Pierw­szy w Pol­sce wiel­ko­for­ma­to­wy sys­tem CtP Ag­fa Ava­lon N24–90S w fir­mie Part­ners Stu­dio z KielcPoprzedni artykuł 

Od lewej: Aleksandra Sajdak (Agfa), Marcin Potrzebowski, Piotr Żółtak (obaj Partners Studio) i Jacek Gajewski (Agfa)
Od le­wej: Alek­san­dra Saj­dak (Ag­fa), Mar­cin Po­trze­bow­ski, Piotr Żółtak (obaj Part­ners Stu­dio) i Ja­cek Ga­jew­ski (Ag­fa)

W po­ło­wie li­sto­pa­da br. Part­ners Stu­dio z Kielc sta­ło się pierw­szym w Pol­sce użyt­kow­ni­kiem wiel­ko­for­ma­to­we­go sys­te­mu CtP, ba­zu­jące­go na ter­micz­nej na­świe­tlar­ce Ag­fa Ava­lon N24–90S. To ko­lej­na już in­we­sty­cja te­go przed­si­ębior­stwa w roz­wi­ąza­nia mar­ki Ag­fa, wpi­su­jąca się w wie­lo­let­nią, tr­wa­jącą od ćwie­rćwie­cza współpra­cę obu firm. Za­le­d­wie przed ro­kiem w Part­ners Stu­dio roz­po­czął pra­cę plo­ter Je­ti Tau­ro H2500 LED. Dzi­ęki te­mu fir­ma ba­zu­je obec­nie na dwóch fi­la­rach: usłu­go­wym na­świe­tla­niu form dru­ko­wych oraz wiel­ko­for­ma­to­wym dru­ku cy­fro­wym w tech­ni­ce in­kjet UV LED. W obu przy­pad­kach Ag­fa jest do­staw­cą sprzętu, opro­gra­mo­wa­nia, ma­te­ria­łów eks­plo­ata­cyj­nych; za­pew­nia rów­nież ob­słu­gę po­sprze­da­żo­wą.

Part­ners Stu­dio i Ag­fa – ra­zem od 25 lat
W tym ro­ku mi­ja ćwie­rć wie­ku obec­no­ści pol­skie­go od­dzia­łu fir­my Ag­fa; spółka z o.o. pod tą na­zwą zo­sta­ła za­ło­żo­na w 1994 ro­ku. Nie­mal w tym sa­mym cza­sie dwóch wspól­ni­ków – Mar­cin Po­trze­bow­ski i Piotr Żółtak – za­re­je­stro­wa­ło wła­sną dzia­łal­no­ść go­spo­dar­czą pro­wa­dzo­ną ja­ko Part­ners Stu­dio. Od po­cząt­ku obie fir­my ści­śle ze so­bą współpra­cu­ją. Mówi Piotr Żółtak: „Nie­co wcze­śniej, przez ca­ły 1993 rok, funk­cjo­no­wa­li­śmy ja­ko re­gio­nal­ny od­dział fir­my Part­ners – ów­cze­sne­go przed­sta­wi­cie­la mar­ki Ag­fa w na­szym kra­ju. Stąd też na­sza na­zwa – nie­przy­pad­ko­wa, będąca kon­ty­nu­acją do­tych­cza­so­wej dzia­łal­no­ści. Przez pierw­sze la­ta by­li­śmy jed­nym z de­ale­rów roz­wi­ązań Ag­fa, świad­cząc jed­no­cze­śnie usłu­gi DTP i pre­press dla lo­kal­nych dru­ka­rń i ba­zu­jąc – co oczy­wi­ste – na sprzęcie i ma­te­ria­łach na­sze­go stra­te­gicz­ne­go part­ne­ra. W 1997 ro­ku wy­po­sa­ży­li­śmy się w na­świe­tlar­kę do fil­mów, zaś w 2003 – w pierw­szy sys­tem CtP, w for­ma­cie B1. Stra­te­gicz­ną dla na­szej przy­szło­ści de­cy­zję pod­jęli­śmy rok później, in­we­stu­jąc w na­świe­tlar­kę wiel­ko­for­ma­to­wą i na­wi­ązu­jąc ści­słą współpra­cę z jed­nym z wio­dących, pol­skich pro­du­cen­tów opa­ko­wań kar­to­no­wy­ch”.
„Był to skok na głębo­ką wo­dę – do­da­je Mar­cin Po­trze­bow­ski – ale z per­spek­ty­wy cza­su oce­nia­my go ja­ko nie­zwy­kle tra­fio­ną de­cy­zję. Z bie­giem lat roz­wi­ja­li­śmy na­szą dzia­łal­no­ść w ob­sza­rze usłu­go­we­go na­świe­tla­nia form dru­ko­wych, in­we­stu­jąc w ko­lej­ne, co­raz szyb­sze roz­wi­ąza­nia Ag­fa. Po­zwo­li­ło to roz­sze­rzyć port­fo­lio ob­słu­gi­wa­nych dru­ka­rń, ta­kże pod względem geo­gra­ficz­nym. Nie­ba­ga­tel­ne zna­cze­nie miał fakt, że by­li­śmy i we­dług na­szej wie­dzy na­dal je­ste­śmy je­dy­ną pol­ską usłu­go­wą na­świe­tlar­nią CtP, wy­po­sa­żo­ną w sprzęt w for­ma­cie VLF”.

Ava­lon N24–90S: pierw­sza w Pol­sce, jed­na z pierw­szych w Eu­ro­pie
Jak do­da­ją wła­ści­cie­le Part­ners Stu­dio, in­we­sty­cje te by­ły w pe­wien spo­sób „wy­mu­sza­ne” przez –­ z jed­nej stro­ny – co­raz wi­ęk­sze wy­ma­ga­nia klien­tów względem krót­kie­go cza­su do­staw­cy form dru­ko­wych, z dru­giej – ko­niecz­no­ść wdra­ża­nia naj­now­szych roz­wi­ązań tech­no­lo­gicz­nych, uwa­run­ko­wa­ną np. do­stęp­no­ścią części za­mien­nych. „Sy­stem CtP, na którym ba­zo­wa­li­śmy do nie­daw­na, pra­co­wa­łby z pew­no­ścią jesz­cze przez ko­lej­ne la­ta, jed­nak w na­szym przy­pad­ku bez­pie­cze­ństwo pro­duk­cji jest jed­nym z prio­ry­te­tów. By­ło ono mo­żli­we wy­łącz­nie przy za­ku­pie no­wej na­świe­tlar­ki, ob­jętej kon­trak­tem ser­wi­so­wym i umo­wą gwa­ran­tu­jącą mi­ni­mal­ny czas prze­sto­ju urządze­nia oraz na­tych­mia­sto­wą do­stęp­no­ść części za­mien­nych. Będąc wy­łącz­nym do­staw­cą form dru­ko­wych dla na­sze­go stra­te­gicz­ne­go od­bior­cy i współpra­cu­jąc ści­śle z in­ny­mi dru­kar­nia­mi (m.in. ofe­ru­jąc wspar­cie przy pro­ble­mach z ich wła­sny­mi na­świe­tlar­ka­mi), mu­si­my być wy­po­sa­że­ni w sprzęt, który da za­rów­no nam, jak i na­szym klien­tom po­czu­cie bez­pie­cze­ństwa. Ta­kim jest no­wo za­ku­pio­ny sys­tem CtP” – mówi Piotr Żółtak.
Uru­cho­mio­na w po­ło­wie li­sto­pa­da br. kon­fi­gu­ra­cja obej­mu­je: ter­micz­ną na­świe­tlar­kę Ava­lon N24–90S i wy­wo­ły­war­kę Elan­trix. Ca­ło­ścią ste­ru­je opro­gra­mo­wa­nie work­flow Apo­gee 11. „Po­za fak­tem, że sprzęt jest zu­pe­łnie no­wy, jest on dwa ra­zy szyb­szy od po­przed­nio użyt­ko­wa­ne­go (pro­du­ku­je 20 form dru­ko­wych w for­ma­cie VLF na go­dzi­nę), co da­je nam do­dat­ko­wy kom­fort przy szczy­tach pro­duk­cyj­nych, ja­kie zda­rza­ją się u na­szych klien­tów. Mo­żli­wo­ść szyb­kie­go wy­pro­du­ko­wa­nia form dru­ko­wych po­trzeb­nych „na ju­ż” to naj­wa­żniej­sza za­le­ta w kon­te­kście wy­so­kiej pręd­ko­ści na­świe­tlar­ki Ava­lon. Przy teo­re­tycz­nej mo­żli­wo­ści wy­ko­na­nia w niej na­wet 10 tys. płyt VLF mie­si­ęcz­nie (w sys­te­mie 3-zmiano­wym), świa­do­mie utrzy­mu­je­my wol­ne mo­ce pro­duk­cyj­ne, co da­je nam wy­so­ką ela­stycz­no­ść i mo­żli­wo­ść na­tych­mia­sto­we­go re­ago­wa­nia, a na tym za­le­ży na­szym klien­to­m” – doda­je Mar­cin Po­trze­bow­ski.
„Sto­su­je­my w niej te sa­me spraw­dzo­ne pły­ty i che­mi­ka­lia mar­ki Ag­fa, co do­dat­ko­wo wpły­wa na naj­wy­ższą ja­ko­ść fi­nal­nej for­my dru­ko­wej – kon­ty­nu­uje Piotr Żółtak. – Sa­ma kon­fi­gu­ra­cja ma jesz­cze kil­ka in­nych za­let, np. nie wy­ma­ga de­dy­ko­wa­nej pom­py sprężo­ne­go po­wie­trza, dzi­ęki cze­mu jest urządze­niem au­to­no­micz­nym, do które­go pra­cy po­trzeb­na jest je­dy­nie ener­gia elek­trycz­na. Na uzna­nie za­słu­gu­je rów­nież fakt, że jest cich­sza, co podno­si kom­fort pra­cy ope­ra­to­ra”.
Do­star­czo­na do Kielc li­nia to pierw­sze te­go ty­pu roz­wi­ąza­nie fir­my Ag­fa w Pol­sce i jed­ne z pierw­szych w Eu­ro­pie. Mówi Alek­san­dra Saj­dak, re­gio­nal­ny szef sprze­da­ży w pol­skim od­dzia­le Ag­fa: „W przy­pad­ku Part­ners Stu­dio ma­my do czy­nie­nia z roz­wi­ąza­niem półau­to­ma­tycz­nym, ale wy­po­sa­żo­nym w opcję „S”, de­dy­ko­wa­ną naj­wy­ższym pręd­ko­ściom pro­duk­cyj­nym. W ra­zie po­trzeb i mo­żli­wo­ści, ta­kże lo­ka­lo­wych, li­nię mo­żna do­po­sa­żyć w mo­duł do au­to­ma­tycz­ne­go po­da­wa­nia płyt. Jest to za­tem kon­fi­gu­ra­cja ela­stycz­na, po­zwa­la­jąca na jej ewen­tu­al­ną roz­bu­do­wę w przy­szło­ści”.

Kom­plek­so­wa opie­ka han­dlo­wo­-ser­wi­so­wa ze stro­ny fir­my Ag­fa
Jak pod­kre­śla Piotr Żółtak, w tr­wa­jącej ćwie­rć wie­ku współpra­cy obu firm, wa­żną ro­lę od­gry­wa­ją oso­by z ra­mie­nia Ag­fa, od­po­wie­dzial­ne za co­dzien­ne kon­tak­ty z Part­ners Stu­dio: „W tym miej­scu chcia­łbym pod­kre­ślić pro­fe­sjo­na­lizm i za­an­ga­żo­wa­nie za­rów­no pa­ni Alek­san­dry Saj­dak, ja­ko na­sze­go opie­ku­na han­dlo­we­go, jak też pa­na Jac­ka Ga­jew­skie­go – re­zy­du­jące­go w Kra­ko­wie pra­cow­ni­ka ser­wi­su fir­my Ag­fa. My­ślę, że nie będzie prze­sa­dą stwier­dze­nie, że udział ich oboj­ga w zre­ali­zo­wa­nym nie­daw­no kontr­ak­cie był bar­dzo du­ży. Na­sza fi­lo­zo­fia ba­zu­je na part­ner­stwie, na co zresz­tą wska­zu­je sa­ma na­zwa fir­my. Pan Ja­cek Ga­jew­ski nie tyl­ko re­agu­je bły­ska­wicz­nie, gdy ma­my ja­kiś pro­blem ze sprzętem, ale dzia­ła też pro­ak­tyw­nie, za­po­bie­gaw­czo. Mówi­ąc krót­ko, czu­je­my się bez­piecz­nie nie tyl­ko dzi­ęki no­wym roz­wi­ąza­niom, ja­kie u nas się po­ja­wi­ły, ale też za spra­wą lu­dzi, którzy za ni­mi sto­ją”.
„Te sa­me prze­słan­ki zde­cy­do­wa­ły o na­szej ubie­gło­rocz­nej in­we­sty­cji w plo­ter fir­my Ag­fa, który był dla nas kro­kiem mi­lo­wym i ko­lej­nym sko­kiem na głębo­ką wo­dę, gdyż wcze­śniej nie mie­li­śmy żad­nych bli­ższych zwi­ąz­ków z dru­kiem cy­fro­wym w wiel­kim for­ma­cie, po­za pro­duk­cją pro­ofów rzecz ja­sna. Obec­nie zle­ce­nia re­ali­zo­wa­ne w ma­szy­nie Je­ti Tau­ro H2500 LED ge­ne­ru­ją ok. 50% na­szych obro­tów i udział ten sta­le ro­śnie. Ta­ka dy­na­mi­ka wzro­stu rów­nież nie by­ła­by mo­żli­wa bez du­że­go za­an­ga­żo­wa­nia na­szych part­ne­rów z fir­my Ag­fa w ca­ły pro­ces za­ku­pu, wdro­że­nia i opie­ki po­sprze­da­żo­wej zwi­ąza­nej z tym urządze­niem. Ma­my za­tem za so­bą – pod­jęte na prze­strze­ni ostat­nich kil­ku­na­stu mie­si­ęcy ­– dwie nie­zwy­kle wa­żne de­cy­zje za­ku­po­we, które w jesz­cze wi­ęk­szym stop­niu sce­men­to­wa­ły na­sze zwi­ąz­ki z tym do­staw­cą” – do­da­je Mar­cin Po­trze­bow­ski.

25 lat ra­zem, ale na tym nie ko­niec…
„Cie­szy­my się, że na­sze roz­wi­ąza­nie po raz ko­lej­ny zna­la­zło uzna­nie w oczach tak do­świad­czo­nej i zna­jącej re­alia ryn­ko­we fir­my, ja­ką jest Part­ners Stu­dio. Jej wła­ści­cie­le zna­ją od pod­szew­ki na­szą ofer­tę w ob­sza­rze CtP, ta­kże w kon­te­kście wie­lu niu­an­sów tech­no­lo­gicz­nych, zwi­ąza­nych z ob­słu­gą sprzętu a przede wszyst­kim – ste­ru­jące­go nim opro­gra­mo­wa­nia. Tym bar­dziej mi­ło nam, że pod­sta­wą dzia­łal­no­ści Part­ners Stu­dio w tym ob­sza­rze przez ko­lej­ne la­ta będzie no­wej ge­ne­ra­cji sys­tem Ava­lo­n” – mówi Alek­san­dra Saj­dak.
Mi­chał Śliz, dy­rek­tor za­rządza­jący pol­skim od­dzia­łem Ag­fa do­da­je: „In­sta­la­cja no­we­go sys­te­mu CtP w fir­mie Part­ners Stu­dio zbie­gła się w cza­sie z ob­cho­da­mi na­sze­go 25-le­cia w Pol­sce. Ale „w tle” świ­ętu­je­my rów­nież ju­bi­le­usz ćwie­rćwie­cza współpra­cy na­szych przed­si­ębiorstw. Fakt ten jest tym bar­dziej god­ny za­ak­cen­to­wa­nia, że Ag­fa Sp. z o.o. w 1994 ro­ku po­wsta­ła na ba­zie dwóch przed­si­ębiorstw: Al­fa­-Co­py i Part­ners, gdy w tym sa­mym cza­sie dru­ga z wy­mie­nio­nych da­ła po­czątek Part­ners Stu­dio. Ma­my na­dzie­ję, że za­rów­no ubie­gło­rocz­ny za­kup Je­ti Tau­ro H2500 LED, jak i nie­daw­na in­we­sty­cja w no­wy, wiel­ko­for­ma­to­wy sys­tem CtP Ava­lon przy­czy­nią się do ko­lej­nych lat owoc­nej współpra­cy oraz dal­sze­go, dy­na­micz­ne­go roz­wo­ju na­sze­go kie­lec­kie­go part­ne­ra”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej pai.in­fo.pl

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści