Rosnące zainteresowanie rozwiązaniem genARate firmy Konica MinoltaPoprzedni artykuł 

Firma Konica Minolta odnotowuje w ostatnim czasie rosnące zainteresowanie aplikacją genARate, bazującą na technologii „augmented reality”. Narzędzie to było prezentowane szerzej podczas tegorocznych targów RemaDays Warsaw. Pozwala nie tylko na pozyskiwanie większej ilości informacji na temat danego produktu, ale również umożliwia zaprezentowanie go w
atrakcyjny dla odbiorcy sposób, przyciągający jego uwagę. Tym samym – jak podkreślają jej twórcy – może wpływać na konkurencyjność oferty, a w konsekwencji – potencjalnie większe zainteresowanie i sprzedaż.

„Rozwiązanie genARate, wykorzystujące technologię augmented reality (AR), mamy w naszej ofercie stosunkowo od niedawna. Ze względu na zakres możliwości jego różnych zastosowań odnotowujemy ciągły wzrost zainteresowania nim – mówi Łukasz Rudziński, Business Information Product Manager w polskim oddziale Konica Minolta, odpowiedzialny za ten obszar jej działalności. – Prezentowana przez nas podczas targów RemaDays Warsaw oraz w ramach warsztatów RemaCongress aplikacja genARate wzbudziła duże zainteresowanie gości targowych. Przede wszystkim ze względu na fakt, że umożliwia ona znaczne poszerzenie informacji na temat danego produktu, jakie możemy przekazać jego potencjalnym odbiorcom. Co więcej, możemy to zrobić w bardzo ciekawy sposób, który ogranicza jedynie wyobraźnia. To z kolei płynąć może na ich pozytywne emocje, którymi kierują się podczas dokonywania decyzji zakupowych”.

Aplikacja genARate umożliwia, poprzez skanowanie np. opakowania produktu, szybkie pozyskanie wielu informacji na jego temat. „Mogą być one tak skonstruowane, że zainteresowany otrzyma dokładnie te dane, których poszukuje. Dzięki technologii AR i bazującemu na niej rozwiązaniu genARate można bowiem „ożywić” druk. Za pomocą smartfona czy tabletu może on do nas „przemówić” – dodaje Łukasz Rudziński.

Konica Minolta oferuje swoim klientom kompleksowe rozwiązanie, na które składają się: aplikacja genARate, którą należy pobrać na urządzenie mobilne oraz dostęp do platformy online, gdzie klient ma do dyspozycji określoną liczbę tzw. triggerów. Zarządzając takim zasobem, może tworzyć konkretne projekty, z jednej strony wykorzystujące druk, z drugiej – rozbudowujące go o elementy tekstowe, animowane czy 3D. Jako trigger należy wykorzystać całą grafikę lub jej część, która jest lub
będzie umieszczona na danym produkcie czy jego opakowaniu.

„Dzięki temu skierowany na nią smartfon otwiera przed nami zupełnie nowy świat, w którym produkt może „opowiedzieć” o sobie lub „zaprosić” konsumenta np. do wzięcia udziału w jakimś konkursie, a jego producent może zaproponować nam szereg wartości dodanych – mówi Łukasz Rudziński. – Na plakacie genARate może powiadomić odbiorców o specjalnych ofertach dostępnych np. w pobliskim sklepie, czy ciekawych propozycjach teatru czy kina. Skanując obraz możemy od razu pozyskać informacje na temat filmu, przedstawienia, czy aktorów biorących w nich udział lub zobaczyć zwiastun – bez tracenia czasu na przeszukiwanie Internetu. Odpowiednia grafika może także przenieść np. książkę dla dzieci w zupełnie nowy wymiar, w którym ożyją jej postaci itd.”.

Zastosowania rzeczywistości rozszerzonej są bardzo duże. Korzysta z nich - oprócz marketingu - medycyna, lotnictwo, motoryzacja, branża szkoleniowa, związana z nieruchomościami, muzealnicza i wiele innych.

Bazujące na technologii AR narzędzie genARate to aplikacja umożliwiająca nawiązywanie kontaktu z odbiorcą poprzez budowanie jego pozytywnego doświadczenia z daną marką czy produktem. Jak dodaje Łukasz Rudziński, funkcjonalności jakie oferuje genARate można zintegrować z już posiadaną, własną aplikacją: „Nasze narzędzie może funkcjonować jako oddzielne rozwiązanie, z nazwą i
logiem danej firmy. Jest również dedykowane szybszemu rozwiązywaniu problemów,
przeglądaniu analiz biznesowych z myślą o klientach, a także rewolucjonizowaniu
sposobów różnego rodzaju działań biznesowych i związanych z gromadzeniem nformacji. Dzięki niemu można przygotowywać cyfrowe kampanie marketingowe i wdrażać technologie rozszerzonej rzeczywistości”.

genARate to pewnego rodzaju przełom, ale jednocześnie narzędzie dla współczesnych, świadomych nowych możliwości odbiorców: „Serdecznie zapraszamy do kontaktu z nami, chętnie podzielimy się wiedzą i doświadczeniem na temat tego rozwiązania. AR to pewnego rodzaju rewolucja technologiczna w rozwoju interakcji człowiek-komputerzyczłowiek-smarfon. Pozwala na możliwość uzupełnienia treści świata drukowanego o informacje znajdujące się w przestrzeni cyfrowej, w której coraz bardziej
funkcjonujemy. Można zatem powiedzieć, że AR to nowy sposób komunikacji, edukacji, pracy, ale też rozrywki” – podsumowuje Łukasz Rudziński.

Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej
Fot. Konica Minolta

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności