No­we fo­lie fir­my API za­de­biu­to­wa­ły na tar­gach Pac­ka­ging Pre­mi­ère 2019 w Me­dio­la­niePoprzedni artykuł 

Pod­czas tar­gów Pac­ka­ging Pre­mi­ère 2019, ja­kie od­by­wa­ły się w dniach dniach 27–29 ma­ja br. w Me­dio­la­nie, fir­ma API Gro­up ofi­cjal­nie wpro­wa­dzi­ła do swo­jej ofer­ty dwie no­we se­rie fo­lii do uszla­chet­nia­nia opa­ko­wań. Pierw­sza z nich – CBH – to me­ta­li­zo­wa­na fo­lia do hot stam­pin­gu (z mo­żli­wo­ścią za­dru­ko­wy­wa­nia).

Dru­ga to fo­lia me­ta­li­zo­wa­na do tło­cze­nia na go­rąco, do­stęp­na w wa­rian­cie do za­sto­so­wań ogól­nych (UB) oraz spe­cja­li­stycz­nych, uwzględ­nia­jących du­że ob­sza­ry kry­cia i trud­ne w obrób­ce, nie­po­wle­ka­ne podło­ża (UBH). Wszyst­kie no­wo wpro­wa­dzo­ne na ry­nek pro­duk­ty – jak po­da­je fir­ma – są już do­stęp­ne w glo­bal­nej sie­ci sprze­da­ży API Gro­up, uwzględ­nia­jącej ta­kże jej ro­dzi­my od­dział – API Fo­lie Pol­ska.

„Z in­for­ma­cji, ja­kie na­pły­nęły od ko­le­gów z wło­skie­go od­dzia­łu API wy­ni­ka, że tar­gi Pac­ka­ging Pre­mi­ère za­ko­ńczy­ły się dla na­szej fir­my bar­dzo du­żym suk­ce­sem. Od­by­li­śmy na nich bli­sko 200 wa­żnych spo­tkań bi­zne­so­wych z przed­sta­wi­cie­la­mi dru­ka­rń, pro­jek­tan­ta­mi opa­ko­wań i wła­ści­cie­la­mi ma­rek. Na­sze no­we pro­po­zy­cje w po­sta­ci fo­lii CBH i UB/UBH spo­tka­ły się z du­żym za­in­te­re­so­wa­niem ryn­ku i zo­sta­ły bar­dzo do­brze przy­jęte. Ma­my na­dzie­ję, że na­wi­ąza­ne w Me­dio­la­nie no­we kon­tak­ty han­dlo­we wkrót­ce za­owo­cu­ją ko­lej­ny­mi wdro­że­nia­mi na­szych in­no­wa­cyj­nych ma­te­ria­łów, de­dy­ko­wa­nych pro­duk­cji opa­ko­wań” – mówi Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska, dy­rek­tor za­rządza­jąca API Fo­lie Pol­ska.

Se­ria CBH – na­stęp­ca fo­lii XO
Pierw­szym z no­wych pro­duk­tów, wpro­wa­dzo­nych przez API na ry­nek pod­czas me­dio­la­ńskich tar­gów, jest 12-mi­kro­no­wa fo­lia me­ta­li­zo­wa­na CBH, prze­zna­czo­na do tło­cze­nia na go­rąco i za­wie­ra­jąca grub­szą war­stwę kle­ju, która ma za­pew­nić od­po­wied­nie przy­le­ga­nie i przy­czep­no­ść apli­ko­wa­nych na nią farb. Jest ona de­dy­ko­wa­na pro­duk­cji opa­ko­wań pu­de­łko­wych i ety­kiet (sa­mo­przy­lep­nych oraz dru­ko­wa­nych w ma­szy­nach ar­ku­szo­wych) dla od­bior­ców z bra­nż: wi­niar­skiej, spi­ry­tu­so­wej, ko­sme­tycz­nej, per­fu­me­ryj­nej, spo­żyw­czej, kon­fek­cyj­nej, środ­ków hi­gie­ny oso­bi­stej i FCMG. Re­ko­men­do­wa­ne przez pro­du­cen­ta z my­ślą o niej podło­ża to: fo­lie ety­kietowe, a ta­kże po­wle­ka­ne oraz niepo­wle­ka­ne pa­pie­ry i kar­to­ny. Jak za­pew­nia API, jest ona nie­zwy­kle od­por­na na dzia­ła­nie wo­dy, jak też na­po­jów al­ko­ho­lo­wych (np. pi­wa czy wi­na).
„CBH ma do­ce­lo­wo za­stąpić w na­szej ofer­cie zna­ną od lat fo­lię XO, będąc pro­duk­tem do­sko­nal­szym, a przez to po­zy­cjo­no­wa­nym wy­żej – mówi Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska. – Obec­nie ofe­ro­wa­na jest w czte­rech od­cie­niach, które po­kry­wa­ją po­nad 94% ko­lo­ry­sty­ki do­stęp­nej w ra­mach se­rii XO. Za­sto­so­wa­na w niej grub­sza war­stwa kle­ju to jed­na z klu­czo­wych cech te­go in­no­wa­cyj­ne­go ma­te­ria­łu w kon­te­kście pro­ce­su je­go za­dru­ko­wy­wa­nia. Za­sto­so­wa­nie tło­cze­nia na go­rąco oraz dru­ku z opcjo­nal­nym uszla­chet­nie­niem po­zwa­la na two­rze­nie przy­ci­ąga­jących wzrok, wie­lo­barw­nych efek­tów spe­cjal­nych. Zre­ali­zo­wa­ne z jej udzia­łem wy­dru­ki mo­żna pod­da­wać obrób­ce z udzia­łem sys­te­mów su­sze­nia UV i kon­wen­cjo­nal­ne­go oraz wod­nych farb i la­kie­rów. CBH za­pew­nia wła­ści­we kry­cie du­żych po­wierzch­ni, po­zwa­la na od­wzo­ro­wa­nie ma­łych de­ta­li, ofe­ru­je też ostre, czy­ste wy­ko­ńcze­nie prze­twa­rza­ne­go ma­te­ria­łu”.

UB/UBH – do za­sto­so­wań ogól­nych i spe­cja­li­stycz­nych
Dru­ga wa­żna pre­mie­ra ryn­ko­wa API z tar­gów w Me­dio­la­nie to se­ria fo­lii no­wej ge­ne­ra­cji do za­sto­so­wań ogól­nych – UB. Jest to, jak za­pew­nia pro­du­cent, wszech­stron­na fo­lia do tło­cze­nia na go­rąco, kom­pa­ty­bil­na z po­wle­ka­ny­mi i niepo­wle­ka­ny­mi podło­ża­mi pa­pie­ro­wy­mi oraz fo­liami ety­kie­to­wy­mi. Wśród jej ty­po­wych za­sto­so­wań API wy­mie­nia: ety­kie­ty sa­mo­przy­lep­ne, ety­kie­ty re­ali­zo­wa­ne w tech­ni­ce ar­ku­szo­wej oraz kar­to­ny pu­de­łko­we, zaś jej do­ce­lo­wy­mi klien­ta­mi są pro­du­cen­ci opa­ko­wań i ety­kiet współpra­cu­jący z przed­sta­wi­cie­la­mi bra­nż: win i al­ko­ho­li wy­so­ko­pro­cen­to­wych, ko­sme­tycz­nej, per­fu­me­ryj­nej, spo­żyw­czej, kon­fek­cyj­nej, środ­ków hi­gie­ny oso­bi­stej i FCMG.
„Fo­lia UB za­pew­nia ja­sny, od­bla­sko­wy efekt fi­nal­ny, za­rów­no w war­stwie tek­sto­wej jak i obra­zo­wej – kon­ty­nu­uje Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska. – Po­dob­nie jak w przy­pad­ku fo­lii CBH, wy­ko­ńczo­ne z jej udzia­łem ma­te­ria­ły ce­chu­je wy­so­ki po­ziom kry­cia i zna­ko­mi­ta re­pro­duk­cja na­wet naj­mniej­szych de­ta­li oraz wy­so­ka od­por­no­ść na wo­dę, pi­wo czy wi­no”.

Z my­ślą o tło­cze­niu na go­rąco, re­ali­zo­wa­nym na trud­nych w obrób­ce nie­po­wle­ka­nych podło­żach wsi­ąkli­wych, a jed­no­cze­śnie uwzględ­nia­jącym bar­dzo du­że ob­sza­ry kry­cia, fir­ma API stwo­rzy­ła de­dy­ko­wa­ny pro­dukt – 12-mi­kro­no­wą fo­lię UBH. Do­stęp­na (po­dob­nie jak UB) w sied­miu od­cie­niach, re­ko­men­do­wa­na jest przez pro­du­cen­ta – po­za ww. nie­ty­po­wy­mi za­sto­so­wa­nia­mi – ta­kże do prze­twa­rza­nia z udzia­łem ta­kich sub­stra­tów jak: nie­po­wle­ka­ne oraz po­wle­ka­ne pa­pie­ry i kar­to­ny oraz nie­po­wle­ka­ne fo­lie, za­dru­ko­wy­wa­ne w far­bach kon­wen­cjo­nal­nych, wod­nych oraz UV. Jak do­da­je API, fo­lia UBH mo­że też zna­le­źć za­sto­so­wa­nie w opra­wie ksi­ążko­wej oraz przy obrób­ce wy­bra­nych ma­te­ria­łów skórza­nych.
„To mo­żli­we za spra­wą jej struk­tu­ry, uwzględ­nia­jącej do­dat­ko­wą, gru­bą war­stwę kle­ju – mówi Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska. – Dzi­ęki niej fo­lia jest we wła­ści­wy spo­sób wtła­cza­na w podło­że (np. w skórę), ta­kże gdy wy­stępu­ją na nim nie­rów­no­ści. To wła­śnie owa war­stwa kle­ju czy­ni UBH fo­lią do­sto­so­wa­ną do wsi­ąkli­wych podło­ży nie­po­wle­ka­nych, a przy tym trud­nych w obrób­ce”.
„Za­pra­sza­my do kon­tak­tu z na­szym pol­skim od­dzia­łem. Chęt­nie za­pre­zen­tu­je­my no­we pro­duk­ty wszyst­kim za­in­te­re­so­wa­nym, do­star­czy­my prób­ki, prze­dys­ku­tu­je­my kwe­stię ich wdro­że­nia z uwzględ­nie­niem fi­nal­nej apli­ka­cji. Je­ste­śmy do Pa­ństwa dys­po­zy­cji” – pod­su­mo­wu­je Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej pai.in­fo.pl
Fot.: API Gro­up

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści