Ko­ni­ca Mi­nol­ta na La­be­le­xpo Eu­ro­pe 2019: du­że za­in­te­re­so­wa­nie, tar­go­we kon­trak­ty na do­sta­wę 11 ma­szynPoprzedni artykuł 

Przy nowej maszynie AccurioLabel 230 stoją przedstawiciele polskiego oddziału Konica Minolta (od lewej): Jarosław Krasnodębski, Magdalena Raczyńska i Marcin Zaporowski
Przy no­wej ma­szy­nie Ac­cu­rio­La­bel 230 sto­ją przed­sta­wi­cie­le pol­skie­go od­dzia­łu Ko­ni­ca Mi­nol­ta (od le­wej): Ja­ro­sław Kra­sno­dęb­ski, Mag­da­le­na Ra­czy­ńska i Mar­cin Za­po­row­ski

Suk­ce­sem za­ko­ńczył się udział fir­my Ko­ni­ca Mi­nol­ta w tar­gach La­be­le­xpo Eu­ro­pe, ja­kie od­by­wa­ły się w Bruk­se­li w dniach 24–27 wrze­śnia br. Jej sto­isko (dzie­lo­ne z fir­mą MGI), na którym za­pre­zen­to­wa­no m.in. świa­to­wą pre­mie­rę – cy­fro­wą ma­szy­nę do dru­ko­wa­nia ety­kiet Ac­cu­rio­La­bel 230 – od­wie­dzi­ły ty­si­ące go­ści. Zna­le­źli się wśród nich ta­kże przed­sta­wi­cie­le pol­skiej bra­nży po­li­gra­ficz­nej, wśród których sys­te­ma­tycz­nie ro­śnie gro­no użyt­kow­ni­ków roz­wi­ązań Ko­ni­ca Mi­nol­ta, de­dy­ko­wa­nych pro­duk­cji ety­kiet i opa­ko­wań w tech­no­lo­gii wąskow­stęgo­wej.

Fir­ma świ­ęto­wa­ła pod­czas tar­gów 450. wdro­że­nie ma­szy­ny z ro­dzi­ny Ac­cu­rio­La­bel, która po­ja­wi­ła się w jej ofer­cie za­le­d­wie czte­ry la­ta te­mu. Ko­ni­ca Mi­nol­ta za­anon­so­wa­ła na La­be­le­xpo Eu­ro­pe pod­pi­sa­nie umów obej­mu­jących do­sta­wę 11 urządzeń, w tym pre­zen­to­wa­nych na sto­isku: Ac­cu­rio­La­bel 230, GM DC330 MINI i JETvar­nish 3D Web Co­lor +.

„Te­go­rocz­na wy­sta­wa, ta­kże w kon­te­kście 450. in­sta­la­cji urządze­nia z se­rii Ac­cu­rio­La­bel, udo­wod­ni­ła, że je­ste­śmy co­raz bar­dziej zna­czącym gra­czem na ryn­ku pro­duk­cji wąskow­stęgo­wej – mówi Ma­te­usz Wo­źniak, dy­rek­tor dzia­łu roz­wi­ązań pro­duk­cyj­nych w fir­mie Ko­ni­ca Mi­nol­ta Bu­si­ness So­lu­tions Pol­ska. – W ofer­cie po­sia­da­my obec­nie „doj­rza­łe” roz­wi­ąza­nia pro­duk­cyj­ne, ba­zu­jące na spraw­dzo­nym mo­de­lu, ja­ki za­de­biu­to­wał na jed­nej z wcze­śniej­szych edy­cji La­be­le­xpo Eu­ro­pe. Ac­cu­rio­La­bel 230 – ma­szy­na po­ka­za­na po raz pierw­szy pod­czas te­go­rocz­nych tar­gów, za­pew­nia użyt­kow­ni­kom jesz­cze wi­ęcej ko­rzy­ści pod względem wy­daj­no­ści, ela­stycz­no­ści i sta­bil­no­ści pro­duk­cji. Oprócz pre­zen­ta­cji no­wych roz­wi­ązań, wy­da­rze­nie to by­ło dla nas zna­ko­mi­tą oka­zją do pod­kre­śle­nia kom­plek­so­we­go, ho­li­stycz­ne­go po­de­jścia do współpra­cy z klien­ta­mi. Do­tych­cza­so­we wdro­że­nia ma­szyn z se­rii Ac­cu­rio­La­bel w pol­skich dru­kar­niach, jak też no­we pro­jek­ty (ta­kże te za­po­cząt­ko­wa­ne pod­czas La­be­le­xpo Eu­ro­pe 2019) po­ka­zu­ją, że są one przez ry­nek do­strze­ga­ne i do­ce­nia­ne”.

Ac­cu­rio­La­bel 230 – no­wa ma­szy­na, spraw­dzo­na tech­no­lo­gia

Głów­ną „gwiaz­dą” sto­iska by­ła Ac­cu­rio­La­bel 230 – no­wa, szyb­sza o 73% wer­sja ba­zu­jące­go na tech­no­lo­gii to­ne­ro­wej roz­wi­ąza­nia Ko­ni­ca Mi­nol­ta, de­dy­ko­wa­ne­go pro­duk­cji ety­kie­to­wej. Po­za wy­ższą wy­daj­no­ścią, pro­du­cent pod­kre­śla też in­ne jej ce­chy: ob­słu­gę podło­ży z pod­dru­kiem (np. trans­pa­rent­nych ety­kiet z bie­lą pod­kła­do­wą) zre­ali­zo­wa­nym wcze­śniej w tech­no­lo­gii kon­wen­cjo­nal­nej, zre­du­ko­wa­ną ilo­ść od­pa­dów ge­ne­ro­wa­nych pod­czas pro­duk­cji czy do­kład­niej­sze pa­so­wa­nie.
Ma­szy­na dru­ku­je w czte­rech ko­lo­rach z pręd­ko­ścią do 23,4 m/min. (w przy­pad­ku wi­ęk­szo­ści pa­pie­rów i fo­lii, m.in. PP i PET) i roz­dziel­czo­ścią 1200 dpi. Obec­ny na tar­gach Ja­ro­sław Kra­sno­dęb­ski, ko­or­dy­na­tor ds. sprze­da­ży roz­wi­ązań dru­ku prze­my­sło­we­go Ko­ni­ca Mi­nol­ta Bu­si­ness So­lu­tions Pol­ska, pod­kre­śla ele­men­ty wpły­wa­jące na jej wy­daj­no­ść: „W mo­de­lu Ac­cu­rio­La­bel 230 wpro­wa­dzo­ny zo­stał no­wy mo­duł utrwa­la­nia, co wy­eli­mi­no­wa­ło prze­sto­je po­mi­ędzy ko­lej­ny­mi pra­ca­mi i ko­niecz­no­ść jej ka­żdo­ra­zo­we­go roz­grze­wa­nia. Do­dat­ko­wa ko­rzy­ść to zre­du­ko­wa­na dzi­ęki te­mu ilo­ść od­pa­dów. Ma­szy­na jest ofe­ro­wa­na w dwóch wa­rian­tach sze­ro­ko­ści wstęgi – 250 lub 330 mm. Uwa­gę zwra­ca też osi­ągni­ęty tu wska­źnik nie­mal 75% wzro­stu wy­daj­no­ści w po­rów­na­niu z wcze­śniej­szym mo­de­le­m”.

Kom­plek­so­we wy­ka­ńcza­nie i uszla­chet­nia­nie ety­kiet

Na tar­gach La­be­le­xpo Eu­ro­pe 2019 ma­szy­na Ac­cu­rio­Press 230 by­ła pre­zen­to­wa­na w dwóch wa­rian­tach. W jed­nym z nich wy­po­sa­żo­no ją w do­dat­ko­wą sta­cję dru­ku­jącą w tech­ni­ce flek­so­gra­ficz­nej, de­dy­ko­wa­ną apli­ko­wa­niu – w try­bie in­li­ne – do­dat­ko­wej bie­li. Je­go pro­du­cen­tem jest du­ńska fir­ma Gra­fisk Ma­ski­nen­fa­brik (je­den z part­ne­rów tech­no­lo­gicz­nych Ko­ni­ca Mi­nol­ta), której no­we roz­wi­ąza­nie – DC330 MINI – rów­nież zna­la­zło swo­je miej­sce na tar­go­wym sto­isku. Jest to kom­pak­to­wy kon­wer­ter do wy­ka­ńcza­nia i uszla­chet­nia­nia ety­kiet, pra­cu­jący z pręd­ko­ścią do 65 m/min. i ob­słu­gu­jący wstęgę o sze­ro­ko­ści 330 mm. Ofe­ru­je m.in. opcje: la­kie­ro­wa­nia wy­bi­ór­cze­go, fo­lio­wa­nia na zim­no, bu­fo­ro­wa­nia in­li­ne, ko­ro­no­wa­nia, per­fo­ra­cji oraz ci­ęcia od spodu i ci­ęcia ży­let­ko­we­go.
Fir­ma MGI za­pre­zen­to­wa­ła z ko­lei roz­bu­do­wa­ną li­nię do uszla­chet­nia­nia ety­kiet i opa­ko­wań gi­ęt­kich – JETvar­nish 3D Web Co­lo­r+, uwzględ­nia­jącą ta­kże opcję zdo­bie­nia. Pre­zen­ta­cje tar­go­we obej­mo­wa­ły w tym przy­pad­ku pe­łny cykl wy­twa­rza­nia ety­kiety – od jej przy­go­to­wa­nia do uzy­ska­nia fi­nal­ne­go pro­duk­tu.

Per­so­na­li­zo­wa­ne da­ne, roz­sze­rzo­na rze­czy­wi­sto­ść

Z my­ślą o per­so­na­li­za­cji ety­kiet i opa­ko­wań na sto­isku pre­zen­to­wa­ny był mo­duł do in­kje­to­we­go dru­ko­wa­nia da­nych zmien­nych, stwo­rzo­ny przez IIJ – ko­lej­ne­go part­ne­ra tech­no­lo­gicz­ne­go Ko­ni­ca Mi­nol­ta. Mówi Mar­cin Za­po­row­ski, od­po­wie­dzial­ny za sprze­daż roz­wi­ązań dru­ku prze­my­sło­we­go w fir­mie Ko­ni­ca Mi­nol­ta, rów­nież obec­ny na tar­gach La­be­le­xpo Eu­ro­pe z my­ślą o klien­tach z Pol­ski: „Mo­że on zo­stać za­in­sta­lo­wa­ny – in­-li­ne – w ma­szy­nie dru­kującej w tech­no­lo­gii kon­wen­cjo­nal­nej, bądź w urządze­niu wy­ka­ńcza­jącym lub uszla­chet­nia­jącym. Dzi­ęki te­mu ka­żdy re­ali­zo­wa­ny pro­jekt mo­żna pod­dać per­so­na­li­za­cji. Wy­ko­rzy­stu­jąc gło­wi­ce atra­men­to­we Ko­ni­ca Mi­nol­ta, mo­żna uno­wo­cze­śnić obec­ny park ma­szy­no­wy i roz­bu­do­wać go o wspo­mnia­ny mo­duł IIJ ro­bi­ąc z niej ma­szy­nę hy­bry­do­wą, co zwi­ęk­sza ela­stycz­no­ść pro­duk­cji i kon­ku­ren­cyj­no­ść dru­kar­ni, przy dy­na­micz­nie zmie­nia­jącym się oto­cze­niu bi­zne­so­wym. Łu­kasz Ku­ra­si­ński, In­du­strial Prin­ting Bu­si­ness De­ve­lop­ment Ma­na­ger w fir­mie Ko­ni­ca Mi­nol­ta Bu­si­ness So­lu­tions Pol­ska, do­da­je: „Tar­gi sta­ły się rów­nież oka­zją do szer­szej pro­mo­cji roz­wi­ązań w za­kre­sie tzw. roz­sze­rzo­nej rze­czy­wi­sto­ści (AR – au­gmen­ted re­ali­ty), znaj­du­jących się w na­szej ofer­cie. Fakt ten wie­lu przed­sta­wi­cie­lom pol­skiej bra­nży po­li­gra­ficz­nej jest mniej zna­ny. Będąc na tar­gach przez ostat­nie dwa dni prze­ko­na­łem się, że wy­sta­wa w Bruk­se­li by­ła zna­ko­mi­tą mo­żli­wo­ścią, by za­pre­zen­to­wać je szer­szej pu­blicz­no­ści, ta­kże w kon­te­kście ich za­sto­so­wa­nia przy pro­duk­cji ety­kiet czy opa­ko­wań”.

„Aro­und the world, aro­und the cloc­k”

Ha­sło to przy­świe­ca­ło te­go­rocz­nej pre­zen­ta­cji Ko­ni­ca Mi­nol­ta na tar­gach La­be­le­xpo Eu­ro­pe i mia­ło odzwier­cie­dlać jej za­an­ga­żo­wa­nie oraz wspar­cie dla se­tek do­staw­ców usług po­li­gra­ficz­nych z ca­łe­go świa­ta, którzy roz­wi­ja­ją swój bi­znes z udzia­łem roz­wi­ązań te­go pro­du­cen­ta. Edo­ar­do Co­ti­chi­ni – Te­am Ma­na­ger In­du­strial Prin­ting w fir­mie Ko­ni­ca Mi­nol­ta Bu­si­ness So­lu­tions Eu­ro­pe, wy­ja­śnia: „Dzi­ęki part­ner­skie­mu po­de­jściu, nie­ustan­nie po­ma­ga­my kszta­łto­wać po­my­sły na­szych klien­tów. Je­ste­śmy też co­raz bar­dziej ak­tyw­ni na ryn­ku dru­ku ety­kie­to­we­go i prze­my­sło­we­go. Świat sta­le ewo­lu­uje, a my ra­zem z nim – przy­szło­ść na­szych klien­tów w kon­te­kście za­cho­dzących zmian jest dla nas klu­czo­wa. Z te­go też względu ofe­ru­je­my im kre­atyw­ne po­de­jście do bi­znesu, in­no­wa­cyj­ne tech­no­lo­gie i naj­wy­ższej kla­sy roz­wi­ąza­nia, po­zwa­la­jące na przede­fi­nio­wa­nie swo­jej dzia­łal­no­ści przez wie­le firm. Zgod­nie z in­nym mot­tem, ja­kie przy­świe­ca na­szej glo­bal­nej dzia­łal­no­ści: It’s ti­me to re­think wha­t’s po­ssi­ble”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej pai.in­fo.pl

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści