W odpowiedzi na sytuację i w trosce o klientów spółka wprowadza szybką możliwość zmiany harmonogramu i odroczenia rat nawet o 6 miesięcy. Zasady są proste, wnioski mogą być składane zdalnie, będą realizowane w możliwie najkrótszym czasie. Co ważne spółka odstępuje od opłat za odroczenie spłat rat.
W celu skorzystania z propozycji Santander Leasing wystarczy do tego jedynie wniosek klienta, który bezpłatnie i szybko można złożyć poprzez eBOK24.
- Naszym priorytetem jest zmniejszenie poziomu niepewności wśród naszych klientów i wspólne przejście tego trudnego czasu epidemii. Działamy tak, żeby klient mógł szybko i bez zbędnych kroków zmniejszyć obciążenia finansowe w najbliższych 3 lub 6 miesiącach – podkreśla Mariusz Włodarczyk, dyrektor zarządzający Santander Leasing. - Drugim aspektem aktualnych działań jest profilaktyka. Wprowadziliśmy takie zasady pracy, które zwiększają bezpieczeństwo współpracy dla naszych klientów, pracowników i partnerów biznesowych. Zmniejszamy możliwość rozprzestrzenienia się wirusa – w pierwszej kolejności dbamy o nasze wspólne bezpieczeństwo. Działamy razem, z naszymi klientami, partnerami. – dodaje.
Środki pomocowe dla partnerów biznesowych
Santander Leasing ogranicza negatywny wpływ epidemii koronawirusa na działania
z dealerami pojazdów oraz maszyn i urządzeń. Przygotowane są konkretne rozwiązania skierowane właśnie do tych podmiotów, m.in. rezygnujemy z przewidzianych w umowach dodatkowych odsetek lub kar.Jeśli dealer nie zrealizuje założonych planów sprzedażowych, dajemy możliwość wydłużenia terminu płatności odsetek kwartalnych w pożyczce finansującej stok nawet o 90 dni. Dodatkowo wydłużamy do 90 dni możliwość spłaty częściowej lub całkowitej przedmiotów finansowania, dla których zbliża się termin rotacji.
Przedsiębiorcy, którzy chcą skorzystać z propozycji i wydłużyć termin płatności składają wniosek w formie elektronicznej.
- Działamy razem! Takie hasło przyświeca nam w tych trudnych dniach. Działamy również zgodnie z zasadą - ograniczamy ryzyko, nie biznes. W tym kontekście przygotowane przez nas propozycje mają przede wszystkim zabezpieczyć naszych partnerów biznesowych i dostawców – mówi Jakub Poręcki - dyrektor zarządzający, linia małych i średnich przedsiębiorstw w Santander Leasing. – Jesteśmy przekonani, że takie działania są potrzebne dla zapewnienia ciągłości biznesowej oraz wspólnego przejścia z naszymi partnerami dostawcami przez ten okres – dodaje.
Jak podaje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR rynek pojazdów w Polsce w pierwszej dekadzie marca zarejestrował 12 105 szt. samochodów osobowych (+5,39 proc.) oraz 1 639 szt. samochodów dostawczych (+34,56 proc.). Łącznie na rynek trafiło 13 744 szt. pojazdów o dmc do 3,5 tony (+8,19 proc). Sytuacja w tym czasie była znacznie lepsza od sytuacji w lutym, gdzie zarejestrowano 43 156 samochodów osobowych oraz dostawczych o DMC do 3,5t, czyli o 11,83 proc. mniej niż przed rokiem.
Na podstawie informacji firmy Santander Leasing