Kurs „Pro­fe­sjo­nal­na re­dak­cja i ko­rek­ta pu­bli­ka­cji”Poprzedni artykuł 

Za­pra­sza­my na 15 godz. warsz­ta­ty “Pro­fe­sjo­nal­na re­dak­cja i ko­rek­ta. Co re­dak­tor re­klam, ka­ta­lo­go­́w oraz ksi­ążek ko­niecz­nie po­wi­nien wie­dzieć?”.

on­li­ne lub sta­cjo­nar­nie w Kra­ko­wie (de­cy­zja uczest­ni­ka)

Ter­min: 13 (wto­rek) + 14 (śro­da) + 15 (czwar­tek) + 16 (pi­ątek) kwiet­nia 2021 r. godz. 17.15 do 20.30

Pro­gram:

1. Co ro­bią re­dak­to­rzy: me­ry­to­rycz­ny, gra­ficz­ny, tech­nicz­ny. – Ana­li­za me­try­czek ksi­ążko­wych – ćw.

2. Struk­tu­ra pu­bli­ka­cji – po­znaj, aby za­pro­jek­to­wać:

• ar­kusz, skład­ka, szpal­ta, stro­na, stro­ni­ca, ko­lum­na, łam, roz­kła­do­́w­ka

• pa­gi­ny ży­we i mar­twe, mar­gi­na­lia, śro­dek geo­me­trycz­ny i optycz­ny

3. Ukła­dy gra­ficz­ne – ćwi­cze­nie w roz­po­zna­wa­niu

4. Bar­wa i to­nal­no­ści – spraw­dź co przez lu­pę wi­dzą re­dak­tor i dru­karz

5. Pod­sta­wo­we za­sa­dy skła­da­nia, czy­li do­bre ma­nie­ry pu­bli­shin­gu i self pu­bli­shin­gu

• aka­pi­ty, wci­ęcia, od­stępy, świa­tła, dzie­le­nie i prze­no­sze­nie wy­ra­zo­́w

• pra­wi­dło­we uży­cie zna­ko­́w pi­sar­skich i liczb, skro­́ty, skro­́tow­ce, not­ki

6. For­ma­to­wa­nie, czy­li ła­ma­nie. Za­sa­dy, w tym za­sa­da le­we­go łok­cia. – Jak to ro­bią naj­lep­si?

• ła­ma­nie tek­stu pro­ste­go oraz tek­sto­́w z ty­tu­ła­mi, nadty­tu­ła­mi, podty­tu­ła­mi i śródty­tu­ła­mi

• ła­ma­nie ko­lumn z ilu­stra­cja­mi, pod­pi­sa­mi, ta­be­la­mi, not­ka­mi

7. Wy­ko­nu­je­my ko­lej­ne eta­py pra­cy re­dak­to­ra tech­nicz­ne­go nad re­kla­ma­mi ty­pu: ulot­ki, pla­ka­ty, szyl­dy,

ogło­sze­nia, na­klej­ki, met­ki, po­ty­ka­cze – ćwi­cze­nie w pro­jek­to­wa­niu i ad­iu­sto­wa­niu fal­co­wa­nej ulot­ki

8. Re­ali­zu­je­my ko­lej­ne eta­py pra­cy re­dak­to­ra tech­nicz­ne­go przy­go­to­wu­jące­go ka­ta­log lub ksi­ążkę.

Ma­kie­ta gra­ficz­na i mo­del prze­strzen­ny – ćwi­cze­nie w pro­jek­to­wa­niu ka­ta­lo­gu re­kla­mo­we­go

• for­mat, struk­tu­ra, ob­jąto­ść, układ gra­ficz­ny, typ okład­ki, typ wkła­du, tech­ni­ka dru­ko­wa­nia

• tekst, ma­te­riał ilu­stra­cyj­ny, mar­gi­ne­sy, świa­tła, pi­smo, ad­iu­sta­cja

9. Ko­rek­ta pu­bli­ka­cji, elek­tro­nicz­na czy pa­pie­ro­wa? – Kto ma ra­cję gra­fik czy klient?

• jak zna­ki ko­rek­tor­skie i za­sa­dy spraw­ne­go czy­ta­nia prze­kła­da­ją się na czas i kosz­ty

• ćwi­cze­nia w na­no­sze­niu ko­rek­ty z za­sto­so­wa­niem pro­fe­sjo­nal­nych zna­ko­́w ko­rek­tor­skich

Ma­te­ria­ły: au­tor­ski skrypt do re­dak­cji tech­nicz­nej oraz sche­ma­ty do ćwi­cze­ń

Koszt: 550 zł brut­to

Pro­mo­cja: Wpła­ta do 26 mar­ca 2021 r. (pia­̨tek) gwa­ran­tu­je bo­ni­fi­ka­tę 130 zł, czy­li koszt wy­nie­sie 420 zł brut­to

Cer­ty­fi­kat: po­twier­dza uczest­nic­two, ozna­czo­ny ho­lo­gra­mem “Pu­bli­shing Scho­ol“

Wi­ęcej in­for­ma­cji na http://no­wa.pu­bli­shing­scho­ol.pl/warsz­ta­ty­-pro­fe­sjo­nal­na­-re­dak­cja­-i­-ko­rek­ta­-on­li­ne­-lu­b-sta­cjo­nar­nie/

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści