Wielkim sukcesem zakończyło się tegoroczne Seminarium Wielkoformatowe firmy ATRIUM Centrum Ploterowe i IKONOS. Udział wzięło ponad 100 uczestników z całego kraju, na których czekali liczni prelegenci, demonstracje oraz muzyczna atrakcja.
Coroczne, jesienne Seminarium firma Atrium Centrum Ploterowe organizuje w różnych wyjątkowych regionach Polski, od Mazur po Tatry. Tym razem w dniach 24-25 października, firma zaprosiła uczestników do Opola, w którym nieprzerwanie działa od ponad 25 lat.
Podczas 2-dniowego spotkania, zorganizowano eksperckie bloki prezentacyjne i demonstracyjne oraz… muzyczną atrakcje.
Pierwszy dzień Seminarium rozpoczął się w nowoczesnej Sali Kameralnej Narodowego Centrum Polskiej Piosenki. Kilku godzinny blok prezentacyjny wypełniły wystąpienia prelegentów, ekspertów z takich fabryk jak MUTOH, EFI, SUMMA, ONYX, NEOLT czy IKONOS.
Mutoh w stylu KaiZen
W pierwszej prezentacji , kierunki rozwoju japońskiej marki drukarek wielkoformatowych omówili przedstawiciele fabryki MUTOH: Kenji Yasuhara, Mitsuo Takatsu i Volker Lienig.
W ostatnich miesiącach zadano użytkownikom tych drukarek pytanie, co sądzą o maszynach Mutoh i wśród wielu odpowiedzi dominowały 3: jakość „made in Japan”, niezawodność oraz jakość druku. Prelegent potwierdził, że w najbliższych latach to się nie zmieni. Nie mniej jednak miejsce na zmiany jest bowiem podczas Seminarium Atrium odbyła się polska premiera nowej platformy – Mutoh XpertJet.
Podczas Seminarium zaprezentowaliśmy nową linię drukarek i model Mutoh XpertJet. Na początek na rynek wchodzą dwa modele: 1641SR i 1682SR. Są to drukarki cztero- (CMYK) i 8-kanałowe (2xCMYK lub CMYK LC LM LK). Ich wydajność sięga odpowiednio 53 i 87 m2/h. XpertJet jako sukcesor linii ValueJet, posiada szereg nowych rozwiązań: dwa rodzaje atramentów do wyboru: atramenty eko-solwentowe nowej generacji lub wielokrotnie nagradzane i certyfikowane atramenty żywiczne Mutoh UMS. Dalsza lista nowości to nowoczesny czarny design, technologia DropMaster 2, dotykowy panel sterowania, nowe systemy prowadzenia mediów i wiele innych.
W kolejnych latach Mutoh zapowiada dalszy rozwój platformy XpertJet, wprowadzenie nowych platform sprzętowych i atramentów.
Firmie Mutoh przyświeca filozofia KaiZen – nieprzerwanej zmiany na lepsze. To ustawiczne podnoszenie jakości ma na celu priorytetowe traktowanie jakości we wszystkich obszarach działalności, wyznaczanie standardów i ich utrzymywanie oraz stałe wprowadzanie innowacji.
ONYX – coś więcej niż RIP
Drugie wystąpienie dotyczyło oprogramowania do druku i zarządzania drukiem, amerykańskiej marki ONYX, które wygłosił Marc Hoener. Uczestników Seminarium zainteresowała potężna liczba nowości zawartych w najnowszej, 19 odsłonie tego oprogramowania. Warto zapamiętać, że tak naprawdę połowa możliwości drukarni to sprzęt a druga to oprogramowanie. Nic nam po szybkich maszynach, jeśli nie idzie ono w parze z „centrum dowodzenia” jakim jest software.
Współczesny RIP to nie tylko tłumacz grafiki na krople atramentu. To zestaw zaawansowanych narzędzi ułatwiających i przyspieszających codzienną pracę, nawet w rozbudowanych drukarniach, z zachowaniem standardów kolorystycznych, kontrolą kosztów i wielu innych. W skrócie, Onyx 19 jest czymś więcej niż oprogramowaniem RIP gdyż oszczędza czas, materiał i pieniądze.
Summa – legendarna jakość cięcia
O legendarnej jakości i przyszłościowych technologiach cięciach mówiła Melanie Cornelis z firmy SUMMA. Omówiła ona różnice pomiędzy nożem wleczonym a aktywnym w „cutterach” Summa. Jej uwadze nie umknęły także różnice pomiędzy technologią rozpoznawania znaczników cięcia opartych na czujniku i kamerze czy też opatentowany przez Summę wałek prowadzący folię – MicroSpocket. Prelegentka przedstawiła także ulepszony system rozpoznawania znaczników – OPOS XYY (podwójny Y).
Summa to nie tylko małe plotery do cięcia folii ale także zaawansowane wielkogabarytowe systemy cięcia „prawie wszystkiego”. Plotery Summa serii F to druga cześć prezentacji , podczas której pokazała w działaniu ideę systemu wielonarzędziowego, moduł kamery, tryb tandemu, podział strefowy stołu, funkcję wycinania formatek i wiele innych. Prezentację zakończyło omówienie nowej, autorskiej platformy cięcia – oprogramowania Summa GO Suite.
Ettore Pontiggia z fabryki Neolt przedstawił jak jego rodzinna firma od pokoleń, z pasją projektuje i buduje urządzenia takie jak trymery czy laminatory. Nie każdy pamięta, że założona w 1941 roku, z siedzibą w Bergamo firma była 20 lat później światowym liderem w produkcji stołów kreślarskich. Prelegent podkreślił, że nie inaczej będzie w XXI wieku, gdzie Neolt będzie wytwarzał wysokiej klasy urządzenia do postprodukcji.
EFI MIS/ERP – czyli jak sprawić aby Twoja firma była inteligentna
Przestarzałe metody pracy spowalniają produkcję i Twoją firmę. Aby sprostać wymaganiom klientów systemy muszą być szybkie, elastyczne i adaptowalne.
Takimi słowami przedstawił ideę MIS, Stefan Stark z firmy EFI. W każdym przypadku należy dostosować ekosystem EFI do istniejącego ekosystemu danej firmy. Dobrze dopasowany system powinien spiąć marketing, dane, zarządzanie, przedprodukcję, produkcję i postprodukcję.
IKONOS – dobre, bo… polskie!
Przez ostatnią dekadę, polski producent IKONOS z debiutanta, stał się rozpoznawalną marką materiałów do druku wielkoformatowego nie tylko w Polsce, ale i w Europie i poza naszym kontynentem. O tym „jak to się robi” opowiedział uczestnikom Seminarium, szef produkcji opolskiej fabryki IKONOS – Tomasz Juchkiewicz.
EFI – drukarki produkcyjne dla profesjonalistów
O kierunkach rozwoju i portfolio amerykańskich urządzeń opowiadała Monika Hagno-Mitura z firmy EFI. Z możliwości współczesnego druku cyfrowego mogą korzystać przedsiębiorstwa z różnych gałęzi przemysłu. Temu służą urządzenia wielkoformatowe, hybrydowe, rolowe, tekstylne czy specjalistyczne marki EFI.
Jedną z nowości, o których wspomniała prelegentka, była maszyna typu flatbed EFI Pro 30f o rozmiarze roboczym 3 x 2 metra, z możliwością zadruku materiałów i przedmiotów o grubości do 10 cm i wydajności maksymalnej ok. 200 metrów kwadratowych na godzinę.
Atramenty, atramenty, atramenty...
Oprócz urządzenia, oprogramowania, podłoża do druku wielkoformatowego wymagany jest atrament. O tym jak dobrać właściwy atrament do danej technologii druku i na co zwracać uwagę opowiadał Grzegorz Budkiewicz z firmy Atrium Centrum Ploterowe.
Artemis – nowe systemy laserowe
Artemis to marka urządzeń łączych w sobie dobrą jakość… i dobrą (atrakcyjną) cenę. Polscy użytkownicy często poszukują urządzeń spełniających te dwa, ponoć sprzeczne warunki. W tej klasie urządzeń dominują urządzenia Artemis. Co więcej, nie rzadko pod względem możliwości, stabilności czy jakości wyprzedzają uznane, światowe marki.
Tej jesieni portfolio marki Artemis powiększyło się o systemy laserowe serii SF, czyli lasery typu CO2 i fiber. O ich budowie, możliwościach, specyfikacji i przykładach zastosowań opowiadał Michał Postępski z Atrium Centrum Ploterowe.
Zobaczyli TO „na żywo”!
Pierwszego i drugiego dnia Seminarium nie zabrakło bloków demonstracyjnych. Już w siedzibie Atrium Centrum Ploterowe uczestnicy mogli sprawdzić „na żywo” to o czym opowiadali eksperci podczas swoich wystąpień. Około 20 urządzeń do druku wielkoformatowego i post-produkcji było do dyspozycji uczestników.
Także „na żywo” uczestnicy mogli zobaczyć „za ścianą” – w farbyce IKONOS – proces produkcji, kompletowania, magazynowania materiałów samoprzylepnych i powlekanych rodzimej marki.
Po solidnej dawce wielkiego formatu, czekał nie mniej wielkoformatowy koncert zespołu Raz Dwa Trzy, który specjalnie i wyłącznie dla uczestników Seminarium Atrium zagrał… „na żywo”!
www.atrium.com.pl