Ar­tlab.pl roz­bu­do­wu­je park ma­szy­no­wy o dwa no­we plo­te­ry Ag­fa: zna­czące zwi­ęk­sze­nie mo­żli­wo­ści w za­kre­sie za­dru­ko­wy­wa­nia me­di­ów sztyw­nych oraz gi­ęt­kichPoprzedni artykuł 

W ostat­nim cza­sie w war­szaw­skiej dru­kar­ni wiel­ko­for­ma­to­wej Ar­tlab.pl roz­po­częły pra­cę – w za­le­d­wie mie­si­ęcz­nym od­stępie – dwa no­we wiel­ko­for­ma­to­we plo­te­ry mar­ki Ag­fa. Z my­ślą o uspraw­nie­niu ob­słu­gi podło­ży gi­ęt­kich w try­bie „z ro­li na ro­lę” po­ja­wił się tu mo­del Ana­pur­na RTR3200i LED, do które­go wkrót­ce do­łączy­ło urządze­nie z pła­skim sto­łem – Ana­pur­na FB2540i LED.

Obie ma­szy­ny, po­dob­nie jak do­star­czo­ny przed nie­co po­nad dwo­ma la­ty hy­bry­do­wy plo­ter Ana­pur­na H3200i LED, ba­zu­ją na ener­go­osz­częd­nej tech­no­lo­gii UV LED, umo­żli­wia­jącej za­sto­so­wa­nie szer­sze­go spek­trum podło­ży, m.in. ma­te­ria­łów od­por­nych na wy­so­ką tem­pe­ra­tu­rę. An­drzej Le­miesz – wła­ści­ciel Ar­tlab.pl sza­cu­je, że no­we in­we­sty­cje – za­rów­no w kon­te­kście bez­po­śred­nie­go za­dru­ko­wy­wa­nia me­di­ów sztyw­nych jak i gi­ęt­kich – co naj­mniej dwu­krot­nie zwi­ęk­szy­ły po­ten­cjał je­go fir­my.

„Obie in­we­sty­cje zo­sta­ły też nie­ja­ko wy­mu­szo­ne przez ry­nek, ro­snącą licz­bę zle­ceń, ale przede wszyst­kim – ich co­raz wi­ęk­szą różno­rod­no­ść – tłu­ma­czy An­drzej Le­miesz. – Za­ku­pio­na dwa i pół ro­ku te­mu ma­szy­na hy­bry­do­wa Ana­pur­na H3200i LED to świet­ne roz­wi­ąza­nie, prak­tycz­nie bez­a­wa­ryj­nie pra­cu­jące przez ca­ły do­tych­cza­so­wy okres eks­plo­ata­cji, jed­nak z uwa­gi na dy­na­micz­ny roz­wój ca­łej fir­my nie­zbęd­ne by­ły ko­lej­ne in­we­sty­cje. Tym ra­zem zde­cy­do­wa­li­śmy się na roz­wi­ąza­nia de­dy­ko­wa­ne
po­szcze­gól­nym podło­żom, w ob­słu­dze których się spe­cja­li­zu­je­my. Stąd z jed­nej stro­ny za­kup plo­te­ra ty­pu rol­l-to­-roll, z dru­giej – urządze­nia pra­cu­jące­go w try­bie pła­ski­m”.

Ana­pur­na RTR3200i LED – wy­daj­ne za­dru­ko­wy­wa­nie ma­te­ria­łów z ro­li Ar­tlab.pl to dru­kar­nia zna­na – jak pod­kre­śla An­drzej Le­miesz – przede wszyst­kim z re­ali­za­cji wy­dru­ków z za­sto­so­wa­niem podło­ży gi­ęt­kich. Z te­go też względu – po­dej­mu­jąc de­cy­zję o mo­der­ni­za­cji par­ku sprzęto­we­go – w pierw­szej ko­lej­no­ści skie­ro­wał on swo­ją uwa­gę na roz­wi­ąza­nia Ag­fa pra­cu­jące w try­bie rol­l-to­-roll: „Plo­ter
hy­bry­do­wy Ana­pur­na H3200i LED był już pi­ątą z ko­lei ma­szy­ną te­go pro­du­cen­ta w na­szej fir­mie. Dlate­go, my­śląc o ko­lej­nej in­we­sty­cji, tak na­praw­dę roz­wa­ża­li­śmy tyl­ko plo­te­ry mar­ki Ag­fa. Wspo­mnia­na wcze­śniej bez­a­wa­ryj­no­ść, wy­so­kiej ja­ko­ści atra­men­ty, pro­fe­sjo­nal­na ob­słu­ga ser­wi­so­wa – ar­gu­men­tów za wy­bo­rem ko­lej­ne­go jej roz­wi­ąza­nia nie bra­ko­wa­ło. Przy­gląda­jąc się pro­po­zy­cjom, ja­kie przedło­ży­ła opie­ku­jąca się na­mi od lat pa­ni Adria­na Pio­trow­ska­-Inek­siak z pol­skie­go od­dzia­łu fir­my, uzna­li­śmy, że opty­mal­nym pod kątem na­szej pro­duk­cji będzie mo­del Ana­pur­na
RTR3200i LED”.

Jak po­da­je pro­du­cent, wy­bra­ny przez An­drze­ja Le­mie­sza mo­del to ma­szy­na kla­sy „he­avy­-du­ty”, prze­zna­czo­na do pra­cy w cy­klu ca­ło­do­bo­wym, de­dy­ko­wa­na za­rów­no apli­ka­cjom ze­wnętrz­nym jak i we­wnętrz­nym o wy­so­kiej ja­ko­ści. Urządze­nie dru­ku­je w sze­ściu ko­lo­rach i ob­słu­gu­je licz­ne me­dia gi­ęt­kie (m.in. siat­ki ba­ne­ro­we, tek­sty­lia, pa­pier) o sze­ro­ko­ści mak­sy­mal­nej 3,2 m. Je­go kon­struk­cja umo­żli­wia też jed­no­cze­sny za­druk dwóch węższych zwo­jów z ma­te­ria­łem – ka­żdy o sze­ro­ko­ści 152,4 cm.

„Atr­lab.pl to przy­kład klien­ta, która roz­wi­ja się ra­zem z na­mi i na­szy­mi, co­raz bar­dziej za­awan­so­wa­ny­mi pro­po­zy­cja­mi ma­szyn do dru­ku wiel­ko­for­ma­to­we­go – mówi Adria­na Pio­trow­ska­-Inek­siak, re­gio­nal­ny szef sprze­da­ży w pol­skim od­dzia­le fir­my Ag­fa. – Co war­te pod­kre­śle­nia, obec­nie wszyst­kie plo­te­ry z se­rii Ana­pur­na, ja­kie wy­ko­rzy­sty­wa­ne są w dru­kar­ni pa­na An­drze­ja Le­mie­sza, ba­zu­ją na tech­no­lo­gii UV-LED. Nie tyl­ko roz­sze­rza ona port­fo­lio wy­ko­rzy­sty­wa­nych tu me­di­ów (np. o podło­ża wra­żli­we na
wy­so­kie tem­pe­ra­tu­ry), ale też po­zwa­la na re­duk­cję zu­ży­wa­nej ener­gii, kosz­tów i cza­su nie­zbęd­ne­go na re­ali­za­cję da­nej pra­cy. Krok zwi­ąza­ny z za­ku­pem mo­de­lu Ana­pur­na RTR3200i LED, a nie­dłu­go po­tem – pła­skie­go Ana­pur­na FB2540i LED – był prze­my­śla­ny, po­zwa­lając na re­ali­zo­wa­nie przez Ar­tlab.pl znacz­nie wi­ęk­szej licz­by pra­c”.

An­drzej Le­miesz do­da­je: „Ma­szy­na hy­bry­do­wa jest świet­nym, wszech­stron­nym roz­wi­ąza­niem dla dru­ka­rń, ta­kże po­cząt­ku­jących z tech­no­lo­gią dru­ku wiel­ko­for­ma­to­we­go, chcących re­ali­zo­wać pra­ce na bar­dzo różno­rod­nych podło­żach: gi­ęt­kich oraz sztyw­nych. Na­to­miast w na­szym przy­pad­ku nie­zbęd­ne z cza­sem sta­ły się za­ku­py plo­te­rów de­dy­ko­wa­nych kon­kret­nym me­diom. Np. mo­del Ana­pur­na RTR3200i LED po­sia­da de­dy­ko­wa­ną funk­cję chwy­ta­nia i na­ci­ąga­nia fo­lii, istot­ną w przy­pad­ku cho­cia­żby wy­ko­rzy­sty­wa­nych przez nas często ma­te­ria­łów po­li­me­ro­wych. Du­żą jej za­le­tą jest też sze­ro­ko­ść, gdyż po­zwa­la na za­sto­so­wa­nie po­nad 3-me­tro­wych me­di­ów, a je­dy­nym ogra­ni­cze­niem jest tu ci­ężar zwo­ju z ma­te­ria­łem. Sa­ma kon­struk­cja za­pew­nia też wła­ści­we pro­wa­dze­nie ma­te­ria­łu, bez względu na je­go sze­ro­ko­ść. In­we­sty­cja ta zna­cząco, po­nad dwu­krot­nie zwi­ęk­szy­ła nasz po­ten­cjał wy­twór­czy w za­kre­sie ma­te­ria­łów z ro­li, głów­nie fo­lii sa­mo­przy­lep­nych, za­rów­no do za­sto­so­wań wiel­ko­for­ma­to­wych (np. przy okle­ja­niu aut), jak i do pro­duk­cji mniej­szych ele­men­tów, ta­kich jak na­klej­ki. Te ostat­nie sta­no­wią spo­ry od­se­tek re­ali­zo­wa­nych przez nas pra­c”.

Ana­pur­na FB2540i LED: ro­snące za­po­trze­bo­wa­nie na me­dia sztyw­ne

In­we­sty­cja w hy­bry­do­wy plo­ter Ag­fa w 2017 ro­ku ozna­cza­ła dla fir­my Ar­tlab.pl zwi­ęk­sze­nie pro­duk­cji z udzia­łem me­di­ów sztyw­nych. An­drzej Le­miesz przy­zna­je, że sys­te­ma­tycz­ny wzrost te­go ro­dza­ju za­mówień, głów­nie ze stro­ny klu­czo­wych dla dru­kar­ni zle­ce­nio­daw­ców, ja­ki­mi są agen­cje re­kla­mo­we, miał du­ży wpływ na pod­jęcie de­cy­zji o za­ku­pie – w ślad za plo­terem zwo­jo­wym – ma­szy­ny z pła­skim sto­łem: „Pa­ra­me­try tech­no­lo­gicz­ne urządzeń fir­my Ag­fa po­zwa­la­ją na re­ali­za­cję ty­po­wych prac wiel­ko­for­ma­to­wych, ale też dru­ko­wa­nie mniej­szych ele­men­tów, gdzie wy­so­ka ja­ko­ść za­pew­nia­nia przez te ma­szy­ny od­gry­wa klu­czo­wą ro­lę. Mam tu na my­śli wy­dru­ki ogląda­ne z bli­ska, które z jed­nej stro­ny ce­chu­je wy­so­kie na­sy­ce­nie barw­ne, z dru­giej – za­sto­so­wa­nie drob­ne­go, na­wet 4-punk­to­we­go tek­stu. Te­go ty­pu zle­ceń od­no­to­wy­wa­li­śmy co­raz wi­ęcej i co cie­ka­we – za­częły one spły­wać ta­kże ze stro­ny agen­cji re­kla­mo­wych, do nie­daw­na re­ali­zu­jących je na wła­snych ma­szy­nach. Uzna­ły
one, że le­piej i bar­dziej eko­no­micz­nie jest te­go ro­dza­ju usłu­gę zle­cić na ze­wnątrz, niż po­no­sić kosz­ty zwi­ąza­ne z po­sia­da­niem i eks­plo­ata­cją wła­sne­go urządze­nia. Trend ten był jed­nym z czyn­ni­ków, ja­ki bra­li­śmy pod uwa­gę. Oka­za­ło się też, że ma­szy­na z pła­skim sto­łem zna­ko­mi­cie spraw­dza się ta­kże przy za­sto­so­wa­niu w niej me­di­ów gi­ęt­kich ta­kich jak fo­lie PE czy HIPS”.

W za­kre­sie me­di­ów sztyw­nych Ar­tlab.pl re­ali­zu­je licz­ne pra­ce zwi­ąza­ne z re­kla­mą ze­wnętrz­ną i we­wnętrz­ną: szyl­dy, ta­bli­ce, sys­te­my wy­sta­wien­ni­cze i in­ne. Po­ten­cjał fir­my z ni­mi zwi­ąza­ny – ana­lo­gicz­nie jak w przy­pad­ku ma­te­ria­łów gi­ęt­kich – wzrósł zna­cząco dzi­ęki in­we­sty­cji w plo­ter Ana­pur­na FB2540i LED. „Ma­szy­na ta by­ła pre­zen­to­wa­na na na­szym sto­isku pod­czas te­go­rocz­nych tar­gów Re­ma­Days War­saw, wi­ęc od­wie­dza­jący je przed­sta­wi­cie­le agen­cji re­kla­mo­wych czy klien­ci ko­ńco­wi mie­li oka­zję prze­ko­nać się o jej wszech­stron­nych mo­żli­wo­ściach – uzu­pe­łnia Adria­na Pio­trow­ska­-Inek­siak. – Dru­ko­wa­ne na niej by­ły różno­rod­ne apli­ka­cje, cha­rak­te­ry­zu­jące się wy­so­ką ja­ko­ścią i ży­wot­no­ścią re­pro­du­ko­wa­nych barw. Go­ście tar­go­wi zwra­ca­li też uwa­gę na du­żą ela­stycz­no­ść ma­szy­ny w kon­te­kście pro­duk­cji na­stępu­jących po so­bie zle­ce­ń”.

Ana­pur­na FB2540i LED dru­ku­je w try­bie jed­no­prze­bie­go­wym, w sze­ściu ko­lo­rach z do­dat­ko­wą bie­lą (ta­kże w tzw. wa­rian­cie „ka­nap­ko­wy­m”) z pręd­ko­ścią mak­sy­mal­ną 96 m2/h. Ob­słu­gu­je za­rów­no me­dia sztyw­ne jak i gi­ęt­kie (w ar­ku­szach bądź bry­tach) o gru­bo­ści do 4,5 cm i for­ma­cie do 2,54 x 1,54 m. Są one za­dru­ko­wy­wa­ne na pła­skim sto­le próżnio­wym, wy­po­sa­żo­nym w osob­no kon­tro­lo­wa­ne stre­fy, z których ka­żda skła­da się z czte­rech nie­za­le­żnych ko­mór. Urządze­nie – po­dob­nie jak po­zo­sta­łe dwie
ma­szy­ny Ag­fa użyt­ko­wa­ne przez Ar­tlab.pl – ste­ro­wa­ne jest naj­now­szą wer­sją sys­te­mu work­flow – Asan­ti 4.0, de­dy­ko­wa­ne­go pro­duk­cji wiel­ko­for­ma­to­wej.

Ana­pur­na FB2540i LED to już si­ód­my z ko­lei plo­ter mar­ki Ag­fa, ja­ki zna­la­zł się w po­sia­da­niu war­szaw­skiej dru­kar­ni. An­drzej Le­miesz przy­zna­je, że m.in. dzi­ęki te­mu zna od pod­szew­ki tech­no­lo­gię i mo­żli­wo­ści ofe­ro­wa­ne przez ma­szy­ny te­go do­staw­cy: „Za­czy­na­li­śmy od urządzeń z dru­giej ręki, by z cza­sem za­cząć in­we­sto­wać w ma­szy­ny no­we. Po­dob­ną dro­gę prze­szli­śmy je­że­li cho­dzi o atra­men­ty: z za­mien­ni­ków prze­sie­dli­śmy się na ory­gi­nal­ne ma­te­ria­ły Ag­fa, które gwa­ran­tu­ją wy­ższą ja­ko­ść i lep­szą ad­he­zję. Ma­my za­tem wie­dzę i roz­wi­ąza­nia tech­no­lo­gicz­ne, które po­zwa­la­ją spraw­nie i ter­mi­no­wo ob­słu­żyć do­wol­ne zle­ce­nie re­ali­zo­wa­ne w dru­ku wiel­ko­for­ma­to­wym. Za­pra­sza­my do współpra­cy za­rów­no agen­cje re­kla­mo­we, jak też klien­tów ko­ńco­wy­ch”.

Adria­na Pio­trow­ska­-Inek­siak pod­su­mo­wu­je: „Na przy­kła­dzie dru­kar­ni Ar­tlab.pl do­sko­na­le wi­dać, jak bar­dzo ma­szy­ny z se­rii Ana­pur­na roz­wi­nęły się pod względem tech­no­lo­gicz­nym, z urządzeń ty­pu en­try­-le­vel sta­jąc się ma­szy­na­mi pro­duk­cyj­ny­mi. De­cy­du­jąc się w krót­kim od­stępie cza­su na dwie z nich, pan An­drzej Le­miesz wzbo­ga­cił swój park sprzęto­wy o naj­wy­ższej kla­sy roz­wi­ąza­nia, które po­mo­gą jesz­cze bar­dziej zdy­wer­sy­fi­ko­wać wy­ko­ny­wa­ną tu pro­duk­cję, a za­ra­zem zna­cząco zwi­ęk­szyć po­ten­cjał wy­twór­czy je­go fir­my”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści