Opłacalność druku w firmie, łatwa administracja systemami, bezpieczeństwo urządzeń zewnętrznych - to tylko niektóre kwestie, jakie trzeba rozważyć, wybierając firmowego dostawcę usług druku. Co warto negocjować z dostawcą? O czym nie należy zapomnieć? Canon Polska pomaga firmom, publikując poradnik „ABC dostawcy druku”.
W dużych - zatrudniających ponad 100 osób - firmach oraz instytucjach, wybór rozwiązań do druku jest skomplikowanym projektem, wymagającym specjalistycznej wiedzy.
- Dlatego właśnie stawiamy na edukację. To już kolejna publikacja, którą kierujemy do działów IT oraz szefów firm przechodzących obecnie transformację cyfrową - komentuje Michał Łepkowski, B2B Sales & Marketing Director w Canon Polska. - Do tej pory mogliśmy zaoferować bardziej obszernego e-booka pod tytułem „Wybór dostawcy rozwiązań druku. Wyzwania działów IT”. Teraz postawiliśmy na formę intuicyjnego dokumentu, dzięki któremu firmy stojące przed wyborem dostawcy druku mogą szybko przeanalizować swoje potrzeby oraz zauważyć potencjalne problemy - mówi Łepkowski.
Przejrzyście o szansach i zagrożeniach
Opublikowany przez Canon dokument charakteryzuje się zwięzłą i czytelną formą. Zawiera listę 50 kryteriów podzielonych na osiem obszarów tematycznych, które kupujący mogą wykorzystać do oceny dostawcy urządzeń drukujących. Omawia także problemy, z którymi często zderzają się duże organizacje przechodzące obecnie cyfrową transformację, i pokazuje konkretne możliwości ich rozwiązania.
Potencjalny klient może więc uświadomić sobie możliwości, wynikające z dobrze wybranych usług druku. Przykłady? Zdalny dostęp do urządzeń i wsparcie użytkowników na odległość, niższe koszty dzięki oprogramowaniu do zarządzania wydrukami w chmurze, zaawansowane skanowanie OCR wbudowane w urządzenia, gwarantowany standard obsługi serwisowej niezależnie od lokalizacji drukarek, proaktywny serwis, automatyczne zarządzanie dostawami tonerów, nowoczesne systemy zabezpieczenia urządzeń, czy łatwa integracja drukarki z popularnymi rozwiązaniami chmurowymi (np. Microsoft 365).
W broszurze zawarto też potencjalne problemy, które mogą się pojawić przy wyborze niewłaściwych rozwiązań. Ryzyko złamania przepisów o ochronie danych osobowych, czasochłonna administracja flotą urządzeń obciążająca dział IT, brak kontroli nad kosztami druku, długi czas oczekiwania na naprawy i przestoje urządzeń, niekorzystna dla klienta umowa serwisowa... Takie, oraz inne problemy, mogą spowodować, że niewłaściwie skonstruowane środowisko druku stanie się dla firmy kłopotem.
- Wiele z tych kwestii jest oczywistych dla nas, producentów sprzętu, ale nie dla firm, które druk traktują jako narzędzie do osiągnięcia innych celów - komentuje Michał Łepkowski. - Dzięki stworzonej przez Canon publikacji, przedsiębiorca może punkt po punkcie sprawdzić, co jest naprawdę istotne dla jego firmy - dodaje.
Partnerstwo w biznesie
Broszura stanowi proste uzupełnienie informacji szerzej opisanych w bezpłatnym e-booku „Wybór dostawcy rozwiązań druku. Wyzwania działów IT”. E-book, wciąż dostępny dla wszystkich zainteresowanych, to dużo szersza publikacja, zawierająca skondensowaną wiedzę na temat firmowego druku. Jak przekonują autorzy - w publikacji znajduje się konkretna wiedza rynkowa, którą trudno znaleźć gdzie indziej, na przykład wpisując poszczególne zagadnienia w wyszukiwarkę internetową.
- Wydając najpierw e-booka, a teraz publikację „ABC dostawcy druku”, wsłuchujemy się w głosy naszych klientów. Nie chcemy być tylko producentem sprzętu, lecz odpowiedzialnym partnerem w biznesie, który pomaga klientom w podejmowaniu dobrych decyzji - mówi Michał Łepkowski. - Wiemy, że nowe technologie często wymagają objaśnienia. I zależy na tym, aby nasi klienci byli świadomi możliwości oraz zagrożeń. Bo dobre relacje w biznesie opierają się właśnie na zrozumieniu i dialogu - dodaje przedstawiciel Canon Polska.
Na podstawie informacji firmy Canon Polska