Pod­czas wy­bie­ra­nia pro­duk­tów li­czy się ety­kie­taPoprzedni artykuł 

Od neo­-mi­ni­ma­li­zmu po geo­me­trycz­ne wzo­ry, przy­ci­ąga­jące wzrok sze­ry­fy i kre­atyw­ne wy­ko­rzy­sta­nie ne­ga­tyw­nej prze­strze­ni – obec­ne tren­dy wpły­wa­ją na wie­le aspek­tów pro­jek­to­wa­nia ety­kiet, a mar­ki do­sto­so­wu­ją się do po­nad­cza­so­we­go, wy­ra­fi­no­wa­ne­go wzor­nic­twa.

W kwe­stii ma­rek i ko­mu­ni­ka­cji wi­zu­al­nej rzu­ca się w oczy pew­ny wspól­ny mia­now­nik. Prze­cha­dza­jąc się wśród ale­jek skle­po­wych lub ogląda­jąc szyl­dy skle­pów w ga­le­rii han­dlo­wej, mo­żna z ła­two­ścią za­uwa­żyć, że do­mi­nu­je na nich ko­lor bia­ły.

Oczy­wi­ście in­ne ko­lo­ry są na­dal bar­dzo istot­ne, ale to wła­śnie biel do­pe­łnia pa­le­tę barw na naj­bar­dziej cha­rak­te­ry­stycz­nych lo­go. Ko­lor cha­rak­te­ry­stycz­ny dla mar­ki Co­ca Co­la to in­ten­syw­na czer­wień, Cad­bu­ry’s – in­ten­syw­ny fio­let, Star­bucks – zie­leń kad­mo­wa. Kie­dy na­stęp­nym ra­zem za­uwa­żysz któreś z po­wy­ższych lo­go, zwróć uwa­gę na pew­ną kwe­stię: to wła­śnie ko­lor bia­ły sta­no­wi je­go do­pe­łnie­nie i czy­ni tak cha­rak­te­ry­stycz­nym.

Wraz ze zmia­ną tren­dów w pro­jek­to­wa­niu zmie­nia­ją się rów­nież no­śni­ki. Ety­kie­ty znaj­du­ją bar­dzo wie­le za­sto­so­wań. Ety­kie­ty pro­duk­tów są często in­te­gral­ną częścią mar­ko­wych opa­ko­wań. Są one umiesz­cza­ne na pro­duk­tach wy­sta­wio­nych na półkach skle­po­wych w ce­lu przy­ci­ągni­ęcia uwa­gi. Do­star­cza­ją one rów­nież istot­nych in­for­ma­cji, na przy­kład o wła­ści­wo­ściach i skład­ni­kach pro­duk­tu, po­ma­ga­jąc klien­tom pod­jąć świa­do­mą de­cy­zję.

Je­śli cho­dzi o dru­ko­wa­nie ety­kiet, nadąże­nie za naj­now­szy­mi tren­da­mi w pro­jek­to­wa­niu – które wy­ra­źnie pro­mu­ją uży­cie ko­lo­ru bia­łe­go – jest kosz­tow­ne, pro­ble­ma­tycz­ne i sta­no­wi dla firm nie la­da wy­zwa­nie. Za­zwy­czaj dru­ko­wa­nie ety­kiet zle­ca się ze­wnętrz­nym dru­kar­niom. Je­śli jed­nak cho­dzi o druk w bie­li, dru­kar­nie te od za­wsze sto­so­wa­ły cza­so­chłon­ny i dro­gi pro­ces.

To z ko­lei wi­ąza­ło się z ko­niecz­no­ścią za­ma­wia­nia du­żych ilo­ści ety­kiet w ce­lu ob­ni­że­nia kosz­tów. W re­zul­ta­cie w ma­ga­zy­nach fir­mo­wych po­zo­sta­wał nadmiar ety­kiet, które na­le­ża­ło zu­ty­li­zo­wać, gdy nie by­ły już przy­dat­ne. Ta prak­ty­ka nie tyl­ko ge­ne­ro­wa­ła do­dat­ko­we kosz­ty, ale by­ła rów­nież sprzecz­na z eko­lo­gicz­ny­mi zo­bo­wi­ąza­nia­mi firm – wsku­tek jej sto­so­wa­nia ge­ne­ro­wa­ne by­ły prze­cież do­dat­ko­we od­pa­dy – no i oczy­wi­ście wpły­wa­ła ne­ga­tyw­nie na ich wy­ni­ki fi­nan­so­we.

Re­wo­lu­cja w pro­jek­to­wa­niu

OKI Pro­1050 to pierw­sza kom­pak­to­wa cy­fro­wa dru­kar­ka ety­kiet LED, która mo­że dru­ko­wać ety­kiety w ko­lo­rach CMYK oraz bie­li. Mo­żli­wo­ść sto­so­wa­nia prze­zro­czy­stych i ko­lo­ro­wych no­śni­ków to nie­zli­czo­na licz­ba po­ten­cjal­nych za­sto­so­wań w dru­ko­wa­niu kre­atyw­nych pro­jek­tów w ko­lo­rze bia­łym, które spra­wia­ją, że pro­dukt wy­różnia się na półce. Za­pew­nia to kre­atyw­ną prze­wa­gę nad kon­ku­ren­cją oraz zwi­ęk­sza atrak­cyj­no­ść pro­duktu, na którym ta­ka ety­kieta jest umiesz­czo­na.

Bia­ły na­druk na prze­zro­czy­stym ma­te­ria­le syn­te­tycz­nym (PE, PET, PP) umo­żli­wia pre­zen­ta­cję za­war­to­ści opa­ko­wa­nia pod ety­kie­tą. Jest to ide­al­ne roz­wi­ąza­nie w bra­nży pro­duk­tów spo­żyw­czych, na­po­jów i ko­sme­ty­ków. Spra­wia ono, że klien­ci mo­gą zo­ba­czyć sam pro­dukt i w ten spo­sób za­chęca do je­go za­ku­pu. Ety­kie­ty mo­gą być rów­nież uży­wa­ne do umiesz­cza­nia na pro­duktach nu­me­rów se­ryj­nych, a ta­kże in­for­ma­cji praw­nych, eko­no­micz­nych i do­ty­czących bez­pie­cze­ństwa. Mo­żna je też umiesz­czać na oknach i prze­zro­czy­stych wy­sta­wach punk­tów sprze­da­ży, aby za­pre­zen­to­wać in­for­ma­cje o pro­duktach i ce­nach.

Ma­king Gre­at Ide­as Stick – grunt to ety­kie­ta!

To do­bre roz­wi­ąza­nie dla ma­łych dru­kar­ni i ma­łych firm – na przy­kład ma­rek bu­ti­ko­wych z bra­nży ko­sme­tycz­nej al­bo bro­wa­rów i wi­niar­ni rze­mie­śl­ni­czych, w przy­pad­ku których nie trze­ba już po­le­gać na ze­wnętrz­nych dru­kar­niach i za­ma­wiać du­żych ilo­ści ety­kiet. Dru­kar­ka ety­kiet OKI Pro­1050 zo­sta­ła za­pro­jek­to­wa­na do szyb­kie­go dru­ko­wa­nia od jed­nej do kil­ku ty­si­ęcy ety­kiet w ci­ągu jed­ne­go dnia. To wy­jąt­ko­we urządze­nie umo­żli­wia dru­ko­wa­nie na żąda­nie nie­zwy­kle kre­atyw­nych ety­kiet w pi­ęciu ko­lo­rach, w tym bia­łym (CMYK+Whi­te). Wew­nętrz­ne dzia­ły pro­duk­cyj­ne mo­gą mo­dy­fi­ko­wać układ ety­kiet i do­da­wać ety­kiety do dru­ku zmien­nych da­nych, co po­zwa­la na szyb­kie, pro­ste i eko­no­micz­ne dru­ko­wa­nie w fir­mie ety­kiet zgod­nych z naj­now­szy­mi tren­da­mi.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Oki

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści