Żad­nych in­no­wa­cji bez zmian: hu­ber­gro­up ja­ko głów­ny part­ner na kon­gre­sie C2C 2020Poprzedni artykuł 

Dr. Lars Hancke, kierownik ds. rozwoju firmy hubergroup ds. elastycznych opakowań, Heiner Klokkers, CEO hubergroup
Dr. Lars Hanc­ke, kie­row­nik ds. roz­wo­ju fir­my hu­ber­gro­up ds. ela­stycz­nych opa­ko­wań, He­iner Klok­kers, CEO hu­ber­gro­up

Uczest­ni­cząc ja­ko głów­ny part­ner na kon­gre­sie Cra­dle to Cra­dle, który za­ko­ńczył się w Ber­li­nie na po­cząt­ku lu­te­go, je­den z wio­dących mi­ędzy­na­ro­do­wych pro­du­cen­tów farb dru­kar­skich pod­kre­śla zna­cze­nie zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju i ochro­ny śro­do­wi­ska. „Zda­je­my so­bie spra­wę z na­szej od­po­wie­dzial­no­ści spo­łecz­nej i uwa­ża­my, że na­szym za­da­niem jest nie tyl­ko opty­ma­li­za­cja wła­snych pro­duk­tów i pro­ce­sów, ale ta­kże prze­ka­zy­wa­nie ich wie­dzy i wy­ko­ny­wa­nie pra­cy edu­ka­cyj­ne­j” – po­wie­dział He­iner Klok­kers, CEO hu­ber­gro­up, 255-let­niej fir­my ro­dzin­nej o głębo­kich ko­rze­niach spo­łecz­nych.

Mi­ędzy­na­ro­do­wy Kon­gres Cra­dle to Cra­dle (C2C) roz­po­czął w tym ro­ku szóstą run­dę. Co­raz częściej udział w tym spo­tka­niu sta­je się ko­niecz­no­ścią dla ka­żde­go, kto chce stwo­rzyć praw­dzi­wą go­spo­dar­kę o obie­gu za­mkni­ętym zgod­nie z za­sa­da­mi C2C. Wkład re­no­mo­wa­nych przed­sta­wi­cie­li bi­zne­su, na­uki, edu­ka­cji, po­li­ty­ki i spo­łe­cze­ństwa ja­sno dał do zro­zu­mie­nia, że ​​o­ch­ro­na śro­do­wi­ska i wzrost go­spo­dar­czy nie wy­klu­cza­ją się wza­jem­nie, ale mo­gą two­rzyć zna­czącą sym­bio­zę. W Ber­li­nie pro­du­cent farb dru­kar­skich za­pre­zen­to­wał swo­je in­no­wa­cyj­ne po­my­sły i pro­jek­ty ja­ko pio­nier i wa­żny kon­takt w dzie­dzi­nie farb dru­kar­skich.

Po­zy­cja hu­ber­gro­up jest ja­sno okre­ślo­na: ​​Cra­dle to Cra­dle po­wi­nien stać się co­raz bar­dziej stan­dar­dem bra­nżo­wym. Aby od­dać spra­wie­dli­wo­ść te­mu pro­jek­to­wi, pro­du­cent farb dru­kar­skich da­je do­bry przy­kład. Fir­ma otrzy­ma­ła już cer­ty­fi­kat Cra­dle to Cra­dle Ma­te­rial He­alth dla farb of­f­se­to­wych pro­du­ko­wa­nych w in­dyj­skim za­kła­dzie w Va­pi i pra­cu­je nad uzy­ska­niem pe­łnej cer­ty­fi­ka­cji. hu­ber­gro­up Ita­ly po­sia­da już rów­nież cer­ty­fi­katy Cra­dle to Cra­dle dla pa­le­ty farb Gec­ko.

W ra­mach swo­je­go wy­kła­du na kon­gre­sie He­iner Klok­kers zwrócił się do firm, kon­su­men­tów i po­li­ty­ków i we­zwał do dzia­ła­nia. Sam pro­du­cent farb dru­kar­skich uru­cho­mił już kil­ka sztan­da­ro­wych pro­jek­tów. Hi­sto­rią suk­ce­su jest part­ner­stwo z gru­pą bro­war­ni­czą Carls­berg, która pro­wa­dzi­ła wspól­ne sto­isko z hu­ber­gro­up na kon­gre­sie C2C. We współpra­cy z pro­du­centem pi­wa spe­cja­li­sta od farb dru­kar­skich po raz ko­lej­ny pod­kre­ślił swo­je du­że za­an­ga­żo­wa­nie w zrów­no­wa­żo­ne pro­duk­ty. Ety­kie­ty bu­tel­ko­we dla Carls­berga są dru­ko­wa­ne od po­cząt­ku 2019 r. przy uży­ciu srebr­nej far­by Cra­dle to Cra­dle hu­ber­gro­up Eco­-Of­fse­t-Inks Pre­mium Plus. Kon­cep­cja ta ma zo­stać w naj­bli­ższym cza­sie roz­sze­rzo­na o ko­lej­ne mar­ki pi­wa z du­żego bro­wa­ru. Ale in­ne stra­te­gicz­ne part­ner­stwa, ta­kie jak te z wio­dącym nie­miec­kim dys­kon­tem lub mi­ędzy­na­ro­do­wym skle­pem me­blo­wym, rów­nież po­win­ny zo­stać roz­sze­rzo­ne.

„Zrów­no­wa­żo­ny roz­wój to pro­blem, który do­ty­czy nas wszyst­kich. Tyl­ko wte­dy, gdy wszy­scy po­łączy­my si­ły, mo­że­my coś zmie­nić i zmie­nić ry­nek w spo­sób zrów­no­wa­żo­ny. Kon­gres C2C był dla nas wa­żną plat­for­mą wy­mia­ny i na­wi­ązy­wa­nia kon­tak­tów ze stra­te­gicz­ny­mi part­ne­ra­mi. Wi­dzi­my sie­bie nie tyl­ko ja­ko li­de­ra tech­no­lo­gii, który zaj­mu­je się swo­imi kon­ku­ren­ta­mi w świe­cie farb dru­kar­skich, ale ja­ko li­de­ra opi­nii, który jest na­śla­do­wa­ny we wszyst­kich ob­sza­rach spo­łe­cze­ństwa, a nie tyl­ko w bra­nży po­li­gra­ficz­nej ”, pod­su­mo­wu­je Bernd Groh, Glo­bal Pro­duct & Port­fo­lio Me­ne­dżer hu­ber­gro­up SF / UV.

Zrów­no­wa­żo­ny roz­wój ma wie­le aspek­tów

Prak­tycz­nym przy­kła­dem mo­de­lu ko­ło­we­go jest pra­ca hu­ber­gro­up w Va­pi w In­diach. Aby zre­du­ko­wać ście­ki do ze­ra, zbu­do­wa­no sta­cję uzdat­nia­nia wo­dy, dzi­ęki której 95% wo­dy mo­żna odzy­skać ze stru­mie­nia ście­ków. Na­le­ży do­star­czyć tyl­ko 5 pro­cent świe­żej wo­dy. Kom­pen­su­je utra­tę wo­dy przez pa­ro­wa­nie pod­czas po­now­ne­go prze­twa­rza­nia.

W Niem­czech i nie­których re­gio­nach Eu­ro­py pro­du­cent od­bie­ra wo­dę, która po­wsta­je pod­czas pro­ce­su wy­płu­ki­wa­nia la­kier­ni, a ta­kże pod­da­je ją re­cy­klin­go­wi. 25 pro­cent tej wo­dy zu­ży­wa się w po­sta­ci oczysz­czo­nej do pro­duk­cji la­kie­rów nie­spo­żyw­czych.

Spo­łecz­ne za­an­ga­żo­wa­nie pro­du­cen­ta farb dru­kar­skich prze­ja­wia się w sied­mio­cy­fro­wej kwo­cie eu­ro rocz­nie, przy po­mo­cy której hu­ber­gro­up od po­nad dzie­si­ęciu lat wspie­ra Fun­da­cję MAA. Fun­da­cja MAA pro­wa­dzi pro­jek­ty edu­ka­cyj­ne dla na­uczy­cie­li, uczni­ów i stu­den­tów w ce­lu po­pra­wy po­zio­mu edu­ka­cji na ob­sza­rach wiej­skich w za­chod­nich In­diach. Umo­żli­wia to do­brą edu­ka­cję dzie­ciom i mło­dzie­ży, która nie jest w sta­nie ze­brać nie­zbęd­nych fun­du­szy.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my hu­ber­gro­up

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści