Codzienne pokazy płaskiego plotera Anapurna FB2540i LED z zastosowaniem różnych podłoży sztywnych; prezentacja licznych próbek, zrealizowanych na ploterach wielkoformatowych Agfa i składających się na wystrój stoiska; setki spotkań biznesowych z klientami firmy z segmentu druku wielkoformatowego i cyfrowego prepressu – to najkrótsze podsumowanie jej udziału w zakończonych niedawno targach RemaDays Warsaw 2020.
Demonstrowane podczas wystawy urządzenie zostało zakontraktowane przez drukarnię wielkoformatową Artlab i jest trzecim rozwiązaniem marki Agfa użytkowanym przez to warszawskie przedsiębiorstwo. Targi w Warszawie stały się również okazją do zapowiedzi belgijskiego producenta związanych z udziałem firmy w Fespa Global Expo 2020, gdzie pokazane zostaną zupełnie nowe urządzenie rolowe w jej ofercie – Oberon RTR3300 oraz znany już z wdrożeń, także w naszym kraju, ploter Jeti Tauro H3300 LED w wariancie w pełni zautomatyzowanym.
„Nasza obecność na targach RemaDays Warsaw – tradycyjnie już – koncentrowała się na oferowanych przez firmę Agfa rozwiązaniach, dedykowanych przemysłowemu drukowi inkjetowemu – mówi Adriana Piotrowska-Ineksiak, regionalny szef sprzedaży w dziale inkjetowym firmy Agfa. – W tym roku trend ten został dodatkowo podtrzymany z uwagi na organizowane półtora miesiąca później targi Fespa, na których również będziemy prezentować maszyny, atramenty i oprogramowanie dla tego segmentu rynkowego. Z tego względu decyzja o pokazaniu płaskiego urządzenia Anapurna FB2540i LED, dedykowanego produkcji z zastosowaniem podłoży płaskich, zakupionego wcześniej przez firmę Artlab. Stąd też odpowiedni design i wystrój stoiska, przygotowanego przez innego z użytkowników naszych ploterów wielkoformatowych – firmę Kseroplast-Plus. Pokazane na nim próbki wydruków na różnych podłożach, także nietypowych spotkały się z bardzo dużym zainteresowaniem zwiedzających, ale niekwestionowaną „gwiazdą” stoiska była pracująca na nim maszyna”.
„Codziennie były na niej realizowane różnorodne prace, z zastosowaniem szerokiego spektrum podłoży obsługiwanych przez to urządzenie – dodaje Adriana Piotrowska-Ineksiak. – Chcieliśmy tym samym pokazać bogate, ograniczone jedynie wyobraźnią możliwości takich urządzeń, które mogą być z jednej strony użytkowane przez drukarnie wielkoformatowe (jak np. Artlab), z drugiej – przez firmy z różnych branż, wykorzystujące w swojej działalności podłoża takie jak pleksi, szkło czy drewno, wymagające zadrukowania. Jego bezdyskusyjnym walorem, poza wysoką jakością, wydajnością i elastycznością, jest zastosowana w nim technologia UV LED”.
Jak podkreśla Adriana Piotrowska-Ineksiak, wprowadzenie jej przez firmę Agfa we wszystkich maszynach inkjetowych z serii Anapurna i Jeti miało z jednej strony zwiększyć energooszczędność, z drugiej zaś – poprawić proekologiczność działalności prowadzonej przez ich użytkowników: „Zalety zastosowania promienników UV LED w miejsce tradycyjnych lamp rtęciowych są bardzo liczne. Szersze spektrum podłoży, w tym media wrażliwe na wysokie temperatury; niższy o połowę pobór prądu; wyeliminowanie etapu rozgrzewania i schładzania maszyny; wysoka żywotność samych promienników równa cyklowi życia plotera; bardziej kompaktowy moduł drukujący – wszystko to przynosi użytkownikom znaczące korzyści, także finansowe”.