13. edy­cja Me­et Ko­dak Pol­ska: wie­dza, in­te­gra­cja i ju­bi­le­uszePoprzedni artykuł 

„Ta­king Print Fu­the­r” – pod ta­kim ha­słem od­by­ła się 13. Kon­fe­ren­cja Me­et Ko­dak Pol­ska. Wy­da­rze­nie mia­ło miej­sce 30 ma­ja br. w ho­te­lu War­saw Pla­za w War­sza­wie. Zgro­ma­dzi­ło ono oko­ło 180 przed­sta­wi­cie­li bra­nży po­li­gra­ficz­nej. Or­ga­ni­za­to­rzy – fir­ma Ko­dak Pol­ska i jej part­ne­rzy: 3M, hu­ber­gro­up Pol­ska, Ko­enig & Bau­er (CEE) oraz Mi­rac­lon, przy­go­to­wa­li bo­ga­ty pro­gram spo­tka­nia. Do­mi­no­wa­ła w nim te­ma­ty­ka do­ty­cząca przy­szło­ści dru­ku, je­go no­wych mo­żli­wo­ści, a ta­kże roz­wo­ju oso­bi­ste­go.

„Ży­cio­lo­gia czy­li o mądrym za­rządza­niu cza­se­m”
Te­go­rocz­na kon­fe­ren­cja Me­et Ko­dak Pol­ska roz­po­częła się nie­co ina­czej niż po­przed­nie edy­cje tych spo­tkań. Po krót­kim przy­wi­ta­niu uczest­ni­ków przez Jo­lan­tę Wi­śniew­ską – dy­rek­tor za­rządza­jącą Ko­dak Pol­ska i przed­sta­wie­niu agen­dy wy­stąpił Mi­łosz Brze­zi­ński . Jest on kon­sul­tan­tem w za­kre­sie efek­tyw­no­ści oso­bi­stej i zja­wisk psy­cho­lo­gicz­nych, in­spi­ra­to­rem współpra­cu­jącym z or­ga­ni­za­cja­mi na ca­łym świe­cie, men­to­rem AIP Bu­si­ness Link, człon­kiem Ra­dy Ek­sper­tów ośrod­ka ana­li­tycz­ne­go Think­tank, cer­ty­fi­ko­wa­nym co­achem In­ter­na­tio­nal Co­aching Com­mu­ni­ty, wy­kła­dow­cą aka­de­mic­kim, au­to­rem ksi­ążek do­ty­czących wdra­ża­nia zmian w śro­do­wi­sku pra­cy oraz ży­ciu oso­bi­stym. Te­ma­ty­ką je­go wy­stąpie­nia by­ło mądre i efek­tyw­ne za­rządza­nie cza­sem. „Uzna­li­śmy, że za­gad­nie­nie to jest wa­żną kwe­stią w ży­ciu ka­żde­go czło­wie­ka, za­rów­no w ujęciu bi­zne­so­wym jak i oso­bi­stym– mówi An­na Ko­ło­dziej­czyk, Mar­ke­ting Ma­na­ger, EE, GRC, Nor­dic & Be­ne­lux, Print Sy­stems Di­vi­sion w fir­mie Ko­dak. – Dzi­siaj, nie­zwy­kle trud­no jest prze­wi­dzieć ogrom zmian, których do­świad­cza­my, a to z ko­lei wy­ma­ga od nas ela­sty­czo­ści w dzia­ła­niu i umie­jęt­no­ści ad­ap­ta­cji. Od­czu­wa­ją to wszy­scy w na­szej bra­nży – na­si klien­ci, ich pra­cow­ni­cy i part­ne­rzy han­dlo­wi. Zmie­nia­jące się uwa­run­ko­wa­nia ryn­ko­we i eko­no­micz­ne spra­wia­ją, że w ka­żdej chwi­li mo­że­my spo­dzie­wać się za­ska­ku­jącej in­for­ma­cji do­ty­czącej na przy­kład bez­po­śred­niej kon­ku­ren­cji, o czym mówił nasz pre­le­gent, dla­te­go tak wa­żna jest świa­do­mo­ść, że do tych zmian war­to być przy­go­to­wa­nym. Obec­nie wszyst­ko co dzie­je się wo­kół nas mu­si od­by­wać się szyb­ko – wszy­scy, bar­dzo to od­czu­wa­my w co­dzien­nej pra­cy, co ma rów­nież prze­ło­że­nie na na­sze ży­cie oso­bi­ste. Mi­łosz Brze­zi­ński w swo­im wy­stąpie­niu pod­kre­ślał jak wa­żną kwe­stią jest in­we­sty­cja w tech­no­lo­gię – ale od­po­wied­nio i świa­do­mie wy­bra­ną. Pod­czas Me­et Ko­dak za­pre­zen­to­wa­li­śmy zgro­ma­dzo­nym oso­bom na­rzędzia, dzi­ęki którym są w sta­nie roz­wi­ązać sze­reg pro­ble­mów zwi­ąza­nych z ogra­ni­cze­niem cza­so­wym i efek­tyw­niej­szym wykorzysta­niem swo­ich za­so­bów. Na pew­no war­tym za­pa­mi­ęta­nia są kwe­stie z wy­kła­du pa­na Brze­zi­ńskiego o tym, co bar­dzo po­chła­nia współcze­sne­go czło­wie­ka jak na przy­kład apli­ka­cje ofe­ro­wa­ne nam bez żad­nych opłat. Obec­nie, bar­dzo często na­ra­ża­my się na prze­ła­do­wa­nie in­for­ma­cja­mi, które często nie są nam do ni­cze­go po­trzeb­ne, za­śmie­ca­ją nasz umy­sł, co z ko­lei ogra­ni­cza na­sze mo­żli­wo­ści twór­cze, efek­tyw­no­ść i za­bie­ra nam czas. Tymcza­sem, o czym prze­ko­ny­wał pre­le­gent, do­bre za­rządza­nie cza­sem, wy­bór od­po­wied­nich na­rzędzi naj­le­piej tych za które mu­simy za­pła­cić, a ta­kże do­bre oto­cze­nie spo­łecz­ne mo­że po­zy­tyw­nie wpły­nąć na na­sze ży­cie, mo­żli­wo­ści, co w efek­cie rów­nież prze­kła­da się na bi­zne­s”.

To już 20 lat sys­te­mu Ko­dak Pri­ner­gy na świa­to­wym ryn­ku
Ko­lej­nym te­ma­tem, za­pre­zen­to­wa­nym przez Tod­da Big­ge­ra, Pre­si­dent Ko­dak So­ftwa­re Di­vi­sion i Vi­ce Pre­si­dent Ea­st­man Ko­dak, by­ły mo­żli­wo­ści Ko­dak Pri­ner­gy – obec­ne­go już od 20 lat na ryn­ku sys­te­mu work­flow do za­rządza­nia pro­duk­cją w dru­kar­ni. Pri­ner­gy umo­żli­wia wy­jąt­ko­wo za­awan­so­wa­ną au­to­ma­ty­za­cję pro­ce­sów z za­kre­su przy­go­to­wa­nia i ste­ro­wa­nia dru­kiem. Todd Big­ger mówił o obec­nych dzia­ła­niach Ko­daka, który przy­wra­ca daw­ną kul­tu­rę współpra­cy z klien­ta­mi, otwie­ra mo­żli­wo­ści in­te­gra­cji z in­ny­mi pro­du­cen­ta­mi, sta­wia na edu­ka­cję i szko­le­nia, po­pra­wia­jąc ko­mu­ni­ka­cję, w tym mo­żli­wo­ść uzy­ski­wa­nia cer­ty­fi­ka­tów przez użyt­kow­ni­ków. Ko­dak, jak za­pew­niał pre­le­gent, nie­zmien­nie podno­si kwa­li­fi­ka­cje swo­ich pra­cow­ni­ków dzia­łów sprze­da­ży, wspar­cia tech­nicz­ne­go i ser­wi­su. W od­po­wie­dzi na za­po­trze­bo­wa­nie ryn­ku za­po­wia­da wpro­wa­dze­nie prze­ło­mo­wych i in­no­wa­cyj­nych roz­wi­ązań w za­kre­sie spo­so­bu in­sta­la­cji sys­te­mów. Oprócz obec­nie funk­cjo­nu­jących, za­in­sta­lo­wa­nych u klien­ta, będzie mo­żna ko­rzy­stać z de­dy­ko­wa­ne­go sys­te­mu do­stęp­ne­go w śro­do­wi­sku wir­tu­al­nym w chmu­rze, jak rów­nież z usłu­gi na za­sa­dzie So­ftwa­re-as-a-Service. Wśród ak­tu­al­nych ko­rzy­ści i ulep­szeń pre­le­gent pod­kre­ślał fakt, że Pri­ner­gy jest sys­te­mem ska­lo­wal­nym, a wi­ęc do­stęp­nym dla klien­tów do­wol­nej wiel­ko­ści. Pod­czas zmia­ny for­my użyt­ko­wa­nia sys­te­mu klient ko­rzy­sta z do­tych­czas po­sia­da­nych li­cen­cji bez ko­niecz­no­ści po­now­ne­go za­ku­pu. No­wo­cze­sne spo­so­by in­sta­la­cji ofe­ru­ją wi­ęk­sze bez­pie­cze­ństwo użyt­ko­wa­nia, za­bez­pie­cza­nia i odzy­ski­wa­nia da­nych. Brak sprzętu za­in­sta­lo­wa­ne­go lo­kal­nie ogra­ni­cza za­an­ga­żo­wa­nie, pra­cę i za­rządza­nie po stro­nie klien­ta oraz umo­żli­wia nie­ogra­ni­czo­ny do­stęp do upgra­de­’ów. Już nie­ba­wem, bo pod ko­niec 2019 ro­ku – jak za­po­wie­dział pre­le­gent – w ra­mach umów wspar­cia wpro­wa­dzo­ne zo­sta­ną no­we usłu­gi za­rząd­cze, uspraw­nia­jące mo­ni­to­ro­wa­nie, kon­fi­gu­ra­cję i za­bez­pie­cze­nie sys­te­mu. Do­ce­lo­wo, w ra­mach usłu­gi Sa­aS klien­ci będą mo­gli ela­stycz­nie za­rządzać sys­te­mem i ska­lo­wać go po­przez wy­bór do­wol­nych opcji z jed­ne­go pa­ne­lu ste­ru­jące­go.

Po­zy­tyw­ny wi­ze­ru­nek fir­my i mar­ki – Co­lo­urs Fac­to­ry ra­zem z Ko­da­kiem w szczyt­nym ce­lu
Ko­lej­na część Me­et Ko­dak Pol­ska po­świ­ęco­na by­ła za­gad­nie­niu bu­do­wa­nia po­zy­tyw­ne­go wi­ze­run­ku fir­my i mar­ki. Ko­dak za­pro­sił do tej części spo­tka­nia jed­ne­go ze swo­ich klien­tów – fir­mę Co­lo­urs Fac­to­ry, z którą wspól­nie zre­ali­zo­wał cze­ść ogól­no­świa­to­wej kam­pa­nii „Print for Go­od”. Jej ce­lem jest wspie­ra­nie spo­łecz­no­ści o wy­so­kich po­trze­bach w za­kre­sie czy­tel­nic­twa oraz na­uki. Co­lo­urs Fac­to­ry z wiel­ką ocho­tą – jak pod­kre­śla­ła w swo­im wy­stąpie­niu Klau­dia Grzy­bow­ska, Mar­ke­ting Ma­na­ger w tej fir­mie – przy­stąpi­ła do tej współpra­cy, której efek­tem by­ła pro­duk­cja ze­szy­tów szkol­nych. Zo­sta­ły one prze­ka­za­ne (za po­śred­nic­twem fun­da­cji Po­moc Ko­ścio­ło­wi w Po­trze­bie) po­trze­bu­jącym dzie­ciom na Ukra­inie i w Ira­ku. Co­lo­urs Fac­to­ry po­dob­ne ak­cje, których ce­lem jest po­moc, ma wpi­sa­ne w swo­ją dzia­łal­no­ść i – jak prze­ko­ny­wa­ła pre­le­gent­ka – przy­no­szą one przed­si­ębior­stwu wy­mier­ne re­zul­ta­ty bi­zne­so­we, in­te­gru­ją pra­cow­ni­ków oraz fir­mę ze spo­łecz­no­ścią lo­kal­ną. Bu­du­ją po­zy­tyw­ny wi­ze­ru­nek przed­si­ębior­stwa, zwi­ęk­sza­ją za­ufa­nie do nie­go, dzi­ęki cze­mu ła­twiej po­zy­skać mu in­we­sto­rów, klien­tów, part­ne­rów czy pra­cow­ni­ków. „Po­ma­ga­jąc in­nym, po­ma­ga­my wi­ęc so­bie” – pod­kre­śla­ła Klau­dia Grzy­bow­ska. War­to do­dać, że dru­kar­nie uczest­ni­czące w pro­gra­mie Print for Go­od wy­ko­rzy­stu­ją roz­wi­ąza­nia tech­no­lo­gicz­ne Ko­dak. Co­lo­urs Fac­to­ry z Pi­ły to wie­lo­let­ni part­ner tej fir­my. Nie­mal od po­cząt­ku swo­jej dzia­łal­no­ści ko­rzy­sta w co­dzien­nej pro­duk­cji z pe­łne­go ze­sta­wu roz­wi­ązań te­go do­staw­cy ta­kich jak: Pri­ner­gy, InSi­te, Trend­set­ter, Ma­gnus 800 Z-Spe­ed ​​z MCU i pły­ty Tril­lian. Od nie­daw­na te­stu­je ta­kże pły­ty bez­pro­ce­so­we Ko­dak So­no­ra X, przy uży­ciu których wy­ko­na­no wspo­mnia­ne ze­szy­ty.

Mi­rac­lon – Ko­dak Fle­xcel So­lu­tions „w no­wym do­mu”
Pierw­szą część Me­et Ko­dak Pol­ska za­ko­ńczy­ło krót­kie wy­stąpie­nie Jac­ka Ga­li­ńskie­go, który po­dzi­ęko­wał fir­mie Ko­dak i Jo­lan­cie Wi­śniew­skiej za la­ta współpra­cy i przed­sta­wił no­wą fir­mę. Mi­rac­lon to odręb­na fir­ma, na­le­żąca do an­giel­skie­go fun­du­szu in­we­sty­cyj­ne­go Mon­ta­gu Pri­va­te Equ­ity, który ku­pił od Ea­st­man Ko­dak dy­wi­zję opa­ko­wań flek­so.
Te­mat te­go prze­jęcia był kon­ty­nu­owa­ny pod­czas blo­ku, de­dy­ko­wa­ne­go dru­kar­niom i przy­go­to­wal­niom flek­so­gra­ficz­nym. Ja­cek Ga­li­ński, je­go głów­ny pre­le­gent i mo­de­ra­tor przed­sta­wił pla­ny roz­wo­jo­we fir­my Mi­rac­lon, no­we tech­no­lo­gie, ja­kie ofe­ro­wać będzie swo­im klien­tom w tym Ko­dak Ul­tra NX. Pod­kre­ślał rów­nież, że zgod­nie z za­po­wie­dzia­mi, no­wą fir­mą będzie za­rządzać kie­row­nic­two z cza­su, kie­dy dział opa­ko­wań flek­so­gra­ficz­nych był wła­sno­ścią Ko­daka. W no­wych struk­tu­rach zna­le­źli się ci sa­mi lu­dzie, z który­mi współpra­co­wa­no w Ko­daku, na­to­miast usłu­gi ser­wi­so­we– co szcze­gól­nie in­te­re­so­wa­ło uczest­ni­ków – świad­czo­ne są przez dział ser­wi­su Ko­daka. Mi­rac­lon będzie roz­wi­jać, pro­du­ko­wać i sprze­da­wać pro­duk­ty flek­so­gra­ficz­ne dla seg­men­tu opa­ko­wań, przede wszyst­kim sys­tem pro­duk­cji płyt Ko­dak Fle­xcel NX. Tym co zmie­nia się, jest sie­dzi­ba fir­my, która mie­ści się w Za­ven­tem w Bel­gii. W ko­lej­nej części spo­tka­nia miał miej­sce otwar­ty pa­nel dys­ku­syj­ny, gdzie uczest­ni­cy i jed­no­cze­śnie użyt­kow­ni­cy tech­no­lo­gii Ko­dak Fle­xcel mo­gli przed­sta­wić swo­je ocze­ki­wa­nia zwi­ąza­ne ze zmia­na­mi, ja­kie ma­ją miej­sce i za­dać py­ta­nia, do­ty­czące nur­tu­jących ich spraw. Pa­nel flek­so­gra­ficz­ny był rów­nież oka­zją do pod­su­mo­wa­nia warsz­ta­tów „Flek­so ja­kie jest ka­żdy wi­dzi”, ja­kie or­ga­ni­zu­je Ko­dak i je­go part­ne­rzy – fir­my 3M Po­land, hu­ber­gro­up Pol­ska, Ko­enig & Bau­er (CEE) i Ne­tFlex. Warsz­ta­ty te, jak za­po­wie­dział Ja­cek Ga­li­ński, będą kon­ty­nu­owa­ne przez fir­mę Mi­rac­lon. Pre­le­gent za­po­wie­dział rów­nież udział no­wej fir­my w te­gorocznej edy­cji tar­gów La­be­le­xpo Eu­ro­pe, które będzie pierw­szą ak­tyw­no­ścią wy­sta­wien­ni­czą te­go no­wego podmio­tu. Dal­sza część blo­ku po­świ­ęco­na by­ła różno­rod­nym te­ma­tom zwi­ąza­nych z flek­so­gra­fią i mia­ła cha­rak­ter otwarte­go pa­nelu dys­ku­syj­ne­go.

Przy­go­to­wal­nia i druk of­f­se­to­wy
Po­zy­tyw­ne do­świad­cze­nia zwi­ąza­ne z pa­ne­lem dys­ku­syj­nym, ja­ki od wie­lu lat to­wa­rzy­szy blo­ko­wi flek­so­gra­ficz­ne­mu pod­czas Me­et Ko­dak Pol­ska, or­ga­ni­za­to­rzy po­sta­no­wi­li w tym ro­ku rów­nież wy­ko­rzy­stać w części zwi­ąza­nej z przy­go­to­wal­nią i dru­kiem of­f­se­to­wym. Pa­nel roz­po­częli Jo­ris Ver­bo­uwe (Pro­duct Sup­port Ma­na­ger – Co­lo­ur | Ko­dak So­ftwa­re Di­vi­sion (KSD) i Ro­bert Smo­rąg (Ap­pli­ca­tion Spe­cia­list, Ko­dak So­ftwa­re Dvi­sion) przed­sta­wia­jąc no­wo­ści w ob­sza­rze sys­te­mu Pri­ner­gy oraz opro­gra­mo­wa­nia do za­rządza­nia bar­wą Co­lo­rFlow, Spo­tless i Ko­dak Pro­ofing So­ftwa­re. Pro­wa­dzący wska­zy­wał na zna­czące oszczęd­no­ści, wy­ni­ka­cjące z wpro­wa­dze­nia oma­wia­nych roz­wi­ązań. Dzi­ęki wy­ko­rzy­sta­niu Ink Op­ti­mi­zing mo­żna sku­tecz­nie wpły­wać na ilo­ść zu­ży­wa­nej far­by i mak­sy­mal­ny po­ziom na­far­bie­nia przy za­cho­wa­niu pe­łnej zgod­no­ści ko­lo­ry­stycz­nej. Co­lo­rFlow Pro znacz­nie uła­twia pro­ces stan­da­ry­za­cji, prze­pro­wa­dza­nej kom­plek­so­wo w jed­nym prze­bie­gu. Tech­no­lo­gia Ko­dak Spo­tless umo­żli­wia druk wie­lo­barw­ny z po­sze­rzo­nym ga­mu­tem, bez uży­cia ko­lo­rów Pan­to­ne, a w zwi­ąz­ku z tym do­dat­ko­wym kosz­tów. No­wa od­sło­na do­brze zna­ne­go na ryn­ku sys­te­mu Ko­dak Pro­ofing So­ftwa­re jest w pe­łni kom­pa­ty­bil­na z naj­now­szy­mi stan­dar­da­mi, urządze­nia­mi po­mia­ro­wy­mi i dru­ku­jący­mi.
Na­stęp­nie Sła­wo­mir Iwa­now­ski, Re­gio­nal Sa­les and New­spa­per Ma­na­ger Po­land z fir­my Ko­dak po­pro­wa­dził pa­nel dys­ku­syj­ny zwi­ąza­ny z tech­no­lo­gią płyt bez­pro­ce­so­wych Ko­dak So­no­ra X, do które­go za­pro­szo­no jej użyt­kow­ni­ków. By­li wśród nich: Mi­chał Graś (Co­lo­urs Fac­to­ry), Ro­bert Mil­ler (Mdruk), Ja­kub Śli­wi­ński (Co­lo­rPrint Byd­goszcz) oraz Ma­rek Zy­bu­ra (Ago­ra). Mówi­li oni o swo­ich do­świad­cze­niach zwi­ąza­nych z użyt­ko­wa­niem płyt So­no­ra i od­po­wia­da­li na py­ta­nia uczest­ni­ków spo­tka­nia, co prze­ro­dzi­ło się w dys­ku­sję, która do­star­czy­ła jej uczest­ni­kom spo­rej daw­ki wie­dzy na te­mat tej tech­no­lo­gii.
„Pły­ty So­no­ra X – co pod­kre­ślał Sła­wo­mir Iwa­now­ski, mo­de­ra­tor spo­tka­nia – ofe­ru­ją mo­żli­wo­ść re­ali­za­cji wy­ższych na­kła­dów, szyb­szy pro­ces na­świe­tla­nia i wi­ęk­szą tr­wa­ło­ść w po­rów­na­niu z in­ny­mi do­stęp­ny­mi na ryn­ku pły­ta­mi bezpro­cesowymi. Mo­gą być wy­ko­rzy­sty­wa­ne do nie­mal wszyst­kich apli­ka­cji, w których znaj­du­ją za­sto­so­wa­nie ty­po­we pły­ty CtP nie­wy­ma­ga­jące wy­grze­wa­nia. De­dy­ko­wa­ne są du­żym za­kła­dom ak­cy­den­so­wym, ba­zu­jącym na dru­ku ar­ku­szo­wym, zwo­jo­wym dru­kar­niom he­at­se­to­wym i cold­se­to­wym, fir­mom spe­cja­li­zu­jącym się w pro­duk­cji opa­ko­wań, a ta­kże dru­kar­niom użyt­ku­jącym ma­szy­ny wy­po­sa­żo­ne w sys­te­my su­sze­nia UV; mo­gą być też wy­ko­rzy­sty­wa­ne przez śred­nio- i wy­so­ko­na­kła­do­we dru­kar­nie ga­ze­to­we, cze­go do­wo­dem był nasz pa­nel dys­ku­syj­ny, do które­go za­pro­si­li­śmy za­kła­dy po­li­gra­ficz­ne o różnej spe­cja­li­za­cji. Ma­my na­dzie­ję, że ich do­świad­cze­nia sta­ną się in­spi­ra­cją dla in­nych, jak rów­nież roz­wie­ją oba­wy tych, którzy nie są jesz­cze do ko­ńca prze­ko­na­ni do tej tech­no­lo­gii.”
Pa­nel zwi­ąza­ny z przy­go­to­wal­nią i dru­kiem of­f­se­to­wym za­ko­ńczy­ły pre­lek­cje part­ne­rów Me­et Ko­dak Pol­ska. „Ate­lier – no­wy wy­miar opa­ko­wa­ń” to te­mat, który przed­sta­wi­ła Ma­ria Śle­sic­ka­–Gęściak z fir­my Pa­py­rus. O wzro­ście kon­ku­ren­cyj­no­ści po­przez świa­do­mą opty­ma­li­za­cję mówił Ro­bert Ku­cze­ra z fir­my hu­ber­gro­up Pol­ska, na­to­miast Pa­weł Kra­sow­ski z fir­my Ko­enig & Bau­er (CEE) przed­sta­wił no­we roz­wi­ąza­nia te­go pro­du­cen­ta do pro­duk­cji opa­ko­wań.

Na za­ko­ńcze­nie do­bra za­ba­wa
Jak co ro­ku, oprócz bo­ga­tej części me­ry­to­rycz­nej fir­ma Ko­dak Pol­ska za­dba­ła rów­nież o do­dat­ko­we atrak­cje dla uczest­ni­ków 13. edy­cji Me­et Ko­dak Pol­ska. Wie­czor­ne spo­tka­nia, ja­kie to­wa­rzy­szą tej kon­fe­ren­cji są z jed­nej stro­ny miej­scem wy­mia­ny do­świad­czeń wśród jej uczest­ni­ków, na co dzień nie­jed­no­krot­nie kon­ku­ru­jących ze so­bą, z dru­giej – nie­for­mal­na at­mos­fe­ra spra­wi­ła, że wszy­scy rów­nież w tym ro­ku ba­wi­li się bar­dzo do­brze.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej pai.in­fo.pl

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści