Ca­non Fu­tu­re Bo­ok Fo­rum po raz pierw­szy w for­mu­le on­li­nePoprzedni artykuł 

Obec­ny rok to czas prze­mian dla wie­lu przed­si­ębiorstw i bra­nż. Wie­le firm mu­sia­ło do­sto­so­wać się do nie­ustan­nie zmie­nia­jących się wa­run­ków. Wraz z wy­zwa­nia­mi na­de­szły jed­nak mo­żli­wo­ści – to wła­śnie one sta­no­wić będą sed­no te­go­rocz­ne­go Fu­tu­re Bo­ok Fo­rum.

Fu­tu­re Bo­ok Fo­rum od­będzie się już po raz ósmy, jed­nak – w zwi­ąz­ku z tr­wa­jącą pan­de­mią COVID-19 – w tym ro­ku po raz pierw­szy przy­bie­rze for­mu­łę spo­tka­nia on­li­ne. Wy­da­rze­nie od­będzie się w śro­dę 18 li­sto­pa­da 2020 w godz. od 15:00 do 17:45 (CET) i do­ty­czyć będzie wpły­wu pan­de­mii na bra­nżę wy­daw­ni­czą oraz szans, ja­kie zro­dzi­ła ta sy­tu­acja.

Udział w spo­tka­niu jest bez­płat­ny. Wy­ma­ga­na jest wcze­śniej­sza re­je­stra­cja, której do­ko­nać mo­żna pod ad­re­sem https://b2bin­fo.ca­no­n-eu­ro­pe.co­m/fu­tu­re­-bo­ok-fo­ru­m-2020.

Od­kry­wa­nie szans na roz­wój na ryn­ku wy­daw­ni­czym w cza­sie pan­de­mii

Nikt nie mógł się spo­dzie­wać, ja­kiej zmia­nie w 2020 ro­ku ule­gną świat i bi­znes. Nie ma wąt­pli­wo­ści, że COVID-19 wpły­nął na za­cho­wa­nia kon­su­menc­kie, jesz­cze bar­dziej zmie­nia­jąc spo­sób, w ja­ki do­ko­nu­je­my za­ku­pów, w tym ksi­ążek. Zmia­nie ule­gły ta­kże ocze­ki­wa­nia, które ma­my w sto­sun­ku do dys­try­bu­to­rów i wy­daw­nictw.- Pe­ter Wolff, wi­ce­pre­zes w Pro­duc­tion Prin­ting Pro­ducts (PPP), EMEA Com­mer­cial Prin­ting, Ca­non Eu­ro­pe ko­men­tu­je:
„Te­go­rocz­ne Fu­tu­re Bo­ok Fo­rum ma miej­sce w cza­sie, który sta­wia wy­zwa­nia przed wie­lo­ma przed­si­ębior­stwa­mi w bra­nży, i w którym zmu­szo­ne są one od­mie­nić za­rów­no swo­je krót­ko­ter­mi­no­we stra­te­gie, jak i wdro­żyć od­po­wie­dzial­ne prak­ty­ki bi­zne­so­we, aby prze­trwać w dłu­ższej per­spek­ty­wie. Za­ob­ser­wo­wa­li­śmy rów­nież ogrom­ne zmia­ny w za­cho­wa­niu kon­su­men­tów, co ozna­cza, że przed­si­ębior­stwa mu­szą za­sta­no­wić się, jak w in­ny spo­sób do­trzeć do czy­tel­ni­ków. W tym ro­ku Fo­rum do­ty­czyć będzie wła­śnie te­go. Uczest­ni­cy mo­gą do­łączyć do nas, by od­kryć no­we szan­se na roz­wój z po­mo­cą ksi­ążek w tra­dy­cyj­nej for­mie dru­ko­wa­nej oraz by do­wie­dzieć się w ja­ki spo­sób wy­daw­cy mo­gą kszta­łto­wać ko­lej­ne po­ko­le­nie war­to­ścio­wych czy­tel­ni­ków”.

To pierw­szy raz, gdy Fu­tu­re Bo­ok Fo­rum prze­nie­sie się do for­ma­tu on­li­ne. Uczest­ni­cy uzy­ska­ją do­stęp do an­ga­żu­jących i wni­kli­wych pre­zen­ta­cji au­tor­stwa przed­si­ębior­ców z bra­nży wy­daw­ni­czej z ca­łe­go świa­ta, które przyj­rzą się te­mu, jak bra­nża mo­że prze­trwać i wdra­żać in­no­wa­cje w cza­sie kry­zy­su. W ubie­głym ro­ku uwa­ga uczest­ni­ków i pre­le­gen­tów sku­pi­ła się na bu­do­wa­niu i pie­lęgno­wa­niu spo­łecz­no­ści czy­tel­ni­ków, by po­zwo­lić wy­daw­com i dru­ka­rzom zna­le­źć no­we ob­sza­ry do roz­wo­ju. Ten prze­kaz jest wci­ąż istot­ny w tym ro­ku, gdy bra­nża wy­daw­ni­cza mu­si się zjed­no­czyć, aby wspól­nie za­pro­po­no­wać no­we mo­de­le bi­zne­so­we, sta­no­wi­ące od­po­wie­dź na tr­wa­jący kry­zys pan­de­mii COVID-19.

W wy­da­rze­niu udział we­źmie zna­ny mów­ca Pe­ter Fisk, który za­uwa­ża: „Przez ostat­nie sie­dem lat Fu­tu­re Bo­ok Fo­rum pro­wa­dzi­ło wy­daw­ców przez dro­gę, na której mo­gli na no­wo zro­zu­mieć ksi­ążki i od­kryć szan­se na roz­wój. W tym ro­ku wy­zwa­nia są nie­zwy­kle istot­ne. Nad­sze­dł czas dla bra­nży, by wy­ka­zać się od­wa­gą i spra­wić, że przy­szło­ść na­dej­dzie już dziś. Nie cho­dzi wy­łącz­nie o prze­trwa­nie. To czas, by dzia­łać! Nie przy­pad­kiem 57 proc. naj­wi­ęk­szych firm na świe­cie po­wsta­ło w mo­men­cie kry­zy­su”.

Świa­to­wi eks­per­ci o przy­szło­ści bra­nży wy­daw­ni­czej

Te­go­rocz­ni mów­cy to mi­ędzy in­ny­mi Nick Mor­ris i Alex Qu­icho z Ca­nva­s8, którzy sku­pią się na kwe­stii sy­tu­acji pan­de­micz­nej z punk­tu wi­dze­nia kon­su­men­ta i opo­wie­dzą, jak rok 2020 zmie­nił świat i za­cho­wa­nie czy­tel­ni­ków. Cla­ire Ma­cLel­lan z Fu­tu­re PLC przyj­rzy się COVID-19 z per­spek­ty­wy świa­ta wy­daw­nictw i opo­wie, jak bie­żący rok od­mie­nił dzia­łal­no­ść jej fir­my. Ta­ra La­ju­mo­ke i Har­riet Wri­ght, re­pre­zen­tu­jące FT Stra­te­gies (Fi­nan­cial Ti­mes) mówić będą o tym, dla­cze­go dziś, bar­dziej niż kie­dy­kol­wiek wcze­śniej, li­czy się głębo­ka re­la­cja z klien­ta­mi. Z ko­lei Je­sús Ba­de­nes del Río z Pla­ne­ta wraz ze Sve­nem Fun­dem z Know­led­ge Un­lat­ched po­pro­wa­dzą se­sję „In­no­va­tion Ac­ce­le­ra­to­r”, kon­cen­tru­jąc się na zna­cze­niu tra­dy­cyj­nych ksi­ążek i no­wej ro­li, ja­ką ksi­ążki ma­ją do ode­gra­nia.

Od­będzie się rów­nież pa­nel dys­ku­syj­ny, w którym sprze­daw­cy ksi­ążek z wie­lu pa­ństw będą roz­ma­wiać o zmia­nach w pro­wa­dze­niu bi­zne­su, a ta­kże o swo­ich ocze­ki­wa­niach wo­bec przy­szło­ści.

Fu­tu­re Bo­ok Fo­rum Ca­non skie­ro­wa­ne jest do:

  • Wy­daw­ców
  • Dru­ka­rzy ksi­ążek
  • Dy­stry­bu­to­rów
  • Dzien­ni­ka­rzy
  • Zwi­ąz­ków wy­daw­ców i dru­ka­rzy
  • Do­staw­ców tech­no­lo­gii / Star­t-u­pów
  • Dru­ka­rzy ka­ta­lo­gów i ma­ga­zy­nów
  • In­flu­en­ce­rów i li­de­rów opi­nii z or­ga­ni­za­cji, me­di­ów, fo­rów itd.

Udział w kon­fe­ren­cji jest bez­płat­ny.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Ca­non

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści