HP przed­sta­wia ko­lej­ne zo­bo­wi­ąza­nia w te­go­rocz­nym Su­sta­ina­ble Im­pact Re­portPoprzedni artykuł 

Fir­ma HP Inc. opu­bli­ko­wa­ła ra­port 2018 Su­sta­ina­ble Im­pact, w którym wska­za­ła cel na rok 2025, ja­kim jest zwi­ęk­sze­nie do 35 proc. udzia­łu ma­te­ria­łów wtór­nych w pro­duk­cji roz­wi­ązań PC oraz urządzeń dru­ku­jących. Ra­port do­ku­men­tu­je po­stępy HP oraz bi­zne­so­we ko­rzy­ści wy­ni­ka­jące z wdra­ża­nia pro­gra­mów wspie­ra­jących oraz chro­ni­ących pla­ne­tę, lu­dzi i spo­łecz­no­ści lo­kal­ne.

– Przed­si­ębior­stwa ma­ją do ode­gra­nia nie­zwy­kle wa­żną ro­lę w roz­wi­ązy­wa­niu pro­ble­mów spo­łecz­nych. Ma­my te­go świa­do­mo­ść, dlate­go nie­ustan­nie ana­li­zu­je­my po­trze­by zmie­nia­jące­go się świa­ta – po­wie­dział Dion We­isler, Pre­zes i Dy­rek­tor Ge­ne­ral­ny HP Inc. –Mar­ki, które wy­zna­cza­ją ce­le i sym­bo­li­zu­ją coś wi­ęcej, niż pro­dukt, który sprze­da­ją, sta­no­wią war­to­ść do­da­ną dla Klien­tów, kon­tra­hen­tów oraz ogółu spo­łe­cze­ństwa. Ra­zem z na­szy­mi Part­ne­ra­mi będzie­my kon­ty­nu­ować na­szą dro­gę i wci­ąż po­szu­ki­wać spo­so­bów na prze­kszta­łce­nie wy­zwań w szan­sy.

Ogra­ni­cza­nie ilo­ści od­pa­dów

Pow­tór­ne wy­ko­rzy­sty­wa­nie two­rzyw sztucz­nych to część wie­lo­let­niej tra­dy­cji fir­my. W 2018 r. HP uży­ło 21 250 ton pla­sti­ku z re­cy­klin­gu w pro­ce­sach pro­duk­cyj­nych:

  • po­nad 8 000 ton przy wy­twa­rza­niu kom­pu­te­rów (wzrost o 3,5 proc. w po­rów­na­niu z 2017 r.),

  • po­nad 4 700 ton w wy­twa­rza­niu urządzeń dru­ku­jących (wzrost o 280 proc. w po­rów­na­niu z 2017 r.),

  • po­nad 8 000 ton do w przy­pad­ku ory­gi­nal­nych wkła­dów HP z atra­men­tem i to­ne­rem.

– Po­stęp tech­no­lo­gicz­ny wy­ma­ga od nas, aby­śmy w ka­żdym aspek­cie na­szej dzia­łal­no­ści, po­szu­ki­wa­li no­wych spo­so­bów na po­lep­sza­nie wa­run­ków ży­cia lu­dzi i spo­łe­cze­ństw – po­wie­dział Mar­cin Ol­szew­ski, Dy­rek­tor Za­rządza­jący, HP Inc Pol­ska – W HP wy­twa­rza­my tr­wa­łe, wy­so­kiej kla­sy pro­duk­ty z wy­ko­rzy­sta­niem ma­te­ria­łów wtór­nych. W ten spo­sób re­ali­zu­je­my ini­cja­ty­wę będącą częścią szer­szej trans­for­ma­cji na­sze­go bi­zne­su i pro­mo­wa­nia bar­dziej efek­tyw­nej, ni­sko­emi­syj­nej go­spo­dar­ki w obie­gu za­mkni­ętym. Kro­pla drąży ska­łę – głębo­ko wie­rzy­my w to, że na­wet ma­łe dzia­ła­nia mo­gą coś zmie­nić.

W ra­mach te­go zo­bo­wi­ąza­nia HP wspie­ra ini­cja­ty­wy za­po­bie­ga­jące za­śmie­ca­niu dróg wod­nych i oce­anów pla­sti­ko­wy­mi od­pa­da­mi. Fir­ma odzy­ska­ła już oko­ło 700 000 ki­lo­gra­mów two­rzyw sztucz­nych (od­po­wied­nik po­nad 25 mi­lio­nów bu­te­lek), które zmie­rza­ły do oce­anów, wy­ko­rzy­stu­jąc te ma­te­ria­ły w swo­ich urządze­niach i wkła­dach do dru­ka­rek. W tym ro­ku na ry­nek tra­fił Eli­te­Di­splay E273d – pierw­szy na świe­cie mo­ni­tor pro­du­ko­wa­ny z pla­sti­ku odzy­ska­ne­go z oce­anów. Wraz z part­ne­ra­mi, ta­ki­mi jak Ne­xtWa­ve Pla­stics, HP za­mie­rza zwi­ęk­szyć wy­ko­rzy­sta­nie ma­te­ria­łów wtór­nych, two­rząc pierw­szą na świe­cie sieć ła­ńcu­chów do­staw „o­ce­anicz­ne­go” pla­sti­ku.

We współpra­cy z dr Jen­ną Jam­beck i dr Ch­ri­sem Cu­omo z Uni­wer­sy­te­tu Ge­or­gii HP spon­so­ru­je prze­ło­mo­we ba­da­nia nad klu­czo­wą ro­lą ko­biet w re­cy­klin­gu oraz za­rządza­niu od­pa­da­mi. Wy­ni­ki tych ana­liz ma­ją być pod­sta­wą przy­szłych pro­jek­tów i zo­bo­wi­ązań, w tym nie­for­mal­nej zbi­ór­ki od­pa­dów, two­rze­nia ła­ńcu­chów do­staw oce­anicz­ne­go pla­sti­ku oraz wspie­ra­nia rów­no­upraw­nie­nia. Wy­ni­ki ba­dań ma­ją zo­stać opu­bli­ko­wa­ne na po­cząt­ku 2020 ro­ku.

Ro­bi­ąc wi­ęcej, szko­dząc mniej

Nie­daw­no fir­ma HP ogło­si­ła eko­lo­gicz­ne part­ner­stwo z ELLE Ma­ga­zi­ne, wy­ko­rzy­stu­jąc swo­je kom­pe­ten­cje w dzie­dzi­nie dru­ku na żąda­nie do pro­duk­cji pierw­sze­go na świe­cie eko­lo­gicz­nego ma­ga­zy­nu mo­do­we­go, które­go okład­ka jest wy­ko­na­na w 100 proc., a we­wnętrz­ne stro­ny w 30 proc., z su­row­ców wtór­nych.

HP na­wi­ąza­ło rów­nież współpra­cę ze Smi­le­Di­rec­tClub – pio­nie­rem te­le­sto­ma­to­lo­gii i świa­to­wym li­de­rem w dzie­dzi­nie te­ra­pii z wy­ko­rzy­sta­niem prze­zro­czy­stych na­kła­dek or­to­don­tycz­nych. Smi­le­Di­rec­tClub w szyb­kim tem­pie roz­wi­ja pro­duk­cję dzi­ęki za­sto­so­wa­niu HP Jet Fu­sion 3D oraz Mul­ti Jet Fu­sion – fir­ma jest obec­nie naj­wi­ęk­szym w Sta­nach Zjed­no­czo­nych pro­du­cen­tem części dru­ko­wa­nych przy po­mo­cy te­go urządze­nia. W ra­mach roz­sze­rzo­ne­go part­ner­stwa, fir­my HP i Smi­le­Di­rec­tClub, ogło­si­ły ta­kże no­wy pro­gram re­cy­klin­gu, w którym nadmia­ro­wy ma­te­riał 3D i prze­two­rzo­ne pla­sti­ko­we wy­ci­ski są pod­da­wa­ne re­cy­klin­go­wi i prze­ra­bia­ne na pe­le­ty do tra­dy­cyj­ne­go for­mo­wa­nia wtry­sko­we­go.

Wy­zna­cza­nie no­wych stan­dar­dów różno­rod­no­ści i in­te­gra­cji

HP kła­dzie du­ży na­cisk na wspie­ra­nie różno­rod­no­ści i in­te­gra­cji – fir­ma po­sia­da naj­bar­dziej zróżni­co­wa­ną Ra­dę Dy­rek­to­rów wśród wszyst­kich przed­si­ębiorstw tech­no­lo­gicz­nych w Sta­nach Zjed­no­czo­nych. HP pra­cu­je rów­nież nad roz­wi­ja­niem ta­len­tów swo­ich pra­cow­ni­ków. W 2018 r., 59 proc. no­wo za­trud­nio­nych, wy­wo­dzi­ło się z tra­dy­cyj­nie sła­biej re­pre­zen­to­wa­nych grup. Zo­bo­wi­ąza­nie to do­ty­czy ta­kże współpra­cy z do­staw­ca­mi. W 2018 r. fir­ma HP prze­zna­czy­ła 423 mln dol. na rzecz ma­łych przed­si­ębiorstw oraz 219 mln dol. na rzecz firm, których wła­ści­cie­la­mi są ko­bie­ty i przed­sta­wi­cie­le mniej­szo­ści.

Bu­do­wa­nie sil­nych spo­łecz­no­ści na ca­łym świe­cie

Edu­ka­cja jest pod­sta­wo­wym pra­wem czło­wie­ka, a HP wie­rzy, że tech­no­lo­gia mo­że wy­rów­ny­wać szan­se, po­ma­ga­jąc ogra­ni­czyć różni­ce do­cho­do­we i do­trzeć do sła­biej re­pre­zen­to­wa­nych lub zmar­gi­na­li­zo­wa­nych grup. W 2017 r. fir­ma po­mo­gła po­nad 21 mi­lio­nom stu­den­tów oraz uczącym się do­ro­słym, przy­bli­ża­jąc się do re­ali­za­cji jed­ne­go ze swo­ich ce­lów, ja­kim jest za­pew­nie­nie lep­szych wa­run­ków edu­ka­cji dla 100 mi­lio­nom osób do 2025 ro­ku.

Po­przez wo­lon­ta­riat, dzia­łal­no­ść cha­ry­ta­tyw­ną oraz pro­gra­my HP Fo­un­da­tion, fir­ma chcę za­po­cząt­ko­wy­wać po­zy­tyw­ne zmia­ny w spo­łecz­no­ściach, w których jej pra­cow­ni­cy ży­ją i pra­cu­ją. W po­rów­na­niu z 2017 r. licz­ba go­dzin spędza­nych na wo­lon­ta­ria­cie zwi­ęk­szy­ła się o 62 proc. – 6400 pra­cow­ni­ków w 48 kra­jach, po­świ­ęci­ło na ten cel oko­ło 140 000 go­dzin o war­to­ści 4,3 mln dol.. Po­nad­to fir­ma prze­ka­za­ła 23,21 mln dol. lo­kal­nym spo­łecz­no­ściom w po­sta­ci wspar­cia HP Fo­un­da­tion i wo­lon­ta­riatu pra­cow­ni­cze­go. W la­tach 2016–2025 za­mie­rza ofia­ro­wać do­dat­ko­wo 100 mln dol. na ten cel.

Wi­ęcej na ten te­mat mo­żna zna­le­źć na ofi­cjal­nej stro­nie HP Su­sta­ina­ble Im­pact oraz w ra­por­cie 2018 Su­sta­ina­ble Im­pact Re­port.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my HP

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści