw. eye tracking – śledzenia ruchów gałek ocznych w zainscenizowanej na tę potrzebę, dedykowanej przestrzeni sklepowej. Tu umieszczono czekoladę w opakowaniach standardowych oraz uszlachetnionych folią metalizowaną. „Okazało się, że nawet produkt średniej klasy, ale odpowiednio opakowany i „sprzedany”, może być uznany przez klienta za dobro luksusowe, za coś lepszego niż jest w rzeczywistości – mówiła Katarzyna Kozińska. – Wskazują na to liczne odpowiedzi badanych osób, które zaznaczały, że bardziej atrakcyjne opakowanie daje efekt świeżości, kojarzy im się z marką premium i sugeruje posiadanie produktu wyższej klasy. Konkluzja jest zatem jasna: warto zadbać, by – zwłaszcza w dobie coraz ostrzejszej konkurencji – produkt wyróżniał się na półce sklepowej, przyciągał uwagę niebanalnym wykończeniem czy efektami specjalnymi, tak by konsument niemal „kupił” go wzrokiem” – mówiła Katarzyna Kozińska.
Następnie przedstawiła przykładowy projekt zrealizowany z udziałem specjalistów API Group dla właściciela jednej z luksusowych wódek. Zastosowano tu kilka efektów specjalnych, m.in. z udziałem folii soczewkowej.
Druga z prezentacji, wygłoszona tym razem w ramach panelu offsetowego, była zatytułowana „Złoto czy srebro, czyli metalizowane folie do uszlachetniania druku i aspekty techniczne hot stampingu”. Katarzyna Kozińska przedstawiła podczas niej firmę API i jej ofertę, uwzględniającą zarówno różne rodzaje folii do tłoczenia na gorąco (m.in. metalizowane, holograficzne, pigmentowe) i na zimno (w tym najnowszą serię TU), jak i laminatów (m.in. Transmet, którego nowa wersja pojawiła się w ofercie firmy w tym roku). Prezentacja uwzględniała też studia przypadku, prezentujące zastosowanie materiałów marki API przy produkcji opakowań i etykiet kilku globalnych marek.
Na zakończenie Katarzyna Kozińska omówiła największe wyzwania stojące przed firmami zajmującymi się tłoczeniem na gorąco. Wskazywała też jak radzić sobie z poszczególnymi problemami technicznymi, występującymi podczas aplikowania folii.

W dniach 18-19 października w Mrągowie odbyła się kolejna konferencja „Etykiety samoprzylepne – najnowsze technologie”, organizowana przez wydawnictwo Polski Drukarz. Podczas spotkania, które zgromadziło ok. 250 osób, dyrektor zarządzająca firmą API Folie Polska wystąpiła z prezentacją zatytułowaną „Jak stworzyć opakowanie premium”. W referacie omówiła firmę API Group i jej najważniejsze innowacje technologiczne, wprowadzane na rynek od lat 20. ubiegłego wieku. Podkreślała również kompleksowość działań przez nią oferowanych. „Poza produkcją folii, laminatów i materiałów holograficznych, zapewniamy profesjonalne doradztwo w doborze podłoża i fachową pomoc przy trudnych projektach – mówiła Katarzyna Kozińska. – Systematycznie wprowadzamy nowe produkty i rozwiązania, inwestując w badania i rozwój. Z myślą o drukarniach i agencjach reklamowych stworzyliśmy unikalne narzędzie – Trends Folio, prezentujące najnowsze trendy w projektowaniu opakowań. Jesteśmy obecni na wielu imprezach branżowych, ale co jeszcze istotniejsze dla naszych obecnych i potencjalnych klientów – tworzymy lokalne oddziały, m.in. w Polsce, gdzie poza biurem i magazynem posiadamy zakład konfekcjonowania folii i laminatów”.
Następnie Katarzyna Kozińska wskazała kluczowe segmenty, w jakich firma API jest obecna ze swoją ofertą, m.in. opakowania i etykiety na produkty tytoniowe, wyroby alkoholowe, napoje, kosmetyki, farmaceutyki i suplementy diety, chemia gospodarcza. „Są wśród nich rzecz jasna produkty premium – mówiła – do opakowań których używane są m.in. stworzone przez nas, unikalne rozwiązania takie jak materiały holograficzne z serii Holonique czy folie soczewkowe Fresnel. Przykłady ich praktycznego zastosowania znajdują się we wspomnianej wcześniej publikacji Trends Folio. Wśród naszych klientów znajdują się największe globalne marki, także działające w sektorze dóbr luksusowych. Sądzę zatem, że – nieco przewrotnie odpowiadając na pytanie zawarte w tytule referatu – jesteśmy właściwym partnerem dla każdego, kto oczekuje opakowania niebanalnego, atrakcyjnego i zwracającego uwagę konsumenta. Zapraszamy do współpracy i do kontaktu z naszym podwarszawskim odziałem” – podsumowała Katarzyna Kozińska.

Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej pai.info.pl
Fot.: Poligrafika

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności