API Gro­up na tar­gach La­be­le­xpo Eu­ro­pe 2019: roz­wi­ąza­nia do wąskow­stęgo­we­go dru­ku ety­kiet i opa­ko­wańPoprzedni artykuł 

Wśród se­tek wy­staw­ców zbli­ża­jących się tar­gów La­be­le­xpo Eu­ro­pe po raz ko­lej­ny znaj­dzie się API Gro­up – bry­tyj­ski pro­du­cent spe­cja­li­stycz­nych podło­ży (fo­lii, la­mi­na­tów i ma­te­ria­łów ho­lo­gra­ficz­nych), znaj­du­jących za­sto­so­wa­nie m.in. przy uszla­chet­nia­niu i wzbo­ga­ca­niu pro­duk­tów po­li­gra­ficz­nych.

Pod­czas czte­ro­dnio­wej wy­sta­wy, tra­dy­cyj­nie od­by­wa­jącej się w Bruk­se­li (w dniach 24–27 wrze­śnia), fir­ma za­pre­zen­tu­je na swo­im sto­isku (nr 17E w pa­wi­lo­nie 5) wy­bra­ne roz­wi­ąza­nia ze swo­je­go bo­ga­te­go port­fo­lio. Z uwa­gi na spe­cy­fi­kę La­be­le­xpo Eu­ro­pe, szcze­gól­na uwa­ga zwie­dza­jących zo­sta­nie zwróco­na na roz­wi­ąza­nia API de­dy­ko­wa­ne pro­duk­cji opa­ko­wań i ety­kiet w tech­no­lo­gii wąskow­stęgo­wej. Bruk­sel­ska im­pre­za będzie też ko­lej­ną oka­zją do pro­mo­cji naj­now­sze­go wy­da­nia API Trends Fo­lio – spe­cjal­nej pu­bli­ka­cji uwzględ­nia­jącej obec­ne i przy­szłe tren­dy w pro­jek­to­wa­niu opa­ko­wań oraz ety­kiet.

„Je­sień te­go ro­ku będzie bar­dzo in­ten­syw­na dla na­szej fir­my w kon­te­kście uczest­nic­twa w różnych wy­da­rze­niach bra­nżo­wych o cha­rak­te­rze lo­kal­nym i mi­ędzy­na­ro­do­wym – mówi Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska, dy­rek­tor za­rządza­jąca API Fo­lie Pol­ska. – Spo­śród tych ostat­nich La­be­le­xpo Eu­ro­pe jest im­pre­zą zde­cy­do­wa­nie naj­wa­żniej­szą. De­dy­ko­wa­na tech­no­lo­gii dru­ku wąskow­stęgo­we­go, przy­ci­ąga co dwa la­ta wszyst­kich klu­czo­wych do­staw­ców z te­go seg­men­tu ryn­ko­we­go, a co za tym idzie – jest nie­mal oczy­wi­stym miej­scem do od­wie­dze­nia przez ty­si­ące dru­ka­rń i kon­wer­te­rów z ca­łe­go świa­ta. Znaj­dą się wśród nich rów­nież przed­si­ębior­stwa z Pol­ski, z my­ślą o których na tar­gach będą obec­ni przed­sta­wi­cie­le na­sze­go ro­dzi­me­go od­dzia­łu. Będzie­my mie­li im wie­le do za­pro­po­no­wa­nia – na sto­isku znaj­dą się prób­ki opa­ko­wań i ety­kiet wy­ko­na­nych z udzia­łem za­rów­no zna­nych już, jak też zu­pe­łnie no­wych ma­te­ria­łów pro­du­ko­wa­nych przez API”.
Fir­ma po­sia­da w swo­jej ofer­cie m.in. roz­wi­ąza­nia de­dy­ko­wa­ne pro­duk­cji wąskow­stęgo­wej, użyt­ko­wa­ne z po­wo­dze­niem – jak pod­kre­śla Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska –przez set­ki klien­tów z ca­łe­go świa­ta, rów­nież z Pol­ski: „Wśród nich na szcze­gól­ną uwa­gę za­słu­gu­je TA+. Jest to fo­lia do cold stam­pin­gu, ofe­ru­jąca zna­ko­mi­te pa­ra­me­try w kon­te­kście za­dru­ko­wy­wa­nia i przy­le­ga­nia far­by do podło­ża. Umo­żli­wia do­kład­ne od­wzo­ro­wa­nie de­ta­li, wła­ści­we po­kry­wa­nie du­żych tint, cha­rak­te­ry­zu­je się też od­po­wied­nią dru­kow­no­ści­ą”. Jak po­da­je API, fo­lia TA+ jest skie­ro­wa­na do pro­du­cen­tów i prze­twór­ców ety­kiet na środ­ki hi­gie­ny oso­bi­stej, na­po­je (w tym wi­no, pi­wo i al­ko­ho­le wy­so­ko­pro­cen­to­we) oraz przedmio­ty co­dzien­ne­go użyt­ku do­mo­we­go. Mo­że też zna­le­źć za­sto­so­wa­nie przy wy­bra­nych apli­ka­cjach prze­my­sło­wych.
Wśród roz­wi­ązań API apli­ko­wa­nych na zim­no, de­dy­ko­wa­nych tech­no­lo­gii dru­ku wąskow­stęgo­we­go, pro­du­cent za­le­ca rów­nież fo­lię ho­lo­gra­ficz­ną Ho­lo­-TD (do­stęp­ną w różnych wzo­rach, w tym trans­pa­rent­ną) oraz fo­lie zło­tą i srebr­ną w od­cie­niach ma­to­wym i sa­ty­no­wym.
Nie­daw­no w ofer­cie fir­my API po­ja­wi­ły się no­we fo­lie – z se­rii CB i UB – de­dy­ko­wa­ne m.in. pro­duk­cji ety­kiet w tech­ni­ce of­f­se­to­wej. Oba podło­ża za­de­biu­to­wa­ły na ma­jo­wych tar­gach Pac­ka­ging Pre­mi­ère 2019 w Me­dio­la­nie, wi­ęc La­be­le­xpo będzie ko­lej­ną oka­zją do ich pro­mo­cji w ska­li eu­ro­pej­skiej, a na­wet glo­bal­nej. Pierw­sze z nich – CBH – to me­ta­li­zo­wa­na fo­lia do hot stam­pin­gu (z mo­żli­wo­ścią za­dru­ko­wy­wa­nia). Dru­ga to fo­lia me­ta­li­zo­wa­na do tło­cze­nia na go­rąco, do­stęp­na w wa­rian­cie do za­sto­so­wań ogól­nych (UB) oraz spe­cja­li­stycz­nych, uwzględ­nia­jących du­że ob­sza­ry kry­cia i trud­ne w obrób­ce, nie­po­wle­ka­ne podło­ża (UBH). Mówi Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska: „Oba ma­te­ria­ły spo­tka­ły się z bar­dzo du­żym za­in­te­re­so­wa­niem osób od­wie­dza­jących tar­gi w Me­dio­la­nie, wi­ęc na po­dob­ny od­dźwi­ęk li­czy­my ta­kże w kon­te­kście ich pro­mo­wa­nia pod­czas La­be­le­xpo Eu­ro­pe. CBH to fo­lia, która stop­nio­wo będzie za­stępo­wać w na­szej ofer­cie zna­ny od lat mo­del XO – jed­ną z jej klu­czo­wych cech jest za­sto­so­wa­na tu grub­sza war­stwa kle­ju, co jest istot­ne przy jej za­dru­ko­wy­wa­niu. Ko­lej­na nie­daw­na pre­mie­ra – fo­lia UB, de­dy­ko­wa­na jest za­sto­so­wa­niom ogól­nym uwzględ­nia­jącym hot stam­ping. Na­to­miast na szcze­gól­ną uwa­gę za­słu­gu­je UBH – fo­lia prze­zna­czo­na do tło­cze­nia na go­rąco wy­ko­ny­wa­ne­go na trud­nych w obrób­ce, nie­po­wle­ka­nych podło­ży wsi­ąkli­wy­ch”.

Jak pod­kre­śla Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska, wszyst­kie fo­lie de­dy­ko­wa­ne pro­duk­cji wąskow­stęgo­wej, są na sta­łe do­stęp­ne w ofer­cie lo­kal­ne­go od­dzia­łu fir­my – API Fo­lie Pol­ska, miesz­czące­go się w podwar­szaw­skim Pia­secz­nie: „Po­sia­da­my tu roz­bu­do­wa­ny ma­ga­zyn obej­mu­jący wi­ęk­szo­ść stan­dar­do­we­go asor­ty­men­tu API. Część ma­te­ria­łów jest też lo­kal­nie kon­fek­cjo­no­wa­na, a na­stęp­nie do­star­cza­na do klien­tów w ro­lach, po uwzględ­nie­niu ocze­ki­wa­nej przez od­bior­cę sze­ro­ko­ści wstęgi i dłu­go­ści zwo­ju. Lo­kal­na obec­no­ść i fakt po­sia­da­nia wła­sne­go od­dzia­łu to jed­na z na­szych prze­wag kon­ku­ren­cyj­nych i ko­rzy­ści dla użyt­kow­ni­ków pro­du­ko­wa­nych przez API ma­te­ria­łów. Po­za wy­so­kiej ja­ko­ści podło­ża­mi, słu­ży­my bo­wiem na­szym wie­dzą i do­świad­cze­niem do­ra­dza­jąc przy wy­bo­rze i wdro­że­niu od­po­wied­nie­go roz­wi­ąza­nia”.

Tar­gi La­be­le­xpo Eu­ro­pe będą też ko­lej­ną oka­zją do pre­zen­ta­cji i pro­mo­cji API Trends Fo­lio 2019/2020 – spe­cjal­ne­go wy­daw­nic­twa, za­wie­ra­jące­go wska­zów­ki spe­cja­li­stów API względem obec­nych i przy­szłych tren­dów w bra­nży opa­ko­wa­nio­wej. Pre­zen­tu­je ono też mo­żli­wo­ści wy­ko­rzy­sta­nia różnych ma­te­ria­łów pro­du­ko­wa­nych przez fir­mę, m.in. po­przez stu­dia przy­pad­ku i wdro­że­nia zre­ali­zo­wa­ne dla naj­wi­ęk­szych świa­to­wych ma­rek. „Dla wie­lu na­szych klien­tów, a ta­kże bran­dów z ni­mi współpra­cu­jących prze­wod­nik API Trends Fo­lio stał się po­zy­cją nie­mal obo­wi­ąz­ko­wą – mówi Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska. – Na tar­gach w Bruk­se­li będą obec­ni przed­sta­wi­cie­le ze­spo­łu od­po­wie­dzial­ne­go za je­go przy­go­to­wa­nie, sto­jący ta­kże za in­ny­mi spe­cjal­ny­mi pro­jek­ta­mi wdra­ża­ny­mi przez na­szą fir­mę m.in. Ho­lo­ni­que Bo­uti­que. Już dziś za­tem za­pra­sza­my do od­wie­dze­nia na­sze­go sto­iska. Chęt­nie opo­wie­my o no­wo­ściach w na­szej ofer­cie, zmia­nach ja­kie wci­ąż za­cho­dzą w fir­mie API – ta­kże w jej pol­skim od­dzia­le, oraz tren­dach ryn­ko­wych w ob­sza­rze pro­duk­cji opa­ko­wań i ety­kiet re­ali­zo­wa­nych w tech­no­lo­gii wąskow­stęgo­wej. Do zo­ba­cze­nia w Bruk­se­li”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej pai.in­fo.pl
Fot.: API Gro­up

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści