Firma API Folie Polska, lokalny oddział API Foilmakers, poinformowała, że z początkiem czerwca br. przejęła kompleksową obsługę wszystkich klientów z rynku niemieckiego, zarówno reprezentujących branżę opakowań i etykiet, jak też odbiorców przemysłowych.
Jak zapewnia Katarzyna Kozińska – dyrektor zarządzająca Api Folie Polska – jest to efekt z jednej strony zmian strukturalnych, jakie zaszły na poziomie właścicielskim w 1. kwartale tego roku, z drugiej – pozytywnych doświadczeń z obsługą niemieckich klientów w obszarze folii przemysłowych. W związku ze znaczącą rozbudową kompetencji i zakresu działalności, wkrótce w zakładzie API Folie Polska w podwarszawskim Piasecznie rozpoczną pracę nowe maszyny do przetwórstwa i konfekcjonowania folii, powiększona zostanie powierzchnia magazynowa, planowane jest także zwiększenie zatrudnienia.
„Decyzje kierownictwa API Foilmakers, a także naszych nowych właścicieli – australijskiej grupy Aldus – to dla nas powód do szczególnej satysfakcji, ale też świadomość olbrzymiej odpowiedzialności za największy w Europie rynek produkcji opakowań i etykiet, jakim są Niemcy – mówi Katarzyna Kozińska. – Postrzegamy je w kontekście docenienia naszych dotychczasowych doświadczeń w obsłudze rynku niemieckiego w zakresie dostaw folii przemysłowych, a także potencjału jakim dysponujemy działając lokalnie. Po zmianach strukturalnych zapadła decyzja, że z Polski będziemy obsługiwać także odbiorców całego pozostałego asortymentu Api Foilmakers, a więc m.in. folii do hot- i cold stampingu. Tym samym wolumen realizowanych dostaw wzrośnie kilkukrotnie. Tego typu strategiczne ruchy wymuszają rzecz jasna podjęcie decyzji o inwestycjach w sprzęt i kadry. Już niebawem w Piasecznie rozpoczną pracę nowe maszyny do przetwórstwa, konfekcjonowania i pakowania folii. Zamierzamy też rozbudować nasze struktury handlowe, zarówno w odniesieniu do polskiego, jak i niemieckiego rynku. Nowe urządzenia i zwiększona powierzchnia magazynów to także nowi pracownicy, jacy pojawią się w naszym zakładzie już wkrótce”.
Katarzyna Kozińska dodaje, że plany związane z rozszerzeniem kompetencji i obszaru działalności API Folie Polska zaczęły się kształtować tuż po zmianach właścicielskich. „Warto w tym miejscu przypomnieć, że w lutym br. większość aktywów d. Api Group przejęła Aldus Group, spółka z powodzeniem działająca już wcześniej w zakresie produkcji rozwiązań dla branż opakowaniowej i etykietowej – mówi. – Nowi właściciele wkrótce potem byli z wizytą w Polsce i szybko zorientowali się w potencjalne, jaki reprezentuje zarówno tutejszy rynek, jak też nasz oddział. Już wówczas pojawiły się plany zwiększenia zatrudnienia i rozbudowy parku sprzętowego, właśnie z uwagi na zwiększenie zakresu naszych kompetencji. Obecnie są one wdrażane.
Po zmianach właścicielskich oferta Api Foilmakers obejmuje różnorodne folie, znajdujące zastosowanie w szerokim spektrum aplikacji. Z punktu widzenia klientów z branży poligraficznej, w tym opakowaniowej i etykietowej, można tu wymienić: folie metalizowane do hot stampingu, folie pigmentowe do hot stampingu (znajdujące też zastosowanie w aplikacjach przemysłowych np. przy znakowaniu), folie metalizowane do cold stampingu, a także folie holograficzne do tłoczenia na zimno i na gorąco. „Cały ten asortyment, m.in. po wznowieniu produkcji w naszych zakładach w Wielkiej Brytanii, jest obecnie dostępny na bieżąco. Oferujemy go zatem zarówno naszym polskim klientom, jak też – od niedawna – niemieckim. Ci ostatni przyjęli wprowadzone zmiany z bardzo dużym zrozumieniem, znając nasze doświadczenia w zakresie dostaw folii przemysłowych, które pozostały niezakłócone nawet w ostatnich, niełatwych z różnych względów miesiącach. Mamy sygnały, że bliskość geograficzna polskiego oddziału, który będzie ich zaopatrywał, też jest doceniana. Część klientów korporacyjnych posiada zakłady w Polsce i w Niemczech, więc tu efekt synergii będzie – jak wspólnie zakładamy – jeszcze większy” – mówi Katarzyna Kozińska.
„Cieszymy się ogromnie z faktu, że API Folie Polska – oddział utworzony 7 lat temu, z roku na rok stanowi coraz ważniejsze ogniwo w łańcuchu dostaw realizowanych przez całą firmę i że nasze znaczenie w jej strukturach, także na arenie międzynarodowej, stale wzrasta. Obsługa tak ważnych w skali europejskiej rynków, jak Polska i Niemcy, to prawdziwe wyzwanie, które – mam nadzieję, przy aktywnym udziale naszych klientów i partnerów biznesowych – podejmujemy z radością, ale i respektem. Zapraszamy zatem już dzisiaj do składania zamówień, a tych, którzy jeszcze z nami nie współpracują – do kontaktu z naszym polskim oddziałem. Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania, dostarczymy próbki materiałów do testowania, a w przypadku zainteresowania ich wdrożeniem – doradzimy właściwe podłoże i pomożemy przy jego implementacji. Zgodnie z przyświecającą nam od lat misją, aby nie tylko być producentem i dostawcą najwyższej klasy folii, ale też partnerem i doradcą dla każdego z naszych klientów” – podsumowuje Katarzyna Kozińska.
Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej