Czy w czasach powszechnej izolacji można sprawnie, zdalnie prowadzić zakład produkcyjny, a praca całej drukarni odbywać się na odległość? - Nowoczesne rozwiązania technologiczne mogą w tym pomóc i uratować w trakcie pandemii branżę druku – przekonuje ekspert Canon Polska.
HomeOffice – to pojęcie, które w ostatnich tygodniach zdominowało życie zawodowe wielu branż. Niestety nie każde zadanie można wykonywać zdalnie. W domowe zacisze nie da się przenieść na przykład produkcji przemysłowej. Także branża drukarska nie ma wyboru – aby zakład mógł poprawnie funkcjonować, ktoś musi obsługiwać maszyny.
– Na szczęście w dzisiejszych czasach dysponujemy rozwiązaniami, które mogą znacznie ułatwić pracę na odległość. Dlatego właścicielom drukarni rekomendujemy wykorzystanie kilku narzędzi, które pomogą przejść im jak najbezpieczniej przez ten trudny czas – mówi Michał Młynarczyk, Professional Print Product Manager w CanonPolska.
Zdalne serwisowanie urządzeń
Nowoczesne oprogramowanie do monitorowania i diagnozy stanu maszyn pozwala zautomatyzować wiele czasochłonnych zadań, zmniejszając częstotliwość niezbędnych przeglądów technicznych. Jednym z oferowanych na polskim rynku rozwiązań jest eMaintenance. – To oprogramowanie, które wykorzystuje zdalną diagnostykę, przekazując informacje o stanie urządzeń bezpośrednio do dostawcy usług. Jeśli przydarzy się jakaś usterka, dostawca sprzętu zostanie automatycznie powiadomiony. Następnie będzie mógł zareagować, wysyłając na miejsce technika lub zapewniając drukarni rozmowę z ekspertem. Innymi słowy, odpowiedzialność za bieżące nadzorowanie maszyny drukarskiej przejmuje tak naprawdę jej producent lub dostawca – wyjaśnia Michał Młynarczyk.
Oprogramowanie eMaintenance potrafi także ocenić moment, w którym poziom toneru zbliża się do wyczerpania. Jeśli użytkownik będzie sobie tego życzył, eMaintenance automatycznie złoży zamówienie na toner u odpowiedniego dostawcy. Co więcej, choć oprogramowanie zostało zaprojektowane z myślą o urządzeniach wielofunkcyjnych firmy Canon, istnieje możliwość wykorzystania go także przy pracy z wybranymi maszynami innych firm.
Drugim ze sposobów zdalnego serwisowania urządzeń jest oprogramowanie i aplikacja PRISMAlytics. – To oparte na chmurze rozwiązanie, zapewniające dostęp do urządzeń drukarskich z dowolnego komputera lub smartfona. PRISMAlytics monitoruje wydajność maszyn w czasie rzeczywistym i pomaga optymalizować ich wykorzystanie. Dzięki temu użycie maszyn drukarskich staje się nie tylko mniej awaryjne, ale i bardziej wydajne – mówi ekspert firmy Canon Polska.
Aplikacja PRISMAlytics Dashboard co 15 minut zbiera dane, pochodzące z samego serca urządzeń produkcyjnych, ich kontrolera - PRISMAsync. Użytkownik uzyskuje dostęp do wiadomości o stanie urządzenia oraz o zużyciu materiałów eksploatacyjnych. Ponadto aplikacja prezentuje trendy wydajności w określonym czasie (dzień, tydzień, miesiąc lub kwartał), dzięki czemu można łatwiej rozdzielać obowiązki maszyn, a tym samym redukować koszty.
Zarządzanie planem produkcyjnym
– Oczywiście nie wszystko można załatwić całkowicie zdalnie – przyznaje Michał Młynarczyk. – Żadne
oprogramowanie nie załaduje papieru do podajnika ani nie wymieni toneru. Nowoczesne aplikacje ułatwiają i umożliwiają pracę w drukarni, której doglądać będzie zaledwie jeden, dyżurujący pracownik. Taka możliwość zmniejsza ryzyko epidemiczne w zasadzie do zera.
Sprawny kontakt z klientami
Trzecim rozwiązaniem z rodziny PRISMA jest PRISMAdirect. Zintegrowany system do zarządzania całym procesem druku. Jego zadaniem jest uporządkowanie procesu i przebiegu produkcji, umożliwia pozyskiwanie zleceń, zwiększa produktywności oraz zmniejsza ogólne koszty funkcjonowania firmy. - Można powiedzieć, że jest to cyfrowy krwioobieg całej drukarni – podkreśla specjalista Canon Polska.
Oprogramowanie PRISMAdirect integruje dwa, opcjonalne moduły główne: procesowanie zamówień oraz obsługę sklepu internetowego. Obie części cechują się sporą elastycznością, dzięki czemu każdy użytkownik może w pełni dowolnie zarządzać swoim biznesem. W ramach PRISMAdirect możliwa jest na przykład wszechstronna personalizacja witryn sklepowych, dzięki czemu drukarnia może skuteczniej przyciągnąć uwagę klientów.
– Mówiąc w skrócie, PRISMAdirect usprawnia cały proces produkcyjny. Od nawiązania kontaktu z klientem, poprzez pozyskanie zamówienia, zarządzanie kolejką zleceń i materiałami, aż po produkcję i realizację projektu. Wszystko to można zrobić całkowicie zdalnie, z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie. Informacje o zamówieniach i zadaniach, w tym wiadomości wymieniane z klientami, znajdują się w jednym, przejrzystym widoku. Co więcej, także ten system współpracuje z drukarkami produkcyjnymi innych dostawców – informuje Michał Młynarczyk.
Królestwo maszyn
Jeszcze parę lat temu konieczność pracy zdalnej byłaby paraliżująca dla wielu obszarów biznesu. Dziś dysponujemy nowoczesnymi rozwiązaniami, które coraz częściej dają możliwość zarządzania firmą na odległość. – Firma bez ludzi, wypełniona jedynie szumem maszyn drukarskich, jest smutnym miejscem. Wszyscy mamy nadzieję, że wkrótce będziemy mogli wrócić do normalnego funkcjonowania. Tymczasem dzisiejsze innowacje pokazują nam, że nie bez podstawy od lat mówimy o konieczności dokonania cyfrowej transformacji biznesu – podsumowuje ekspert Canon Polska.
Na podstawie informacji Canon Polska Sp. z o.o.