Dwa no­we plo­te­ry dru­ku­jące Ag­fa w fir­mie BMT: wi­ęk­szy po­ten­cjał za­dru­ko­wy­wa­nia podło­ży sztyw­nych i gi­ęt­kichPoprzedni artykuł 

Przy pierwszym w naszym kraju ploterze Jeti Mira LED MG2732 stoją od lewej: Tomasz Kaczmarek (BMT), Adriana Piotrowska-Ineksiak (Agfa) i Krzysztof Dusza (BMT)
Przy pierw­szym w na­szym kra­ju plo­te­rze Je­ti Mi­ra LED MG2732 sto­ją od le­wej: To­masz Kacz­ma­rek (BMT), Adria­na Pio­trow­ska­-Inek­siak (Ag­fa) i Krzysz­tof Du­sza (BMT)

W ostat­nim cza­sie park sprzęto­wy fir­my BMT z Gli­wic, spe­cja­li­zu­jącej się w roz­wi­ąza­niach i usłu­gach w za­kre­sie iden­ty­fi­ka­cji wi­zu­al­nej, roz­sze­rzył się o dwa plo­te­ry dru­ku­jące Ag­fa. Pod ko­niec ubie­głe­go ro­ku pra­cę roz­po­częły tu: pierw­sza w na­szym kra­ju ma­szy­na Je­ti Mi­ra LED MG2732 (de­dy­ko­wa­na podło­żom sztyw­nym) oraz jed­no z pierw­szych w Pol­sce urządzeń Avin­ci DX3200 (prze­zna­czo­ne do za­dru­ko­wy­wa­nia tek­sty­li­ów). Oba plo­te­ry za­stąpi­ły star­sze, do­star­czo­ne w 2013 ro­ku roz­wi­ąza­nia mar­ki Ag­fa, w zna­czący spo­sób zwi­ęk­sza­jąc po­ten­cjał pro­duk­cyj­ny i mo­żli­wo­ści fir­my BMT, za­rów­no w kon­te­kście stan­dar­do­wej re­ali­zo­wa­nej przez nią pro­duk­cji, jak też zu­pe­łnie no­wych po­my­słów bi­zne­so­wych, wdra­ża­nych wspól­nie z klien­ta­mi.

„Prze­ku­wa­my wi­zję klien­ta w rze­czy­wi­sto­ść”
To mot­to od pew­ne­go cza­su przy­świe­ca dzia­łal­no­ści fir­my BMT, która – jak za­pew­nia To­masz Kacz­ma­rek, jej wła­ści­ciel – chce być po­strze­ga­na nie ja­ko jed­na z wie­lu dru­ka­rń wiel­ko­for­ma­to­wych, ale przede wszyst­kim ja­ko part­ner bi­zne­so­wy i do­rad­ca, po­ma­ga­jący wdra­żać po­my­sły i wi­zje swo­ich klien­tów: „Na ryn­ku usług re­kla­my ze­wnętrz­nej i we­wnętrz­nej dzia­ła­my od bli­sko 30 lat i bacz­nie ob­ser­wu­je­my za­cho­dzące na nim zmia­ny. Wi­dzi­my, że dzi­ęki no­wym roz­wi­ąza­niom tech­no­lo­gicz­nym – m.in. ta­kim jak nie­daw­no za­ku­pio­ny przez nas plo­ter Je­ti Mi­ra LED – mo­żli­we są do zre­ali­zo­wa­nia pro­jek­ty, których wie­lu na­szych obec­nych i po­ten­cjal­nych klien­tów obec­nie na­wet nie bie­rze pod uwa­gę. Mam tu na my­śli za­rów­no za­sto­so­wa­nie nie­stan­dar­do­wych podło­ży, jak też ich dal­szą obrób­kę – za­druk, od­po­wied­nie ufor­mo­wa­nie i wy­ko­ńcze­nie, wresz­cie – wła­ści­we ulo­ko­wa­nie np. w punk­cie sprze­da­ży de­ta­licz­nej. Zda­rza się, że klien­ci, cho­ćby ze stra­te­gicz­nych dla nas bra­nż – ko­sme­tycz­nej, mo­do­wej czy mo­to­ry­za­cyj­nej – tra­fia­ją do nas z pew­ne­go ro­dza­ju wi­zją, którą my – wy­ko­rzy­stu­jąc od­po­wied­nią wie­dzę i do­stęp­ne roz­wi­ąza­nia tech­no­lo­gicz­ne – prze­ku­wa­my w rze­czy­wi­sty pro­dukt. Cza­sa­mi są to pro­to­ty­py, in­nym ra­zem – pro­duk­cja se­ryj­na. W tym ce­lu zo­stał po­wo­ła­ny do ży­cia de­dy­ko­wa­ny dział w na­szej fir­mie, który na wła­sne po­trze­by na­zy­wa­my de­par­ta­men­tem in­no­wa­cji i no­wych wdro­żeń tech­no­lo­gicz­ny­ch”.
„Zmia­na na­sze­go po­de­jścia do bi­zne­su zbie­gła się w cza­sie z de­cy­zją o mo­der­ni­za­cji par­ku sprzęto­we­go – do­da­je Krzysz­tof Du­sza, wi­ce­pre­zes za­rządu. – Nie da się bo­wiem ukryć, że no­wo za­ku­pio­ne plo­te­ry Ag­fa ofe­ru­ją zu­pe­łnie in­ny po­ten­cjał, za­rów­no pod względem wy­daj­no­ści, ela­stycz­no­ści oraz ja­ko­ści, od swo­ich po­przed­ni­ków. Z jed­nej stro­ny mo­że­my dzi­ęki nim z po­wo­dze­niem re­ali­zo­wać bie­żącą pro­duk­cję – ta­ką jak sys­te­my POS, roz­wi­ąza­nia z za­kre­su soft si­gna­ge czy różne­go ro­dza­ju na­rzędzia re­kla­mo­we – jak też wdra­żać zu­pe­łnie no­we po­my­sły: eks­pe­ry­men­to­wać z no­wy­mi podło­ża­mi, two­rzyć pro­to­ty­py, te­sto­wać pro­jek­ty przy­no­szo­ne przez na­szych klien­tów. Sta­wia­my na współpra­cę kom­plek­so­wą w czym wy­so­kiej ja­ko­ści, nie­za­wod­ny sprzęt ma nam po­ma­ga­ć”.

Sko­ko­wy wzrost wy­daj­no­ści dzi­ęki in­we­sty­cji w plo­ter Je­ti Mi­ra
Wi­ęk­szo­ść no­wych pro­jek­tów, ja­kie wdra­ża­ne są przez fir­mę BMT, po­wsta­je z udzia­łem podło­ży sztyw­nych, które jesz­cze do nie­daw­na by­ły tu za­dru­ko­wy­wa­ne w plo­te­rze Ana­pur­na Mw. To jed­no z dwóch roz­wi­ązań – obok ma­szy­ny Je­ti Aqu­aJet – do­star­czo­nych do gli­wic­kiej dru­kar­ni przez fir­mę Ag­fa w 2013 ro­ku. „Od tych in­we­sty­cji za­częła się na­sza współpra­ca z tym do­staw­cą – mówi To­masz Kacz­ma­rek – która z po­wo­dze­niem tr­wa do dziś, a jej kon­ty­nu­ację sta­no­wią na­sze ubie­gło­rocz­ne za­ku­py. W za­kre­sie za­dru­ko­wy­wa­nia me­di­ów sztyw­nych sta­li­śmy się po­sia­da­czem mo­de­lu Je­ti Mi­ra LED MG2732, który na­wet ci­ężko po­rów­ny­wać z wcze­śniej użyt­ko­wa­ną ma­szy­ną Ana­pur­na Mw. W ci­ągu tych kil­ku lat tech­no­lo­gia po­szła na ty­le do przo­du, że no­wa in­we­sty­cja, jest nie ty­le kro­kiem, ile ol­brzy­mim sko­kiem do przo­du. Mam tu na my­śli za­rów­no wy­daj­no­ść, ela­stycz­no­ść, sze­ro­ko ro­zu­mia­ne mo­żli­wo­ści tech­no­lo­gicz­ne te­go roz­wi­ąza­nia, jak rów­nież je­go ener­go­osz­częd­no­ść, a co za tym idzie – wi­ęk­szą pro­eko­lo­gicz­no­ść re­ali­zo­wa­nej w nim pro­duk­cji”.
„Ta ostat­nia wi­ąże się z za­sto­so­wa­niem tech­no­lo­gii UV LED, która od pew­ne­go cza­su jest stan­dar­dem we wszyst­kich plo­te­rach dru­ku­jących Ag­fa z se­rii Ana­pur­na i Je­ti – do­da­je Adria­na Pio­trow­ska­-Inek­siak, re­gio­nal­ny szef sprze­da­ży w pol­skim dzia­le dru­ku cy­fro­we­go Ag­fa. – Tra­dy­cyj­ne lam­py rtęcio­we za­stąpio­no tu pro­mien­ni­ka­mi UV LED, które z jed­nej stro­ny umo­żli­wia­ją uzy­ska­nie oszczęd­no­ści (m.in. dzi­ęki wy­eli­mi­no­wa­niu eta­pu roz­grze­wa­nia lamp), z dru­giej – po­zwa­la­ją na za­sto­so­wa­nie szer­szej pa­le­ty podło­ży, np. ma­te­ria­łów wra­żli­wych na wy­so­ką tem­pe­ra­tu­rę”.
Pła­ski plo­ter Je­ti Mi­ra LED MG2732 umo­żli­wia za­dru­ko­wy­wa­nie różno­rod­nych sub­stra­tów (np. plek­si, PCV, drew­na, szkła czy me­ta­lu) o mak­sy­mal­nym for­ma­cie 2,69 x 3,2 m z pręd­ko­ścią do 231 m2/h (w try­bie eks­pre­so­wym). „Już tyl­ko wzi­ąw­szy pod uwa­gę ten pa­ra­metr wi­dzi­my, jak ol­brzy­mim prze­ło­mem jest dla nas wdro­że­nie tej ma­szy­ny – mówi Krzysz­tof Du­sza. – Po­za wy­so­ką wy­daj­no­ścią i ja­ko­ścią w tym roz­wi­ąza­niu – które­go wci­ąż się uczy­my – ce­ni­my so­bie mo­żli­wo­ść po­da­wa­nia użyt­ków z obu stron, ni­skie kosz­ty eks­plo­ata­cji (wy­ni­ka­jące m.in. ze zre­du­ko­wa­ne­go zu­ży­cia atra­men­tu), zna­ko­mi­te przy­le­ga­nie tu­szu do podło­ża czy też mo­żli­wo­ść uzy­ska­nia spe­cjal­nych efek­tów, m.in. imi­ta­cji ko­lo­rów zło­te­go czy srebr­ne­go. W przy­pad­ku tej ma­szy­ny nie będzie prze­sa­dą za­cy­to­wa­nie zna­ne­go po­wie­dze­nia „Sky is the li­mi­t” – resz­ta to kwe­stia na­szej wy­obra­źni”.
To­masz Kacz­ma­rek wska­zu­je na jesz­cze je­den aspekt zwi­ąza­ny z in­we­sty­cją w roz­wi­ąza­nia Ag­fa: „Na­sze do­tych­cza­so­we do­świad­cze­nia wska­zu­ją, że ma­szy­ny tej fir­my ce­chu­je wy­so­ka wy­trzy­ma­ło­ść i dłu­go­wiecz­no­ść. War­to bo­wiem pod­kre­ślić, że po kil­ku­let­niej eks­plo­ata­cji plo­ter Ana­pur­na Mw – który sa­mi rów­nież na­by­li­śmy z dru­giej ręki – ma szan­sę z po­wo­dze­niem pra­co­wać jesz­cze przez dłu­ższy czas u ko­lej­ne­go użyt­kow­ni­ka. Na tle in­nych urządzeń do­stęp­nych na ryn­ku jest to ol­brzy­mia prze­wa­ga fir­my Ag­fa. Po­dob­nie jak za­awan­so­wa­nie tech­no­lo­gicz­ne jej roz­wi­ązań i licz­ba wdro­żeń ma­szyn UV LED dzia­ła­jących na ryn­ku. Te czyn­ni­ki po­wo­du­ją, że plo­ter ta­ki jak Je­ti Mi­ra LED sta­je się nie­mal na­tu­ral­nym wy­bo­re­m”.

Avin­ci DX3200 – wy­so­ko­wy­daj­ny za­druk ma­te­ria­łów tek­styl­nych
Jed­no­cze­śnie z plo­te­rem Je­ti Mi­ra LED, w fir­mie BMT po­ja­wi­ło się ta­kże dru­gie z no­wo za­ku­pio­nych roz­wi­ązań mar­ki Ag­fa – ro­lo­wa ma­szy­na Avin­ci DX3200, de­dy­ko­wa­na za­dru­ko­wy­wa­niu podło­ży tek­styl­nych ty­pu soft si­gna­ge o sze­ro­ko­ści do 3,2 m. By­ło to jed­no z pierw­szych wdro­żeń te­go roz­wi­ąza­nia w na­szym kra­ju. Avin­ci DX3200 ba­zu­je na tech­ni­ce sub­li­ma­cyj­nej, dru­ku­je z pręd­ko­ścią do 173 m2/h i mak­sy­mal­ną roz­dziel­czo­ścią 1440 x 540 dpi.
„In­we­sty­cja w plo­ter Avin­ci DX3200 zna­ko­mi­cie wpi­sa­ła się w nasz plan mo­der­ni­za­cji par­ku sprzęto­we­go – mówi To­masz Kacz­ma­rek. – Tu rów­nież mo­że­my mówić o pew­ne­go ro­dza­ju re­wo­lu­cji, gdyż mi­nio­ne la­ta przy­nio­sły bar­dzo szyb­ki roz­wój tech­no­lo­gicz­ny je­że­li cho­dzi o plo­tery do za­dru­ko­wy­wa­nia tek­sty­li­ów. Avin­ci jest te­go naj­lep­szym przy­kła­de­m”.
Urządze­nie to jest prze­zna­czo­ne do pro­duk­cji wiel­ko­for­ma­to­wych wy­dru­ków, znaj­du­jących za­sto­so­wa­nie w różno­rod­nych apli­ka­cjach ze­wnętrz­nych i we­wnętrz­nych. Ob­słu­gu­je sze­ro­ką ga­mę me­di­ów po­lie­stro­wych, wy­ko­rzy­sty­wa­nych przy ta­kich apli­ka­cjach jak: ba­ne­ry, di­sple­je ty­pu POS, gra­fi­ka ścien­na, re­kla­ma ze­wnętrz­na, ma­te­ria­ły wy­sta­wien­ni­cze czy fla­gi.
„Po­za wy­so­ką wy­daj­no­ścią i ja­ko­ścią war­to zwrócić uwa­gę na spe­cjal­ne, „in­te­li­gent­ne” al­go­ryt­my za­pew­nia­jące jak naj­ni­ższe zu­ży­cie atra­men­tu, w ja­kie zo­stał wy­po­sa­żo­ny ten plo­ter – do­da­je Adria­na Pio­trow­ska­-Inek­siak. – Z punk­tu wi­dze­nia co­dzien­nej eks­plo­ata­cji, zwłasz­cza przy wy­so­kim obło­że­niu ma­szy­ny, jest to je­go istot­na za­le­ta”.
Krzysz­tof Du­sza wska­zu­je, że – po­dob­nie jak w przy­pad­ku me­di­ów sztyw­nych – fir­ma BMT jest bar­dzo do­brze przy­go­to­wa­na do ob­słu­gi zle­ceń uwzględ­nia­jących ma­te­ria­ły tek­styl­ne: „Ma­my tu ogrom­ne do­świad­cze­nie, zna­ko­mi­ty park sprzęto­wy i wy­kwa­li­fi­ko­wa­ną ka­drę, obej­mu­jącą za­rów­no spe­cja­li­stów ds. dru­ko­wa­nia, jak też oso­by zaj­mu­jące się szy­ciem czy wy­ka­ńcza­niem fi­nal­nych pro­duk­tów. W przy­pad­ku wie­lu apli­ka­cji, np. ma­te­ria­łów do podświe­tleń, ry­nek co­raz moc­niej od­cho­dzi od ty­po­wych ba­ne­rów wła­śnie w kie­run­ku tek­sty­li­ów. Ob­ser­wu­je­my ten trend u wie­lu na­szych klien­tów z Eu­ro­py Za­chod­niej, do których tra­fia­ją wy­dru­ki wy­ko­na­ne w BMT. Je­ste­śmy prze­ko­na­ni, że za spra­wą na­szej naj­now­szej in­we­sty­cji ta część dzia­łal­no­ści na­szej fir­my na­bie­rze jesz­cze wi­ęk­sze­go roz­ma­chu”.

„Cie­szy­my się, że roz­wi­ąza­nia mar­ki Ag­fa po raz ko­lej­ny wzbo­ga­ci­ły park ma­szy­no­wy fir­my BMT. Jej kie­row­nic­two ma bar­dzo kla­row­ną wi­zję roz­wo­ju i pla­nów na przy­szło­ść, za­rów­no w kon­te­kście dzia­łal­no­ści w Pol­sce, jak też w in­nych kra­jach Unii Eu­ro­pej­skiej. Je­ste­śmy prze­ko­na­ni, że in­no­wa­cyj­ne plo­te­ry Je­ti Mi­ra LED i Avin­ci będą du­żym wspar­ciem za­rów­no przy re­ali­za­cji bie­żącej pro­duk­cji i ob­słu­gi wy­so­ko­na­kła­do­wych zle­ceń, jak też przy wdra­ża­niu nie­stan­dar­do­wych, zu­pe­łnie no­wych, a na­wet wi­zjo­ner­skich po­my­słów zgła­sza­nych przez klien­tów BMT. Ma­my na­dzie­ję, że przy­czy­nią się one do dal­sze­go, dy­na­micz­ne­go roz­wo­ju tej fir­my” – pod­su­mo­wu­je Adria­na Pio­trow­ska­-Inek­siak.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej pai.in­fo.pl

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści