Ka­ta­log dru­ko­wa­ny – mniej mo­że zna­czyć wi­ęcejPoprzedni artykuł 

Dru­ko­wa­ny ka­ta­log mo­że sta­no­wić prze­wa­gę kon­ku­ren­cyj­ną w punk­tach sty­ku na ście­żce za­ku­po­wej kon­su­men­ta. Wy­star­czy na­praw­dę nie­wiel­ki na­kład, by po­głębić do­świad­cze­nie mar­ki. Trze­ba tyl­ko do­brze za­pla­no­wać je­go obec­no­ść.

Wraz z roz­wo­jem tech­no­lo­gicz­nym mno­żą się punk­ty sty­ku, za­rów­no of­f-, jak i on­li­ne. W ka­żdym ka­na­le ko­mu­ni­ka­cji wa­żna jest za­rów­no opty­ma­li­za­cja, jak i sy­ner­gia. Wy­bór mi­ędzy dru­kiem a di­gi­ta­lem to nie gra o su­mie ze­ro­wej. Nie jest tak, że jed­no wy­gry­wa kosz­tem dru­gie­go. Prze­ciw­nie, na wie­lu po­lach ich ro­le się uzu­pe­łnia­ją, wy­wo­łu­jąc wła­śnie efekt sy­ner­gii.

Stro­na in­ter­ne­to­wa umo­żli­wia za­pre­zen­to­wa­nie pe­łnej ofer­ty, ale w spo­sób wy­cin­ko­wy. Od­bior­ca nie ma psy­cho­lo­gicz­ne­go do­stępu do niej w ca­ło­ści – kto przej­rzał do ko­ńca ja­ki­kol­wiek ka­ta­log on­li­ne? Nie za­wsze mo­żna tam osa­dzić pro­dukt w szer­szym kon­te­kście, nie tak ła­two jest zbu­do­wać wo­kół nie­go opo­wie­ść. To tyl­ko ba­za da­nych.

Druk to bar­dziej na­ma­cal­ne do­świad­cze­nie. Co wi­ęcej – to spo­sób wy­różnie­nia się w oce­anie in­for­ma­cji on­li­ne. Druk to głęb­sze do­świad­cze­nie pew­nej ca­ło­ści, co po­ka­zu­je spo­sób od­bie­ra­nia ksi­ążek dru­ko­wa­nych i cy­fro­wych. Te ostat­nie czło­wiek ska­nu­je po­bie­żnie, prze­twa­rza z nich mniej in­for­ma­cji. W dru­ku, oprócz le­piej do­stęp­nej za­war­to­ści, li­czy się rów­nież przedmiot es­te­tycz­ny, ja­kim jest ksi­ążka. Czy­tel­nik mo­że też ła­two oce­nić, w którym miej­scu pu­bli­ka­cji się znaj­du­je.

Ka­ta­log dru­ko­wa­ny w ma­łym na­kła­dzie zdo­będzie uwa­gę klien­ta

W ko­mu­ni­ka­cji B2B nie po­trze­ba wiel­kich na­kła­dów – ani w dru­ku, ani w bu­dże­cie. Tar­gi, spo­tka­nia bra­nżo­we, kon­fe­ren­cje, two­rze­nie wła­snych ma­te­ria­łów na po­trze­by em­ploy­er bran­din­gu, CSR czy re­la­cji in­we­stor­skich – we wszyst­kich tych sy­tu­acjach wa­żne jest ra­czej szyb­kie wy­ko­na­nie nie­wiel­kiej licz­by pu­bli­ka­cji. Tu bez­kon­ku­ren­cyj­na obec­nie będzie dru­kar­nia in­ter­ne­to­wa Ch­ro­ma.pl. Dla ma­łych na­kła­dów ka­ta­lo­gów kle­jo­nych PUR (a wi­ęc naj­wy­ższej ja­ko­ści kle­je­nie) ma w tej chwi­li naj­lep­szą ofer­tę na ryn­ku je­śli cho­dzi o ce­nę – na­wet kil­ku­krot­nie ni­ższa ce­na niż u kon­ku­ren­cji przy ma­łych na­kła­dach. Ofe­ru­je też sze­ro­ki wy­bór for­ma­tów oraz nie­mal nie­sko­ńczo­ne mo­żli­wo­ści kon­fi­gu­ra­cji. Jej atu­tem jest ta­kże szyb­ko­ść re­ali­za­cji – 3 dni.

War­to też roz­wa­żyć zróżni­co­wa­nie ka­ta­lo­gów w za­le­żno­ści od seg­men­tu klien­tów. Tak wła­śnie ro­bią hi­per­mar­ke­ty. Różni­cu­ją ga­zet­ki re­kla­mo­we w za­le­żno­ści od da­nej dziel­ni­cy oraz cech so­cjo- i de­mo­gra­ficz­nych jej miesz­ka­ńców. Mo­żna prze­pro­wa­dzić ro­ze­zna­nie, którą z sil­nych stron wła­snej ofer­ty naj­le­piej będzie uwy­pu­klić w po­szcze­gól­nych ka­na­łach sprze­da­ży czy ko­mu­ni­ka­cji.

Efek­tem będzie przy­go­to­wa­nie nie­co in­nej wer­sji pu­bli­ka­cji dla ka­żdej sen­sow­nie wy­od­ręb­nio­nej gru­py od­bior­ców. Nie­wiel­kie na­kła­dy wy­so­kiej ja­ko­ści dru­ko­wa­nych ka­ta­lo­gów po­zwa­la­ją ta­kże pod­kre­ślić si­łę fir­my i umie­jęt­no­ść do­sto­so­wa­nia się do tren­dów ryn­ko­wych. W części ka­ta­lo­gów mo­żna np. za­sto­so­wać uszla­chet­nie­nia – Ch­ro­ma.pl spe­cja­li­zu­je się w ta­kich roz­wi­ąza­niach, ofe­ru­jąc wy­bi­ór­cze zło­ce­nia, sre­brze­nia czy la­kier UV 3D,

W przy­go­to­wa­niu do­pa­so­wa­nej ofer­ty nie­oce­nio­ną po­mo­cą jest druk cy­fro­wy. Umo­żli­wia on przy­go­to­wa­nie pro­fe­sjo­nal­nie wy­gląda­jących pu­bli­ka­cji w nie­wiel­kich na­kła­dach. Kle­jo­ny, wie­lo­stro­ni­co­wy ka­ta­log na do­brym pa­pie­rze bu­du­je do­świad­cze­nie mar­ki. Po­ka­zu­je jej si­łę, wpły­wa na wi­ze­ru­nek, za­cho­wu­jąc jed­no­cze­śnie swo­ją pod­sta­wo­wą, uty­li­tar­ną funk­cję – pre­zen­tu­je fir­mo­wy asor­ty­ment.

Gdy po­ja­wia się za­in­te­re­so­wa­nie – za­im­po­nuj ja­ko­ścią pu­bli­ka­cji

Ście­żki za­ku­po­wej współcze­sne­go klien­ta nie da się już opi­sać pro­stym (lub od­wróco­nym) ROPO. Zbyt wie­le jest punk­tów, w których mo­żna na­tknąć się na mar­kę. Zbyt szyb­ko od­by­wa się po­stęp tech­no­lo­gicz­ny, który do­star­cza co­raz to no­wych na­rzędzi ko­mu­ni­ka­cyj­nych. W pro­ce­sie po­dej­mo­wa­nia de­cy­zji zwy­kle na­stępu­je jed­nak mo­ment, gdy kon­su­ment chce spo­koj­nie i do­głęb­nie po­znać ce­chy pro­duk­tu, który być mo­że ku­pi.

Wy­obra­źmy so­bie np. za­kup dy­wa­nu. Trze­ba roz­wa­żyć nie tyl­ko je­go roz­miar i to, czy wzór przy­pa­dł nam do gu­stu. Wa­żne jest ta­kże do­pa­so­wa­nie do po­miesz­cze­nia, de­ko­ra­cyj­no­ść, ro­dzaj tka­ni­ny, spo­sób wy­ko­na­nia, ma­te­riał, za­pach, kwe­stie zwi­ąza­ne z czysz­cze­niem. Czy chce­my mi­ęk­ki dy­wan o gru­bo­ści kil­ku cen­ty­me­trów? A mo­że lep­szy będzie ten z krót­kim, sztyw­nym wło­siem bądź tka­ny pła­sko? Nie wszyst­ko da się oce­nić na pod­sta­wie obraz­ka i opi­su w in­ter­ne­cie. Przy­cho­dzi wi­ęc czas na wi­zy­tę w skle­pie.

Tu rów­nież nie­ko­niecz­nie jesz­cze po­dej­mie­my de­cy­zję. Bar­dzo mo­żli­we jed­nak, że sprze­daw­ca wręczy nam dru­ko­wa­ne ka­ta­lo­gi pro­du­cen­tów, których dy­wa­ny sklep ma na skła­dzie. W do­mu, ma­jąc jesz­cze w pa­mi­ęci ce­chy dy­wa­nów obej­rza­nych w skle­pie, ro­zej­rzy­my się w pe­łnej ofer­cie da­ne­go pro­du­cen­ta. Za­zna­czy­my dłu­go­pi­sem bądź po­st-i­tem te pro­duk­ty, które naj­bar­dziej spodo­ba­ły nam się pod względem pew­nych cech. I spraw­dzi­my, czy ta naj­lep­sza dla nas opcja jest w ogóle do­stęp­na np. w roz­mia­rze, które­go w skle­pie aku­rat nie by­ło. Ja­ki będzie ci­ąg dal­szy? Je­śli sprze­daw­ca po­świ­ęcił nam uwa­gę i za­dbał o nas, za­opa­tru­jąc w ka­ta­lo­gi, za­pew­ne to je­go po­pro­si­my o spro­wa­dze­nie pożąda­ne­go pro­duk­tu.

Pa­mi­ętaj­my przy tym, że de­cy­zji za­ku­po­wych do­ty­czących wy­stro­ju miesz­ka­nia nie po­dej­mu­je się sa­mo­dziel­nie. A wła­śnie ka­ta­log za­pew­nia kom­for­to­we wspól­ne do­świad­cze­nie wy­bo­ru. Co rów­nie istot­ne – do­brze przy­go­to­wa­ny ka­ta­log na­wet po za­ku­pie zo­sta­nie u klien­ta. Sta­nie się wte­dy ko­lej­nym cen­nym za­so­bem mar­ki, po­zo­sta­jącym sta­le do dys­po­zy­cji po­ten­cjal­ne­go na­byw­cy.

Aby jed­nak od­bior­ca go za­trzy­mał, trze­ba po­sta­wić na ja­ko­ść. Dru­kar­nia in­ter­ne­to­wa Ch­ro­ma.pl za­pew­nia ją, ofe­ru­jąc nie tyl­ko pro­fe­sjo­nal­ny druk, sze­ro­ki wy­bór gra­ma­tur i ro­dza­jów pa­pie­ru oraz kle­je­nie PUR. Pro­po­nu­je też uszla­chet­nie­nia okład­ki – wy­bi­ór­cze sre­brze­nie, zło­ce­nie lub la­kier UV 3D. Te ostat­nie pod­kre­ślą war­to­ść fir­my i jej ofer­ty. Bar­dzo wy­ra­źnie po­ka­żą klien­to­wi, że fir­ma ce­ni i sa­ma ofe­ru­je ja­ko­ść.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Ch­ro­ma.pl

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści