Stora Enso poinformowała o rozszerzeniu dostępności bazujących na drewnie biokompozytów DuraSense. Są one obecnie oferowane także klientom działającym na rynkach kosmetyków, żywności oraz produktów premium, którzy poszukują proekologicznej alternatywy dla opakowań z tworzyw sztucznych. Stora Enso kieruje DuraSense przede wszystkim do klientów oczekujących od opakowania walorów estetycznych oraz dotykowych, a także większej przyjazności względem środowiska.
Wprowadzenie DuraSense do nowych segmentów rynkowych to kolejny krok Stora Enso w realizowanej przez firmę strategii systematycznego zastępowania materiałów bazujących na surowcach kopalnych przez rozwiązania odnawialne. Jej nowy biokompozyt to mieszanka włókien drzewnych oraz polimerów (kopalnych, biopolimerów bądź polimerów poddanych recyklingowi). DuraSense to w założeniach producenta proekologiczna alternatywa dla plastiku, wspierająca realizowaną przez użytkownika politykę zrównoważonego rozwoju, a zarazem umożliwiająca redukcję tzw. śladu węglowego. W przypadku zastosowanej tu mieszanki włókien drzewnych i biopolimerów, DuraSense jest odnawialny – jak zapewnia Stora Enso – nawet w 98%, co umożliwia korzystającym z niego przedsiębiorstwom uniezależnianie się od ograniczonych zasobów surowców kopalnych.
„Redukcja ilości plastiku to jeden z priorytetów naszych klientów, którzy angażują się w działania dążące do eliminowania z rynku surowców nieodnawialnych. Za sprawą DuraSense możemy zaoferować rozwiązania bazujące na biokompozytach (np. zakrętki czy zatyczki do butelek) wymagającym klientom z segmentu kosmetyków klasy premium, produktów spożywczych oraz dóbr luksusowych, którzy stawiają na wysoki standard zarówno pod względem estetyki, jak i jakości” – mówi Hannu Kasurinen, wiceprezes i szef działu Liquid Packaging & Carton Board w firmie Stora Enso.