Kom­plek­so­we wdro­że­nie bez­al­ko­ho­lo­wej che­mii ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts Eu­ro­pe w dru­kar­ni Co­lo­nel z Kra­ko­waPoprzedni artykuł 

Dru­kar­nia Co­lo­nel z Kra­ko­wa, spe­cja­li­zu­jąca się w pro­duk­cji dzie­ło­wej, do­łączy­ła do gro­na pol­skich za­kła­dów po­li­gra­ficz­nych, kom­plek­so­wo sto­su­jących w dru­ku of­f­se­to­wym bez­al­ko­ho­lo­wą che­mię ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts Eu­ro­pe. Bu­for All Star Fo­unt z jej ofer­ty umo­żli­wił zna­czącą – jak za­pew­nia Mar­cin Cia­ło­wicz, pre­zes dru­kar­ni – re­duk­cję zu­ży­cia al­ko­ho­lu we wszyst­kich ma­szy­nach wy­ko­rzy­sty­wa­nych przez fir­mę. Prze­ło­ży­ło się to na ko­rzy­ści eko­no­micz­ne i sta­bil­niej­szy pro­ces dru­ko­wa­nia. Współpra­ca, za­po­cząt­ko­wa­na w czerw­cu br., za­owo­co­wa­ła ta­kże im­ple­men­ta­cją ko­lej­nych roz­wi­ązań mar­ki ABC/Al­lied, wy­twa­rza­nych w jej war­szaw­skim za­kła­dzie pro­duk­cyj­nym.

Co­lo­nel: bli­sko 30 lat do­świad­czeń ryn­ko­wych


Co­lo­nel to mar­ka bar­dzo do­brze zna­na za­rów­no na ma­ło­pol­skim, jak i kra­jo­wym ryn­ku po­li­gra­ficz­nym. Fir­ma w co­raz wi­ęk­szym stop­niu kie­ru­je swo­ją pro­duk­cję ta­kże do od­bior­ców za­gra­nicz­nych, głów­nie z Unii Eu­ro­pej­skiej. Od po­cząt­ku dzia­łal­no­ści, tj. od 1991 ro­ku, spe­cja­li­zu­je się w pro­duk­cji dzie­ło­wej, wy­ko­nu­jąc ksi­ążki i al­bu­my w opra­wie twar­dej i mi­ęk­kiej, przy za­cho­wa­niu – co pod­kre­śla – naj­wy­ższych norm ja­ko­ścio­wych. Rocz­nie re­ali­zo­wa­nych jest tu ok. 3000 ty­tu­łów w łącz­nym na­kła­dzie ok. 12 mln eg­zem­pla­rzy. Co­lo­nel kon­cen­tru­je się na swo­im klu­czo­wym bi­zne­sie, ja­kim jest pro­duk­cja dzie­ło­wa, ale nie stro­ni też od in­nych zle­ceń o cha­rak­te­rze ko­mer­cyj­nym: ka­ta­lo­gów, fol­de­rów, ulo­tek re­kla­mo­wych czy pla­ka­tów.

Do nie­daw­na pro­duk­cja re­ali­zo­wa­na w dru­kar­ni ba­zo­wa­ła na tra­dy­cyj­nym bu­fo­rze, który jed­nak – po­cząw­szy od czerw­ca br. – za­czął być suk­ce­syw­nie za­stępo­wa­ny roz­wi­ąza­niem All Star Fo­unt fir­my ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts Eu­ro­pe. O po­cząt­kach współpra­cy obu firm mówi Mar­cin Cia­ło­wicz – pre­zes dru­kar­ni Co­lo­nel: „Kon­ra­da Le­wan­dow­skie­go, współwła­ści­cie­la ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts Eu­ro­pe, znam od wie­lu lat, wi­ęc si­łą rze­czy o ewen­tu­al­nych te­stach che­mii te­go do­staw­cy dys­ku­to­wa­li­śmy już od daw­na. Wresz­cie w czerw­cu te­go ro­ku uda­ło nam się wy­go­spo­da­ro­wać czas, by spraw­dzić All Star Fo­unt – po­cząt­ko­wo w jed­nej z ma­szyn. Te­sty wy­pa­dły na ty­le sa­tys­fak­cjo­nu­jąco, że w lip­cu bu­for All Star Fo­unt zo­stał wdro­żo­ny ta­kże w pozo­stałych. We wszyst­kich od­no­to­wa­li­śmy spa­dek ilo­ści nie­zbęd­ne­go do pro­duk­cji al­ko­ho­lu z 10% do 3%, co prze­ło­ży­ło się na już od­czu­wal­ne ko­rzy­ści eko­no­micz­ne. Nie ukry­wam bo­wiem, że to wła­śnie efek­tyw­no­ść kosz­to­wa by­ła klu­czo­wym czyn­ni­kiem, ja­ki wpły­nął na pod­jęcie współpra­cy z ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts Eu­ro­pe i de­cy­zję o im­ple­men­ta­cji jej roz­wi­ąza­nia”.

Eko­no­mia i eko­lo­gia w jed­nym

To­masz Recz­ka, ko­or­dy­na­tor ds. wdro­żeń w fir­mie ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts Eu­ro­pe, od­po­wie­dzial­ny za opie­kę han­dlo­wo­-ser­wi­so­wą nad dru­kar­nią Co­lo­nel, uzu­pe­łnia: „Te­sty w ko­lej­nych ma­szy­nach tr­wa­ły do ko­ńca sierp­nia, wi­ęc mo­że­my mówić o kom­plek­so­wej im­ple­men­ta­cji All Sto­ur Fo­unt. Ozna­cza to, że pro­duk­cja of­f­se­to­wa fir­my Co­lo­nel jest obec­nie w 100% re­ali­zo­wa­na z uży­ciem na­sze­go roz­wi­ąza­nia. Po­za re­duk­cją zu­ży­wa­ne­go al­ko­ho­lu, All Star Fo­unt dba rów­nież o wy­ższą sta­bil­no­ść pro­ce­su dru­ko­wa­nia czy szyb­sze do­jście do wła­ści­we­go ko­lo­ru na od­bit­kach na­kła­do­wy­ch”.
Kon­rad Le­wan­dow­ski do­da­je: „Śro­dek ten ma jesz­cze je­den wa­lor: pro­eko­lo­gicz­ny. Za­pew­nia bo­wiem bez­piecz­niej­szą dla śro­do­wi­ska i naj­bli­ższe­go oto­cze­nia pro­duk­cję. Ma też wła­ści­wo­ści an­ty­bak­te­ryj­ne, za­po­bie­ga­jąc roz­mna­ża­niu się drob­no­ustro­jów, grzy­bów i alg w ukła­dzie wod­nym ma­szy­ny. Za­tem – po­za ewi­dent­ny­mi oszczęd­no­ścia­mi fi­nan­so­wy­mi – wdro­że­nie All Star Fo­unt ozna­cza dla użyt­kow­ni­ka wi­ęk­sze bez­pie­cze­ństwo re­ali­zo­wa­nej pro­duk­cji i lep­szą ochro­nę zdro­wia pra­cow­ni­ków dru­kar­ni”.
„War­to do­dać, że zbie­żno­ść na­sze­go bu­fo­ra z za­ło­że­nia­mi po­li­ty­ki zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju zo­sta­ła w ostat­nim cza­sie po­twier­dzo­na re­no­mo­wa­ny­mi cer­ty­fi­ka­ta­mi eko­lo­gicz­ny­mi ta­ki­mi jak Nor­dic Swan Eco­la­bel, Blaue En­gel czy ate­stem w za­kre­sie ni­sko­mi­gra­cyj­no­ści przy­zna­wa­nym przez in­sty­tu­tu Smi­thers Pi­ra. Co wi­ęcej, kil­ka­na­ście na­szych roz­wi­ązań, m.in. All Star Fo­unt, uzy­ska­ło nie­daw­no cer­ty­fi­kat FOGRA w dzie­dzi­nie dru­ku of­f­se­to­we­go” – pod­kre­śla Kon­rad Le­wan­dow­ski.

Kom­plek­so­we wdro­że­nie, kom­plek­so­wa opie­ka po­sprze­da­żo­wa

W ra­mach współpra­cy fir­ma ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts Eu­ro­pe za­pew­ni­ła dru­kar­ni Co­lo­nel kom­plek­so­wą opie­kę po­sprze­da­żo­wą, na którą skła­da­ją się m.in. szko­le­nia dla za­ło­gi, re­gu­lar­ne wi­zy­ty ser­wi­so­we tech­ni­ków czy bie­żące prze­ka­zy­wa­nie in­for­ma­cji o no­wo­ściach w ofer­cie. War­to do­dać, że po­za bu­fo­rem All Star Fo­unt, w kra­kow­skim za­kła­dzie po­li­gra­ficz­nym znaj­du­ją też za­sto­so­wa­nie in­ne che­mi­ka­lia ABC/Al­lied, do­star­cza­ne tu przez au­to­ry­zo­wa­ne­go, ma­ło­pol­skie­go przed­sta­wi­cie­la tej mar­ki. „Klient z po­wo­dze­niem wy­ko­rzy­stu­je pro­du­ko­wa­ny przez nas pro­szek, jak rów­nież śro­dek prze­zna­czo­ny do re­ge­ne­ra­cji i zmy­wa­nia ob­ci­ągów gu­mo­wych, pre­pa­rat czysz­cze­nia wszel­kich me­ta­lo­wych po­wierzch­ni w dru­kar­ni (np. obu­dów ma­szyn dru­ku­jących) oraz mlecz­ko do zmy­wa­nia i re­ge­ne­ra­cji duk­to­rów wod­nych i wa­łków na­wi­lża­jący­ch” – mówi To­masz Recz­ka.
„Na­sza współpra­ca tr­wa od nie­daw­na, ale prze­bie­ga w spo­sób sa­tys­fak­cjo­nu­jący, a co naj­wa­żniej­sze – przy­no­si wy­mier­ne efek­ty eko­no­micz­ne. Ma­my na­dzie­ję, że będą one jesz­cze bar­dziej za­uwa­żal­ne w per­spek­ty­wie dłu­go­okre­so­we­j” – do­da­je Mar­cin Cia­ło­wicz.

„Cie­szy­my się, że dru­kar­nia o ta­kim sta­żu ryn­ko­wym i re­no­mie, ja­ką jest Co­lo­nel, do­łączy­ła do sta­le ro­snące­go gro­na pol­skich za­kła­dów po­li­gra­ficz­nych, ob­słu­gi­wa­nych przez na­szą fir­mę w spo­sób kom­plek­so­wy. Ma­my na­dzie­ję, że wszyst­kie do­star­cza­ne tu środ­ki ABC/Al­lied, ze szcze­gól­nym uwzględ­nie­niem bez­al­ko­ho­lo­we­go bu­fo­ra All Star Fo­unt, przy­czy­nią się do jesz­cze bar­dziej wy­daj­nej, bez­piecz­nej, pro­eko­lo­gicz­nej oraz zy­skow­nej pro­duk­cji re­ali­zo­wa­nej przez tę fir­mę” – pod­su­mo­wu­je Kon­rad Le­wan­dow­ski.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej pai.in­fo.pl
Fot.: Co­lo­nel

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści