ABC do­staw­cy dru­ku. Ca­non Pol­ska pre­zen­tu­je prze­wod­nik dla spe­cja­li­stów ITPoprzedni artykuł 

Opła­cal­no­ść dru­ku w fir­mie, ła­twa ad­mi­ni­stra­cja sys­te­ma­mi, bez­pie­cze­ństwo urządzeń ze­wnętrz­nych – to tyl­ko nie­które kwe­stie, ja­kie trze­ba roz­wa­żyć, wy­bie­ra­jąc fir­mo­we­go do­staw­cę usług dru­ku. Co war­to ne­go­cjo­wać z do­staw­cą? O czym nie na­le­ży za­po­mnieć? Ca­non Pol­ska po­ma­ga fir­mom, pu­bli­ku­jąc po­rad­nik „ABC do­staw­cy dru­ku”.

W du­żych – za­trud­nia­jących po­nad 100 osób – fir­mach oraz in­sty­tu­cjach, wy­bór roz­wi­ązań do dru­ku jest skom­pli­ko­wa­nym pro­jek­tem, wy­ma­ga­jącym spe­cja­li­stycz­nej wie­dzy.

- Dla­te­go wła­śnie sta­wia­my na edu­ka­cję. To już ko­lej­na pu­bli­ka­cja, którą kie­ru­je­my do dzia­łów IT oraz sze­fów firm prze­cho­dzących obec­nie trans­for­ma­cję cy­fro­wą – ko­men­tu­je Mi­chał Łep­kow­ski, B2B Sa­les & Mar­ke­ting Di­rec­tor w Ca­non Pol­ska. – Do tej po­ry mo­gli­śmy za­ofe­ro­wać bar­dziej ob­szer­ne­go e-bo­oka pod ty­tu­łem „Wy­bór do­staw­cy roz­wi­ązań dru­ku. Wy­zwa­nia dzia­łów IT”. Te­raz po­sta­wi­li­śmy na for­mę in­tu­icyj­ne­go do­ku­men­tu, dzi­ęki które­mu fir­my sto­jące przed wy­bo­rem do­staw­cy dru­ku mo­gą szyb­ko prze­ana­li­zo­wać swo­je po­trze­by oraz za­uwa­żyć po­ten­cjal­ne pro­ble­my – mówi Łep­kow­ski.

Przej­rzy­ście o szan­sach i za­gro­że­niach

Opu­bli­ko­wa­ny przez Ca­non do­ku­ment cha­rak­te­ry­zu­je się zwi­ęzłą i czy­tel­ną for­mą. Za­wie­ra li­stę 50 kry­te­ri­ów po­dzie­lo­nych na osiem ob­sza­rów te­ma­tycz­nych, które ku­pu­jący mo­gą wy­ko­rzy­stać do oce­ny do­staw­cy urządzeń dru­ku­jących. Oma­wia ta­kże pro­ble­my, z który­mi często zde­rza­ją się du­że or­ga­ni­za­cje prze­cho­dzące obec­nie cy­fro­wą trans­for­ma­cję, i po­ka­zu­je kon­kret­ne mo­żli­wo­ści ich roz­wi­ąza­nia.

Po­ten­cjal­ny klient mo­że wi­ęc uświa­do­mić so­bie mo­żli­wo­ści, wy­ni­ka­jące z do­brze wy­bra­nych usług dru­ku. Przy­kła­dy? Zdal­ny do­stęp do urządzeń i wspar­cie użyt­kow­ni­ków na od­le­gło­ść, ni­ższe kosz­ty dzi­ęki opro­gra­mo­wa­niu do za­rządza­nia wy­dru­ka­mi w chmu­rze, za­awan­so­wa­ne ska­no­wa­nie OCR wbu­do­wa­ne w urządze­nia, gwa­ran­to­wa­ny stan­dard ob­słu­gi ser­wi­so­wej nie­za­le­żnie od lo­ka­li­za­cji dru­ka­rek, pro­ak­tyw­ny ser­wis, au­to­ma­tycz­ne za­rządza­nie do­sta­wa­mi to­ne­rów, no­wo­cze­sne sys­te­my za­bez­pie­cze­nia urządzeń, czy ła­twa in­te­gra­cja dru­kar­ki z po­pu­lar­ny­mi roz­wi­ąza­nia­mi chmu­ro­wy­mi (np. Mi­cro­soft 365).

W bro­szu­rze za­war­to też po­ten­cjal­ne pro­ble­my, które mo­gą się po­ja­wić przy wy­bo­rze nie­wła­ści­wych roz­wi­ązań. Ry­zy­ko zła­ma­nia prze­pi­sów o ochro­nie da­nych oso­bo­wych, cza­so­chłon­na ad­mi­ni­stra­cja flo­tą urządzeń ob­ci­ąża­jąca dział IT, brak kon­tro­li nad kosz­ta­mi dru­ku, dłu­gi czas ocze­ki­wa­nia na na­pra­wy i prze­sto­je urządzeń, nie­ko­rzyst­na dla klien­ta umo­wa ser­wi­so­wa… Ta­kie, oraz in­ne pro­ble­my, mo­gą spo­wo­do­wać, że nie­wła­ści­wie skon­stru­owa­ne śro­do­wi­sko dru­ku sta­nie się dla fir­my kło­po­tem.

- Wie­le z tych kwe­stii jest oczy­wi­stych dla nas, pro­du­cen­tów sprzętu, ale nie dla firm, które druk trak­tu­ją ja­ko na­rzędzie do osi­ągni­ęcia in­nych ce­lów – ko­men­tu­je Mi­chał Łep­kow­ski. – Dzi­ęki stwo­rzo­nej przez Ca­non pu­bli­ka­cji, przed­si­ębior­ca mo­że punkt po punk­cie spraw­dzić, co jest na­praw­dę istot­ne dla je­go fir­my – do­da­je.

Part­ner­stwo w bi­zne­sie

Bro­szu­ra sta­no­wi pro­ste uzu­pe­łnie­nie in­for­ma­cji sze­rzej opi­sa­nych w bez­płat­nym e-bo­oku „Wy­bór do­staw­cy roz­wi­ązań dru­ku. Wy­zwa­nia dzia­łów IT”. E-bo­ok, wci­ąż do­stęp­ny dla wszyst­kich za­in­te­re­so­wa­nych, to du­żo szer­sza pu­bli­ka­cja, za­wie­ra­jąca skon­den­so­wa­ną wie­dzę na te­mat fir­mo­we­go dru­ku. Jak prze­ko­nu­ją au­to­rzy – w pu­bli­ka­cji znaj­du­je się kon­kret­na wie­dza ryn­ko­wa, którą trud­no zna­le­źć gdzie in­dziej, na przy­kład wpi­su­jąc po­szcze­gól­ne za­gad­nie­nia w wy­szu­ki­war­kę in­ter­ne­to­wą.

- Wy­da­jąc naj­pierw e-bo­oka, a te­raz pu­bli­ka­cję „ABC do­staw­cy dru­ku”, wsłu­chu­je­my się w gło­sy na­szych klien­tów. Nie chce­my być tyl­ko pro­du­cen­tem sprzętu, lecz od­po­wie­dzial­nym part­ne­rem w bi­zne­sie, który po­ma­ga klien­tom w po­dej­mo­wa­niu do­brych de­cy­zji – mówi Mi­chał Łep­kow­ski. – Wie­my, że no­we tech­no­lo­gie często wy­ma­ga­ją ob­ja­śnie­nia. I za­le­ży na tym, aby na­si klien­ci by­li świa­do­mi mo­żli­wo­ści oraz za­gro­żeń. Bo do­bre re­la­cje w bi­zne­sie opie­ra­ją się wła­śnie na zro­zu­mie­niu i dia­lo­gu – do­da­je przed­sta­wi­ciel Ca­non Pol­ska.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Ca­non Pol­ska

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści