Ma­gia pre­zen­tu za­czy­na się od opa­ko­wa­nia. Le­t`s pack!Poprzedni artykuł 

Ma­gia pre­zen­tu za­czy­na się od opa­ko­wa­nia. W przy­pad­ku przedświ­ątecz­nych de­cy­zji za­ku­po­wych je­go ro­la na­bie­ra jesz­cze wi­ęk­sze­go zna­cze­nia.

Za­ini­cjo­wa­ny nie­daw­no przez fir­mę Ko­ni­ca Mi­nol­ta pro­jekt „Le­t’s Pac­k” – pre­zen­tu­jący sze­ro­ki po­ten­cjał dru­ko­wa­nia opa­ko­wań na ma­szy­nach te­go pro­du­cen­ta – ma sta­no­wić swe­go ro­dza­ju in­spi­ra­cję dla wła­ści­cie­li ma­rek, pro­jektantów opa­ko­wań, agen­cji re­kla­mo­wych oraz dru­ka­rń. W ostat­nim cza­sie fir­ma za­pre­zen­to­wa­ła mo­żli­wo­ści w tym za­kre­sie pod­czas uro­czy­sto­ści roz­da­nia na­gród w kon­kur­sie Art of Pac­ka­ging – na naj­lep­sze opa­ko­wa­nie ro­ku. Pod­czas ga­li, ka­żdy jej uczest­nik otrzy­mał upo­mi­nek w po­sta­ci opa­ko­wa­nia pre­mium, wy­ko­na­ne­go z za­sto­so­wa­niem roz­wi­ązań z ofer­ty Ko­ni­ca Mi­nol­ta. Fir­ma by­ła jed­no­cze­śnie part­ne­rem te­go wy­da­rze­nia i spon­so­rem kate­gorii „Ety­kie­ta cy­fro­wa” w edy­cji „Pro­fes­sio­na­l”.

Po­zy­tyw­ne emo­cje i wy­bo­ry klien­tów

Za­le­d­wie kil­ka se­kund – ty­le cza­su wg ba­dań ryn­ko­wych ma sta­ty­stycz­ny kon­su­ment na pod­jęcie de­cy­zji o za­ku­pie pro­duk­tu, który przy­kuł je­go uwa­gę. To w miej­scu sprze­da­ży aż 70% klien­tów po­tra­fi zmie­nić swo­ją de­cy­zję pod wpły­wem emo­cji i im­pul­su. Wa­żne w tym pro­ce­sie jest cie­ka­we opa­ko­wa­nie, które dla nie­mal po­ło­wy ku­pu­jących jest sy­no­ni­mem wy­so­kiej ja­ko­ści znaj­du­jące­go się w nim pro­duk­tu. To ono zwi­ęk­sza o 21% ilo­ść cza­su, ja­ki po­świ­ęcą klien­ci da­ne­mu pro­duk­to­wi, a w przy­szło­ści nie­mal dwu­krot­nie szyb­ciej będą oni, dzi­ęki opa­ko­wa­niu, iden­ty­fi­ko­wa­li da­ną mar­kę i jej pro­dukt na półce skle­po­wej.

„Opa­ko­wa­nia pre­mium wy­wo­łu­ją po­zy­tyw­ne emo­cje i eks­cy­ta­cję – mówi Mag­da­le­na Ra­czy­ńska – Mar­ke­ting Pro­gram Ma­na­ger w Ko­ni­ca Mi­nol­ta Bu­si­ness So­lu­tions Pol­ska. – Z ich pro­jek­ta­mi mo­żna za­sza­leć nie tyl­ko w okre­sie świ­ąt – choć z pew­no­ścią ten czas, dla ta­kich wła­śnie roz­wi­ązań jest szcze­gól­ny. Ka­żdy wy­jąt­ko­wy pre­zent, nie­za­le­żnie od oka­zji, swój po­czątek ma w pi­ęk­nym opa­ko­wa­niu. Nie­mal ka­żdy no­si w so­bie wspo­mnie­nie z dzie­ci­ństwa w po­sta­ci ener­gicz­nie roz­ry­wa­ne­go opa­ko­wa­nia, które kry­ło w so­bie coś wy­jąt­ko­we­go. Po­dob­ne emo­cje to­wa­rzy­szą nam w ży­ciu do­ro­słym, a na ich ja­ko­ść wpły­wa nie tyl­ko ocze­ki­wa­nie do­ty­czące pre­zentu, ale ta­kże opa­ko­wa­nie, które sa­mo w so­bie mo­że ge­ne­ro­wać w nas po­zy­tyw­ne wi­bra­cje. Kie­dy jest wy­jąt­ko­we , spo­dzie­wa­my się, że kry­je w so­bie pi­ęk­ny pro­dukt, co już wy­wo­łu­je ra­do­ść. To emo­cje ob­da­ro­wa­ne­go, ale są one bar­dzo po­dob­ne, kie­dy sa­mi do­ko­nu­je­my na­szych wy­bo­rów za­ku­po­wy­ch”.

Opa­ko­wa­nia pre­mium i de­cy­zje za­ku­po­we

Wła­ści­cie­le ma­rek prze­ści­ga­ją się, by stwo­rzyć pro­duk­ty wy­jąt­ko­we pod ka­żdym względem. W okre­sie świ­ątecz­nym ten wy­ścig na­bie­ra jesz­cze wi­ęk­sze­go tem­pa, bo przed wy­bo­rem sta­je wi­ęk­sza licz­ba kon­su­men­tów, przy­by­wa też sa­mych pro­duk­tów. Opa­ko­wa­nie pre­mium da­ne­go pro­duk­tu mo­że być wi­ęc tym ele­men­tem, który kon­ku­ren­tów po­zo­sta­wi w ty­le.

„Opa­ko­wa­nie jest pierw­szym ele­men­tem rze­czy­wi­ste­go „kon­tak­tu” da­ne­go pro­duk­tu z klien­tem, to je­go nie­my sprze­daw­ca – pod­kre­śla Mag­da­le­na Ra­czy­ńska. – Pro­jekt opa­ko­wa­nia pre­mium, je­go prze­my­śla­na funk­cjo­nal­no­ść two­rzy w oczach kon­su­men­ta pro­dukt luk­su­so­wy i wzbu­dza w nim eks­cy­ta­cję. Za tym uczu­ciem podąża chęć za­pła­ty za nie­go wy­ższej ce­ny, bo – jak po­ka­zu­ją ba­da­nia – kon­su­men­ci skłon­ni są pła­cić wi­ęcej za pro­dukty w opa­ko­wa­niach cie­ka­wych, z za­sto­so­wa­niem in­no­wa­cyj­nych tech­no­lo­gii, uszla­chet­nień itd. Wszyst­kie te ele­men­ty two­rzą war­to­ść do­da­ną pro­duk­tu, wpły­wa­jąc na je­go po­strze­ga­nie i wy­ższą sprze­da­ż”.

Jak po­ka­zu­je wie­le ba­dań ryn­ko­wych od­po­wied­nie opa­ko­wa­nie mo­że podnie­ść ran­gę na­wet zwy­czaj­ne­go pro­duk­tu do kla­sy pre­mium, a dla pro­duk­tów tej kla­sy jest w za­sa­dzie obo­wi­ąz­ko­we. „Mo­żli­wo­ści ma­szy­ny Ko­ni­ca Mi­nol­ta Ac­cu­rio­Jet KM-1 są w tym za­kre­sie ogrom­ne – mówi Ma­te­usz Wo­źniak, dy­rek­tor dzia­łu roz­wi­ązań pro­duk­cyj­nych w Ko­ni­ca Mi­nol­ta Bu­si­ness So­lu­tions Pol­ska. Urządze­nie ob­słu­gu­je bar­dzo sze­ro­ki za­kres podło­ży. Je­śli do­dać do te­go mo­żli­wo­ści ofe­ro­wa­ne przez in­ne urządze­nie z na­szej ofer­ty – MGI Je­tVar­nish 3D EVO (które umo­żli­wia za­sto­so­wa­nie różno­rod­nych uszla­chet­nień od cy­fro­we­go tło­cze­nia na go­rąco , po­przez la­kie­ro­wa­nie wy­bi­ór­cze a sko­ńczyw­szy na sen­so­rycz­nym – użyt­kow­nik uzy­sku­je ze­staw, który z ka­żde­go opa­ko­wa­nia mo­że uczy­nić pro­dukt nie­po­wta­rzal­ny. MGI Je­tVar­nish 3D EVO prze­kszta­łca bo­wiem dru­ko­wa­ne ma­te­ria­ły w spek­ta­ku­lar­ne i nie­zwy­kłe pro­dukty po­li­gra­ficz­ne, które mo­gą na­tych­miast przy­ci­ągnąć uwa­gę klien­ta do­ko­nu­jące­go wy­bo­ru za­ku­po­we­go przy półce skle­po­wej. Jed­no­cze­śnie ma­ją wzbu­dzić za­chwyt u te­go, który za­mówił da­ny pro­dukt przez In­ter­net i otrzy­ma go z do­sta­wą do do­mu”.

Jak pod­kre­śla pro­du­cent ma­szy­na ta, dzi­ęki mo­żli­wo­ści la­kie­ro­wa­nia wy­dru­ków, wy­różnia­nia na nich okre­ślo­nych ob­sza­rów, two­rze­nia efek­tów 3D, gwa­ran­tu­je żyw­sze i wy­ra­źniej­sze re­zul­ta­ty w od­bio­rze opa­ko­wa­nia. Co wi­ęcej mo­żna dzi­ęki niej re­ali­zo­wać pro­jek­ty na żąda­nie, oszczędza­jąc przy tym czas i pie­ni­ądze.

Ofer­ta Ko­ni­ca Mi­nol­ta idzie jesz­cze da­lej – wraz z opa­ko­wa­niem mo­żna za­sto­so­wać ofe­ro­wa­ną przez fir­mę apli­ka­cję ge­nARa­te, wy­ko­rzy­stu­jącą tech­no­lo­gię roz­sze­rzo­nej rze­czy­wi­sto­ści. Z ba­dań ryn­ko­wych wy­ni­ka, że tzw. au­gmen­ted print wy­ty­cza obec­nie no­wą erę w po­li­gra­fii, gdzie tra­dy­cyj­ny druk łączy się z no­wy­mi tech­no­lo­gia­mi.

„Obec­nie bo­wiem to nie sa­me roz­wi­ąza­nia tech­no­lo­gicz­ne są wa­żne– li­czy się przede wszyst­kim spo­sób, w ja­ki wy­ko­rzy­sta­my je, by do­trzeć do klien­ta i przy­ci­ągnąć je­go uwa­gę, a ta­kże zwi­ęk­szyć in­te­rak­cję. Klu­czem do suk­ce­su jest tu tzw. user expe­rien­ce i emo­cje, ja­kie to­wa­rzy­szą mu pod­czas do­ko­ny­wa­nia za­ku­pów. Te zaś są obec­nie za­pew­nia­ne nie tyl­ko przez atrak­cyj­ny wy­gląd opa­ko­wa­nia, ale ta­kże przez roz­wi­ąza­nia wy­ko­rzy­stu­jące np. roz­sze­rzo­ną rze­czy­wi­sto­ść” – mówi Łu­kasz Ru­dzi­ński, Bu­si­ness In­for­ma­tion Ju­nior Pro­duct Ma­na­ger w Ko­ni­ca Mi­nol­ta Bu­si­ness So­lu­tions Pol­ska.

Cie­ka­we opa­ko­wa­nie i wi­ęk­sza sprze­daż

Cie­ka­we opa­ko­wa­nie, je­go in­try­gu­jący wy­gląd uwzględ­nia­jący od­po­wied­ni ko­lor, kszta­łt, ro­dzaj i ja­ko­ść ma­te­ria­łu, z które­go jest wy­ko­na­ne, a na­wet za­pach (no­wo­cze­sne opa­ko­wa­nia od­dzia­łu­ją bo­wiem ta­kże na in­ne zmy­sły) wy­wo­łu­je chęć za­ku­pu. Różne­go ro­dzaju ana­li­zy do­ty­czące za­cho­wań kon­su­men­tów wy­ra­źnie do­wo­dzą, że w pierw­szej ko­lej­no­ści zwra­ca­my uwa­gę na opa­ko­wa­nie da­ne­go pro­duk­tu, a do­pie­ro później na sam pro­dukt i je­go ce­nę. Przy­kła­dem ta­kie­go opa­ko­wa­nia, które ma przy­ci­ągnąć uwa­gę od­bior­cy by­ło – przy­go­to­wa­ne przez Ko­ni­ca Mi­nol­ta i wręcza­ne pod­czas ga­li kon­kur­so­wej Art of Pac­ka­ging – pu­de­łko na cze­ko­lad­ki . „Je­go cie­ka­wa for­ma wzbu­dza­ła za­chwyt uczest­ni­ków ga­li, a ca­ło­ść wy­ko­na­na by­ła na ofe­ro­wa­nych przez Ko­ni­ca Mi­nol­ta, wspo­mnia­nych wcze­śniej ma­szy­nach – mówi Mag­da­le­na Ra­czy­ńska. – Bar­dzo ce­ni­my so­bie ten kon­kurs, które­go ce­lem jest pro­mo­wa­nie in­no­wa­cyj­no­ści, kre­atyw­no­ści oraz kon­ku­ren­cyj­no­ści pol­skich opa­ko­wań na ryn­kach kra­jo­wym i za­gra­nicz­nym. To za­ło­że­nia bli­skie na­szej kam­pa­nii „Le­t’s pac­k”, dla­te­go by­ło nam nie­zmier­nie mi­ło być part­ne­rem po raz pierw­szy te­go ro­dzaju ini­cja­ty­wy. Ma­my na­dzie­ję, że pre­zen­to­wa­ne mo­żli­wo­ści na­szych urządzeń sta­ną się in­spi­ra­cją dla jesz­cze wi­ęk­szej gru­py osób z ryn­ku po­li­gra­ficz­ne­go, re­kla­mo­we­go i rzecz ja­sna opa­ko­wa­nio­we­go”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji Ino­fr­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści